-- O "sticluta de vraji" datand din secolul al XVII-lea, folosita pentru indepartarea descantecelor malefice, a fost descoperita intreaga si cu continutul intact: unghii, fire de par si cuie.
Sticluta de vraji si continutul ei, dezvaluit de razele X
Se ia o bucata de piele in forma de inima, un pumn de cuie, opt monede de arama, o suvita de par, niste unghii taiate. Toate aceste "ingrediente" se pun intr-o sticla. Apoi se adauga aproximativ o jumatate de litru de urina, se sigileaza sticla si se ingroapa in fata usii de la intrare. Aceasta este reteta pentru protectie impotriva blestemului unei vrajitoare. O analiza a continutului primei "sticlute cu vraji" gasite intacta reflecta teama puternica pe care o aveau oamenii secolului XVII fata de vrajitorii. Teoria din spatele acestei formule de paza era aceea ca, in urma realizarii acestei compozitii, descantecul malefic nu numai ca era "deviat" de la tinta initiala, ci chiar se intorcea impotriva vrajitoarei. Se presupune ca unghiile si cuiele din sticla actionau precum acele infipte intr-o papusa voodoo. Fosta carafa de vin a fost dezgropata in zona unei constructii din Greenwich, in sud-estul Londrei, in anul 2004. A fost una dintre cele 200 de sticle descoperite intacte. Apoi a fost trimisa chimistului Alan Massey din Loughborough, care a examinat jumatate de duzina de astfel de sticlute vrajitoresti. Abia dupa 12 luni a fost finalizata analiza asupra acestui obiect. Pana sa fie deschisa, a fost supusa unor raze X si scanata cu tot felul de aparate, care i-au dezvaluit continutul. Apoi cu ajutorul unei seringi a fost extrasa o proba din lichidul neidentificat din interior. Testele ulterioare au aratat ca era vorba de urina veche de 300 de ani, iar urmele de nicotina din ea au indicat faptul ca ea provenea de la un fumator. Dupa examinarea sub microscop a celor zece fragmente de unghii aflate in componenta potiunii respective, s-a aflat ca ele apartinusera unui adult.
Fumator instarit Mike Pitts, editor al British Archaeology in care a fost publicat rezultatul testelor lui Massey, explica: "Dupa dimensiunile lor, se pare ca au provenit de la un barbat. Erau bine ingrijite, deci el apartinea unei clase sociale inalte. Este posibil ca pe viitor sa il identificam pe acesta cu ajutorul analizei ADN si a zonei in care a fost gasita sticla". Micuta inimioara de piele era prinsa de unul dintre cuie. Au mai fost descoperite inauntru urme de sulf - atunci cunoscut sub denumirea de pucioasa. Celelalte obiecte se poate sa fi avut o anumita semnificatie precisa pentru ritualul respectiv sau doar sa fi apartinut persoanei care a realizat acest descantec. "Aceasta este o relicva de la inceputurile Marii Britanii moderne. Se cunostea felul in care oamenii isi faceau aceste potiuni protectoare, dar sticluta in cauza este prima care a fost supusa unor analize atat de indelungate si riguroase", relateaza Pitts. Tot felul de alte obiecte puse in preajma caselor ca protectie impotriva spiritelor rele sunt descoperite ocazional in timpul renovarilor. Oamenii au practicat aceasta metoda de aparare pana la inceputul secolului XX. Sticlutele de vraji sunt descoperite destul de rar. Dr. Massey isi aminteste amuzat: "Cand am auzit prima oara de acestea, am presupus ca procesul implica si prinderea unei vrajitoare pentru a o forta sa faca pipi in micutul recipient. Dar normal ca este mult mai usor sa faci asta singur".
Ce înseamnă, de fapt, poezia din sunete? Cum o defineşti?
Poezia din sunete este, probabil, una dintre primele forme de poezie din lume. Pentru că primii poeţi au fost şamanii sau vindecătorii; ei îşi foloseau percepţia asupra naturii, felul în care auzeau natura din jurul lor, şi încercau să copieze, să redea sunetele naturii şi cred că acestea au fost primele poezii din sunete create vreodată în istoria umanităţii. [...] Atunci cînd merg la un spectacol susţinut de astfel de poeţi, care folosesc sunetele, încerc să-mi imaginez că sînt un vizitator sau un călător în lumea lor, încerc să-mi imaginez ce îşi imaginează ei... Pentru că, atunci cînd nu mai există cuvinte în poem, iar poetul se exprimă doar prin sunete, ascultătorul trebuie să aibă imaginaţie ca să înţeleagă; nu mai există cuvinte clare, explicaţii, ci doar poetul cu poemul său... Pentru mine, spectacolul fiecărui poet este o rechemare a vocii universului – nu numai a naturii din jurul nostru, ci a întregului univers...
Despre ce vorbeşti în poeziile tale din sunete?
Cînd sînt pe scenă şi creez poezii din sunete nu mă gîndesc la nimic în mod special, nu am nici o imagine în cap... Doar urmez sunetul aşa cum vine şi, de obicei, nu-mi planific reprezentaţiile cu poezii din sunete, mă pregătesc în alt mod... Încerc, mai degrabă, să nu am nici un gînd, nici o idee, doar să fiu curată, goală, un personaj gol care încearcă să absoarbă totul din jur şi să-l exprime aici şi acum, prin intermediul sunetelor, în timp ce lucrează cu sunetele, la început mai lent... Cînd urci pe scenă eşti curat, simplu, şi nu-ţi propui să spui nimic, eşti ca o pagină goală...
Ce vrei să spui?
Există şi o altă metodă – de a pregăti anumite structuri şi de a prezenta aceste structuri, dar mie îmi place să improvizez pe scenă, pentru că improvizaţia îţi dă nu numai libertate, ci şi posibilitatea de a descoperi ceva nou [...]. De asta îmi place să improvizez, să fac ceva neaşteptat, să nu am nimic pregătit, să nu folosesc aceleaşi structuri, să nu mă repet... Improvizaţia este o modalitate de a crea ceva nou, nu doar în compoziţia muzicală, ci şi în scris. Apoi, te gîndeşti ce să alegi din aceste compoziţii. În felul ăsta, totul capătă un înţeles, chiar şi fără cuvinte. Dar sentimentul ăsta... cîteodată e greu să păstrezi sentimentul ăsta... să ai un sentiment de onestitate generală şi de deschidere în faţa naturii şi în faţa universului... [...].
Încerci să dai tot ce poţi, să fii cît se poate de creativ...
Ei, vezi, dintotdeauna a fost aşa, dar probabil că înainte nu se observa... Există nivelul de comunicare verbală, apoi există al doilea nivel, cel fizic, care include gesturile. Dar mai există un nivel de comunicare, care devine tot mai accentuat, mai vizibil; înainte era mai puţin vizibil, dar acum este tot mai evident. Mă refer la spirit sau la puterea din interiorul fiecărui om, care creează ceva în mod constant. Dar, de cele mai multe ori, nu este folosit de oameni – ei nu folosesc decît comunicarea verbală sau gestuală. Artiştii sînt, probabil, oameni cu anumite talente – să fii artist, sau om de ştiinţă, sau şaman... Sarcina lor, a artiştilor sau a şamanilor, este de a prinde ceea ce nu a fost folosit în comunicarea verbală sau gestuală, ceva ce e dincolo de cuvinte şi care, de obicei, se exprimă prin sunete. Dar lucrul ăsta funcţionează cel mai bine cînd ştii că eşti curat în faţa universului. Nu poţi minţi. La asta m-am referit cînd am vorbit despre necesitatea de a fi onest. Sunetele te ajută să exprimi această forţă interioară şi poate chiar să descoperi ceva absolut nou – tu, cel care produci sunetele, nu numai ascultătorii. Dacă nu aş fi artist, probabil aş fi un vindecător, o persoană care lucrează cu sunetele şi este capabilă să folosească acest instrument. [...]
Aş vrea să te întreb – pentru că vorbeşti foarte mult de comunicare – ce se întîmplă cu publicul, cu ascultătorii? Crezi că pot să recepţioneze mesajul transmis de poet? Au ei nevoie de instrumente speciale pentru a înţelege această formă de comunicare? Sau ea funcţionează numai între artişti?
Cred că un poem din sunete, la fel ca orice alt poem, chiar şi unul compus din cuvinte, este un fragment de frumuseţe... Oamenii vin şi ascultă; poate că au lucrat toată ziua şi apoi, seara, se duc să asculte aceste poeme. E ca şi cum s-ar duce să asculte muzică clasică sau jazz sau o lectură – e exact la fel. Unii oameni vor percepe poezia mai mult intelectual, alţii mai mult estetic. Şi ceea ce se transmite la un nivel superior – unii oameni se simt inspiraţi, alţii nu înţeleg nimic, alţii înţeleg doar o parte sau alţii sînt captivaţi doar de sunete... Există frumuseţe în poezia asta, asta e principala atracţie, are o anumită magie... Aici trebuie să discutăm despre ce înseamnă frumuseţea... Poezia este frumoasă în sensul larg, al necesităţii estetice umane; oamenii intră în contact cu ceva ce li se pare ciudat, la început, dar apoi încep să-şi pună întrebări.
Acum vorbim despre emoţie...
Da, dar chiar şi oamenii cu gîndire analitică au aceeaşi reacţie – încep să se gîndească: oare cum face asta? Sau pur şi simplu îşi aduc aminte... Pentru că în viaţa de zi cu zi avem aproape aceleaşi sunete – sunete de maşină, alte zgomote... –, aşa că poezia din sunete provine din viaţa cotidiană, dar nu este la fel de transparentă ca poezia din cuvinte. E vorba despre a-ţi organiza spaţiul din jur în funcţie de propria percepţie a universului. E la fel ca şi cu muzica clasică – armonizarea a tot ce e în interior. Multe persoane care ascultă nu numai poezie din sunete, dar şi free jazz, muzică de avangardă, chiar şi noise music, sînt cele care nu încearcă să se ascundă de oraş şi de zgomote, ci încearcă să reorganizeze aceste zgomote în poezie din sunete sau într-o compoziţie electro-acustică nouă sau într-o operă contemporană. În felul acesta, se creează un alt spaţiu, imaginar, în care fiecare ascultător are posibilitatea de a-şi găsi propriul loc sau propriul mod de a vedea şi de a înţelege lucrurile.
Te gîndeşti la poeziile din sunete în termeni de: un poem „mai bun“ sau „mai slab“? Cum funcţionează aceste noţiuni? E întotdeauna un moment plin de satisfacţie să improvizezi, să creezi ceva nou? Ce face un poem din sunete „bun“ sau „slab“?
E o întrebare foarte grea... [...] Cred că problema nu se pune în termeni de „poem bun“ sau „poem slab“. E vorba, mai mult, despre a fi mulţumit cu ceea ce ai făcut şi ăsta e un lucru destul de personal. De fiecare dată, artistul trebuie să fie optimist... Poate că studenţii, cînd au primele experienţe pe scenă, sînt mai entuziaşti. Îmi aduc aminte cum era pentru mine, fiecare concert era o realizare. Dar apoi, pe măsură ce a trecut timpul, m-am obişnuit şi am început să merg mai departe, în gîndurile şi ideile mele; acum sînt mult mai preocupată să exprim acel al doilea nivel pe care vreau să-l împărtăşesc..., anumite viziuni pe care le am, care trec prin mine şi se duc către oamenii care mă ascultă. Rău sau bun..., întreaga natură, totul a fost făcut aşa, cu forţe creative şi distructive – cînd creşte, e creativ, cînd moare... Chiar dacă ne uităm la istoria umanităţii, există aceste faze: la un moment dat, creativitate şi apoi distructivitate. Nu s-ar putea începe a doua fază a creaţiei dacă n-ar exista distrugerea. De la naştere pînă la moarte – dacă ne-am născut, trebuie să murim...; e la fel şi pentru copaci, plante, munţi şi rîuri... Aşa stau lucrurile cu creativitatea şi distrugerea. [...] Creaţia e doar un moment de aici şi acum, de viziuni şi sunete.
Fragment din interviul realizat de Denisa Mirena PiŞcu cu Sainkho Namtchylak la Viena, în noiembrie 2008.
Vocea tacerii imi sparge timpanele in mii de bucatii armonios iritate. Este doar chaosul ce vine in valuri din trecutul meu maturind rama in care lumea mi-a pus sufletul.
Sa spunem ca 17.000.000 de alegatori se prezinta la vot. Aproximativ 500.000 maghiari cu drept de vot, disciplinati, se prezinta in procent de 90-100%.
Asta inseamna ca, teoretic, doar 3% din electori i-ar putea vota pe maghiari, ceea ce inseamna ca UDMR-ul nu ar fi trebuit sa intre niciodata in Parlament, dupa introducerea pragului de 5%. Insa romanii, care sunt aproximativ 86% din cei cu drept de vot, se prezinta cam 30%-35% , ceea ce inseamna aproximativ 5.000.000, in mod obisnuit. Iar, in cazul Euro-parlamentarelor, ne putem astepta la o prezenta mult mai redusa. Retineti: ungurii vor veni cu totii la vot. Deci proportia se schimba si astfel UDMR-ul atinge cel putin 7-7,5%, adica cam de 2,5 ori mai mult decat in mod firesc. Daca si din aceste aproximativ 5.000.000 de voturi, sau chiar mai putine, mai anulam inca 1.000.000, atunci procentul obtinut de UDMR-isti va ajunge sa depaseasca 10-11%, si, in consecinta, in Parlamentul European vor fi in loc de 1 (cel mult unu, cat ar fi normal daca toti romanii s-ar duce la vot) de la 3-4 pana la, Doamne fereste!, 6-7 parlamentari pro autonomia Transilvaniei si anti-Romania. Daca domniile voastre considerati ca nu-i tradare de neam si tara, anulati-va votul!...
Sigur, posibilitatea de a "alege bine" nu prea exista, tinand cont ca votul pentru PE se da pe liste iar independenti sunt doar cativa.
Dar, romane, este o datorie sa votezi, numai sa nu-ti pierzi votul, sa nu-l anulezi si sa nu-l dai, astfel, dusmanilor Romaniei!
BANGKOK – The family of American actor David Carradine has asked the FBI to help investigate his death after his body was found in a hotel closet in Thailand's capital with a rope tied to his neck, wrist and genitals.
Carradine's family does not believe he committed suicide and is troubled by conflicting accounts about the circumstances of his death, Mark Geragos, an attorney for brother Keith Carradine, told CNN's Larry King late Friday.
"They want an investigation," Geragos said. "I would think that the people in Bangkok would want to support an investigation and allow the FBI to go over there and assist in the investigation so we can get the answers to the questions."
Thai police said Saturday they have not been contacted by the FBI.
Police initially said Carradine's body was found "naked, hanging in a closet," causing them to suspect he committed suicide, though no suicide note was found.
HANUMAN este unul dintre cele mai populare personaje din Ramayana. El este intruchiparea devotului-bhakt-in hinduism, personificind iubirea neconditionata fata de Dumnezeu.
Nascut intr-o familie de apsaras-mama sa era o dansatoare celesta incarnata pe pamint- este considerat un avatar al lui Shiva; datorita rugaciunilor tatalui sau, Shiva a acceptat sa se incarneze in acest copil, cu chipul de maimuta. In timpul luptelor pe care Rama le-a dus in Ramayana impotriva demonilor pentru a isi elibera sotia, Hanuman a fost comandantul armatelor sale si cel ce pune pe fuga demonii si ii invinge.
IN 'Calatorie catre vest', cartea chineza in care se povesteste despre calatoria initiatica a unui calugar budist in India pentru a aduce in China manuscrisele sacre ale budismului, Hanuman este unul dintre personajele principale. Jucaus, puternic si intotdeuna pus pe sotii el este aliatul suprem.
In 1998, in timpul pelerinajului anual de la Manosarawar din Himalaya, aceasta fotografie a fost luata in conditii misterioase. Iata ce spune o persoana ce a primit fotografia de la maestrul sau:
"Un grup de persoane a plecat la Manas-sarovar in pelerinaj. Una dintre ele era un devot al lui Hanuman.El explora niste pesteri cind, deodata, a vazut o lumina orbitoare venind dintr-un din ele. Inaintind a vazut o fiinta ce semana cu Sri Hanuman. Barbatul a apasat pe aparatul de fotografiat, dar apoi, dintr-un motiv inexplicabil a cazut mort.Ceilalti l-au ridicat si cind au privit in aparat aceasta fotografie era facuta.Ei nu l-au vazut pe Hanuman, doar poza. Eu nu am fost de fata, dar se stie ca Hanuman exista in carne si oase, deoarece este un Chiranjeevi (nemuritor)".
Hanuman este cel ce primeste rugaciunile daca: aveti nevoie de un prieten, de un aliat. El distruge demonii si aduce in viata energia bucuriei si a curajului. Tot el este ce va uneste cel mai rapid cu Dumnezeu. Hanuman alunga spiritele negative, iar apa energizata cu rugaciunea sa este vindecatoare.
लाल देह लालीलसे, अरुधरिलाल लँगूर । बज्र देह दानव दलण, जय जय जय कपिसूर ।। Laal deha laaleel-se, arudhari-laal langoor vajra deha daanava dalan, jai jai jai kapi-soor
मनोजवं मारुततुल्यवेगम् जितेन्द्रियं बुद्धिमतां वरिष्ठम् । वातात्मजं वानरयूथमुख्यं श्रीरामदूतं शरणं प्रपद्ये ।। Manojavam maruta tulya vegam, jitendriyam buddhi mataam varishtham vaataatmajam vaanara yooth mukhyam, shree raama dootam sharnam prapadye. Sa ne rugam celui ce este rapid ca gindul (manojavam-), celui ce este mai puternic decit vintul (marut.tulya.vegam-), celui ce si-a cucerit toate simturile (jitendriyam-), celui ce este suprem printre toate fiintele inteligente, fiul zeului Vint (vaataatmajam-), comandantul armatei creaturilor din padure (vaanar.yooth.mukhyam-). Fie ca sa-mi gasesc refugiu in mesagerul lui Rama, incomparabilul Hanuman.Te rog accepta-ma pe mine si rugaciunile mele la picioarele tale.
BIJA MANTRA
ॐ अईम भ्रीम हनुमते, श्री राम दूताय नम: Aum aeem bhreem hanumate, shree ram dootaaya namaha. We pray to the Lord Hanuman, who is the greatest server and messenger of the Lord incarnate, Shree Rama.
Din cind in cind arheologii fac descoperiri uluitoare, care dezvaluie faptul ca una sau alta dintre civilizatiile stravechi foloseau uzual instrumente sau tehnologii "inventate" in secolul XX. Iata cateva artefacte care, conform cronologiei unanim acceptate, nu ar fi avut cum sa existe.
1. COMPUTERUL ANTIKYTHERA, un procesor de 2.085 de ani
In anul 1900, resturile unui bizar instrument mecanic au fost recuperate de pe epava unei corabii antice, esuata la cativa kilometri de insula Creta. Artefactul consta intr-un complicat sistem de roti de bronz (trei s-au pastrat pana astazi) si cadrane de sticla fixate intr-un cadru de lemn. Analiza cu raze X a relevat faptul ca instrumentul fusese creat in anul 80 i.Hr., iar reconstituirea sa i-a dezvaluit functionalitatea - aceea de veritabil "computer" astronomic, care putea indica, in functie de ora si de zi, pozitia exacta a Soarelui, a Lunii si a tuturor planetelor din sistemul solar. Desi se stie ca grecii erau buni astronomi, nici o informatie de ordin istoric pastrata de la ei nu semnaleaza existenta unei masinarii atat de sofisticate.
2. AVIONUL EGIPTEAN, un Concorde la anul 200 i.Hr.
In anul 1898, intr-un mormant din Saqqara , Egipt, un explorator descoperea o ciudata macheta din lemn a unui obiect cu aripi. Cum la acea vreme avionul nu fusese inventat, cercetatorii au considerat artefactul drept reprezentarea unei pasari si l-au facut "uitat" intr-un muzeu din Cairo . In 1972, arheologul Kalil Messiha a dat intamplator peste macheta si a ramas socat de formele sale aerodinamice si de curbura aripilor, identica celei a unui avion Concorde. In plus, Messiha a facut legatura intre aceasta macheta si mai multe schite ciudate descoperite tot la Saqqara, ajungand la concluzia ca egiptenii planuiau, inca din secolul al II-lea i.Hr., construirea unui obiect zburator.
3. CRANIUL MITCHELL-HEDGES, sculptura maiasa cu laser
Acest craniu de cristal a fost modelat de maiasi in urma cu aproximativ 1.000 de ani. Analize complexe, efectuate de catre cercetatorii de la laboratoarele Hewlett Packard din California, arata ca artefactul a fost cioplit cu mare migala in sensul invers al axei naturale a cristalului - operatie imposibil de realizat fara ajutorul razelor laser. In plus, craniul are proprietati optice uluitoare, lumina focalizandu- se dinspre ceafa catre orbite. Unui sculptor din ziua de azi i-ar fi imposibil sa creeze acest efect in lipsa realizarii prealabile a unui model 3D al sculpturii, pe care sa-l urmeze, apoi, la micrometru, in manopera.
4. CIOCANUL LONDONEZ, unealta de dinaintea istoriei
Acest ciocan din fier cu coada de lemn a fost descoperit de o echipa de arheologii americani si britanici in 1936, pe un santier arheologic de la marginea Londrei (Kimball County, Nebraska, SUA). Unealta era incastrata intr-o roca veche de 400 de milioane de ani, iar testele efectuate asupra sa au relevat faptul ca a fost faurita in urma cu 500 de milioane de ani. De mentionat ca fierul ciocanului este mult mai pur decat oricare alt fier produs prin tehnologiile moderne.
5. HARTA LUI PIRI RE'IS, Pamantul turcului
Piri Re'is a fost un marinar turc care, in 1513, a desenat o harta a Africii, a Americilor si a Antarcticii. In 1929, cand a fost regasita, harta turcului a facut mare valva: oficial, Antarctica fusese descoperita abia in 1818. Ceea ce este si mai bizar la aceasta harta este faptul ca Piri Re'is - dupa cum dovedesc reconstituiri de ultima ora - a cartografiat fidel Antarctica asa cum arata aceasta inainte de a fi acoperita de zapada. Mai precis, in urma cu 6.000 de ani.
6. DESENELE DE LA NAZCA, un balon cu indieni, acum 2.000 de ani
Desenele au fost descoperite in anul 1930, cand aviatia SUA a inaugurat doua linii comerciale care survolau pampa peruana. Se pare ca acestea au fost realizate in perioada de inflorire a civilizatiei Nazca (300 i.Hr. - 600 d.Hr). Acoperind o suprafata de 450 de kilometri patrati, desenele de la Nazca infatiseaza diverse plante si animale. Cele mai mari reprezentari ajung la 200 de metri lungime. Printre acestea, apar si unele figuri ciudate, numite de cercetatori geoglife. In vreme ce comunitatea stiintifica este rezervata in privinta utilizarii geoglifelor, unii entuziasti afirma ca ele ar fi harti astronomice sau puncte de reper pentru OZN-uri (teorie speculata si in filmul "Semne" din 2002). Indiferent la ce au folosit, desenele de la Nazca n-ar fi putut fi realizate decat printr-o coordonare venita de foarte sus, cel mai probabil din balon (care, la vremea respectiva, evident, nu era "inventat").
7. ORASUL NAN MADOL, misterioasa asezarea de pe reciful de corali
Datarea cu carbon-14 arata ca orasul Nan Madol a fost construit intre anii 200 i.Hr.- 800 d.Hr., pe un recif de corali din Micronezia, din aproximativ 250 milioane de tone de blocuri bazaltice. Asezarea se intindea pe o suprafata de aproximativ 18 kilometri patrati si era formata din peste 100 de insulite artificiale unite prin viaducte. Nimeni nu poate explica felul cum au fost transportate acolo blocurile de bazalt si nici cum a fost construit orasul. Pentru ridicarea lui Nan Madol, azi ar fi nevoie de zeci de macarale gigantice.
8. ZIDURILE SACSAYHUAMAN, precizie incasa de secol XX
3 ziduri concentrice, lungi de 360 de metri si inalte de sase, au fost construite, in secolul al XVI-lea, in jurul fortaretei incase Sacsayhuaman din Cuzco , Peru . Ele au fost ridicate din imensi bolovani de calcar, cantarind aproximativ 300 de tone fiecare. Incasii nu au folosit mortar pentru a fixa bolovanii, dar acestia sunt atat de bine asezati unul peste altul, incat nu se poate strecura intre ei nici macar o lama de cutit. Cum au reusit incasii sa construiasca un asemenea ansamblu cu tehnologiile secolului al XVI-lea ramane un mister.
Un lucru care ar putea explica toate aceste enigme, plus multe altele (ex. piramidele, civilizatia Maya, etc) este faptul ca cele mai vechi fosile hominide au fost descoperite in anul 2002, in Ciad. Specia, datand de acum aproximativ 6-7 milioane de ani, a fost botezata Sahelantrhopus Tchadensis. Conform studiilor, hominidul reprezinta un stramos comun al oamenilor si al cimpanzeilor, si prezinta caracteristici asemanatoare primatelor din ziua de astazi.
Daca noi in ~5000 de ani am plecat din pesteri si de la arme primitive si am ajuns la bomba nucleara si zbor in cosmos, cine poate stii ce a reusit stramosul nostru in 6-7 milioane de ani.
'Alone in a predatory universe' sintagma de baza din cartile lui Castaneda. Chiar si dupa atitia ani de practica imi este greu sa accept. Si totusi, si totusi...
Iubirea dintre barbat si femeie:Barbatul cauta o slujitoare, femeia cauta un sponsor.Barbatul cauta o pizda, femeia cauta un sprijin. Barbatul cauta un manechin cu care sa se falesca-de obicei asta denota o putza mica mica- femeia cauta lux, comoditate si un mascul cu care sa se faleasca-asta denota complexe.Barbatul cauta energie, femeia cauta sprijin in acest univers pradalnic. Barbatul cauta supunere, femeia cauta pe cineva puternic. Barbatul cauta un tovaras, femeia cauta un amant care sa o flateze. Gratificatii imediate.
SAU Femeia face copii, copiii o sug de lapte, o sug de energie, o sug de viata.Copiii cred ca totul li se cuvine pentru ca sint copii. Copiii iau totul si nu dau nimic. Ma uit la pisica mea care a nascut acum 2 sapatmini. Deja nu mai poate. Daca se scoala o clipa sa se duca sa manince/sa bea apa/sa se pise, aia incep sa urle. Oribil. Micii vampiri o sug in continuu.
Pina la urma, a-ti pierde forma umana este singura optiune. A fi una cu infinitul, in mod constient. A naviga pe marea intunecata a constientei. A reusi sa iesi din acest univers.Si daca vrei, sa te intorci ca si Charon, luntrasul ce vesnic poarta calatorii intre doua lumi.
Dupa ce astazi ancheta autoritatilor braziliene a fost total data peste cap dupa ce armata din aceeasi tara a recunoscut ca resturile descoperite in oceanul Pacifi nu apartin zborului disparut al liniei Air France, Parisul ia ancheta in propriile maini. Ministrul francez al apararii Herve Morin, a anuntat astazi ca va trimite un submarin nuclear in zona unde se presupune ca s-ar fi prabusit zborul A330. "Datorita sistemului sau de detectare, ne-ar putea ajuta sa gasim cutiile negre" a declarat ministrul care este dispus sa duca ancheta pana la capat, pentru a gasi epava avionului scufundat. Desi toata lumea a acceptat ca prabusirea avionului a fost un accident, ministrul Apararii din Franta recunoaste ca nu exclude nici varianta unui atentat terorist. "Am spus de la inceput ca nu avem dreptul de a exclude varianta terorismului, chiar daca nu avem niciun element si nicio pista care sa ne indice acest lucru" a incheiat Morin.
Ierarhii, preotii, teologii si mirenii ecumenisti au un mod caracteristic de a se apropia de Sfanta Scriptura si de Sfanta Traditie: iau numai ce este de acord cu punctul lor de vedere. Pun Adevarul pe patul lui Procust, si taie tot ce nu le convine.
Icoana de mai jos vorbeste despre un moment din viata Mantuitorului pe care ecumenistii il evita cu non-şalanţă - şi asta pentru că răstoarnă teoria iubirii car acoperă minciuna sau compromisurile…
De ce predati acest al doilea seminar pentru femei?
Un navigator are nevoie sa-si cunoasca echipamentul, genul de informatie pe care acesta poate sa i-l dea si modul in care poate sa-l foloseasca.Ca fiinte ce posedam o matca/mitra (uter), avem nevoie de o constienta sobra si informata astfel incit ea sa ne ghideze perceptia. Conform 'vazatorilor' din vechime femeile au primit darul incredibil al unei 'cutii de perceptie', un organ al evolutiei, dar totusi ne plingem. Vrem sa fim ghidate, sa ni se indice proceduri,etc. Cum vom putea evolua in acest caz?
Puteti sa ne vorbiti despre puterea mitrei/uterului?
'Vazatorii' din Mexicul antic erau interesati de trezirea functiei secundare a uterului: evolutia, ceea ce semnifica percectia directa a energiei asa cum circula ea in univers. Asa cum o mama isi viseaza copilul nenascut, si navigatorii infinitului ce poseda uter, isi pot utiliza aceasta putere pentru a visa vise vrajitoresti(shamanice).
Cum ne trezim aceasta functie secundara a uterului?
Realizind ceea ce Florinda Donner-Grau numeste 'invingerea eului'. Aceasta incepe prin stabilirea unui inventar clar al propriei socializari si prin a elimina modelele de comportament inutile. Pentru vazatori, prezentarea eului este alcatuita din toate eforturile noastre pentru a ne prezenta punctul de vedere in ceea ce priveste ce inseamna un barbat sau o femeie, in sinul ordinii sociale.
Récent, ati vorbit despre trezirea in fiecare dintre noi a 'adevaratei femei'.Ce doriti sa spuneti prin aceasta?
I nca de la seminarul din Mexico, am spus ca este necesar sa descoperim ce inseamna cu adevarat un barbat si o femeie,inainte de a deveni 'fiinte ce viseaza'. Un navigator trebuie sa devina pe deplin constient de modul in care personifica credintele sale socializate, despre a fi barbat sau femeie. Studentii lui Don Juan ne-au cerut sa descoperim singuri:"ce credeti ca inseamna sa fii barbat sau femeie?" A trebuit sa ne revizuim parerile si sa devenim constienti de pacturile inconstiente pe care le-am semnat in societate, si de cele de la care am abdicat sau renuntat. Deseori am descoperit ca credintele noastre sint arbitrare, si ca nu au legatura cu sexul. De exemplu, multe am adoptat credinta conforma careia 'femeile sint supuse'. Si atunci cineva dintre noi a comentat in fata Nagualului:"Dar nu sint si barbatii supusi?" Daca examinam in ce moment am renuntat, atunci o sa descoperim momentul in care am cedat in fata convenientelor sociale, si ca de fapt nu sintem victimele care credem noi ca sintem. "Nimeni nu face nimic nimanui, si cu atit mai putin unui luptator" i-a zis Don Juan lui Carlos Castaneda (Roata timpului). Daca dorim cu adevarat sa fim 'adevarate femei', asta implica sa atingem centrul fiintei noastre si sa actionam din el. Unele dintre noi au facut ceea ce nagualul a denumit"a trece de partea lui taticu'". Noi sintem 'fetitele lui taticu' care isi doresc aprobarea sa atit de intens incit il imita, si luam de la el ce e mai rau in loc sa luam ceea ce e mai bun din caracterul sau. Daca incercam sa fim barbati, ne-a spus Taisha Abelar, nu o sa reusim, ba mai mult o sa ratam cea mai buna posibilitate a noastra: perceptia cu ajutorul uterului.
Am crescut cu ideea ca nu putem avea incredere in alte femei, avind in vedere ca exista intotdeauna o situatie de competitie intre noi. Cum putem taia acest sentiment, pentru a naviga cu fluiditate?
Cind una dintre noi facea o astfel de remarca, Carol Tiggs spunea in mod direct: "Si tu esti femeie, nu-i asa? De ce am avea incredere in tine? Examineaza aceasta problema." Ea spunea ca fiintele umane sint pline de idei, fara sa le examineze: idealizari. Pentru a naviga, trebuie sa le examinam si sa actionam asupra a ceea ce ne invata un astfel de examen.Altfel, punctul nostru de asmablare ramine fixat in aceeasi pozitie.Daca examinam"idealizarea" si "competitia" vom descoperi ca sintem cu totii in competitie dintr-un punct de vedere.Toti ne afirma dorinta de a ne agata de viata, de a obtine lucrurile de care avem nevoie.Si interpretam afirmatiile unei alte persoane care face acelasi lucru ca si noi drept 'competitie'. Dar nu avem dreptate. Am putea recunoaste pur si simplu ca cealalta persoana face ceva ce ii este util, si s-o lasam in pace. Nu trebuie sa fim mereu numarul unu.Oricare dintre noi are un contact direct cu infinitul.Cine ne poate lua asta? Daca daruiesti, a spus Carol Tiggs, obtii totul.
Cum putem sa ne folosim mai bine de elemente abstracte ca vintul?
Florinda Donner-Grau ne-a spus ca e mai bine sa incepi de mic, si ca nu putem comanda vintului daca nu putem avea o conversatie agreabila cu oamenii care ne inconjoara. Carol Tiggs sugera sa facem mici ajustari zilnice. Faceti un inventar: aceasta a fost o zi artistica? O zi de plingeri? Ce am facut diferit astazi? Daca raspunsul este 'nimic' , notam si vom actiona diferit in ziua urmatoare.
Am fost intrebat:Noi toti suntem impreuna conectati in sistemul sufletului
comun. Dar cum putem avea o influenta pozitiva asupra constiintei
colective, care este plina de ura?
Raspunsul meu: Pentru a face acest lucru, trebuie sa simtim ca nu avem posibilitatea de a alege, ca noi ne apropiem de auto-anihilare (criza), de o viata care este mai rea decat moartea, si ca nu putem evita acest lucru. Acest sentiment ii va face pe oameni sa se conecteze unii cu altii. Natura oamenilor, dorintele egoiste de a primi placere, ii va conduce la aceasta conectare. Oamenii vor dori asta pentru ca este singura modalitate de a se simti bine.
Chiar acum, noi suntem capabili de “a da de dragul de a primi”, de exemplu, atunci cand platim pentru ceva de care avem nevoie de la un magazin. Chiar si aceasta simpla tranzacţie este un mic sacrificiu. Acest lucru nu exista la regnul animal sau la copiii mici. Cu alte cuvinte, aceasta nu vine dininstinctele noastre.
Oricum, fiecare persoana trebuie sa inteleaga ca are responsabilitatea de a se conecta cu altii in mod corect. Si oamenii ar trebui sa faca toate eforturile pentru a invata sa se conecteze corect. Umanitatea este un sistem inchis, si, ca in fiecare sistem inchis, totul trebuie sa aiba drept obiectiv sustinerea si pastrarea unitatii, echilibrului si armoniei. In cazul in care acestea sunt rupte, fiecare membru al sistemului va avea de suferit. O parte din sistem nu se poate simti bine in detrimentul alteia.
Noi trebuie sa-i invatam pe oameni ca aceasta este intelepciunea. Orice om trebuie sa invete noile norme de conduita in lumea in care traim astazi.
O apariţie ciudată a fost surprinsă de camerele de supraveghere dintr-un mall din Chile, America de Sud.
La un moment dat, în partea dreapta jos a ecranului apare un fel de umbră gri, care se deplasează încet spre dreapta sus, după care, la final, pare să dispară ca şi cum ar fi fost aspirată, undeva în perete. Se crede că e vorba despre fantoma unui băieţel, deoarece alte explicaţii logice ale filmării nu au fost găsite.
Quentin Tarantino, Michael Madsen and Rob Schneider all told U.S. talk show host Larry King there was no way the actor would have killed himself.
'I am still in a state shock. He was a dream to direct he was a fantastic actor, a great character actor and really one of Hollywood's great mad geniuses,' said Tarantino, who directed Carradine in Kill Bill.
'The thing I cannot get my head around is that there could have been a period of David's long life when he might have been suicidal, but this was not the time.'
Schneider said the star had everything going for him and was really on an 'upswing'.
'This was a guy that was alive. He was a living legend and really people were coming around and appreciating him.
The actor in 1970s TV series Kung Fu
'He could not do all the work that was being offered to him. I am convinced, there was no way that he would have killed himself.'
Madsen hosted Carradine's wedding in 2004 and said that his widow was 'very confused' by her late husband's death.
'I talked to Annie about that and she said the most important thing she wanted people to know was that David was not suicidal and he was not depressed.
'He was not about to do something like that, he had a job and he was working.'
Director Martin Scorcese also paid tribute to the actor and said he was deeply saddened by the tragic news.
'We met when we made ’Boxcar Bertha’ together, almost 40 years ago,' he said.
'I have very fond memories of our time together on that picture and on Mean Streets, where he agreed to do a brief cameo.'
Others agreed the star seemed happy.
'I can tell you 100 percent that he would have never committed suicide,' Tiffany Smith, who along with Chuck Binder managed the Kill Bill star. 'He was too full of life.'
'We're just waiting for them to finish the investigation and find out what really happened.
'He really appreciated everything life has to give ... and that's not something David would ever do to himself.'
Binder, said: ‘He was full of life, always wanting to work – a great person.’
He starred in Quentin Tarantino's two-part saga Kill Bill alongside Uma Thurman
Michael Madsen, who played an assassin in Kill Bill said: 'It is shocking to me that he is no longer with us.'
'I had been thinking about calling him for the last several days. ... I have so many great memories of David that I wouldn’t even know where to begin . He has a very special place in my heart.'
The luxurious Nai Lert hotel in Bangkok, where Carradine's body was found
'We have checked the CCTV's and nobody else came in and out of his room.
'The room was also in perfect order. Nothing else seems to have been touched. There was some money lying around on a table and a bottle of drinking water and some water in a glass.
'His body has been taken to Chulalongkorn Hospital for a forensic examination but we expect they will find he died of asphyxiation.'
He said there was a foot-print on the bed which did not match any of Carradine's shoes but it probably was not related to the enquiry.
Hospital's chief coroner Nantana Sirisap said: 'We are now running tests and then we will decide the cause of death.
'This certainly was not a natural cause of death.'
Carradine, whose career had recently undergone a renaissance after he appeared in Quentin Tarantino’s bloody two-part martial arts film saga Kill Bill, was in Thailand shooting his latest film, Stretch.
He had been staying at the luxury Swissitel Nai Lert Park since Tuesday.
The crew could not find him after he failed to turn up for a meal on Wednesday night and his body was discovered at 10am yesterday.
Aurelio Giraudo, the hotel's general manager, said Carradine checked into the hotel May 31 and he last saw him June 3.
He said Carradine chatted with staff and even played piano a few nights in the lobby as well as flute which the 'guests really enjoyed'.
Quentin Tarantino, Michael Madsen and Rob Schneider all told US talk show host Larry King there was no way the actor killed himself
The hotel, next to the British Embassy in Bangkok is famous for its penis shrine, a tribute to penis power.
The shrine is associated with fertility and visitors make offerings to the female Spirit of Tubtim who hovers around a nearby canal.
The offerings come in the form of phalluses in all shapes and sizes.
Carradine with wife Annie, right, and daughter attending 'Rock the Cure' at the Hard Rock Cafe in Los Angeles in 2005
Carradine with Kill Bill director Tarantino at the Golden Globe Awards in 2005
Carradine got his big break in Kung Fu as Kwai Chang Caine, nicknamed Grasshopper, the soft-spoken monk and martial arts expert who travelled through America’s Old West spreading wisdom and battling bad guys.
The show captured the imagination of millions of youngsters. Phrases from Kung Fu such as ‘Snatch the pebble from my hand’ were endlessly repeated in the playground.
Children put ping-pong balls, which had been cut in half, in their eyes in imitation of the show’s blind character, Master Po.
Kung Fu was first screened in 1972 and spawned a film and numerous other offshoots.
Carradine’s portrayal of Caine earned him a nomination for an Emmy, U.S. TV’s highest honour. He left after three seasons.
Carradine and Brandon Lee practice a fighting for the sequel to 'Kung Fu' in 1985
Protestele au început pe 15 aprilie 1989, odată cu moartea fostului secretar general Hu Yaobang, un moderat ce sprijinea reforma economică şi politică dat afară de facţiunea conservatoare cu doi ani în urmă. Iniţial, studenţii din universităţile Beijing şi Tsinghua au luat parte la procesiunile funebre dedicate lui Yaobang. Pe 16 aprilie au început întruniri organizate la scară mică în Xian şi Shanghai, iar pe 17 aprilie 3.000 studenţi din universitatea Beijing au intrat în piaţa Tiananmen. Numărul lor a crescut treptat (până la 100.000 pe 4 mai, şi eventual aproape 1 milion), adunarea devenind în final o demonstraţie împotriva guvernului comunist, protestând împotriva corupţiei, cenzurii şi guvernării autoritare. Eventual li s-au alăturat şi muncitori exasperaţi de inflaţia şi corupţia cauzate de reformele economice impuse de Deng Xiaoping începând cu 1978.
Pe 13 mai, protestatarii au ocupat piaţa Tiananmen şi au început greva foamei, cerând guvernului să retragă acuzaţiile recente la adresa lor şi să înceapă un dialog. Protestul a început cu două zile înainte de vizita plănuită a lui Mihail Gorbaciov în China, permiţând jurnaliştilor străini să facă reportaje live. Guvernul iniţial a încercat negocieri, dar a descoperit că protestatarii erau formaţi dintr-o serie de oameni fără un plan comun; în curând s-au instalat confuzia şi indecizia atât în rândul comuniştilor cât şi celor din piaţă.
Guvernul a declarat o stare de asediu pe 20 mai. Armata chineză a fost trimisă în piaţă pe 3 iunie la ora 22:30, trăgând fără discriminare în mulţime şi bătând cei prezenţi în mod sălbatic. Piaţa a fost evacuată oficial la 5:40 dimineaţa pe 4 iunie.
Reportajul de la CBC:
Reportajul de la BBC:
Oficial, guvernul chinez susţine că rezultatul masacrului au fost 241 morţi şi 7.000 răniţi. Numărul exact de morţi este necunoscut şi există multe estimări, precum: 10.000 (Uniunea Sovietică), 7.000 (NATO), cel puţin 3.700 (conform unui dezertor din armata chineză) sau 1.000 (Amnesty International, conform Time Magazine). Reacţia oficială din partea lumii a fost aproape unanim de condamnare şi indignare. Împrumuturile străine către China au fost oprite, şi un embargo împotriva vânzării de arme Chinei a fost impus de SUA şi Uniunea Europeană, embargo ce este în vigoare şi în prezent.
Cel mai faimos simbol al protestului din Tiananmen este cunoscută sub porecla “Tank Man”. Fotografiat pe 5 iunie în piaţa Chang’an de Jeff Widener, Stuart Franklin şi Charlie Cole printre alţii, faimoasa imagine reprezintă un protestatar necunoscut (el nu a fost identificat nici până azi) care stă în faţa unei coloane de tancuri pentru a le opri avansul:
Tank Man, fotografiat de Jeff Widener
Cea mai bună versiune a aceluiaşi moment, filmat de jurnalişti:
Masacrul din Tiananmen a fost un moment îngrozitor, revoltător din istoria Chinei şi a comunismului în general. Pentru a încheia pe o notă mai încurajatoare, în aceeaşi zi Solidaritatea a candidat în primele alegeri parlamentare parţial libere din Polonia. Li s-au permis să candideze doar pentru cele 100 de locuri în noul Senat polonez şi 161 de locuri sau 35% din Sejm (parlamentul polonez). Solidaritatea a primit o victorie răsunătoare, câştigând 99 de locuri în Senat (celălalt revenind unui candidat independent) şi toate locurile posibile din Sejm. Victoria a deschis calea către prima alegere liberă din Polonia în 1991 şi a marcat începutul oficial al revoluţiilor din 1989 ce au dus la căderea comunismului în Europa de est şi cel mai bun dar de Crăciun din istorie, desfiinţarea URSS pe 25 decembrie 1991 şi sfârşitul oficial al războiului rece.
1. Cât de răspândit este acest stil de luptă în România? În primul rând, consider că denumirea de 'stil de luptă' este nepotrivită. Krav-Maga grupează o suită de principii şi tehnici de autoapărare, al căror scop este supravieţuirea în cazul conflictelor care nu au putut fi altfel evitate. Pentru a nu crea confuzii, recomand folosirea echivalentului în română a denumii 'martial art of self defense': artă marţială de autoapărare. Şcoala Bukan (singura şcoală care a fost fondată sub patronajul lui Imi Lichtenfeld) are reprezentanţi doar la Cluj-Napoca. Se pare ca există în Oradea un reprezentant al IKMF (autointitulata Federaţie Internaţională de Krav-Maga), dar şcoala lor predă tehnici modificate faţă de variantele create iniţial de Imi Lichtenfeld. La fel ca la celelalte arte marţiale, răspândirea Krav-Maga este îngreunată de perioadele lungi necesare pregătirii unui instructor, mai ales dacă acesta nu locuieşte în localitatea în care se desfăşoară cursurile regulate. 2. Au fost elevi de-ai dvs care au exagerat în vreun conflict stradal? Exista cazuri de exces de zel? Nu a fost cazul. Pentru aproape toate situaţiile de conflict există 2-3 tehnci alternative, care pot varia de la simpla eliberare până la imobilizarea sau rănirea gravă a atacantului. Krav-Maga te ajută să te cunoşti mai bine, să alegi corect tehnica pe care să o aplici şi intensitatea acesteia. O componentă extrem de importantă a antrenamentului este pregătirea psihică: se urmăreşte atingerea unei stări de calm şi încredere în forţele proprii, situaţie în care violenţa inutilă nu îşi găseşte locul. 3. Sunt diferenţe importante între ceea ce învaţă un amator şi ceea ce învaţă un poliţist sau jandarm? Tehnicile sunt predate aproape identic atât civililor cât şi celor din diferite organizaţii armate. Profesioniştii învaţă în plus tehnici de anihilare a atacantului, a căror folosire poate fi justificată doar în situaţii de conflict armat. De cele mai multe ori, profesioniştii angajaţi în conflicte poartă anumite protecţii. Ei sunt mai puţin vulnerabili la atacurile cu mâinile sau picioarele, fiind astfel mai interesaţi de apărarea atacurilor cu diferite obiecte (bastoane, cuţite) sau arme de foc. 4. Care sunt învăţăturile spirituale pe care elevii dvs. ar trebui să le inţeleagă şi cât de preocupaţi sunt de aceste lucruri? O artă marţială este un stil de viaţă. Te ajută să te cunoşti, să te dezvolţi spiritual şi fizic. Investeşti timp şi energie în antrenamente, iar în schimb dobândeşti calm şi încredere în forţele proprii. Krav-Maga nu vorbeşte despre violenţă ci despre pace. Cea mai importantă tehnică de apărare (şi prima predată) este chiar evitarea confruntării. Cu cât ştii mai multe tehnici de autoapărare, cu atât simţi mai puţin nevoia de a reacţiona în forţă. Cei puternici spiritual nu reacţionează la provocări şi nu ţin să îşi demonstreze superioritatea. Contrar opiniei generale, în situaţii de conflict nu forţa şi rezistenţa organismului sunt cele mai importante! Indiferent cât am munci pentru a le dezvolta, întotdeauna va exista cineva mai mare sau mai tare care să ne înfrângă. Avantajele unui practicant de Krav-Maga le reprezintă controlul psihic şi tehnicile executate corect. Dintre cei care au venit la antrenamente unii au rămas iar alţii au plecat. Cei care căutau violenţă au plecat imediat. Alţii, neavând puţină răbdare să înţeleagă Krav-Maga şi fiind influenţaţi de informaţiile greşite vehiculate despre Krav-Maga au plecat considerând că e prea violent. Mulţi au rămas, conştienţi de încrederea tot mai mare pe care o dobândesc.
Se pare ca vedeta este Mihai Bendeac de la MONDENII...si ceea ce zice..e foarte trist...
Scrisoare deschisa cocalarului romanMay 19, 2009
Ante-scriptum – Vineri seara am oprit la o benzinarie ca sa alimentez scuterul (folosesc rar in perioada asta “decapotabila” caci cu motoreta e mai simpla viata in oras).
Pun eu 3 litri fara plumb si intru sa platesc. In fata mea, o doamna. Achita. Scot si eu banii din buzunar si n-apuc sa-i intind ca in incinta patrunde val-vartej un cocalar la vreo 40 de ani. Tricou Adidas, bermude Adidas, papuci Adidas, sapca Adidas, creier Adidas. “ - Cine p..a mea si-a lasat motoreta aia la pompa ca a incurcat tot acolo?!”
- Eu. Dar de ce am incurcat?! (Ma recunoaste, dar dupa 3 secunde de pauza se decide sa nu lase garda).
– Pai de ce-ai lasat-o acolo?!
- Pai unde s-o las? Daca eram cu masina, unde o lasam pana achitam benzina?! Benzinarul intervine si el :
- Cu ce a incurcat domnule?! Plateste si pleaca
- Pai ce p..a mea baaaaa!!! Am ajuns sa stau ca prostu’ dupa o motoreta?!
Eu zic:
- Pai cine va pune? Stati ca desteptu’…
- Ma iei la misto?! Ce p..a mea!!! Ies afara. Masina ghertoiului, un BMW X6, era parcat la 3 milimetri de scuter. Zice:
- Poate mi-o zgarii.
Nu i-am zgariat-o. Am plecat si m-am oprit dupa 200 de metri. Am tras pe dreapta si am plans protejat de casca. Da! recunosc! Am plans! Am plans pentru ca mi-am imaginat ce s-ar fi intamplat daca as fi fost un roman obisnuit si nu “vedeta” de la televizor. M-ar fi omorat?
Am plans pentru ca astia vor ajunge atat de multi incat ne vor ingropa. Am plans pentru ca pe ala nu-l va intreba nimeni din ce bani si-a luat BMW-ul.
Am plans de ciuda ca ne vor strivi visele. Am plans pentru frate-meu care are nesansa de a creste langa ei. AM plans pentru ca am ajuns la decizia de a nu avea copii vreodata caci nu vreau sa traiasca in lumea astora. Caci lumea va fi a lor!
Nu va mintiti! Nu va amagiti! Va fi lumea lui Salam si a lui Guta! Lumea camatarilor, smenarilor, manelistilor, cocalarilor, burtosilor, nesimtitilor. Pentru ca nevestele si gagicile astora sunt mereu gravide! Pentru ca fiecare au cate 4-5 copii.
Apoi m-am revoltat! Si m-am gandit ce mult mi-as dori sa am pistol legal, cu permis, si de cate ori se intampla sa dau peste un animal ca asta sa trec pe langa el si sa-l injur in soapta de mama. El va lua foc si ma va lovi. Eu scot pistolul si poc! Direct in cap! Legitima aparare. Cat despre faptul ca astia fac copii, cu regret va spun ca usor-usor devin extremist in cel mai dur sens al termenului…
Dragi cocalari,
Ati castigat. Voi si ai vostri v-ati fu..t nevestele prost (caci numai prost puteti) si iata ca samanta voastra mizerabila da rod. Ne acaparati. Ati reusit sa va “educati” progeniturile hidoase in spiritul kitsch-ului, mitocaniei, nesimtirii, manelismului infect…Felicitari! Romania e pe cale sa devina a voastra. Dar atata timp cat inca mai putem si noi respira/vorbi/privi, dati-ne voie sa radem de voi. Dati-ne voie sa va ironizam. Nu va fie teama. Sunteti pe drumul cel bun si in curand veti ajunge indeajuns de puternici incat sa-i luati pe astia ca mine si sa-i dati la lei.Pana atunci insa…- cojile de la semintele scuipate pe asfalt nu dau rod. Nu incoltesc! Va jur! Stiu ca voi nu ati prea mers pe la scoala dar credeti-ma pe cuvant ca am facut biologie in liceu.. N-o sa creasca niciodata floare sau bostan din ciment. Asa ca folositi un cornet. - daca folositi cornet (putin probabil) va imploram sa rupeti foi din Manele Magazin, pt ca Marin Preda si Eminescu n-au nicio vina. - tri coul mulat se poarta pe un corp perfect. Stiu ca in lumea voastra perfect inseamna atat mers la sala si inghitit steroizi cu pumnu’ ca ghiolbanu cat si burta de bere si ceafa plina de slana. Noi insa ne facem datoria… - Nu ne deranjeaza ca ascultati manele atata timp cat “ascultati” nu se transforma in “ascultam”. Orice aparat de redat muzica are un buton pe care scrie volum… - Stiu ca banii sunt singurul vostru Dumnezeu si daca ai bani esti “de valoare” dar exista niste chestii de noi le platim si ele se numesc impozite la stat. Stiu ca un manelist de-al vostru ii face “printesei lui” inmormantare de 50 de mii de euro fara sa-l intrebe cineva despre provenienta banilor dar daca reprezentatntii vostri conduc finantele, politia si justitia din Rromania, puneti-ne si noua o vorba buna… Multumim anticipat. - va rugam mult sa nu mai filmati videoclipuri la opera. Noi v-am dat televiziunile, lasati-ne la schimb opera si teatrele! - “De puta madre” inseamna “pizda ma-tii”. Ne bucuram ca majoritatea purtati tricouri cu aceasta sintagma. Inseamna ca mesajul nostru a razbatut pana la voi. - Ne aratam realmente ingrijorati de aceasta cumplita molima care a cuprins intreaga comunitate cocalareasca si anume foto fobia. Stim ca medicii nu sunt de-ai vostri ca nah, au facut scoala multa ai dracu’ tocilari, dar puteti apela cu incredere. P robabil e ingrozitor sa fii nevoit sa porti ochelarii de soare si-n baie… - Suntem incantati ca ati invatat sa folositi programe gen “Photo shop”. Nimic nu e mai frumos decat sa vezi o minune carliontata, in rochie de leopard si 5 kile de aur pe prima pagine din “The sun”. Si suntem incantati ca in pozele de Hi5 va inconjurati de stelute, brizbrizuri… - Faptul ca reusiti sa manevrati cate 3 telefoane mobile in acelasi timp este o calitate demna de homo sapiens. Deci iata ca teoria lui Darwin se sustine… - pantofii cu botul ridicat semnifica ceva religios? Sau e chestie de potenta? - Tuning-ul cu geamuri fumurii, evacuare zgomotoasa si parasolar cu mesaj nu e foarte indicat. Stim ca trebuie si cocalarul sarac sa aiba o ocupatie dar… - Apreciem faptul ca mergeti toti pe scutere fara casca! Ne dati sperante… Dar va atragem atentia ca atunci cand pe un motor sau pe o motoreta sau pe o bicicleta sau pe un scuter se afla un el si o ea dintre care el are casca si ea nu, se traduce prin : “Mori fa in mortii ma-tii!” MA rog… Asta nu le deranjeaza pe femeile din Romania intrucat aceasta atitudine reprezinta o normalitate in relatia dintre sexe in tara noastra.
Ar mai fi multe de spus, dar daca ai parcurs aceasta “scrisoare” inseamna ca deja ai citit de doua ori mai mult decat toata familia ta in intreaga ei existenta. Nu vreau sa te obosesc.
BANGKOK - Actor David Carradine, star of the 1970s TV series "Kung Fu" who also had a wide-ranging career in the movies, has been found dead in the Thai capital, Bangkok. A news report said he was found hanged in his hotel room and was believed to have committed suicide.
A spokesman for the U.S. Embassy, Michael Turner, confirmed the death of the 72-year-old actor. He said the embassy was informed by Thai authorities that Carradine died either late Wednesday or early Thursday, but he could not provide further details out of consideration for his family.
The Web site of the Thai newspaper The Nation cited unidentified police sources as saying Carradine was found Thursday hanged in his luxury hotel room.
It said Carradine was in Bangkok to shoot a movie and had been staying at the hotel since Tuesday.
The newspaper said Carradine could not be contacted after he failed to appear for a meal with the rest of the film crew on Wednesday, and that his body was found by a hotel maid at 10 a.m. Thursday morning. The name of the movie was not immediately available.
It said a preliminary police investigation found that he had hanged himself with a cord used with the room's curtains. It cited police as saying he had been dead at least 12 hours and there was no sign that he had been assaulted.
A police officer at Bangkok's Lumpini precinct station would not confirm the identity of the dead man, but said the luxury Swissotel Nai Lert Park hotel had reported that a male guest killed himself there.
Carradine was a leading member of a venerable Hollywood acting family that included his father, character actor John Carradine, and brother Keith.
In all, he appeared in more than 100 feature films with such directors as Martin Scorsese, Ingmar Bergman and Hal Ashby. One of his prominent early film roles was as singer Woody Guthrie in Ashby's 1976 biopic "Bound for Glory."
But he was best known for his role as Kwai Chang Caine, a Shaolin priest traveling the 1800s American frontier West in the TV series "Kung Fu," which aired in 1972-75.
He reprised the role in a mid-1980s TV movie and played Caine's grandson in the 1990s syndicated series "Kung Fu: The Legend Continues."
He returned to the top in recent years as the title character in Quentin Tarantino's two-part saga "Kill Bill."
The character, the worldly father figure of a pack of crack assassins, was a shadowy presence in 2003's "Kill Bill - Vol. 1." In that film, one of Bill's former assassins (Uma Thurman) begins a vengeful rampage against her old associates.
In "Kill Bill - Vol. 2," released in 2004, Thurman's character comes face to face again with Bill himself. The role brought Carradine a Golden Globe nomination as best supporting actor.
Bill was a complete contrast to his TV character Kwai Chang Caine, the soft-spoken refugee from a Shaolin monastery, serenely spreading wisdom and battling bad guys in the Old West. He left after three seasons, saying the show had started to repeat itself.
After "Kung Fu," Carradine starred in the 1975 cult flick "Death Race 2000." He starred with Liv Ullmann in Bergman's "The Serpent's Egg" in 1977 and with his brothers in the 1980 Western "The Long Riders."
But after the early 1980s, he spent two decades doing mostly low-budget films. Tarantino's films changed that.
"All I've ever needed since I more or less retired from studio films a couple of decades ago ... is just to be in one," Carradine told The Associated Press in 2004.
"There isn't anything that Anthony Hopkins or Clint Eastwood or Sean Connery or any of those old guys are doing that I couldn't do," he said. "All that was ever required was somebody with Quentin's courage to take and put me in the spotlight."
One thing remained a constant after "Kung Fu": Carradine's interest in Oriental herbs, exercise and philosophy. He wrote a personal memoir called "Spirit of Shaolin" and continued to make instructional videos on tai chi and other martial arts.
In the 2004 interview, Carradine talked candidly about his past boozing and narcotics use, but said he had put all that behind him and stuck to coffee and cigarettes.
"I didn't like the way I looked, for one thing. You're kind of out of control emotionally when you drink that much. I was quicker to anger."
"You're probably witnessing the last time I will ever answer those questions," Carradine said. "Because this is a regeneration. It is a renaissance. It is the start of a new career for me.