Thursday, February 6, 2014

GENIUL DIN SPATELE LUI SHAKESPEARE-ANONYMOUS

Edward de Vere, Earl of Oxford


Were I a king                  

Were I a king I could command content ;
    Were I obscure, unknown should be my cares;
And were I dead, no thoughts should me torment,
    Nor words, nor wrongs, nor loves, nor hopes, nor fears.
A doubtful choice, of three things one to crave,
A kingdom, or a cottage, or a grave.

ABOUT THE OXFORDIAN THEORY OF EDWARD DE VERE BEING THE REAL AUTHOR OF SHAKESPEARIAN WORKS HERE

THE MOVIE FULL HERE

OFFICIAL WORKS OF EDWARD DE VERE HERE

COMPLETE WORKS OF 'SHAKESPEARE' /DEVERE HERE

FILMUL DE WEEKEND-ANONYMOUS ~ karmapolice





Despre film am scris in articolul al carui link il aveti mai sus.
Intre timp au sters filmul de pe acel site, dar l-am gasiti AICI SUBTITRAT.

Nici nu stiu de unde sa incep sa va vorbesc despre el. WILL SHAKESPEARE, un actor de origine umila, nu stia NICI MACAR SA SCRIE-stia doar sa citeasca pentru ca traia din interpretarea pieselor.

Stilul, cuvintele straine(franceze, italiene, latine, grecesti), ritmul iambic, cunoasterea profunda a autorilor latini, citatele din Ovidiu(autorul preferat al lui De Vere), initierea in misterele naturale (pagana, caracteristica familiei De Vere) fac clara ipoteza ca adevaratul geniu, a carui cunoastere enciclopedica era imposibil de atins si nejustificata la Shakespeare, era De Vere.

Din traditia familiei sale-fiind prietena cu ultimul earl De Vere-pot spune cu siguranta ca se stie ca intr-aevar Edward a fost adevaratul autor al operelor lui Shakespeare.

Un film fascinant si care imi rupe inima, pentru ca ne apropiem de data mortii preaiubitului meu Niccy De Vere in februarie anul trecut.

Scrierile lui Edward De Vere aici

Mai mult despre teoria oxfordiana despre adevaratul autor al scrierilor shakespeariene AICI.




cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

Wednesday, February 5, 2014

PASTELE IN TARA SFINTA



Casa Gnostica Arya Mata va invita intr-un periplu sacru si unic, cu ocazia sarbatorilor pascale

PASTELE în ȚARA SFÂNTĂ 16 – 21 aprilie 2014

Ziua I (MIERCURI, 16 aprilie 2014) : Intilnire in București, aeroportul Henri Coanda, la ora 7.30, decolare din Bucureşti la ora 10.45 şi sosire pe Aeroportul Ben Gurion, lângă Tel Aviv la ora 13.40. 

Deplasare pe coasta Mediteranei la Haifa, splendid oraş-port la Mediterană, al treilea oraş ca mărime din Israel, aflat într-un mare golf la poalele Muntelui Carmel. Vizitarea Mănăstirii Stella Maris (Steaua Mării), cu altarul unde s-a rugat Sfântul Prooroc Ilie Tezviteanul. 

UNIC cu noi veti vizita pestera sf.Ilie, loc sfint pentru kabalisti, unde proorocul a locuit, si unde prezenta sa sfinta este simtita pina azi (exista un scaun unde se spune ca se aseaza de fiecare data cind este chemat in ajutor). Ne putem ruga in firida in care sfintul a ingenuncheat, si vom putea lasa rugaciuni.

 Vom privi apoi Templul Cultului Bahai cu grădinile pe terase suspendate – sit Patrimoniu UNESCO, superioare grădinilor de la Versailles. Părăsim Haifa şi ne îndreptam spre Tiberias. 
Cazare şi cină Hotel de 4* în Tiberias.

Ziua II: JOI 17 APRILIE-Mic dejun. Deplasare la Cana – vizitarea bisericii unde a avut loc prima minune din Galileea: transformarea apei în vin. Exista si astazi cele 2 vase de cremene atinse de Mintuitorul Iisus, unde ne putem ruga.

Urmeaza vizita la Nazaret, vizitarea Bisericii catolice Buna Vestire, cea mai mare construcţie de cult din Orientul apropiat, unde se afla CASA MAICII DOMNULUI pastrata perfect, şi a bisericii ortodoxe a Bunei Vestiri cu izvorul Mariei ce are apa sfintita, exorcizanta. 

Continuăm cu Muntele Tabor si vizitarea bisericii ortodoxe ridicată pe locul unde s-a petrecut Schimbarea la Faţă. 
Deplasare la Muntele Fericirilor, vizitarea bisericii franciscane si a gradinilor sale superbe. 

Vom vedea Tabgha, locul unde Iisus a săvârşit minunea înmulţirii pâinilor şi a peştilor si Capernaum, oraş denumit şi „Cetatea Domnului” (vizitarea vestitului loc unde Iisus a predicat, casa Sf.Petru). 

Opţional şi în funcţie de timp – plimbare cu o copie a „bărcii lui Iisus”, pe apele Mării Galileii şi vizită la Caprice-fabrica de aur şi diamante. 
Cină şi cazare în Tiberias.

Ziua III: VINERI 18 APRILIE-Mic dejun. Deplasare spre Ierihon. Intrăm în oraşul Ierihon, apoi urmează vizită la biserica ortodoxă unde vom vedea Dudul lui Zaheu, Biserica şi Căminul românesc de la Ierihon. 

Coborâm la Râul Iordan, vizităm Mănăstirea Sf.Gherasim de la Iordan. Trecem pe lângă Qumran (vechiul centru al Esenienilor), cu o scurtă oprire la magazinul de produse cosmetice de la Marea Moartă. 

In continuare vom vedea orasul Bethleem,  cu vizitarea bisericii ortodoxe şi a criptei unde S-a născut Domnul Hristos, apoi a bisericii romano catolice Sf.Ecaterina şi Grota Laptelui(unde exista si astazi picurii de lapte ce au tisnit din pieptul Maicii Domnului cind L-a alaptat pe Iisus in timpul fugii spre Egipt).

Continuarea drumului în deşert cu minibuze arabe până la Mănăstirea Sf.Sava şi Mănăstirea Sf.Teodosie. 
ATENTIE DEJA ESTE APROAPE IMPOSIBILA VIZITAREA ACESTOR 2 OBIECTIVE. LA SF. TEODOSIE SE POATE LUA MIR SFINTIT CU PROPRIETATI ANTI-CANCER, IAR LA SF. SAVA APA EXORCIZANTA SI VINDECATOARE.

VIZITA LA MORMINTUL MAICII RACHEL, unde se indeplinesc dorintele, obiectiv militarizat si UNIC programului nostru(rugaciuni de protectie pentru familie).
Cină şi cazare în Bethlehem la Hotel  de 4*.

OPTIONAL, CEI CE DORESC POT SOLICITA DEPLASAREA LA IERUSALIM- MORMINTUL SFINT PENTRU VEGHEA DE SEARA LA Mormintul Domnului.


Ziua IV: SIMBATA 19 APRILIE-Mic dejun. Începem pelerinajul urcând pe Muntele Măslinilor, pentru a vedea de sus panorama Ierusalimului şi a Sfintei Cetăţi. 
Vizitarea Mănăstirii ruse Eleon, a Bisericii Pater Noster (Tatăl nostru), a Bisericii Dominus Flevit (Domnul a plâns), Grădina Ghetsimani cu Biserica Naţiunilor, Biserica Mormântului Maicii Domnului  unde se afla icoanele facatoare de minuni ale Fecioarei si mormintele binecuvintate ale Sf. Iosif si ale parintilor Maicii Domnului; Peştera Ghetsimani. 

O alta optiune este asteptarea Sf Lumini la Poarta Sionului in locul desemnat de noi, se vede cum intra sfera aurie de lumina, in Sf Mormint.

Vom intra apoi în Cetatea Sfântă pentru deplasare pe Muntele Sionului, la Biserica Adormirii Maicii Domnului.
Vizitam  Foişorul „Cina cea de Taină” şi mormântul marelui rege David. Vizită la Zidul Plângerii. 

Seara NE VOM RUGA LA LOCUL SF CRUCI SI VOM VEDEA MORMINTUL DOMNULUI si Golgota. 
Participare la slujba de Paste la Sf. Mormint.
 
Cină şi cazare la Ierusalim la  Hotel de 4*.

Ziua V:  DUMINICA 20 APRILIE-Mic dejun  apoi vom vizita subteranele Ierusalimului-cetatea lui Irod cu ALTARUL SFINTA SFINTELOR unde Maica Domnului a stat pina la 13 ani, care este cel mai sfint loc pentru crestini, musulmani si kabalisti (UNIC doar cu noi)

Parcurgerea statiilor de pe Via Dolorosa unde Mintuitorul a dus Crucea si a temnitei unde a fost tinut prizonier.

 Vizita intr-un magazin cu talismane kabalistice si in cele mai bun magazine de tamaie si remedii naturiste sufite.
Program liber in cetate, si la mall.
Cină şi cazare la hotel de 4* în Jerusalem.


Ziua VI: LUNI 21 APRILIE
Mic dejun. 
Deplasare la Lod-antica Lida, unde se află biserica şi mormântul Sf.Gheorghe (cu lanturile exorcizante si facatoare de minuni), biserica ortodoxă-grecească de la Iope şi apoi spre aeroportul Ben Gurion. 
Decolare ora 18.10, aterizare la Bucuresti ora 21.00.


DE CE CU NOI?

*NU VOM STA INCARTIRUITI INTR-O MANASTIRE DIN TERITORIILE ARABE(Ierihon) CA GRUPURILE ORGANIZATE DE PATRIARHIE(de aceea si pretul lor e mai ieftin neplatindind hotel), ci vom putea sta in rugaciune la SF Mormint sau vom putea vizita in voie Orasul Sfint, putind sa ne rugam noaptea la Zidul Plingerii sau pe Golgota.
*se vor vizita locuri unice, pe care niciun tur din Romania nu vi le poate oferi.
*ghidul local VORBITOR DE LIMBA ROMANA si insotitorul de grup va vor spune legende locale cunoscute doar de cei care locuiesc in Israel, legende ce s-au transmis prin traditia orala locuitorilor Orasului Sfant.
*aveti asigurata masa in regim demi-pensiune, astfel nu va veti face griji in privinta acesteia, ramanandu-va doar sa va bucurati de peisajele superbe.
*vom avea acces la liturghia de noapte de la Mormantul Sfant, unde cei ce doresc pot participa alaturi de insotitorul de grup in cateva dintre noptile pe care le vom petrece in Ierusalim.
*cat vom sta in Ierusalim vom fi bincuvintati- traditia locala spune ca cei care dorm aici primesc cate un inger in plus.
*vom vizita locuri militarizate si deci greu accesibile in general (pentru care avem nevoie de permisiune de la Ministerul de Interne israelian), locuri cum sunt celebrele subterane ale Ierusalimului unde se poate vedea orasul vechi construit de Irod cel Mare si pietrele sale ciclopice ce au fost aduse in oras printr-o tehnologie necunoscuta, asemanatore cu cea a construirii piramidelor si pe care cele mai moderne tehnologii nu le pot misca.
*vom fi aproape de Sfanta Sfintelor, altarul unde se pogora Duhul Sfant din Templul Vechi al Ierusalimului, un loc greu accesibil astazi, unde Maica Domnului a trait de mica si a fost hranita de ingeri pina la 13 ani.
* vom vizita mormantul lui Rachel, mama protectoare a tuturor celor ce cred in Sfanta Scriptura, si vom primi un talisman de protectie, celebrul fir rosu.
*vom putea da rugaciunea de Liturghie UNICA IN LUME la mormintul Maicii Domnului, care indeplineste orice dorinta.
*cei ce doresc vor putea sa-si comande talismane biblice si kabbalistice autentice(inclusiv celebrul talisman cu numele personal al ingerului dvs, calculat conform numelui primit la nastere), EXCLUSIV prin intermediul insotitorului de grup (stiati ca numele si data nasterii corespund unui anumit pasaj din Biblie ce determina ceea ce trebuie sa implinim in viata?).
*vom avea acces la icoane la care publicul NU are acces si la locul unde este pastrata Sfinta Cruce autentica.


PRET 950 EURO-pt. un grup de 20-25 persoane

Pretul include:

-Bilet de avion dus-intors cu taxe incluse
-Asistenta in aeroport la sosire si plecare cu firma SMILE.
-5 nopti servicii de hotel  4* : 2 nopti in Tiberias + 1 noapte Bethlehem+2 nopti Ierusalim.
-tururile zilnice si intrarile incluse. 
-Taxi Tabor, Hozeva si Sf. Sava.
-2 mese pe zi zilnic, conform programului(bufet bogat, variat, toate tipurile de carne, sau salate, brinzeturi pentru vegetarieni).
-intrare libera la obiectivele din program.
-autocar modern cu aer conditionat, conform programului.
-Ghid atestat de Ministerul turism de limba romana specializat in actiuni turistice si pelerinaje, si insotitor de grup.


Pretul nu cuprinde:

-30 EU tips OBLIGATORII(reprezinta salariile soferilor subcontractati).
-intrarea in subterane(in jur de 8 euro)
-asigurari de orice tip
-eventual program optional, peste cel nominalizat. 


AVANSUL DE 350 EURO se plateste pina pe 5 martie; fiind perioada de Paste si la crestini si la evrei, locurile sint limitate.

Pentru informatii:
tel-0733324215 Talia

email-cybershamans@gmail.com









cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

PROMETHEU INLANTUIT

Prometheu înlănţuit. Caucazul şi Atlasul vechilor tradiţii

Înlănţuirea şi chinurile îndurate de Prometheu a încins imaginaţia artistilor din toate domeniile artei.

Tradiţiile legate de Prometheu spun că după ce Zeus uzurpă tronul tatălui său Cronos/ Saturn şi-i luă toată puterea, a apărut o gravă neînţelegere între stăpânul Olimpului şi oameni iar reperezentantul oamenilor în acest diferend era titanul Prometheu. Acesta îl acuza pe Zeus că după ce s-a urcat pe tronul părintesc a împărţit toate bunătăţile doar zeilor neţinând sema de muritorii mizeri şi că ar fi dorit să distrugă omenirea printr-un potop. 

Zeus era puternic prin autoritatea sa asupra zeilor şi a oamenilor, aşa cum stă bine unui autocrat, dar Prometheu era puternic prin înţelepciunea sa întemeindu-şi acestă putere pe beneficiile aduse rasei umane. De aici a izbucnit rivalitatea dintre cei doi ce se va adânci odată cu adunarea de la Mecone unde zeii şi oamenii s-au întrunit pentru a-şi stabili libertăţile şi obligaţiile ce se cuveneau fiecărei părţi. Cu această ocazie Prometheu aduce un bou mare pentru sacrificiu. 

După ce a sacrificat victima el a împărţit-o în două: într-o parte puse toată carnea şi grăsimea acoperindu-le cu burduful boului iar în cealaltă parte puse numai oasele având grijă să le acopere cu o grăsime albă strălucitoare. Apoi, le înfăţişă alegerii lui Zeus. Zeus cunoscând dinainte înşelăciunea, alese totuşi partea slabă pentru a avea motiv de răzbunare în contra muritorilor şi a-i pierde. 

Mâniat de înşelăciunea la care a fost supus, Zeus hotărăşte să le ia oamenilor focul, astfel că toate vetrele rămaseră întunecate şi reci. Prometheu folosindu-se de un şiretlic şi înşelând vigilenţa lui Hefaistos, fierarul zeilor, reuşi să fure focul sacru în tulpina unei plante numită ferulla şi să-l redea oamenilor. 

Zeus văzând focul strălucind din nou în vetrele oamenilor se aprinse de mânie pentru că nu dorea cu nici un chip ca Prometheu să câştige întâietate în faţa oamenilor. Una ca acesta nu putea rămâne nepedepsită de către tartorul zeilor.

 Prin urmare,Zeus dete poruncă lui Vulcan să făurească un lanţ cu care să lege pe Prometheu de stâncile solitare ale muntelui Atlas, la marginea pământului, în ţara sciţilor, unde vulturul lui său îi ciugulească zilnic ficatul ce creştea în fiecare zi la loc.
După alte tradiţii posterioare lui Hesiod, Prometheu a fost înlănţuit pe Muntele Caucaz,. Avem oare de-a face aici cu o inadvertenţă geografică sau cu o informaţie greşită? Urmează a descoperi asta de-a lungul studiului de faţă.
Atlasul prometeic

După credinţele lumii vechi Atlas susţinea la marginile pământului cu capul cu mâinile şi cu umerii săi cerul cel vast fiind constrâns la aceasta dintr-o necesitate stringentă.
Soarta aceasta i-a fost destinată lui de către Zeus care a legat în lanţuri grele , pe Columna din mijloc, pe titanul Prometheu asupra căruia a trimis un vultur să-i ciugulească ficatul care creştea la loc în fiecare zi. Acest vultur a fost ucis, după aceleaşi tradiţii de către Hercule/Heracles cel care a eliberat pe Prometheu din suferinţele sale. Două sunt elementele ce ne atrag atenţia în aceste legende:

1.Muntele/Titanul Atlas stă la marginile pământului cunoscut, fiind plasat de acelaşi Hesiod în ţara sciţilor
2.Legătura de apropiere existentă între cele două legende şi cei doi protagonişti, Atlas şi Prometheu.

După Hesiod, Atlas şi Prometheu erau fraţi fiind fii ai titanului Iapet şi având ca mamă pe Clymene, fiică a lui Okeanos Potamos. Ori Okeanos Potamos pentru autorii greci nu era altceva decât Istrul situat la marginea lumii cunoscute, în extremul nord! 

Dincolo de Okeanos Potamos se întindeau pământurile locuite de sciţi iar după mărturiile lui Herodor, autor anterior lui Herodot, Prometheu a fost un rege scit, în această ipostază el apărând pe unele basoreliefuri îmbrăcatat ca un rege barbar purtând o mantie largă.

 Pe de altă parte, trebuie ţinut cont de faptul că sub denumirea de Scythia, autorii greci înţeleg, de regulă, ţinuturile din partea de nord a Istrului şi de la colţul de NV al Mării Negre. Nu există nici o contradicţie aici deoarece însuşi patria titanilor era la nord de Istru după cum am spus în articolul „Uriaşii”. Chiar şi Herodot , părintele istoriei, ne spune că Scythia se întindea pe lângă Istrul de jos până în regiunile Oltului.

Apropierea dintre Atlas şi Prometheu ne oferă aceeaşi vedere pe care o avem în filiaţia Decebal – Dochia/ Dacia care sunt prezentaţi ca tată şi fiică în poemul lui Ghe. Asachi menţionat integral în articolul „Sacrul feminin” ( Baba Dochia). După cum Decebal este regele pământului unde sunt situaţi munţii Dochiei care-i este fiică tot la fel este Prometheu stăpânul teritoriilor unde este situat muntele Atlas care-i este frate. 

Aici avem de-a face cu una dintre ipostazele regalităţii sacre despre care am vorbit foarte pe larg în articolul„Sacralitatea intituţiei voievodale româneşti”.

Prin urmare atunci când vorbim despre Atlasul supliciilor prometeice nu vorbim despre Atlasul geografic situat în nordul Africii aşa cum cred unii autori moderni fără a da nici o atenţie menţiunilor antichităţii legate de acest subiect. 

Atlasul legendelor greceşti este Olimpul antehomeric de la Dunărea de Jos, din Scytia veche de dincolo de Okeanos Potamos, unde Homer şi Hesiod plasează geneza zeilor şi a omenilor! Acest Olimp al tradiţiilor antehomerice poartă azi denumirea de Bucegi! Muntelecel mai sacru al întregii antichităţi!

Şi da, pe vechiul Atlas, în apropierea Columnei Cerului, unde tradiţiile antice spun că a fost înlănţuit Prometheu se află o mărturie vie, dăltuită în piatră brută, a faptului că acest eveniment al lumii antehomerice, schingiuirea lui Prometheu binefăcătorul oamenilor, a avut loc în Munţii Bucegi! 

Există aici o sculptură megalitică de dimensiuni uriaşe ce înfăţişează, capul gâtul şi pieptul unui vultur orientat cu faţa spre Columna Cerului pe care se spune că a fost înlănţuit Prometheu de către Zeus cu un lanţ făurit de catre Vulcan/Hephaistos, făurarul zeilor.
Ori tradiţiile antice ne spun că Zeus după ce l-a înlănţuit pe Prometheu pe Columna Cerului şi-a tris vulturul ceresc să-i ciugulească ficatul care creştea mereu la loc. Orientarea megalitului în direcţia Columnei Cerului ne lasă loc la îndoieli asupra faptului că supliciul prometeic s-a întâmplat pe Vf Omu , pe Columna principală a Întreitului Stâlp al Cerului!

Se întâmplă însă un fapt ciudat. După cum traseul constelaţiei Dragonul din emisfera nordică trasează în plan celest sinuozităţile lanţului montan carpato-balcanic reprezentând într-un fel cele două jumătăţi ale oului primordial la fel de această dată ne atrag atenţia două constelaţii situate tot în emisfera nordică.

Vulturului divin pe care Zeus l-a trimis asupra lui Prometheu a dat numele unei constelaţii pe care romanii o numeau aquila ceea ce înseamnă tocmai vultur. Această constelaţie se învecinează cu o alta ce poartă numele edificator Prometheu sau Ingenicullus Şi ca să nu ieşim din cercul ciudăţeniilor vom spune că singura specie de vultur care trăieşte în munţii noştri este acvila/aquila!.
Memoria ancestrală a românilor nu dă greş nici de data aceasta pentru că în credinţele româneşti există o tradiţie confom căreia acest vultur cu clonţul său de fier, numit altminteri ceahlău sau vulturul cerului, vine noaptea la păstorii de prin munţi şi câmpii ciugulindu-i şi pricinuindu-le dureri.

 După cum se poate vedea, este aceeaşi tradiţie ca şi cea referitoare la vulturul lui Zeus trimis zilnic să-i ciugulească ficatul lui Prometheu.
Mai trebuie să amintim căteva date istorice cu referire la poziţionarea Atlasului prometeic. Hesiod, în Theogonia sa, ne spune că Prometheu şi-a suferit supliciul pe muntele Atlas. 

Ori după tradiţia transmisă de Apolodorus acest munte se află în ţinuturile hiperboreene. În ciuda informaţiilor menţionate până acum ne vom apuca să căutăm acest munte cine ştie pe unde dacă nu dăm atenţie mărturiei lui Pindar care ne spune că că hiperboreii erau poporul care locuia langă cataractele Istrului. 

Şi pentru ca să fim edificaţi pe deplin poetul roman Martial, în Epigramele sale, adună toate aceste informaţii într-un tot coerent: 

„Soldat Marcellin, tu pleci acum, ca să iei pe umerii tăi cerul de nord al hiperboreilor şi astrele Polului Getic, care abia se mişcă. Iată şi stâncile lui Prometheu.Iată şi muntele acela faimos din legende. 

În curând tu vei vedea toate aceastea cu proprii tăi ochi. Când tu vei contempla aceste stânci în care răsună durerea imensă a bătrânului, vei zice:Da, el a fost încă mai dur ca şi aceste pietre dure, şi la aceste cuvinte tu vei mai putea încă să adaugi: că acela, care a fost în stare să sufere aceste chinuri a putut într-adevăr să creeze genul uman”

Caucaz sau Muntele Capului din nordul Dunării.Caucaland şi Cauconii

Conform tradiţiilor menţionate de Apollodorus: „Prometheu formând oameni din apă şi din pământ, a furat foc, pe ascuns de la Zeus şi l-a adus în planta numită ferulla. Dar Zeus simţind aceasta a dat ordin lui Vulcan, ca să îi bată corpul în cuie pe muntele Caucaz. Acest munte este în Scithya, unde Prometeheu a rămas pironit timp de mai mulţi ani”.
Aceasta este a doua tradiţie legată de locul supliciului prometeic şi care, la prima vedere, pare a fi în contradiţie flagrantă cu prima locaţie, cea a Muntelui Atlas. După cum Atlasul mitic nu se întinde în nordul Africii tot aşa nici Caucazul acesta nu este identic cu Caucazul geografic ce se întinde între Marea Neagră şi Marea Caspică. V. Lovinescu ne pune în gardă în acest sens ca să nu căutăm cai verzi pe peretele bunicilor. 

El ne spune: „Se ştie că a existat mai întâi un Caucaz polar, deoarece se spune că Prometheu a fost legat de Axa Polului. Există apoi Caucazul modern” geografic care nu are nimic de-a face cu ceea ce numeau anticii Caucaz.


Dacă ne luăm după Iulius Florus Caucazul lumii vechi se află în Europa. El ne spune că proconsulul Traciei, Pison, i-a pedepsit pe barbari urmărindu-i în Munţii Rodophi de unde a trecut apoi în Munţii Caucaz iar Munţii Rodopului sunt în Tracia nu în Asia!

 Un alt scriitor roman , geograful Julius Honorius vorbeşte de asemenea despre două lanţuri de munţi cu denumirea de Caucaz, unul în Europa aproape de Munţii Haemus / Balcani şi altul în Asia. Deci, Caucazul mitic şi Caucazul geografic sunt foarte clar delimitate iar munţii din imediata vecinătate a Balcanilor nu sunt alţii decât Munţii Carpaţi situaţi pe teritoriul Scythiei cum numeau scriitori greci Dacia.

Faptul că muntele Caucaz al legendelor preistorice era în Dacia ne-o dovedeşte şi o inscripţie descoperită în Valahia în apropiere de râul Olt care ne spune: „ad Alutum flumen secus montem Caucasi” (pe fluviul Alutus (Olt) în apropiere de muntele Caucaz).Încă în Evul Mediu timpuriu exista tradiţia că Munţii Caucaz erau în vecinătatea Istrului şi la nord de Marea Neagră. 

Cea mai veche cronică rusescă cunoscută sub numele de Cronica lui Nestor, scrisă prin sec IX, ne spune: „În partea nordică a Pontului Euxin este Dunărea, Nistrul şi Munţii Caucaz”.

Şi , în fine avem legenda lui Io, peoteasa de care se îndrăgosteşte Zeus şi care va fi persecutată pe toata faţa pământului de căre Hera, soţia stăpânului Olimpului, pentru dragostea ce i-o purta soţul său. În fuga sa Io ajunge să ceară sfatul lui Prometheu care-i descrie itinerarul de urmat pentru a ajunge în Asia locul unde va scapa de supliciile Herei. 

„Mai întâi apucând de aici drumul spre răsărit vei trece peste câmpii nearate şi vei ajunge la sciţii păstori, oameni superbi, înarmaţi cu săgeţi ce bat departe şi care îşi petrec viaţa lor în care bine ferecate acoperite cu cobere ( într-adevăr spre răsărit de Carpaţii Meridonali se întinde pustiul sau stepa getică ce se află în Basarabia după mărturiile anticilor- n.n). 

Eu însă te sfătuiesc să nu te apropiii de ei ci să te abaţi către stâncile cele bătute de valuri ale mării şi să-ţi continui drumul pe uscat .

 În partea stângă locuiesc Chalybii, fauritorii de fier decare să te păzeşti, sunt oameni violenţi şi nu primesc bucuros pe străini; de aici vei ajunge apoi la răul cel violent numit astfel pe drept cuvânt, pe care însă să nu-l treci fiindcă e periculos, până nu vei ajunge la Caucaz, muntele cel mai înalt, unde se adună torenţii ce se scurg de pe vârfurile acestui munte şi de unde apoi , râul duce violenţa lor în jos. 

De aici apoi, trecând peste vârfurile muntelui ce se apropie de stele săapuci drumul spre miazăzi şi vei ajungela mulţimea amazoanelor ce urăsc pe bărbaţi… Ele îţi vor arăta calea cu toată bunăvoinţa”

Dacă luam o hartă şi urmărim traseul descris vom vedea că Io face o călătorie prin Carpaţii României.Râul despre care vorbeşte legenda este Oltul despre care tradiţia românească, tocmai ca legenda amintită, spune că e răul cel turbat, rău îmblăstămat. Când plouă la munte , el vine umflat, tulburat, mâniat, cu sânge mestecat aducând pietre mari şi butuci, trupuri de haiduci şi căpestre de cai murgi.

 În Olt spun legendele populare româneşti trebuie în fiecare zi să se înece cel puţin un om şi când trece vreo zi fără să-şi primească jertfa sa trebuie să se găsescă cineva care să între în el, fiindcă cere cap de om. Nu este nimic altceva aici decât o descriere metaforică a violenţei cursului râului Olt ce se varsă în Dunăre. 

Lângă acest rău învolburat pe care este sfătuită să-l ocolească pe la izvoare Io va trece mai departe ajungând la „vârfurile muntelui ce se apropie de stele”Acesta este Bucegiul cu Întreitul Stâlp al Cerului, unde se află Columna Cerului sau Polul Getic, tot una cu muntele/titanul Atlas ce ţine pe umeri săi cerul hiperborean la Martial şi unde a fost înlănţuit Prometheu!
Şi într-adevar la sud de acest munte în antichitatea preistorică era tinutul amazoanelor. Herodot ne spune că Dunărea nu putea fi trecută de „mulţinea albinelor”. Erudiţii noştrii istorici ne spun docţi că aceasta este o referire la apicultura practicată de strămoşii noştrii daci.

 Numai că afirmaţia lor nu are nici o logică deoarece a nu se putea trece Istrul de mulţimea albinelor presupune că întreaga Câmpie Română, de la munte şi până la Dunăre, să fie un ţinut nelocuit şi o imensă prisacă în care albinele îşi fac de cap după bunul plac. 

Aceasta fără a şti că amazoanele respective erau sub patronajul Dochiei/Iana Diana al cărei simbol hieratic era chiar albina şi prin urmare fiecare amazoană era o albină identificându-se cu strămoşul arhetipal!

Prin urmare, conform acestor descrieri Caucazul legendelor, muntele mitic al supliciului lui Prometheu, este situat în catena muntoasă a Carpaţilor Meridionali sau sudici şi reprezintă muntele cel mai sfânt al întregii antichităţi preistorice şi chiar istorice ce la Apollodor poartă numele de Atlas şi care în tălmăcire înseamnă Muntele Capului, locul unde a fost iniţiat Iisus Christos, cel de-al doilea crucificat al lumii vechi, pentru că primul a fost Prometheu după cum spun legendele vechi.

În unele documente vechi piatra cubică cu vârf este completată cu o secure care este aşezată aşezată în echilibru pe vârful piramidei. Legat de acest simbolism al pietrei cubice sau al pietrei din capul unghiului s-a sugerat că securea de deasupra ar reprezenta hieroglifa literei ebraice kaf iar surprizele se tin lanţ dacă tinem cont de litera corespunzătoare din alfabetul arab qaf. 

Sensul genaral atribuit ambelor litere , atât în alfabetul ebraic cât şi în cel arab este acela de forţă. Acestui sens îi corespunde întotdeauna în limbajul simbolic securea iar în cazul ce ne intereseaza este vorba de o putere spirituală.

 Că este vorba despre puterea spirituală ne-o demonstrează faptul că securea nu este pusă în raport direct cu cubul pe care se sprijină baza piramidei ci cu însăşi piramida. Mai mult, securea nu este plasată într-un puct oarecare al figurii ci chiar în vârful piramidei vârf care îndeobşte este considerat ca reprezentând vârful ierarhiei spirituale.

 Poziţionarea securii în vârful piramidei, invizibilă dealtfel pentru că este de natură pur spirituală, ne indică cea mai înaltă putere spirituală care acţionează în lume şi pe care tradiţiile se învoiesc s-o numească Regele Lumii ce acţionează prin intermediul Polului unde îşi are sediul! 

Or Polul este identic cu Axul Lumii pe care toate mărturiile vechi îl plasează în Dacia, în Munţii Bucegi, Kogaionul dacilor, Pol ce astăzi poartă denumirea sugestivă de Columna Cerului sau Osia Lumii în tradiţiile româneşti.

Pe de altă parte, identitatea fonetică dintre litera qaf semitică şi fonetismul românesc „cap” este mai mult decât străvezie. Cu atât mai mult cu cât în tradiţia arabă numele literei qaf este chiar numele muntelui polar numit de autorii antici Caucaz sau Atlas. 

Şi mai ciudat este faptul că litera qaf este prima ce apare în numele arab al Polului (quţb) iar în această calitate poate să-l desemneze abreviat. Echivalentul numeric al termenului quţb este 111 fapt ce nu se referă mai puţin la Muntele Capului sau Caucazul din Bucegi. 

Dacă quţb semnifică polul echivalentul său numeric desemnează chiar acţiunea Polului exprimând unitatea manifestată în cele trei lumi ceea ce se potriveşte perfect pentru a desemna funcţia Axei Lumii ce uneşte cele trei tărâmuri: cerul pământul şi subteranul.

Şi întrucât parcă prin explicaţiile asupra identităţii lui Literei şi muntelui Qaf cu Muntele polar pe carese află Columna Cerului ne-am îndepărtat oarecum de la subiectul care ne întereseaza revenim la subiect pentru a aspune că unul dintre capetele megalitice situate în Bucegi este legat strict de securea lui Vulcan. 

Întrucât despre Sfinx am vorbit de neumărate ori pană acum nu vom mai insista asupra semnificaţiei sale în întreitul aspect al Regelui Lumii. Există însă în Bucegi un alt Cap la care ne vom referi în cele ce urmează.

În apropierea Vf Omu se află un important simulacru al lumii vechi care ne înfăţisează după toate aparenţele imaginea lui Zamolxe/Saturn. O patrticularitate cu totul bătătoare la ochi aparţine simbolului legendelor antice. Pe fruntea lui , calmă şi dând o expresie de inteligenţă se văd urmele ce reprezintă o spargere a capului în partea stângă a craniului.
După vechile legende elene Minerva/ Pallas Athena a fost născută din capul lui Zeus, după ce Vulcan a spart ţeasta zeului cu securea-i de aramă, cu vociferări atât de mari încât au răsunat şi pământul şi Pontul s-a tulburat în undele sale.

 Foarte ciudat pentru că după Homer şi Hesiod originea tuturor zeilor adoraţi în Grecia se afla la Okeanos Potamos sau Dunărea de Jos. Pe de altă parte geografia munţilor Caucaz cum se mai numea grupa sudică a Carpaţilor Meridonali care sunt tot una cu Atlasul hiperboreic, păstrează în topomia sa nume precum Platfoma Vâlcanilor, Munţii Vâlcan şi chiar oraşul Vulcan din apropiere. 

După legende Vulcan era făurarul zeilor iar în regiunea Călan-Vulcan – Anina s-au descoperit primele „furnale” din Europa! Mai mult, Vulcan însuşi pare a fi un locuitor fierar (metalurg) din Dacia pentru că rădăcinina numelui sau „vâlc” înseamnă tocmai lup iar etnonimul dac are tocmai această semnificaţie. 

Securea de aramă a lui Vulcan este tocmai securea aflată în echilibru desupra piramidei din tradiţiile arabe care desemnează Polul sau centrul spiritual suprem al lumii.

Toate aceste date ne îndreptăţesc să credem că Munţii Caucaz ai lumii vechi sunt tot una erau Munţii Bucegi unde se află Columna Cerului legată direct de supliciul prometeic şi înfrăţită cu simbolismul titanului Atlas care tine cerul pe umeri şi prin extensiune întreaga ramură a carpaţilor sudici!

Dacii cauconi avânduşi patria de origine în SE Transilvaniei probabil în Ţara Bârsei sau în zona Întorsurii Buzăului (Carpaţii de Curbură) sunt atestaţi din cele mai vechi timpuri. Homer îi menţionează ca aliaţi ai troienilor iar unii istorici ai perioadei medievale timpurii vorbesc despre Caucaland unde Athanaric cu vizigoţii săi încearcă sa facă faţă invaziei hunilor. 

Caucaland situată în extremitatea răsăriteană a Carpaţilor Meridionali pe care Antichitatea i-a numit Caucaz înseamnă chiar Ţara Cauconilor sau cauca(zi)enilor mai pe înţeles. Prin poziţionarea acestui ţinut precum şi prin numele cauconilor deducem că acesţia erau păzitorii Capului. 

Al cărui cap? Al dublului cap reprezentat în sculpturile megalitice de pe Omul şi de pe platoul Bucegilor ce-l reprezentă pe marele zeu al întregii antichităţi prestorice si arhaice: Zamolxe.

Muntele Dureros

Dacă Caucazul este muntele supliciului prometeic atunci înseamnă că el este şi Muntele Dureros sau Muntele Durerilor. Dacă luăm în considerare acest epitet atunci îl putem din nou numi Calvar aşa cum este cunocut îndeobşte numele traseului parcurs de Iisus spre locul crucificării de pe Dealul Golgotha care se traduce prin Dealul Căpăţânii identic ca formă şi semnificaţie cu Muntele Capului!

Pentru prima dată sintagma „ muntele dureros” apare în legenda Graalului aparţinând lui Chretienne de Troyes dar nu ni se oferă nicio explicaţie legată de semnificaţia sa. Această explicaţie apare într-o continuare a poveştii Graalului scrisă de Gerbert de Montreuil. Astfel aflăm: 

„ În vârful Muntelui Dureros exită un stâlp minunat.Acesta fusese făcut în aşa fel încât suprafaţa sa de jur împrejur era coperită de aur pur. Dar nu orice om şi-ar fi putut lega de el frâiele calului dacă nu ar fi fost cel mai bun cavaler din lume în ziua acelei încercări”.

 În altă parte aflăm scris: „Perceval îţi puse iarăşi frâul calului şi se urcă şi călăreşte singur până la Muntele Dureros. Acolo admiră stâlpul şi întreaga lucrare ce putea fi lăudată. El era acoperit cu aramă lustruită iar înălţimea sa era cât bătaia unei arbalete. Cinsprezece cruci îl înconjurau a căror înălţime nu avea mai puţin de 15 stânjeni. 

Eu cred că niciodată un om nu a văzut o lucrare atât de bogată, după cum ne spune povestea care, în această privinţă scrie amănunţit. Perceval rămâne uimit privind la această minune: dintre cele 15 cruci, cinci erau roşu închis,altele cinci erau albe ca neaua cazută pe ramuri şi ultimele cinci erau de culoarea azurului; vopsea nu exista, decât cea naturală.

 Ele erau dintr-o piatră dură care va dura veşnic… îl înconjura o bandă de argint care purta o inscripţie: ea spunea în latină, fără vreun alt cuvânt într.-o altă limbă, că nici un cavaler nu trebuia,din înfumurare, sa-şi lege calul de inel dacă nu putea fi egalul celului mai bun cavaler din lume” Foarte ciudate aceste două relatări întrucât cuprind date ce ne interesează în mod special.

Având în vedere faptul că Muntele Dureros apare în legenda Graalului şi , pe de altă parte, că stâlpul este opera vrăjitorului Merlin acest loc pare a fi unul mai degrabă mitic şi simbolic decât unul legat de geografia fizică.

Stâlpul minunat despre care ne vorbesc relatările de mai sus nu este altul decât Columna Cerului care de asemenea este situată pe cea mai semeaţă înălţime a munţilor Bucegi/ Caucaz, numtele supliciului/ durerilor prometeice şi mesianice. 

Că nu ne înşelăm în această afirmaţie ne-o dovedeşte denumirea românească a Columnei Cerului anume aceea de Stâlpul Cerului sau Osia Lumii. Pe de altă parte, aurul din care este făcut Stâlpul ne aminteşte de simbolismul Caduceului ce are în vârf Aurul hermetic el simbolizând Columna Cerului în jurul căruia se încolăcesc cei doi Şerpi: Zamolxe şi Geea, Principiile care reunite în vârful caduceului dau acel aur al vechilor alchimişti. 

Mentiunea că cel ce-şi leagă frâiele calului de Stâlp trebuie să fie cel mai bun cavaler din lume pare a face referire la trimisul zamolxian ce trebuia să fie cel mai de vază dintre daci şi celmai virtuos care după iniţiere ajungea pe Altarul Cerului pentru a transmite textual dorinţele dacilor zeului suprem asa cum am explicat în mai multe articole de-a lungul timpului.

 Deci totul pare a face referire la Caucazul mitic din Dacia . Aceasta cu atât mai mult cu cât descrierea din cel de-al doilea citat face referire la cruci şi la înălţimea stâlpului. Înălţimea lui este cam cât bătaia unei arbalete iar înălţimea Columnei Cerului , stâlpul de care a fost înlânţuit Prometheu este de aroximativ 7 m de la nivelul pământului!

Pe de altă parte, crucile şi numărul lor la care face referire povestea Graalului sunt simbolice şi desemnează Polul sau Centrul Spiritual al Lumii cum la fel fac şiculorile simbol din descriere. Cum? De ce? Pentru că Crucea însăşi este un simbol al Polului după cum am spus în articolul „ Simboluri sacre ale ornamenticii populare” subcapitolul „Crucea
Simbolismul numeric ataşat crucilor de pe Muntele Dureros de asemenea atrage atenţia în mod special. Ele sunt în număr de 15 grupate câte 5. Ori cinci este numărul lumii sensibile ce este manifestare Principiului. 5 sunt colţurile pentagramei, 5 rănile lui Iisus, cinci sunt principalele direcţii ale spatiului geografic (patru direcţii cardinale + Polul ce este în centru pentru că în jurul lui se produce manifestarea). 

În general el este numărul omului şi al manifestării. Ori Columna Cerului se află tocmai pe Vf Omu iar fapt si mai important : numele lui Zamolxe în calitate de părinte al oamenilor este acela de Zeu Om!

De altfel totalizarea crucilor din jurul stâlpului de pe Muntele Dureros nu ne scoate deloc din zona Sacră a Daciei întrucât 15 este format din 1+5 care este 6. Ori şase este cifra sacră a pelasgilor ( v „666- sub pecetea tainei”)

Şi de ce de trei ori 5? Pentru că înainte de Treimea creştină a fost o treime pelasgă adoptată într-o oarecre masură şi de creştinism. Această treime cuprindea Tatăl. Fiul ( omul) şi Mama înterpretate în creştinism drept Tatăl Fiul şi Duhul Sfânt ceea ce în fapt nu implică nici o diferenţă. 

De fapt chiar la acestă Trinitate fac referire culorile simbolice ale crucilor pentru că în simbolismul legendelor vechi rosu este Artemis/ Diana, Rhea/ Marea Mamă – Pământul Matern şi energia sa, albul este culoarea simbolică a lui Apollo iar azuriul este culoare Cerului Tată. 

Interpretarea acestor trei culori ne este oferită pictura rituală descoperită în mormântul de la Fântânele ce reprezintă un pătrat ce schimbă alternativ culorile roşu şi alb
Pe de altă parte numărul 15 are semnificatia Unităţii pentru că el adună trei elemente în unul singur ceea ce din nou ne duce cu gândul la cele trei tărâmuri peste care era stăpân absolut Principiul zamolxe: cerul pamantul şi subteranul.

În încheiere vom spune pentru că tot veni vorba despre Legenda Graalului şi căutătorii lui că Marele Cap sculptat cunoscut sub numele de Sfinxul românesc reprezentându-l pe Zamolxe şi Babele simulacrul Mamei Mari, ambele situate pe Platoul Bucegilor sunt înconjurate de creste de munţi ce dau platoului aspectul unei cupe. Ori Graalul este Sfânta Cupă după cum spune tradiţia celtică şi ebraică…..
Bibliografie:
N Densuşianu , Dacia Preistorică, ed Arhetip
V. Lovinescu, Dacia Hiperboreană, Ed Rosmarin
R. Guenon, Simboluri ale ştiinţei sacre,Ed Humanitas
C.Bârsan, Revanşa Daciei,edObiectiv
A.Bucurescu, Atlanţii din Carpaţi,ed Obiectiv
Dan Oltean, Religia Dacilor, Ed Saeculum I.O
Philippe Walter, Merlin, Ed Artemis


cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

UN PINK MONDAYS IN AVANS







TREBUIE SA VA UITATI PINA LA SFIRSIT-AM LESINAT DE RIS



cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

OFF TO EGYPT-MIERCUREA FARA CUVINTE







PINA PE 18 O SA FIU IN EGIPT ASA CA NU O SA MAI POSTEZ..VA LAS CU BINE SI MA IMBARC INTR-UN VIS INTERESANT

WW ESTE INITIATIVA LUI CARMEN

cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

Tuesday, February 4, 2014

MELOMAN PT O ZI- Perfect



Pentru o zi de marti perfecta, in care sa fim melomani, conform propunerii lui Sorin..

cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

Monday, February 3, 2014

10 Reasons to Lift Weights with Your Vagina



cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites