Saturday, April 2, 2011

SUCKER PUNCH RELOADED-A MUST SEE!!!

Share/Bookmark

In sfirsit am putut sa vad cu atentie SUCKER PUNCH filmul lui Zach Snyder (300, Watchmen) care cu siguranta va deveni un clasic al filmelor despre eliberarea spirituala, la fel ca si Matrix.


Primit foarte prost de critici (deh, stablimentul trebuia sa distruga un film care indeamna oamenii la eliberare si le arata si calea), cu un box office in prima saptamina slabut dar care, in pofida criticilor care l-au distrus si spre disperarea stim noi cui, creste incet dar sigur, SUCKER PUNCH este clar un film cult.


LOVITYURA SUB CENTURA- asa s-a putea traduce expresia 'sucker punch', si despre lovituri sub centura este vorba in tot filmul, lovituri care distrug, dar si remodeleaza, recreeaza caractere si noi realitati.


Desfasurat pe 3 nivele, 3 realitati, primele 3 porti ale visatului, SUCKER PUNCH este un film in care Intentia neabatuta sculpteaza vise ce devin realitati, savirsind imposibilul, intr-o lume atroce din care nu exista scapare. Si cind crezi ca ai scapat realizezi ca de fapt esti prins in alta lume si mai oribila decit prima.


Care sint cele cinci obiecte pe care Baby Doll trebuie sa le gaseasca (asa cum mentorul ei din visat ii sugereaza pentru a se putea elibera pe ea si prietenele ei captive)? Putem vorbi la nesfirsit despre simbolistica lor:
o harta, foc, un cutit, o cheie si al cincilea element care trebuie descoperit la sfirsit, dar este nenumit.


Caci si pentru a scapa din lumea capcana denumita pamint avem nevoie de o harta, de focul energiei(kundalini), de arme, de chei si-nu, nu este o surpiza-de sacrificiu, al cincilea element surpriza fiind de fapt chiar sacrificiul de sine si moartea, adevarata sau initiatica, pick one!

Grafica exceptionala a filmului, coregrafia superba(fetele s-au antrenat 4 luni timp de 6 ore pe zi pentru a fi capabile sa ridice arme adevarate de peste 50 kg), dansurile hipnotice, hainele burlesti, machiajele exagerate si grele dar si imobilitatea fetei lui Baby Doll (actrita fiind acuzata ca a jucat prost tocmai datorita acestei voite rigiditati faciale) sugereaza intr-un mod cit se poate de clar realitatile artificiale create ca un labirint pentru a ne impiedica sa iesim, si mastile pe care trebuie sa le purtam pentru a fi asimilati in aceste lumi ireale, pentru a putea sa blend in fara a trezi suspiciuni.

Un film despre vrajitoria abstracta, SUCKER PUNCH is my new favourite movie.

Daca l-ati ratat pe blog, iata aici linkul filmului complet-movie here


SUPERNATURAL

Share/Bookmark


COMPLETE /NEW SERIES HERE

"Supernatural" este povestea lui Sam si a lui Dean Winchester, doi frati uniti de acelasi destin: ei calatoresc prin tara cu misiunea de a gasi si a ucide cele mai infricosatoare creaturi ale intunericului, de care oamenii au auzit doar din legende si superstitii. In timpul acestei lupte cu raul, Sam descopera multe lucruri despre sine, despre care nu stia pana atunci.

Incurajati de propriul tata sa se avante in aceasta aventura pentru a gasi creatura care le-a ucis mama cu multi ani in urma, cei doi frati declanseaza o adevarata vanatoare a demonilor. Vampirii, varcolacii si fantomele sunt doar cateva dintre creaturile cu care Sam si Dean se confrunta.

Pe parcurs ei vor fi ajutati de catre ingeri, arhangheli si lupta lor impotriva fiintelor intunericului se va extinde si va capata dimensiuni "biblice", fiind in permanenta o batalie intre bine si rau, ingeri si demoni.


SERIALUL INTEGRAL AICI

VITAS AL NOSTRU

Share/Bookmark

Narcis Ianău s-a calificat în finală! A ridicat din nou publicul şi juriul în picioare la "Românii au talent"

Contratenorul Narcis Ianău a fost din nou la înălţime.

Vezi mai multe pe Romanii au talent
Adolescentul a reuşit să impresioneze publicul şi juriul, care, la finalul reprezentaţiei sale, s-au ridicat în picioare şi l-au aplaudat. Andra avea lacrimi în ochi şi a avut numai cuvinte frumoase despre modul în băiatul s-a prezentat pe scenă.

"Nu cred că am auzit ceva mai frumos în viaţa mea. Eu ştiam că tu eşti bun, dar acum te-ai transformat în ceva mega, extra... Eşti o stea, o mare stea", i-a spus Andra.


VIDEO AICI


Revolver : Guy Ritchie Q & A

Share/Bookmark




Where did the inspiration for Revolver come from?

It was a culmination of concepts really, but a germ got stuck in my mind about one particular concept: the con of all cons. I’m fascinated by how you can trick the mind and the individual, and this concept was so audacious, so radical, that I was attracted to say the least. The formula of the con is quite simple – you seduce people by their own greed.


We can all be conned but at what point do we realize that we’re being conned and to what point do we allow ourselves to be conned. There was a famous book called The Big Con, which works on the formula that it is impossible to con an honest man. I was attracted to that idea too.


The great challenge then was to take an intellectual concept and clothe it in an exciting, action-packed narrative because concepts are not necessarily interesting to look at. It’s important that the film delivers on an entertaining level. What you want in the cinema is entertainment but I like to be intellectually titillated while being sensorially stimulated. It took me three years to write this film whereas Snatch took me three months. Fundamentally, it’s not a very complicated film, it’s actually quite simple, but to clothe it within a narrative was quite complicated.


Why did you call it Revolver?


I’ve always been surprised that no other movie has ever been called Revolver because it just sounds cool. So I like the name but I also like the concept that, if you’re in a game, it keeps revolving until you realize that you are in a game and then maybe you can start evolving. The film is based on the formula of a game: where does the game start, where does it stop and who’s conning who.


Is it a film with a message?


I don’t think there is a message in the movie. The idea is that that there is no such thing as an external enemy. Jake Green is playing against Jake Green. That’s quite a hard concept to get your head around initially of course, if there is only an internal enemy, he wouldn’t want you to get your head around it. So it’s based on the formula that you can only get smarter by playing a smarter opponent.


Who is the ultimate opponent? Yourself. Then comes the principle that your enemy will always hide in the last place that you would ever look. The last place you would look is inside your head and the last place you would look inside your head is behind fear. I’m not saying that formula’s correct, it’s just a formula and I’m interested in formulas. In this particular instance, the only opponent Jake Green has to challenge is himself by doing exactly what he doesn’t want to do.


To that extent, are his experiences an allegory for life?


It’s funny, I never expected as a writer-director to end up talking about high-falutin’ concepts. I got into filmmaking because I was interested in making entertaining movies, which I felt there was a lack of. Jake Green isn’t just Jake Green. Jake represents all of us. The color green is the central column of the spectrum and the name Jake has all sorts of numerical values.


All things come back to him within the film’s world of cons and games. Jake’s on a journey of how to play the game. He’s very good at playing games and he’s done very well out of playing by a certain formula but he didn’t realize how big and consistent that formula is. He only saw the formula in its microscopic form and didn’t realize that it could be macroscopic.


How does he get drawn into the game?


One of the first rules of business is to protect your investment. I like the idea that we do the same with our personal philosophies. Once we have decided what’s right, irrelevant of whether we are right or wrong, the more energy we will invest to protect that. Which is basically how conmen work. They get you to invest a little bit, then a bit more. They never tell you to buy something, just take a look.


Even looking’s an investment. Once you’ve contributed some of your energy to looking - appraising a certain article - then a small investment has been made. From a small investment comes a larger investment, from a larger investment comes a greater investment until eventually you’ve invested so much that you can’t be wrong. Because if you are wrong, it must mean you’re stupid and nobody can admit that they’re stupid.


Jake is prompted to invest to counteract the threat of a fatal disease that’s hanging over him…


The only way to handle this concept within an hour and 45 minutes of film is to cut to the chase, and there’s nothing quite like death looming on the horizon to precipitate events. Let’s get the party started, and the only way that can happen is the imminent threat of death.


If Jake Green represents all of us, what do the other characters represent?


The other characters all represent a certain human characteristic. Jake, Avi and Zack represent one characteristic. Then there’s Dorothy Macha, Lily Walker and Lord John, who represent another aspect of our nature, different aspects of vice, of which there are lots of ingredients so I wanted to be specific about which character represents which vice.


Does that mean Jake, Zack and Avi are on the side of good and the others on the side of evil?


I hesitate to use the words good and evil because this is not a story about morals and ethics, this is simply a story about the game and there is no right or wrong. It’s about whether you win and how quickly you can win. Jake, Zack and Avi represent players who have decided to win in this game, and that leads into the slightly more radical concept of how to win the game.


We’re all players within our own little games, so we embody all of these characters, we embody all the aspects of vice, we also embody all the aspects of competition, wanting to play the game and succeed in the game. All of the characters represent aspects of ourselves.


For example, Sorter represents the aspect of our character in which we have taken a left-turn somewhere and later on decide that the right-turn might have been the better idea. He represents the u-turn within us when we think we’ve gone the wrong way or when we’ve decided to take a different path than the one we’ve been on, which is of course a terribly difficult thing to do.


And who is Sam Gold?


I like the idea that Sam Gold is a collective hallucination. He doesn’t really exist but he does exist. He has no power of his own, he only has the power that you give him. He’s as real as you believe him to be. In the context of the film, he is the opponent, the force that the individual in the movie has to overcome. Is Sam Gold evil or is he good?


That’s up to the individual to understand. I love the concept that if this was all a game, evil may not actually be evil. That if there is such a thing as the devil, the devil’s only job is to be smarter so that we can become smarter. I have no idea if this holds water philosophically or theologically, but it’s a very slick concept. That’s basically what inspired the film: that the devil isn’t a bad guy, the devil is just a very clever guy, and the idea that Sam Gold is really just a very smart opponent.


Where is the film set?


The movie is set in no-man’s land. It’s a kind of transatlantic destination that is really supposed to be illustrative of East meets West somewhere in the middle of the Atlantic. In fact, we shot most of it in London and the Isle of Man, which isn’t quite the middle of the Atlantic but it’s going that way.


How did you create that transatlantic atmosphere? Did you use a lot of special effects?


Unlike my previous movies, there’s quite a lot of studio work on this one because of the very nature of the fact that I wanted an environment that’s transcontinental. Because of that we had to revert to green screen. I don’t care whether I use special effects or not. My principal job is to make interesting and entertaining films, and I’m not proud of which format or which particular technique I use.


I just wanted the film to look good and that was about the only request I had of my DP. We wanted it to be slightly over the top in terms of photography. What I liked about American movies when I was a kid was that they’re sort of larger than life and I think I’m still suffering from that reaction. Tim, the DP, was completely unbridled by me. The cheekier he got, the more I applauded him. He’s his own boss in that department.


So you don’t fit the stereotype of the dictatorial filmmaker?


If somebody has a better idea than me, I’ll take it if it surpasses what we have on the page because at the end of the day, it’s me that takes the credit anyway! I’ve been working with lots of these guys for ten years now and I’ve become very aware of how much the team has to do with the creative process.


I’m not under too much of an illusion of how smart or un-smart I am because filmmaking ultimately is about teamwork. I enjoy the process and I’ve usually done quite a lot of preparation before I arrive on set so I’m not a touchy filmmaker and I’m not an anxiety-ridden filmmaker, at least while I’m shooting the film. If you enjoy things, it tends to quell your negative traits.


You’ve also worked with Jason Statham on almost all your films…


Apart from the fact that I don’t like him, don’t trust him and have no respect for him as a chess player, Jason and I work quite well together. Actually, Jason forced me into using him. He threatened me with violence. The rest of the cast I have more affection for. André was a pleasure to work with. In fact, 95% of the people in my films have been nothing less than a pleasure to work with. That goes for Jason, too.


I like him and because I like him, it’s much easier to work with him. He’s a very capable actor and he embodies what I want to see when I go to the cinema. I’ve been a big fan of Ray Liotta’s for a long time and been desperate to use him in something. He wasn’t very keen about being put into spandex pants and Speedos but once he got into the spirit of things it was hard to get him out of them.


What freedom do you give the actors to improvise?


I like to think that we’ve got a plan, so let’s stick to it. That said, once we’ve stuck to it, we’re allowed as much improvisation as anyone cares to indulge themselves in. You’d be surprised how little indulging one wants to undertake once you’ve stuck to the plan. We always have a take that’s “one for fun”, so once you’ve got what you need, you can do what you like. Something does occasionally pop out of that tree. I’m always open to ideas.


Does chance exist?


I don’t believe chance exists, no. I don’t know whether it does but personally I don’t believe in it. Either there’s order in the universe or there’s chaos. Either everything is predetermined or, by the definition of free choice, you can determine it but there’s still no element of chance. Or there’s the other way of thinking, that it’s all chaos and there’s absolutely no order and it’s all chance.


You either subscribe to one or the other. I subscribe to the idea that there is order although it may look like total chaos, but I’ve no idea if I’m right. In the film, Jake’s niece is a good example. She represents innocence and I liked the idea that she could ride a roller-coaster that’s collapsing all around but still land on a bed of cotton wool against all the odds because innocence protects her.


There are infinite examples, of course, where innocence is not nurtured or cared for, but it all comes back to chance. Do you believe in chance or not? Do you believe that the universe is fair or unfair?


What’s the role of violence in your films?


My approach to violence is that if it’s pertinent, if that’s the kind of movie you’re making, then it has a purpose. There’s quite a lot of violence in this film but I like to think that it serves the story, that it illustrates the point we’re trying to convey. Jason doesn’t take his shirt off and beat anyone up, which would seem to be the kind of thing that Jason would do as he’s quite good at it, because it didn’t seem to serve his character and the narrative. I quite like the idea of Jason keeping his shirt on anyway.


Does Jason still do all his own stunts?


Jason’s game to do all his own stunts. I wouldn’t allow him to because if he broke his leg or something I’d be screwed for eight weeks. He’s as game as a train to throw himself down flights of stairs. I am not so enthusiastic, so I threw other people down the stairs.


Is there any limit to how violent a scene can be?


I think there’s a natural system in your own head about how much violence the scene warrants. It’s not an intellectual process, it’s an instinctive process. I like to think it’s not violence for the sake of violence and in this particular film, it’s actually violence for the annihilation of violence. It’s about not letting the internal enemy, the real enemy, have his way because the more he does the stronger he becomes. The film’s about the devastating results that can manifest from the internal enemy being unbridled and allowed to unleash chaos.


As a writer-director, which aspect of filmmaking do you enjoy most?


You get a different kick out of all aspects of filmmaking. I suppose directing on set is the most fun because it’s a good crack and you feel you’re on the battlefield whereas writing is a fairly solitary undertaking. It’s not easy to strap yourself down to a desk and bash on a keyboard when you know you can direct lots of films, because directing films is fun and interactive and gregarious.


Writing isn’t. It’s very solitary and you need to exercise a great deal of discipline to do it. I think it’s in the exercise of disciplining yourself to do it that the most profit lies. I love dialogue and I suppose writing dialogue is certainly the most fun.


Of the various formulas that make up the rules of the game, do you have a favorite?


I suspect my favorite line is, “You can only get smarter by playing a smarter opponent.” My next one would be, “The greatest enemy will hide in the last place you would ever look.” The third one would be, “The harder the battle, the sweeter the victory.” My fourth would be, “Always protect your investment” which would become, “Always protect your investment whether it’s in your interest or not.”


Besides Jake’s name, there is an abundance of symbols in the film. What purpose do they serve?


I think it’s fun that films have depth. I’ve left a whole snail trail of clues and symbols for those who care to indulge themselves. But is it integral to your enjoyment of the film? I think not. There are simply different levels that the film tries to serve.


Chess is a prime example…


The rules in chess are consistent with the rules of all cons. I like the idea that the characters could all be different pieces on a chess board. I think we all embody the attributes of pawns, bishops, knights and castles, kings and queens. It’s just a question of do we decide to be a pawn or do we decide to be a queen.


I didn’t choose to be the latter particularly but there are different aspects to our personality and nature that the chess board represents, which is maybe why chess is such a popular and ancient game. I’m a very bad chess player, by the way. Jason Statham has probably been blowing his own trumpet about what a qualified chess player he is. In fact, he’s an appalling chess player.


And the fact that the face-off between Jake and himself, his internal enemy, takes place on the 13th floor?


The elevator starts at 32 and stops between 14 and 12. In America, buildings still don’t have a 13th floor. 13’s a curious number. Quite how it got its unpopular reputation is a mystery and one I would quite like to have solved. Mythologically, it’s the luckiest number, it’s the number of liberation.


From a point of view of Jake’s incarceration, what better place to liberate yourself than floor 13, which doesn’t even exist in an elevator. It just seemed like the perfect environment in which to meet your demon. A number that doesn’t exist that is also the number of liberation.


That scene is one of the most impressive in the whole movie…


It’s my favorite scene in the film and I actually shot it three times. It initially had four lines written for it. When we got in there, we spent two hours messing around, trying to draw as much as I could out of Jason. I realized we’d got into something that was very interesting and in the end I could probably have filmed 45 minutes of him screaming at himself in there.


The film opens with Jake Green getting out of jail. Would you say that it ends with him enjoying another kind of liberation?


The film starts off with a jailbreak and ends with a jailbreak because all the skulduggery going on inside his head didn’t allow him to know he was still incarcerated. That’s what the film is about, the ultimate jailbreak and the radical actions one needs to undertake to liberate oneself from this jail. It tells the story of the skulduggery and trickery and head-trickery that accompanies Jake on his journey, and the seemingly unlikely actions our hero has to undertake to break out of his jail.


Revolver : Guy Ritchie Q & A

GABRIEL

Share/Bookmark


Lamb - Gabriel von Angkor
I can fly

But I want his wings

I can shine even in the darkness
...
But I crave the light that he brings

Revel in the songs that he sings

My angel Gabriel



I can love

But I need his heart

I am strong even on my own

But from him I never want to part

He's been there since the very start

My angel Gabriel

My angel Gabriel



Bless the day he came to be

Angel's wings carried him to me

Heavenly

I can fly

ONOAREA UNEI NATIUNI! DEFINITIA EROISMULUI

Share/Bookmark

Echipele sinucigaşe de la Fukushima: «Vom muri ca să salvăm naţiunea!»

 La început, din echipele sinucigaşe făceau parte 50 de oameni, astăzi sunt peste 600 de ingineri care înfruntă radiaţii deosebit de periculoase ca să evite o catastrofă nucleară

La început, din echipele sinucigaşe făceau parte 50 de oameni, astăzi sunt peste 600 de ingineri care înfruntă radiaţii deosebit de periculoase ca să evite o catastrofă nucleară

Angajaţii de la centrala nucleară Fukushima din Japonia ştiu că nu mai au mult de trăit, dar depun eforturi supraomeneşti să ţină sub control reactoarele avariate.

"Vom muri, dacă este necesar, ca să salvăm naţiunea", spun ei, la unison.

La început, din echipele sinucigaşe făceau parte 50 de oameni, astăzi sunt peste 600 de ingineri care înfruntă radiaţii deosebit de periculoase ca să evite o catastrofă nucleară.

Lucrătorii de la Fukushima sunt plătiţi cu sume uriaşe, dar ştiu că s-ar putea să nu se bucure de bani prea mult timp.


E.T.-KATY PERRY FEAT, KANYE WEST

Share/Bookmark



You're so hypnotising
could u be the devil, could you be an angel
your touch magnetizing
feels like going floating, leave my body glowing

They say be afraid
you're not like the others, futuristic lovers
different DNA, they dont understand u

You're from a whole other/another world
a different dimention
you open my eyes
and im ready to go, lead me into the light

Kiss me, k-k-kiss me
infect me with your love, and fill me with your poison
take me, t-t-take me
wanna be your victim, ready for abduction
boy, you're an alien, your touch so far away
its supernatural, extraterrestrial

You're so super sonic
wanna feel your powers, stumb me with your lasers
your kiss is cosmic, every move is magic

You're from a whole other/another world
a different dimension
you open my eyes
and im ready to go, lead me into the light

Kiss me, k-k-kiss me
infect me with your love, and fill me with your poison
take me, t-t-take me
wanna be your victim, ready for abduction
boy, you're an alien, your touch so far away
its supernatural, extraterrestrial


There is this transcendental, on another level
boy, you're my lucky star
i wanna walk on your wave length
and be there when you vibrate
for you i risk it all
http://www.elyricsworld.com/e.t._lyrics_katy_perry.html
all

Kiss me, k-k-kiss me
infect me with your love, and fill me with your poison
take me, t-t-take me
wanna be your victim, ready for abduction
boy, you're an alien, your touch so far away
its supernatural, extraterrestrial

Extraterrestrial

Extraterrestrial

Boy, you're an alien, your touch so far away
its supernatural, extraterrestrial

HMMMM CLIPUL ASTA CHIAR MI-A DAT DE GINDIT...VOI CE PARERE VETI?


om mani padme hum - great melody



Share/Bookmark

Friday, April 1, 2011

DRAGONI PE CER

FRUMUSETEA FRACTALILOR

SALFATE: OVNIS en el mundo 28/03/11



Share/Bookmark

Mare Eveniment al Iluminării cu Master Tanpai Rinpoche Acharya în Ungaria


Share/Bookmark

The Great Event of Enlightenment with Master Tanpai Rinpoche

Nine-day Course

Fire ceremony, Jamgon Kongtrul guru yoga, Milarepa guru yoga, Guru Rinpoche guru yoga, Karma Pakshi guru yoga and chöd practice. Please, bring all your texts.

Date: Saturday, 16 April 2011 - 10:00
Sunday, 24 April 2011 - 12:00
Location: Mahamudra Meditation Center, 8. Majus 1. Street
Contact person: Zsuzsanna Vincze: +36 70/286-1572


Asociaţia Inima Iubitoare Universală are plăcerea să vă anunţe :


Mare Eveniment al Iluminării cu Master Tanpai Rinpoche Acharya în Ungaria


Data: Din 16 aprilie (sâmbătă) 2011 ora: 10:00 până în 24 aprilie (duminică) 2011 Ora: 12:00


Conţinutul cursului:

Guru Yoga Guru Rinpoche
Guru Yoga Milarepa
Guru Yoga Karma Pak
şi
Guru Yoga Jamgon Kongtrul Lodro Thaye
Ceremonia Focului
Practica Chod


Locaţie: Mahamudra Meditation Center, Május 1. u. 8, 5340, Kunhegyes, Ungaria


Cazare: Diferite case de oaspeţi şi hoteluri sunt disponibile în Kunhegyes şi lângă în Abádszalók şi Berekfürdő.

În funcţie de vreme, se poate pune cort în curtea centrului.


Participare: taxa este sub formă de ofrandă şi se face direct Maestrului


Informaţii: iluminareuniversala@yahoo.com (română)

Zsuzsanna Vincze: (engleză, maghiară): +36 70/286-1572

Internet: www.omahhum.com


- Cursul va fi tradus în maghiară şi română.

- Vă rugăm să aduceţi cu dvs. textele Dharma disponibile.

Vă aşteptăm cu drag!


Origami Cherry Blossom



Share/Bookmark

STOP!

Jocul de-a Illuminati

Share/Bookmark


de Amelie Lovinescu
O modalitate de manipulare foarte agresivă utilizată de francmasonerie, care a luat proporţii considerabile în societatea noastră actuală, sunt jocurile pe calculator, care atrag din ce în ce mai mulţi oameni, ce îşi dau, literalmente, viaţa reală pe viaţa virtuală oferită de aceste jocuri, petrecând ore în şir în faţa calculatorului, pierduţi într-o lume în care sunt ademeniţi şi hipnotizaţi de putere, de bani, de libertate digitală...


Copiii sunt, însă, şi mai defavorizaţi pentru că, pe lângă faptul că le fură copilăria, aceste jocuri (care sunt cel mai adesea pline de violenţă), contribuie la „educaţia” şi la formarea caracterului lor.
Firma Funcom promovează jocul de-a Illuminati, Lumea Secretă – The Secret World The Illuminati Trailer –, care descrie succint activităţile mizerabile şi modul de acţiune al acestora, invitându-te să intri şi tu în jocul lor murdar.


„Este vorba numai despre putere. Să pui mâna pe ea, să o păstrezi, să o foloseşti. Puterea este moneda noastră, ADN-ul nostru, Dumnezeul nostru. Noi controlăm lumea. Noi furnizăm planul de execuţie şi noi dăm instrucţiunile... Suntem chiar aici, ascunzându-ne la vedere, cumpărând şi vânzând favoruri. Şantajul, trădarea, înşelăciunea, sunt acţiunile în care noi investim şi pe care le folosim la schimb. Noi manipulăm senatori şi şefi de stat; apelăm la demoni şi negociem cu vrăjitori... Folosim toate mijloacele necesare, indiferent de costuri, pentru că lumea este un loc rău, în care ori faci, ori eşti făcut... Noi suntem Illuminati ... şi nu am terminat cu voi...”


Pe site-ul www.darkdaysarecoming.com (vin zile întunecate.com), Funcom anunţă apariţia unor „seturi de jocuri multiplayer online în lumea reală a vieţii moderne de azi.”
Între jocurile din acest pachet, jocul Societăţi secrete este însoţit de următorul text de promovare:


„Alăturaţi-vă Iluminaţilor, Templierilor sau Dragonilor – cele trei societăţi secrete care trag sforile în lumea noastră. Zbate-te să ajungi în vârf, câştigă titluri şi recompense şi joacă şi tu un rol important în bătălia pentru dominarea lumii.”

Introducând cu parşivenie aceste subiecte în jocurile pe calculator, francmasonii îi păcălesc, pe cei care încă mai pot fi păcăliţi, că este vorba doar despre jocuri şi nu despre ceva real. Că ei nu există cu adevărat... Exact la fel cum cea mai mare păcăleală a lui Satana este să te facă să crezi că el nu există.

O întâlnire rodnică şi plină de învăţăminte cu un LAMA ce era, totodată, un iniţiat tibetan avansat (prima parte)

Share/Bookmark

de profesor yoga Gregorian Bivolaru

Citiţi a treia parte a CAPITOLULUI I din Programul planetar de acţiune urgentă NU APOCALIPSA



Preambul

În cele ce urmează, vă supunem atenţiei un important text iniţiatic, ce descrie o întâlnire reală care a avut loc între autorul acestei relatări şi un LAMA tibetan avansat. Lectura atentă a acestui text vă va ajuta să înţelegeţi mai bine problematica complexă a acestui program planetar pe care vi-l propunem. Pentru aceasta, vă sugerăm că este necesar să lecturaţi de 4-5 ori şi chiar să studiaţi cu multă atenţie relatarea care urmează, realizând apoi unele conexiuni inteligente cu informaţiile pe care le conţine această broşură. Vă mulţumim!


Întâlnirea cu iniţiatul LAMA tibetan


Gheţarii străluceau în mii de focuri în bătaia soarelui de dimineaţă, de parcă ar fi fost împodobiţi cu diamante. Norii ce erau împrăştiaţi pe flancurile muntelui şi ceaţa din defileuri începeau să se împrăştie încetul cu încetul sub infuenţa unei brize uşoare. O boltă de rododendroni forma cadrul ce părea a fi de basm al acestui peisaj himalayan.


Vă mărturisesc că ţineam în mână o carte despre budismul tibetan, dar mai că nu îmi venea să o deschid, deoarece eram fascinat de frumuseţea nemaivăzută a acestui peisaj. Am început, în cele din urmă, să citesc un capitol ce părea a fi extrem de interesant despre YOGA lamaistă şi tocmai mă întrebam dacă aş putea să găsesc în acea regiune îndepărtată din nordul Indiei un LAMA avansat şi erudit.


La scurt timp după aceea, atunci când tocmai mă plimbam de-a lungul unei poteci ce şerpuia prin munte, mi-a atras atenţia un panou indicator pe care scria: Şcoală de YOGA Tibetană. În minte mi-a apărut imediat o anumită asociaţie spontană şi m-am gândit că aş putea să-l caut pe directorul şcolii, spre a mă interesa în felul acesta despre înţelepţii tibetani care aflasem că trăiau retraşi în districtul din Darjeeling.


Am intrat hotărât acolo, dar am aflat că directorul nu era disponibil. Totuşi, unul dintre profesori, care vorbea bine engleza, mi-a fost de un mare ajutor şi cu ocazia discuţiei pe care am avut-o cu el, mi-a spus:
– Cunosc un LAMA avansat ce este foarte înţelept şi care a venit din Lhassa. El locuieşte în prezent într-o mănăstire ce se afă de cealaltă parte a râului.


Dacă vei avea norocul să găseşti o maşină care merge către satul ce se afă la poalele templului, în 4 ore vei putea să ajungi acolo. Dar te sfătuiesc să nu uiţi să faci cunoscute cât mai repede prezenţa ta, precum şi scopul călătoriei tale, poliţiei din Darjeeling!


Cu ajutorul binoclului pe care îl aveam la mine, am reperat în Nord un punct aproape minuscul în acel ţinut plin de zăpadă şi cu munţi abrupţi. Acesta era, se pare, acea mănăstire lamaistă.

Şi cum dispuneam doar de o săptămână, m-am hotărât să merg acolo chiar a doua zi dimineaţa. Fusesem destul de prevăzător încât să obţin două lucruri – din partea profesorului respectiv, o notă în limba hindi cu instrucţiuni exacte pentru a putea găsi mănăstirea lamaistă, precum şi numele clar al acelui LAMA, iar de la un comerciant din Darjeeling am putut să îmi procur un sac cu orez la preţul pieţei negre.


Urma să-l ofer drept cadou, pentru a fi cât mai bine primit de sărmanii LAMA-şi ce trăiau în acea mănăstire. Nu am neglijat nici maxima plină de înţelepciune a oamenilor din acea zonă care trăiesc la munte: „Fii atent, căci, cu cât urci mai sus pe munte, cu atât temperatura scade, din ce în ce mai mult” şi de aceea am fost prevăzător şi m-am îmbrăcat cu haine călduroase.


La puţin timp după răsăritul soarelui, atunci când zăpada din Himalaya devine roz-aurie, mă aflam deja pe strada care ducea spre ieşirea din sat şi mă îndreptam în direcţia localităţii Sikkim. În mai puţin de o jumătate de oră, am reuşit să opresc un şofer care avea un loc liber şi care a acceptat bucuros preţul oferit de mine.


Şoferul respectiv m-a asigurat că va trece tocmai prin satul în care doream să ajung. Zdruncinăturile de rigoare ale drumului de munte au făcut această călătorie destul de neplăcută şi, odată ajuns la destinaţie, am fost bucuros să cobor din acel autovehicul.


De îndată ce maşina s-a făcut nevăzută, am rămas singur, fiind înconjurat de nămeţii de zăpadă ce parcă mă dominau şi am admirat văile ce erau pierdute în ceaţă. M-am îndreptat apoi către cea mai mare casă care putea fi observată şi am cerut o cameră pentru o noapte. Proprietarul casei mi-a oferit propria lui cameră şi totodată mi-a pus la dispoziţie o piele de oaie pentru cazul în care temperatura ar fi coborât în timpul nopţii sub 0 grade.


Templul pe care îl văzusem la început prin binoclu fiind acoperit de nori se ridica acum mare cât un turn în peretele stâncos al muntelui. M-am gândit că am să pot ajunge acolo în mai puţin de o oră, dar s-a dovedit ulterior că estimarea mea era una exagerat de optimistă. Cărarea cea îngustă urca şi şerpuia din ce în ce mai sus, pentru a se pierde, în cele din urmă, printre stânci şi nămeţi.


Atunci când, în sfârşit, am ajuns şi m-am prezentat la poarta mănăstirii lamaiste, înfofolit în hainele mele de călătorie şi cu gulerul ridicat pentru a mă feri de aerul prea rece, de îndată ce am strigat cu voce tare, doi călugări tibetani tineri care m-au văzut venind au crezut, desigur, că sunt vreun răufăcător.


Le-am vorbit într-un mod prietenos, le-am cerut apoi să se apropie cu încredere şi imediat după aceea am aşezat sacul cu orez la picioarele lor, dovedind în felul acesta intenţiile mele paşnice şi chiar amicale. Apoi am întins bucata de hârtie pe care era scris numele acelui LAMA pe care doream să-l văd unuia dintre cei doi călugări, care a intrat imediat în templu.


Acel călugăr a revenit la scurt timp după aceea, invitându-mă să intru pe poarta principală a mănăstirii. Orbit cum eram de strălucirea soarelui, ce amplifica extraordinar de mult albul zăpezii, la început am fost incapabil să disting ceva anume în obscuritatea templului, dar treptat m-am obişnuit cu semiîntunericul şi am văzut doi călugări ce se aflau în faţa unei statui a lui BUDDHA.


Cel mai în vârstă dintre ei avea un chip mongoloid ridat şi citea un text cu voce tare, fiind acompaniat de clinchetul unui clopoţel ce marca în felul acesta ritmul specifc al lecturii.

Celălalt LAMA era solid, în puterea vârstei, ras pe cap, trăsăturile sale păreau a fi sculptate în fildeş şi erau tipic tibetane. Ochii săi erau pătrunzători, iar buzele şi bărbia evidenţiau forţa admirabilă a caracterului său. Am rămas în picioare şi am aşteptat ca bătrânul LAMA să încheie recitarea textelor respective. Ulterior, conducătorul acelei mănăstiri, marele LAMA, a venit la mine şi m-a salutat, împreunându-şi mâinile:


– Ce anume vă aduce pe această vreme în sărmanul nostru templu, domnule? a întrebat el, vorbind o engleză perfectă.
– Ei bine, aflaţi în primul rând că, pentru mine, acesta este unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-am văzut în această lume, iar apoi trebuie să ştiţi că tocmai am început să caut un LAMA avansat care ar putea să mă instruiască în profundele adevăruri ale DHARMA-ei tibetane.


Respectivul LAMA m-a privit câtva timp în tăcere cu o mare curiozitate, apoi a spus:


– Ce anume vă face să credeţi că sunt un LAMA înţelept?
– Mi s-a spus că aţi obţinut diploma la Lhassa şi că vă este foarte familiară YOGA tibetană..., iar pe de altă parte am aflat că aveţi cunoştinţe excelente despre limba engleză, pe care le-aţi dobândit în localitatea Sikkim.
– Zvonurile pot fi uneori false, mi-a răspuns acel iniţiat LAMA zâmbind.
– Este adevărat, am replicat eu, dar dincolo de toate acestea, ştiu că există ceva intangibil, care poate corecta cu uşurinţă erorile, şi acest lucru este intuiţia mea, am răspuns eu cu o oarecare timiditate.


Răspunsul meu a părut să-l mulţumească pe călugărul tibetan. Gheaţa dintre noi fiind spartă, am început apoi să comunicăm.


– Ce anume vreţi să ştiţi despre învăţătura budistă? m-a întrebat el pe un ton amabil.
– Vă mărturisesc că am crezut întotdeauna, şi mai cred chiar şi acum, că toţi marii ARHAT-i sau, altfel spus, salvatorii faimoşi ai umanităţii ce sunt cunoscuţi în India sub numele de MAHATMA-şi, sunt nişte fiinţe spirituale autentice şi aş vrea să cunosc, pornind de la experienţa dumneavoastră, anumite adevăruri esenţiale despre învăţătura şi originea lor, am spus eu.


– Aflaţi că budismul se bazează pe credinţa în fiinţe umane care au atins un înalt grad de transformare spirituală şi care, urmând calea celor opt învăţături fundamentale, au atins deja starea de NIRVANA. Noi respectăm, de asemenea, învăţătura secretă care spune că undeva în nord, există un tărâm tainic unde nu ajunge orişicine şi în care îşi au reşedinţa unele dintre aceste mari suflete (MAHATMA). Acest tărâm noi îl numim SHAMBALA, a răspuns acel LAMA.


– Aş mai vrea să ştiu: aceste suflete, care au atins cea mai înaltă stare de iluminare, formează ele, oare, o fraternitate invizibilă ce este menită să îndrume evoluţia şi creşterea spirituală a umanităţii?
– Vă mărturisesc că există într-adevăr o astfel de comunitate în Tibet, dar nu există niciun motiv pentru care o astfel de comunitate să existe doar în Asia, a răspuns zâmbind acel LAMA. Atât antrenamentul, cât şi probele de admitere în această comunitate sunt foarte dificile şi în plus, necesită probabil mai mulţi ani de studiu şi de practică perseverentă!


– Vă mărturisesc că nu sunt pregătit pentru aceasta şi ştiu că mi-ar trebui mai multe existenţe ca să ajung la nivelul vostru, dar am sperat întotdeauna că poate cândva am să întâlnesc astfel de fiinţe umane avansate. Aş vrea ca prin modesta mea activitate să fiu de un real folos ARHAT-ilor şi să iau parte, în felul meu, la eforturile pe care ei le fac pentru ajutorarea umanităţii!


– Calea ce conduce la atingerea acestui înalt deziderat se poate spune că este dificilă, chiar dură, şi ea presupune, înainte de toate, o mare aspiraţie lăuntrică şi o abnegaţie exemplară. Totodată, aceasta presupune o totală renunţare la sine căci, în fazele avansate, atingerea stării de ARHAT conduce cu mult dincolo de tot ceea ce există aici, pe Pământ.

În final, un ARHAT reuşeşte să intre şi să rămână într-o extatică stare de comuniune cu Eternul, cu Infinitul. Dacă doriţi, şi mai ales dacă sunteţi deschis, putem face împreună un exerciţiu yoghin simplu şi practic care vă va permite să percepeţi, într-un mod spiritual telepatic, care este în realitate sfera cunoaşterii noastre, a sugerat LAMA.


– Vă mărturisesc că aceasta mă interesează chiar extraordinar de mult şi sunt foarte curios să realizez un astfel de exerciţiu! i-am răspuns eu.
LAMA m-a rugat apoi să adopt postura yoghină a lotusului în faţa statuii lui BUDDHA şi m-a rugat să meditez profund asupra nemărginirii şi a Eternităţii, în timp ce el va rămâne undeva alături de mine.


– Imaginaţi-vă, a spus el, că aveţi viciile în mâna dreaptă, iar calităţile le aveţi în mâna stângă. Puneţi acum într-un mod ferm toate păcatele invizibile jos, pe solul de piatră şi procedaţi apoi în acelaşi mod şi cu toate calităţile pe care consideraţi că le aveţi. Apoi LAMA a adăugat: Gândiţi-vă că faţa vă este acoperită de anumite măşti – personalitatea, vârsta pe care o aveţi, sexul specific, naţionalitatea, profesia şi aşa mai departe. Unele dintre aceste măşti sunt urâte şi par a fi din argilă, în timp ce altele sunt frumoase şi par a fi din marmură.

Unele din aceste măşti sunt din aur, iar altele din fier, dar oricare ar fi propria dumneavoastră mască, aşezaţi-o pentru un anumit interval de timp undeva în faţă, aici, pe sol.

Am urmat întru totul indicaţiile precise ale acestui LAMA şi brusc m-a cuprins o stare uimitoare de Vid Beatific şi chiar de uşoară dezorientare, în timp ce numele, vârsta, sexul, naţionalitatea, profesia – pe scurt toate caracteristicile personalităţii mele – au început să se estompeze uimitor de repede şi, la scurt timp după aceea, toate au dispărut. La un moment dat, aproape că aş putea spune că am auzit zgomotul ultimei mele măşti, ce a căzut în cele din urmă în faţa mea pe pământ.


– Acum sunteţi, atât din punct de vedere mental, cât şi din punct de vedere spiritual, un simplu centru-focar, conştient de sine într-un mod superior, ce este eliberat de tot şi de toate şi care în plus nu mai deţine nimic. În acest moment, nu sunteţi decât o mică flacără într-un imens ocean de foc ale cărui margini nu vă sunt accesibile.


Din punct de vedere spiritual, vă aflaţi foarte departe, dincolo de hotarele Pământului, şi acum vă uniţi flacăra spirituală cu fiinţele vii şi profund avansate spiritual ce se află pe planetele îndepărtate din Marele Vid Beatifc, a şoptit apoi călugărul. O uluitoare şi exaltantă expansiune a conştiinţei m-a cuprins imediat după aceea în mod natural şi, aş putea spune, fără niciun efort.


Influenţa puternică a conştiinţei acestui LAMA trebuie să fi acţionat într-un mod intens şi foarte profund asupra mea, de vreme ce am putut trăi atât de uşor aceste stări atât de intense, pătrunzătoare şi chiar copleşitoare.


– Acum fiţi cât se poate de atent, căci ne aflăm în sfera Atemporalului, a Eternului, unde toate cele care există se află MEREU. Urmăriţi să simţiţi din plin că în acea sferă sublimă nu există nici trecut, nici prezent şi nici viitor, a spus LAMA.


Am simţit atunci, dintr-o dată, o stare de Vid Beatifc complet şi totul mi s-a înfăţişat întocmai ca şi cum timpul s-ar fi oprit pentru mine pentru totdeauna.


Vă mărturisesc că în acea stare în care m-am scufundat din plin nu mai exista nici „înainte”, nici „după”, nici „sus”, nici „jos”, nici „aici” şi nici „acolo”. Era o senzaţie uluitoare, paradiziacă şi copleşitoare de totală unitate în acel univers atemporal şi complet lipsit de limite.
– O să revenim acum din aceste sfere spirituale extraordinar de înalte. Vom coborî jos... mai jos. Acum o să vă reluaţi vechea mască, toate aceste calităţi şi vicii pe care le-aţi abandonat în faţa dumneavoastră pe sol. Întoarceţi-vă după aceea în această cochilie a propriei fiinţe, în care veţi trăi până la Eliberarea spirituală finală, a încheiat apoi LAMA această exemplificare.


După câteva minute de linişte profundă, am întrebat copleşit şi emoţionat:
– Aceasta este oare ceea ce voi numiţi starea supremă de NIRVANA?
– V-am oferit o anumită exemplificare spirituală pentru a putea să înţelegeţi mai bine anumite concepte prin experienţă directă. Aflaţi că aţi avut percepţia profundă a Marelui Vid Beatifc, a spus LAMA. Puteţi în felul acesta să înţelegeţi care sunt aspectele ce ne conferă uneori impresia că nu suntem decât nişte vizitatori pe planeta Pământ.
– Vă mărturisesc că acum, cu atât mai mult ca înainte, doresc şi chiar aspir din toate puterile să îi ajut atât pe ARHAT-i, cât şi pe MAHATMA-şi, în lucrarea lor măreaţă ce se realizează clipă de clipă pe planeta Pământ, am spus eu.


– Mă bucură sincer această intenţie şi aspiraţie pe care o aveţi de a vă dărui şi de a vă pune totodată în slujba ARHAT-ilor şi a MAHATMA-şilor şi trebuie să ştiţi că este ceva demn de laudă, a încuviinţat LAMA. Dar trebuie să vă explic mai întâi cum anume se realizează acţiunile noastre, căci este cu putinţă ca după aceea să vă schimbaţi părerea!


Ridicându-se apoi de pe rogojina pe care se afla aşezat, LAMA i-a chemat pe cei doi călugări tineri care se retrăseseră într-o cameră alăturată. Cu un anume gest, el le-a indicat biblioteca masivă, pe ale căror rafturi se aflau o mulţime de cărţi şi manuscrise. Tinerii au împins mobila într-o parte şi în felul acesta a devenit vizibilă la nivelul solului o trapă ce era prevăzută cu un belciug.


Când această trapă a fost ridicată, am observat cu uimire o scară lungă din piatră ce cobora undeva în adânc. Luând o lumânare mare pe care apoi a aprins-o, LAMA mi-a făcut semn să îl urmez. După ce am coborât mai multe trepte, am văzut că scara respectivă conducea undeva în interiorul unei grote în care existau atât unele stalactite, cât şi unele stalagmite, ale căror coloane naturale îmi evocau o biserică medievală cu un altar enigmatic.


În partea de sud a acelei grote se afla o ramă înaltă întocmai ca o fereastră, prin care intra lumina zilei. Această deschizătură nu era însă propriu-zis o fereastră, ci un fel de fantă naturală în peretele stâncos, ce fusese lărgită cu mult meşteşug pentru a face să intre acolo mai multă lumină.


Deşi grota respectivă era în general uscată, totuşi unele picături de apă cădeau din stalactite, formând mici pârâiaşe şerpuitoare care dispăreau, în cele din urmă, în fisurile ce se afau în sol. Umbrele misterioase ale grotei dădeau impresia unor nişe ce se aflau într-un sanctuar.


În partea cea mai înaltă a acelei grote, pe partea dinspre Nord, era plasată o statuie destul de mare din bronz. Acel călugăr (LAMA) a aprins câteva lumânări roşii şi nişte beţişoare de tămâie în faţa acesteia şi, imediat, statuia Marii Puteri Cosmice TARA mi-a apărut în întreaga ei splendoare.


Am descoperit că avea pe cap o tiară (acoperământ pentru zona capului ce era purtat în vechime de regi), cercei lungi, un colier fermecător. Avea, de asemenea, un ochi imens în frunte, ochi în căuşul palmelor şi în tălpile picioarelor, pentru a simboliza, în felul acesta, starea ei de omniprezenţă.


După cum ştiam deja, Marea Putere Cosmică TARA este o sui-generis Doamnă şi Stăpână (o divinitate protectoare) a Tibetului, a Nepalului şi a unei importante zone din Asia, unde în general este cunoscută sub numele de KUAN YIN şi este unanim considerată ca fiind Marea Putere Cosmică a Compasiunii. Am constatat în cazul acelei statui că mâna sa dreaptă era întinsă într-un anume fel, pentru a schiţa un gest de compasiune şi de ajutor plin de iubire.


Degetul ei mare, precum şi degetul mijlociu de la mâna stângă erau unite, realizând în felul acesta un anumit gest yoghin oriental (o MUDRA) ce semnifică întotdeauna înţelepciunea cea tainică a învăţăturii secrete în aspectul ei sublim.


Atunci când dala de piatră a revenit la loc în urma noastră, închizând în felul acesta trapa prin care pătrunsesem în acea grotă, mi-a venit fulgerător în minte gândul că am pătruns parcă într-o altă lume ce era în întregime ruptă de lumea fizică pe care o cunoşteam.


(va urma)


Mango – Fructul fericirii

Share/Bookmark


„Fructul fructelor”, „regele fructelor” sau „fructul fericirii”, cum mai este numit fructul de mango, este cel mai popular fruct din lume, existând în aproape o mie de soiuri, în dimensiuni de la cele mai mici, pâna la cele mai mari de un kilogram. Este un fruct delicios cu o aromă unică care diferă prin formă şi culoare de la soi la soi. Fructul de mango se consumă în stare proaspătă mai mult decât orice alt fruct din lume.


„Mangifera indica”, pe numele său latin, are rădăcini adânc înfipte în pământ, iar frunzele sale nu se usucă niciodată, fiind veşnic verzi. El se poate dezvolta până la 30 de metri înălţime, fiind mare şi stufos, iar florile sale au un miros foarte puternic, asemănător cu cel al florilor de crin. Frunzele sunt roşiatice când sunt tinere şi verzi la maturitate, aducând oarecum cu cele de piersic. Fructele de mango capătă o culoare portocaliu-roşiatică atunci când sunt coapte, fiind dulci şi foarte aromate. Pomii de mango sunt longevivi şi foarte generoşi, putând să rodească chiar şi după ce au atins venerabila vârstă de 300 ani.


Fructul are o mărime variabilă cuprinsă între 10-25 cm lungime, 7-12 cm în diametru şi poate cântări până la 2,5 kg. Copt, este divers colorat, de la galben, portocaliu, până la roşu aprins, iar gustul său este dulce, distinct, undeva între cel al piersicii şi al ananasului.

Bogat în numeroase elemente nutritive şi minerale, cu gustul şi forma sa unică, mango-ul este larg recunoscut şi apreciat. În India, el este considerat fructul naţional, putând fi găsit nu numai în arta şi cultura culinară, ci şi ca motiv pe marginile de brocart ale sari-urilor, pe carpete sau în sculpturile exotice.

Fructul de mango este foarte hrănitor, fiind o sursă excelentă de carotină. Un fruct de mango de mărime medie poate oferi până la 15.000 de unităţi de vitamina A care sunt suficiente pentru o săptămână întreagă. Consumul frecvent de mango poate preveni afecţiunile cancerigene. Bogat în vitamina C şi caroten, previne oboseala nervoasă, tensiunea mentală, isteria şi insomnia. Datorită gustului deosebit şi calităţilor care îl recomandă drept remediu pentru mai multe afecţiuni, este unul dintre ingredientele ce alcătuiesc noul curent culinar „super fruits”.

Mango-ul poate fi cules de primăvara până toamna, însă cele mai bune fructe de mango sunt cele care se coc la mijlocul verii. În general, fructele sunt recoltate atunci când sunt încă verzi. Cele necoapte au un gust amar. La fel ca şi alte fructe similare, mango-ul necopt poate fi ţinut în pungi de hârtie pentru câteva zile pentru a se coace.

Coacerea poate fi mult accelerată dacă în punga de hârtie puneţi un măr sau o banană, deoarece acestea generează în mod natural etilenă, un gaz care accelerează procesul de coacere. Mango-ul copt se păstrează în frigider. Înainte de a-l consuma aduceţi-l la temperatura camerei, pentru a vă bucura de aroma lui unică.


Scurt istoric

Fructul de mango este originar din Himalaya, unde mai cresc şi acum pomi de mango sălbatic. Fructul lor este mic, amar şi tare, făcându-l să fie nepotrivit pentru a fi mâncat. Copacul de mango a fost cultivat în India în urmă cu 4.000 de ani. În secolul al XIX-lea comercianţii au dus acest fruct în India de Vest, Africa, America de Sud, Persia şi Egipt. Acum este cultivat în majoritatea zonelor din India, China, Malaezia, Indonezia, Australia şi India de Vest. Soiurile de mango disponibile în India sunt alphonso, jeengira, dussehri, totapuri, neelam, banganapalli si suvarnarekha.

Beneficii pentru sănătate


Aşa cum este mărul pentru Europa şi America de Nord, aşa este şi mango pentru ţările tropicale, fiind o sursă vitală de mâncare la tropice. Mango abundă în antioxidanţi, fiind sărac din punct de vedere caloric, dar bogat în vitamine şi minerale. Despre mango se spune că face parte dintre acele alimente care protejează cel mai bine fiinţa de îmbătrânire prematură.

Spre deosebire de alte fructe acest „superfruct” conţine o cantitate mare de Vitamina E, este bogat în nutrienţi, fibre, antioxidanţi, vitaminele C (care se află în cantitate dublă în fructul crud), E, B6, K; Cupru, Potasiu, Seleniu, Magneziu, Fosfor, Zinc, Fier, 17 aminoacizi, Omega 3 şi 6, Zinc, pectine, amidon, acizi folici.


Mai rar folosit în dieta zilnică însă cu proprietăţi deosebite, mango prezintă numeroase beneficii asupra sănătăţii: reduce colesterolul, întăreşte sistemul cardio-vascular, reduce fragilitatea vasculară, are un puternic efect antioxidant şi imunostimulator, scade riscul apariţiei cancerului, mobilizează grăsimile, este detoxifiant, ajută vederea, are efecte antistres. Mango mai conţine fitoelemente (componente bioactive) care influenţează pozitiv starea de sănătate şi încetinesc procesul de îmbătrânire.

Fructul verde este folosit antiscorbut. În probleme gastro-intestinale fructul necopt cu sare şi miere este folosit în indigestii, dizenterie, dispepsii. De asemenea este folosit în probleme legate de bilă. Întăreşte secreţia intestinală şi fortifică ficatul. Fructul copt este diuretic, laxativ, răcoritor. Înviorează trupul, ajută la redarea poftei de mâncare, întăreşte muşchiul inimii.


De asemenea mango-ul copt ajută în cazul „orbirii nocturne” datorată deficienţei de vitamina A, ajută contra mâncărimilor la ochi şi contra uscăciunii ochilor. Coaja de mango este un bun stimulent tonic. Frunzele utilizate sub formă de infuzie sau uscate şi pisate (2 linguriţe pe zi) sunt folositoare în caz de diabet.


Mango este recunoscut pentru conţinutul său de antioxidanţi şi carotenoizi, având un important rol antiinflamator (ajută mult în procesul de vindecare împotriva cancerului), are rol în protejarea creierului şi a sistemului nervos, este un bun protector împotriva razelor solare, benefic persoanelor cu angină, colesterol ridicat, boli de inimă sau acnee.


Acest minunat fruct tropical, denumit pe bună dreptate şi „fructul fericirii”, reprezintă o excelentă sursă de energie şi sănătate. Pulpa unui fruct de mango crud conţine aproximativ 15% zahăr, 1% proteine şi cantităţi semnificative de minerale (calciu, fosfor, fier) şi fermenţi.


Fructele de mango au o acţiune directă asupra sistemului nervos central, exercitând, prin conţinutul lor de fosfor şi acid glutamic, un rol protector asupra nervilor. Prin aportul său de potasiu, acest fruct favorizează echilibrul activităţii musculare şi, implicit, al activităţii cardiace.


Datorită conţinutului bogat de enzime, fructele de mango stimulează digestia, ele putând fi astfel folosite în dieta celor care doresc să slăbească, având şi deosebite proprietăţi remineralizante. Cu doar 60 de calorii la 100 g, acest fruct este un aliment foarte de ajutor celor care doresc să scape de câteva kilograme.


Două-trei fructe consumate înainte de masă oferă senzaţia de saţietate, aportul alimentar putând fi apoi redus. Un fruct conţine peste 3 grame de fibră, care nu numai că scade nivelul colesterolului dar ajută şi digestia. În plus, studiile au aratat că ajută la scăderea în greutate, nu doar datorită fibrei, ci şi graţie conţinutului mare de apă.


Un fruct conţine numai 135 de calorii, ceea ce îl face să fie gustarea perfectă. În acelasi timp, fructele de mango ajută în prevenirea cancerului de colon, mai ales în cazul celor care suferă de o carenţă de fibre. Fructele conţin şi compusul unic numit mangiferina, ce se găseşte doar în fructul de mango şi care este un puternic antiinflamator, antidiabetic şi antioxidant. În plus, acidul galic din pulpa fructului are rol de protecţie a organismului împotriva virusurilor.


Un mango conţine 96% din cantitatea zilnică recomandată de Vitamina C, care protejează sistemul imunitar, inima şi vederea, asigură sănătatea pielii, menţinând-o tânără mai mult timp. Bogat în Vitamina B6, care ajută sistemul imunitar, mai ales la bătrâneţe, fructul de mango reduce riscul formării calculilor renali la femei şi previne bolile cardiovasculare. În plus, Vitamina B6 îmbunătăţeste funcţionarea creierului şi diminuează simptomele premenstruale.


Vitamina K nu numai că previne formarea cheagurilor de sânge, dar menţine oasele sănătoase, diminuând riscul de fracturi. Magneziul conţinut în mango este esenţial pentru funcţionarea sistemului nervos, musclar şi cardiovascular. Studiile au arătat că magneziul joacă un rol important în scăderea presiunii arteriale, în scăderea în greutate şi în reducerea riscului de sindrom metabolic.


Chiar dacă are mult zahăr (circa 31 de grame la un fruct), mango are un indice glicemic mic, ceea ce înseamnă că nivelul zahărului din sânge nu va creşte brusc după ce fructul a fost consumat. Unele studii recente au arătat că fructele de mango protejează organismul împotriva cancerului de prostată, colon, sân şi de leucemie.


Astfel, experţii au depistat că cea mai eficientă substanţă în lupta împotriva cancerului de sân şi colon sunt antioxidanţii poli-fenolici continuţi în fructul de mango. Fructele proaspete sunt o sursă de potasiu. Acesta este o componentă importantă a celulelor corpului şi a fluidelor acestuia, controlând bătăile inimii şi tensiunea arterială.


Substanţe conţinute în 100 g de mango


Proteine (gm) 0.6
Grasimi (gm) 0.4
Minerale (gm) 0.4
Fibre (gm) 0.7
Carbohidrati (gm) 16.9
Energie (kcal) 74
Vitamina C (mg)16
Beta-carotina (mcg) 1,990
Potasiu (mg) 205
Sodiu (mg) 26
Calciu (mg) 14
Fier (mg) 1.3
Fosfor (mg) 16

Mango, ingredient în gastronomie


Fructele de mango se consumă sub diverse forme în toate colţurile lumii. Ele pot fi mâncate ca atare, sau integrate în unele preparate cum ar fi: salate, garnituri pentru feluri principale, îngheţate sau diverse deserturi.


În Pakistan, de exemplu, fructele de mango se pun la murat, sunt folosite pentru prepararea sosului Chutney (pentru aceasta în India se folosesc fructele verzi, dar în alte părţi ale lumii se foloseşte fructul copt; englezii îl adoră şi l-au introdus în propria lor bucătărie), pentru prepararea unui fel de marmeladă, dar şi a băuturilor răcoritoare. Fructele necoapte de mango sunt uscate şi pisate, obţinându-se un praf ce este folosit atât pe post de condiment, cât şi în scopuri medicinale.


În Pakistan, fructele de mango sunt la mare căutare şi sunt folosite la prepararea unei game largi de mâncăruri. Printre acestea enumerăm mango cu fasole, orez cu mango, budincă de mango, iaurt cu mango etc. Deşi acest fruct poate fi integrat în reţete de preparate sofisticate, el reprezintă cea mai ieftină şi revitalizantă mâncare pentru ţăranii din regiunea Punjab din Pakistan, care mănâncă, de obicei, doar mango cu pâine sau cu lipie.


Regele fructelor este un ingredient de bază şi în gastronomia indiană. În fiecare gospodărie se gătesc diverse preparate cu mango, dar în special deserturi, printre acestea numărându-se crema de mango Shrikhand, plăcinta cu mango, budinca de mango cu şofran şi cardamom sau piureul de mango Thokku.


În Occident se consumă des diverse tipuri de salată, în care fructele de mango sunt principalele ingrediente. Printre acestea putem menţiona salata cu mango şi mentă, salata de mango şi avocado, salata de mango cu spanac, salata cu mango şi sfeclă şi multe altele. Mango este deci un fruct, care poate fi ingredientul de bază în multe mâncăruri excepţionale.


Pulpa de mango se păstrează bine în pungi de nylon la congelator. Feliile uscate se mănâncă ca şi cipsuri. În Mexic fructele feliate de mango se mănâncă cu sare şi boia iute, în Indonezia şi Tailanda mango-ul este vândut pe strada cu sare şi zahar sau cu boia iute.


Cum decojim un mango

Spălăm bine fructul de mango. Punem fructul pe un fund de lemn şi cu un cuţit tăiem un căpăcel de la baza fructului (din partea mai groasă). Aşezăm fructul în poziţie verticală, sprijinindu-se de partea tăiată. Tăiem o bucată de-a lungul fructului, cât mai aproape de sâmbure.

Cu ajutorul cuţitului crestăm felia astfel obţinută în fâşii verticale şi orizontale, având grijă să nu tăiem coaja. Întoarcem apoi coaja cu pulpa fructului astfel crestată spre exterior, care va arăta precum un evantai. Tăiem cubuleţele de mango de pe coajă şi le savuram de îndată. Mango nu trebuie lăsat să se coacă prea tare, deoarece miezul său devine maroniu şi fibros şi gustul se alterează.


Atentie! Coaja fructului de mango conţine substanţe toxice ce pot cauza reacţii alergice persoanelor sensibile. Contactul cu pielea poate provoca iritaţii şi ingerarea cojii poate duce la intoxicaţii.

Reţete exotice


Cremă de mango cu fructe

- 1 fruct mango
- 1 fruct kiwi
- 1 albuş de ou
- 100 grame frişcă lichidă
- 2 foi gelatină albă
- 2 linguri zeamă de lămâie
- sucul de la o jumătate de portocală
- 1 vârf de cuţit de vanilie, zahăr brun

Preparare:

Se curăţă fructul de mango şi se taie 2-3 felii din el, restul se toacă cubuleţe şi se pasează cu zeama de lămâie, se adaugă frişca lichidă şi gelatina înmuiată. Crema obţinută se lasă la frigider 15 minute.
Albusul se bate spumă şi se adaugă la cremă, după care se mai lasă 15 minute la frigider.
Se curăţă fructul kiwi de coajă, se taie felii şi se amestecă cu sucul de portocale, plus pudra de vanilie.
Se pun fructele pe farfurie şi se stropesc cu sucul obţinut. Se ia cu lingura crema ţinută la frigider şi se aranjează pe fructe. Se îndulceşte după gust.


Salata de mango şi pepene galben

Această salată răcoritoare, cu puţine calorii se prepară repede şi este un desert delicios ce poate fi servit oricând.
- 1 pepene galben mijlociu
- 2 mango
- 2-3 linguriţe de miere
- 2 iaurturi naturale
- frunze de mentă proaspătă.
După ce menta a fost lăsată la macerat împreună cu iaurtul şi mierea timp de două-trei ore, se taie pepenele şi fructele de mango astfel încât să poată fi aşezate frumos pe un platou. Se ornează cu frunze de mentă, iar fructele se stropesc cu sosul preparat iniţial, care a fost lăsat la frigider aproximativ o oră.


Reţetă cu mango pentru a te simţi în formă

- o ceaşcă de bucăţi de mango tăiate cubuleţe şi ţinute la rece timp de o oră
- o jumătate de ceaşcă de iaurt de vanilie
- o jumătate de ceaşca de apă rece
- un plic de zahăr vanilinat sau un strop de vanilie pudră.

Se pune în shaker întâi iaurtul apoi apa şi se agită bine. Apoi se adaugă mango-ul şi se agită în continuare. La final se adaugă zahărul vanilinat şi ...gata!
Shake-ul de mango iţi va potoli setea de vitamine şi chiar foamea pentru câteva ore!


Salată de mango

- mango felii
- brânză mozzarella felii
- busuioc verde
- suc de lamâie
- sare, piper
- pâine baghetă feliata şi prăjită

Pe un platou se pun alternativ felii de mango şi brânză, se stropesc cu lămâie şi se presară sare, busuioc tocat şi piper.


Salsa de mango şi avocado

- 1 avocado curăţat şi tăiat cubuleţe
- 1 mango curăţat şi tăiat cubuleţe
- o ceapă mică tocată
- 1 ardei iute roşu tăiat feliuţe (pentru cine nu manâncă iute se folosesc ardeii capia roşii)
- o lingură frunze tocate de coriandru
- sucul de la o lămâie

Se pune sucul de lămâie peste avocado. Se adaugă restul ingredientelor. Se serveşte ca şi garnitură.


Shake de mango verde

Curăţaţi un mango şi tăiaţi-l felii. Puneţi feliile într-un blender, adugând deasupra bucăţi de gheaţă. Puneţi zahăr brun după gust, lapte praf şi amestecaţi. Se serveşte rece.
O dată ce veţi gusta din acest shake delicios veţi realiza că mangoul verde nu este atât de acru. Zahărul şi laptele praf neutralizează gustul acru, dându-i un gust oarecum picant ce vă va gâdila papilele gustative.


Mango lassi

Lassi este o băutură pe bază de iaurt, tradiţională în India şi Pakistan. Răcoritoare şi exotică, este perfectă pentru după-amiezile de vară, pentru a vă înviora şi binedispune.
Se prepară în varianta sărată (din iaurt, apa plată, sare şi condimente indiene) sau în varianta dulce (cu fructe, suc de lămâie, zahăr şi diverse mirodenii).

Ingrediente:
- 500 grame iaurt
- un fruct mare de mango
- sucul de la o jumătate de lămâie
- zahăr brun (opţional)
- cardamom praf (un vârf de linguriţă)
- un pahar de apă plată


Curăţaţi mango şi îndepărtaţi miezul. Tăiaţi-l în bucăţi. Stropiţi-l imediat cu suc de lămâie, ca să nu se oxideze.
Puneţi toate ingredientele în blender şi mixaţi.
Se serveşte imediat.


Tiramisu

- o cutie Mascarpone sau Philadelphia
- o cutie iaurt aromat cu vanilie
- 6 linguri zahăr
- 1/2 ceaşcă frişcă
- 1/3 ceaşcă suc pur de mango (fără adaos de apă)
- esenţă de rom
- pişcoturi
- felii de la un mango mare
- 1/4 ceaşcă ciocolată albă topită
- frunze de mentă


Brânza se bate cu iaurtul şi zahărul şi se lasă deoparte. Se amestecă sucul de mango cu esenţa de rom, se înmoaie pişcoturile în acest amestec şi se pun în strat compact în vas de sticlă (un rând). Deasupra se pune 1/2 din crema de brânză, apoi felii de mango. Se pun din nou pişcoturi înmuiate în suc şi esenţă de rom deasupra, crema şi apoi ciocolata albă.
Se pune la rece cam 1/2-1 oră şi se ornează cu restul de fructe feliate şi frunze de mentă.


Tort de vanilie cu cocos, mango si lămâie


Ingrediente:
Blat:
- 500 g faină
- 2 linguriţe praf de copt
- 1 linguriţă bicarbonat
- 1 linguriţă coajă rasă de lămâie sau portocală
- 300 grame zahăr brun
- 450 ml lapte de cocos
- 250 grame fulgi de nucă de cocos
- 200 ml ulei vegetal
- 2 linguri suc de lămâie sau oţet
- 1 banană sau 250 grame budincă din lapte de soia cu gust de vanilie
sau 250 grame tofu (stil japonez)
- 3-4 linguri apă rece


Glazură:
- 30 grame zahăr brun pudră
- 100 ml apă
- 4-5 linguri amidon de porumb şi câteva linguri de apă
- sucul de la o lămâie
- 60 grame piure de mango sau combinaţie mango cu lămâie – proaspăt sau conservat
- 50 grame fulgi de nucă de cocos


Preparare:

Blat: Întâi se preîncălzeşte cuptorul la 175grade C. Într-un castron mai mare, se cerne împreună faina, bicarbonatul şi praful de copt, apoi se adaugă coaja de lămâie/portocală şi se amestecă bine. Separat, se amestecă următoarele şase ingrediente cu un robot de bucătărie sau cu un mixer şi după ce se obţine o consistenţă omogenă se adaugă la castronul cu făină şi se amestecă numai până se încorporează.


Daca e necesar, se mai adaugă câteva linguri de apă rece pentru ca amestecul să aibă consistenţa unui iaurt gros (uşor de turnat din castron). Se pune într-o tavă rotundă de tort sau una dreptunghiulară de mărime mijlocie, tapetată şi se coace 175-180ºC în jur de 35 de minute.


Glazura:

Într-o oală mică se încălzesc pe foc mic toate ingredientele în afară de amidon, se aşteptă până dă în clocot după care se adaugă şi amidonul frecat în prealabil cu câteva linguri de apă şi se continuă să se ţină pe foc mic până când se îngroaşă bine. Se lasă să se răcească.


Se asamblează tortul cu glazura numai deasupra sau tăind blatul pe orizontală şi adăugând jumătate din glazura înăuntru şi apoi se decorează după plac (cu fulgi mai mari de cocos, bucăţele de ciocolată amăruie, fructe, nuci etc.).


Pârjoale de cartofi cu salată de mango

Ingrediente necesare pentru 4 porţii:
- 700 grame cartofi dulci, curăţaţi şi tăiaţi bucăţi
- 25 grame unt
- o ceapă tocată fin
- un căţel de usturoi zdrobit
- nucşoară rasă
- sare, piper negru măcinat
- un ou
- 50 grame mălai instant
- 2 linguri ulei de floarea-soarelui


Ingrediente pentru salata de mango:

- un fruct de mango, curăţat şi tăiat cubuleţe
- 6 roşii pitice, tăiate felii
- 4 fire de ceapă verde
- un ardei iute roşu, tocat cât mai mărunt
- zeama şi coaja rasă de la o jumătate de lămâie
- 2 linguri mentă proaspata, tocată fin
- o lingură miere de albine de salcâm
- frunze de salată pentru garnitură


Se fierb cartofii în apă cu sare timp de 15-20 minute, apoi se scurg şi se zdrobesc astfel încât să se obţină un piure fin.
Se topeşte untul într-o cratiţă şi se căleşte la foc foarte mic, timp de circa 10 minute, ceapa şi usturoiul. Apoi se adaugă piureul de cartofi, nucşoara rasă, sare şi piper după gust, se amestecă bine, se ia vasul de pe foc şi se lasă cartofii să se răcească.

Se fac patru pârjoale de circa 2,5 cm grosime; se înmoaie întâi în ou bătut, apoi în mălai şi se lăsă să stea la frigider cel puţin o jumătate de oră.


Între timp, se prepară salata: se amestecă toate ingredientele într-un castron, se acoperă cu folie alimentară şi se păstrează salata la temperatura camerei până se serveşte.
Se încinge uleiul într-o tigaie şi se prăjesc pârjoalele câte 4-5 minute pe fiecare parte. Se ornează cu frunze de salată verde şi se serveşte imediat, cu salata de mango.

Desert răcoros şi delicios

- 170-200 grame iaurt de orice fel
- 1/2 cană felii de mango (se poate folosi şi o cantitate mai mare, în funcţie de preferinţe)
- 170-200 grame afine
- migdale pentru decor

Într-un pahar de dimensiuni medii,se aşează un strat de iaurt de aproximativ 1,5-2 cm, apoi un strat de fructe, apoi, din nou, un strat de iaurt şi unul de fructe şi tot aşa până se umple paharul. Ultimul strat trebuie să conţină fructe. Se serveşte rece, cu migdale presărate deasupra.

Orez basmati cu mango


Orezul basmati la aburi este delicios, dar dacă alegem o variantă brună, mai bogata în fibre şi îl combinăm cu câteva bucăţele de mango, vom obţine un preparat exotic deosebit. Parfumul fructat, acompaniat de un amestec de condimente orientale, va oferi o savoare specială orezului gătit astfel.


Spălaţi bine orezul şi puneţi-l la fiert în apă fiartă (raportul orez/apă este 1:2). Adăugaţi sare, câteva bucăţele de mango proaspăt şi lăsaţi să fiarbă la foc mediu. Adăugaţi şi o linguriţă de amestec de curry sau „Ras el hanout” sau doar pudră de curcuma. Agitaţi bine oala, să se amestece bine aromele. Când apa a scăzut foarte mult, opriţi focul şi puneti capacul peste oală. Orezul îşi va definitiva fierberea la aburi.
Peste 10 minute e gata de servire.
Se serveşte cu orice preparat exotic ca şi garnitură.


Vă dorim poftă bună!


yogaesoteric
31 martie 2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites