fragment din filmul Ierusalimul din Inima
TOT CEEA CE EXISTA IN LUMEA ACEASTA ISI ARE ORIGINEA IN LUMEA SPIRITUALA. ASTFEL, EXISTA YERUSALIMUL SUPERIOR, SPIRITUAL, DE SUS, SI UN YERUSALIM DE JOS, PAMANTEAN.O INIMA A LUI MALKHUT CEA SPIRITUALA, SI O INIMA A OMULUI PAMANTEAN. DACA DORIM SA FIE CONSTRUIT YERUSALIMUL, VA TREBUI MAI INTII SA EDIFICAM, SA NE CORECTAM INIMA PROPRIE.
INIMA, IN SENSUL SPIRITUAL, REPREZINTA DORINTELE NOASTRE. Daca ea este limitata si omul doreste doar lumea aceasta, sa-si satisfaca necesitatile corpului, sex, mincare, onoare, atunci el nu are nevoie de Yerushalaym cel spiritual. Iar daca simte ca ii mai lipseste ceva, ca nu este satisfacut de lumea aceasta, doreste sa se ridice dieasupra lumii materiale, spre perceptia celei spirituale, atunci inima omului este dornic de TIKUN – CORECTARE. Adica doreste sa fie eliberat de poftele egoiste. Acest lucru nu se realizeaza dintr-o data.
Mai intai, omul trebuie sa construiasca o cetate care sa separe dorintele altruiste de cele egoiste- asemenea cetatii care inconjoara orasul, aparandu-l.
Cind omul isi corecteaza inima, transformindu-l in YERUSHALAYIM, atunci el trebuie sa-si separe dorintele , gindurile bune, prin care sa paseasca inainte spre spiritualitate, de gindurile rele adica necorectate, si atunci construieste intre ele un perete care sa separe intre ele, incit gindurile egoiste sa nu le strice pe cele deja corectate, devenite spirituale, altruiste.
Si cind a ajuns sa construiasca un astfel de zid, atunci in interiorul cetatii va putea construi si orasul Yerushalaym - numai atunci.
Si este o munca nevoioasa, a separa unele de altele cele doua categorii de ganduri, egoismul ne constringe mereu sa-l urmam, pacalindu-ne, tentindu-ne prin dorinte din ce in ce mai mari.
Si aici este important sa nu ne dam batuti, sa nu ridicam mainile, sa nu abdicam, ci dimpotriva, trebuie neaparat sa avem grija, ca de o floare deosebita, de dorinta cea mare pentru spiritualitste. Sa fim ca orbi, ca surzi, sa nu vedem si sa nu auzim sfaturile oferite de ratziune, de ego. Si daca pina la urma omul doreste sa evadeze din lumea sa egoista, ca sa intre in Yerusalimul spiritual, este obligat sa caute poarta care conduce in interior.
Traducere Clara Mendel pentru kabbalah romania
0 comments:
Post a Comment