Saturday, May 21, 2011

DE SIMBATA NOAPTEA-HOT SATURDAY NITE

THE WAYSEER MANIFESTO - [Official Video] (HQ)


ATTENTION: All you rule-breakers, you misfits & troublemakers, all you free-spirits & pioneers... Everything the establishment has told you is wrong with you - is actually what's right with you...
Go here: http://WayseerManifesto.com
Share/Bookmark

RUGĂ COLECTIVĂ PENTRU POPORUL JAPONEZ




Share/Bookmark


Duminică
, 22 mai, Şcoala de yoga MISA organizează o rugăciune colectivă pentru poporul japonez. Această acţiune se va realiza la unison în mai multe oraşe din ţară şi din străinătate. Sunt invitaţi să participe toţi simpatizanţii acestei școli de yoga care doresc să ajute poporul japonez.

Rugăciunea colectivă se va realiza în spirală YANG începând cu ora 15:30 şi va dura aproximativ 30 de minute. Organizarea spiralei va începe la ora 14:15.


În Bucureşti, locul de desfăşurare al acestei acţiuni umanitare este Parcul Carol la intrarea cu Fântâna Zodiac, către Piaţa 11 iunie.

Locațiile din țară și din străinătate:


Arad
Adresa: Fundația Hermes Arad, str. Bicaz nr. 1- 5, ap. 4 (Gara Aradul Nou - Fosta Refacerea)


Bistrița
Adresa: Piața Morii nr.15A, etaj 3


Brașov
Adresa: Str. Crinului nr. 39


Cluj
Adresa: Clubul CFR, str. Constantin Dobrogeanu Gherea nr. 17


Constanța
Adresa: Str. Ioan Slavici nr. 32
Detalii la telefon: 0723.285.286

Craiova
Adresa: Str. Ecaterina Teodoroiu, nr. 17


Deva
Detalii la telefon: 0722.277.037


Drobeta Turnu Severin
Adresa: str. Mihai Viteazu nr. 132, Bl. Z8, sc. 3, ap. 14



Fetești
Adresa: str. Bănățenilor, Bloc BN1, Sc. B, Ap. 9
Detalii la telefon: 0726.31.53.31.


Iași

Adresa: Sediul Fundației pentru Terapii Naturiste Sundari din Iași, Str. Brateș nr. 15


Miercurea- Ciuc
Detalii la telefon: 0753722257

Oradea
Adresa: Casa de Cultură a Sindicatelor, sala de sport, etajul 1


Petroșani
Adresa: Str. Ecaterina Teodoroiu nr. 11


Pitești
Adresa: sala de la Căminul Secona din Piața Ceair, et. 2, cam 24
Salonta
Adresa: str. Energiei nr.1, Sc. B. Ap.25


Satu - Mare
Adresa: str. Avram Iancu nr. 42



Sibiu

Adresa: str. C. Noica nr. 33, ora de întâlnire este 15.15


Suceava

Adresa: Casa Culturii


Târgoviște
Adresa: micro VI, str. Tudor Vladimirescu



Timișoara
Adresa: Sediul Asociaţiei „DACICA”, str. Virgiliu nr.1A (colţ cu str. Torac nr.45)
Detalii la telefon: 0256.490.918


Tg. Mureș

Adresa: Sângeorgiu de Mureș, str. Principală nr. 76

*

Cehia - Praga

Adresa: Centrul de yoga „Sundari”, Vratislavova 16, Praha 2

Republica Moldova - Chișinău

Adresa: str. Poștei nr. 12
Detalii la telefon: 060219219 sau 079510189

Danemarca - Copenhaga

Adresa: Sediul Natha din Copenhaga - la Concordia, Nordre Fasanvej 230, 2200 København N
Detalii la telefon: +45 3393 0858

Finlanda – Helsinki

Adresa: Jooga-ja Tantrakoulu Natha, Fredrikinkatu 34 A, 00100
Franța - Paris
Adresa: 3 rue Gutenberg, 93500 Pantin, metro Hoche
Germania
München
Berlin
Deutsche Akademie für Traditionelles Yoga
Maha Yoga Center Berlin
Brunnenstrasse 147
10115 Berlin Mitte

Italia
Centro yoga Satyasvara - via Manara n. 136, 63039, San Benedetto del Tronto (ap)

Centro yoga Satyasvara - via Ornato n. 111, Milano

Suedia – Malmö
Adresa: Natha Yoga Center, Celsiusgatan 29
Ungaria - Budapesta
Ezoterikus Integráljóga Központ
Budapest, VII, Rákóczi út 38, IV/16, 33-as kapucsengő


Reamintim că în data de 11 martie 2011 un cutremur devastator a zguduit nordul Japoniei declanşând un tsunami care a şters de pe faţa pământului numeroase oraşe din zona de coastă. Pe lângă victimele omeneşti (peste 25.000 de oameni), numărul persoanelor afectate în mod tragic de acest dezastru se ridică la câteva milioane. Au fost grav avariate mai multe centrale nucleare şi din acest motiv Japonia se află acum într-o îngrijorătoare criză nucleară despre care oficialii japonezi nu oferă prea multe informaţii, dar care este evident că reprezintă o ameninţare pentru întreg mapamondul.


yogaesoteric
19 mai 2011
cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

Din tainele înţelepciunii hermetice aşa cum au fost ele revelate în Tăbliţele de smarald ale lui Hermes Trismegistos

Share/Bookmark


de Iulia Bontaş

Înţelepciunea ascunsă a Tăbliţelor de smarald al cărui autor este marele înţelept şi iniţiat atlant Thoth, faimos preot şi rege ce a precedat dinastiile faraonilor egipteni din antichitate, cunoscut şi venerat apoi de întreaga populaţie a Egiptului antic sub numele de Hermes Trismegistos, fiind considerat chiar o încarnare divină de către aceştia, aduce cu sine peste veacuri cunoaşterea supremă a marilor mistere divine ce iluminează şi trezesc conştiinţa, ajutând sufletul ce este deschis şi pregătit să o primească, să îşi recunoască natura divină şi să se reîntoarcă la însăşi Suprema sa Sursă primordială care este în eternitate Dumnezeu Tatăl.


Istoria Tăbliţelor de smarald este uluitoare şi aproape că transcende cu desăvârşire timpul, la fel ca şi autorul lor, faimosul Hermes Trismegistos sau zeul egiptean Thoth, căci vechimea lor este incredibilă, ele fiind datate aproximativ cu 36.000 ani î.H.


Timp de aproape 16.000 de ani faimosul Thoth a condus populaţia Egiptului antic transmiţând acesteia cunoaşterea vechii Atlantide şi întreaga sa înţelepciune divină supremă, revelând totodată ştiinţa alchimică, fiind considerat nemuritor deoarece învinsese moartea trecând în celelalte panuri de existenţă la voinţă, prin dematerializare şi rematerializare.


În ultimile secole ale perioadei mai sus amintite, spiritul lui Thoth a trecut în corpurile oamenilor în maniera descrisă în Tăbliţele de smarald.


Ca atare, el s-a încarnat de trei ori, ultima oară fiind cunoscut ca Hermes cel de trei ori născut (Trismegistos), încarnare în care au fost scrise în vechea limbă atlantă şi faimoasele Tăbliţe de smarald, relativ recent descoperite (căci mult timp nu a fost cunoscută decât una singură), ele fiind păstrate cu multă grijă de către preoţii egipteni ai acelor timpuri.


Valoarea lor spirituală este cu adevărat inestimabilă, cu atât mai mult cu cât, se spune, simpla lor citire este de natură să trezească şi să amplifice prin încărcătura lor spirituală cu totul excepţională înţelepciunea celui care le citeşte.


Din această cauză se recomandă citirea lor nu o dată, ci de 100 de ori, căci înţelepciunea este adesea în mod tainic, criptic, prezentă într-o formă ocultată în ele. Dar căutătorul atent va putea să citească printre rânduri şi va descoperi înţelepciunea ascunsă în ele. De aceea, crezi sau nu, citeşte, iar vibraţia Tăbliţelor va trezi „ceva” în tine.


Dacă LUMINA se află în interiorul tău, informaţia cuprinsă în Tăbliţele de smarald va găsi în tine un ecou şi astfel înţelepciunea se va amplifica. De altfel, însuşi modul de realizare al Tăbliţelor dovedeşte valoarea lor excepţională, căci cele 12 tăbliţe de smarald verde sunt făcute dintr-o substanţă transmutată alchimic, foarte rezistentă.


Ele nu pot fi distruse sau afectate de nicio acţiune fizică sau chimică, structura lor atomică nepermiţând nicio schimbare, contrazicând însăşi legea ionizării referitoare la corpurile fizice.


Aceste tăbliţe miraculoase reacţionează la câmpul mental al celui care le citeşte, elevând în mod evident vibraţia sa mentală, acest lucru păstându-se cel puţin în parte şi în cazul citirii lor în transcriere prin procesul de rezonanţă subtilă pe care vibraţia lor supramentală îl declanşează.


Multe mistere divine, puţin cunoscute chiar şi de către slujitorii adevărului, sunt revelate prin graţie divină celor ce îşi întorc căutarea către ei înşişi, nemaicăutând în afara lor ADEVĂRUL. Legile supreme nu pot fi rostite.


Ele există ca o entitate de sine stătătoare am putea spune, fiind revelate pe căi care transcend orice cuvinte sau simboluri din lumea materială. Simbolurile sunt doar chei ce ne deschid uşile care ne conduc către adevărurile divine supreme, însă doar în liniştea simţurilor şi a minţii se regăseşte cu adevărat CHEIA ÎNŢELEPCIUNII.


Prezentăm în continuare un fragment din Tăbliţele de smarald ce ne întroduce în universul tainic al misterelor sacre revelate de fiinţa divină care a fost Hermes Trismegistos.


Cheia Înţelepciunii – (Tăbliţa 3)


„Eu, THOTH, atlantul, ofer înţelepciunea mea,
ofer cunoştinţele mele, ofer puterea mea.
De bună voie le ofer copiilor omului.
Le ofer în speranţa că şi ei ar putea avea înţelepciune
care să strălucească în lume, din spatele vălului nopţii.
Înţelepciunea este putere, iar puterea este înţelepciune, împreună completând întregul. Omule, să nu fii mândru de înţelepciunea ta.
Discută atât cu neştiutorul, cât şi cu înţeleptul.
Dacă vine la tine cineva plin de învăţătură, ascultă-l cu mare atenţie,
căci înţelepciunea e totul.
Să nu taci când se vorbeşte despre rău,
căci Adevărul, ca şi razele de soare, luminează totul.
Cel ce nu respectă Legea va fi pedepsit,
căci doar prin Lege se eliberează oamenii.
Nu trebuie să te temi pentru că frica este ceea ce leagă omul de întuneric.
Urmează-ţi îndemnul inimii în timpul vieţii.
Fă mai mult decât ţi se cere.
Când ai acumulat bogăţii, urmează-ţi îndemnul inimii,
căci toate acestea nu sunt de niciun folos dacă inima ţi-e istovită.
Ascultă-ţi inima cât mai mult şi sufletul se va bucura.
Cei ce sunt călăuziţi nu se rătăcesc,
dar cei ce s-au rătăcit nu mai pot găsi calea cea dreaptă.
Dacă trăieşti între oameni,
fă ca Iubirea să fie totul pentru inima ta.
Dacă va veni cineva să-ţi ceară sfatul, lasă-l să vorbească liber,
căci astfel lucrul pentru care a venit la tine poate fi înfăptuit.
Dacă se codeşte să-şi deschidă inima către tine,
e pentru că tu, cel ce judecă situţia, eşti de vină.
Nu rosti vorbe nechibzuite şi nici nu le asculta,
pentru că acestea sunt spuse de cel ce nu este în armonie.
Nu le rosti nici tu, astfel ca cel din faţa ta să poată afla înţelepciunea.
Tăcerea e un mare câştig.
Nu câstigi nimic vorbind foarte mult.
Nu-ţi ridica inima mai presus de cea a copiilor omului,
pentru ca să nu ajungă mai jos decât praful chiar.
Dacă vei ajunge mare între oameni,
să fii respectat pentru ceea ce ştii şi pentru blândeţe.
Dacă vrei să cunoşti firea unui prieten,
nu-i întreba tovarăşii, ci petrece câtva timp doar cu el.
Discută cu el, pune-i la încercare inima prin cuvintele lui şi prin purtarea lui.
Căci ce intră în magazie trebuie să şi iasă,
iar lucrurile ce-ţi aparţin trebuie împărtăşite şi prietenului tău.
Învăţătura e considerată de prost drept ignoranţă,
iar lucrurile profitabile îi sunt dăunătoare.
El trăieşte în moarte şi aceasta îi este hrana.
Există Secrete în Cosmos care, odată dezvăluite, umplu lumea cu lumina lor.
Cel care vrea să se elibereze din sclavia întunericului
să despartă mai întâi materialul de imaterial, focul de pământ;
pentru că se ştie că, aşa cum pământul coboară spre pământ,
la fel şi focul urcă spre Foc şi devine una cu Focul.
Cel ce cunoaşte focul din sine va urca spre Focul etern şi va trăi în el de-a pururi.
Focul, focul interior, este cea mai puternică forţă dintre toate,
pentru că biruie totul şi trece prin toate lucrurile de pe Pământ.
Omul se sprijină doar pe ceea ce rezistă.
Pământul trebuie să-i reziste omului, altfel acesta nu ar exista.
Nu toţi ochii văd la fel, unul vede un obiect de o anume formă şi culoare,
iar altul, de o altă formă şi culoare.
La fel şi infinitul foc, ce-şi schimbă culorile, nu e la fel de la o zi la alta.
Aşa vorbesc eu, THOTH, despre înţelepciunea mea,
căci un om e un foc ce arde strălucind în noapte;
nu e stins niciodată de vălul întunericului, nu e niciodată stins de vălul noptii.
În inimile oamenilor am privit cu ajutorul înţelepciunii mele
şi am aflat că nu s-au eliberat încă de luptă.
Eliberează-ţi focul, O, frate al meu sau el va fi îngropat în umbra nopţii!
Ascultă, omule, această înţelepciune: unde încetează numele şi forma?
Doar în conştiinţă, invizibilă, o forţă infinită ce radiază strălucitor.
Formele pe care le creezi luminându-ţi felul de a privi lumea
sunt cu adevărat efecte ce urmează cauza ta.
Omul este o stea încătuşată într-un corp, până când, la sfârşit
se eliberează prin propria luptă.
Doar prin efort şi trudă steaua din tine va înflori într-o nouă viaţă.
Cel ce ştie începutul tuturor lucrurilor îşi eliberează steaua din tărâmul nopţii.
Aminteşte-ţi, omule, că tot ce există e doar o altă formă a ceea ce nu există.
Orice formă de viaţă trece în altă formă de viaţă,
iar tu nu faci excepţie de la această lege.
Respectă Legea, căci totul e Lege.
Nu căuta ce nu ţine de Lege, căci aşa ceva există doar în iluzia simţurilor.
Înţelepciunea vine în întâmpinarea tuturor copiilor ei, aşa cum ei vin în întâmpinarea ei.
De-a lungul epocilor, lumina a fost ascunsă.
Trezeşte-te omule şi fii înţelept. (...)

(va urma)


cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

Doneaza pentru caii salbatici din Delta

Share/Bookmark



Exista un grup de oameni care lupta chiar acum pentru caii salbatici din padurea Letea. Altii au incercat si inca incearca sa atraga atentia opiniei publice si a autoritatilor. Eu pot sa donez o suma de bani. Acum.


Se pare ca e nevoie de bani pentru hrana si medicamente. Nu stiu exact care este situatia, pe Facebook apar tot felul de apeluri. Toate par urgente si sunt un strigat dupa ajutor. Doneaza si tu sau spune mai departe celor care te citesc pe blog, pe Twitter sau Facebook. Sunt sigur ca ajutorul financiar venit acum va fi important si pentru cai, dar si pentru cei care se lupta sa ii tina in viata.


Doneaza in contul VIER PFOTEN aici.

via manafu


cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

Gene extraterestre gasite in ADN-ul oamenilor

Share/Bookmark


ADN uman

Un grup de cercetatori care lucreaza in Proiectul Genomului Uman sustine ca a gasit gene extraterestre in ADN-ul uman. Ar putea fi aceasta dovada cea mai buna ca exista viata in afara Pamantului?!

Proiectul Genomului Uman a fost inceput in anul 1989 in SUA si de-a lungul anilor i s-au alaturat oameni de stiinta din mai multe tari: Marea Britanie, Franta, Japonia, Germania si China.

Potrivit echipei de oameni de stiinta, ipoteza este foarte aproape de a se adeveri. Ei cred ca mai mult de 95% din secventele de ADN necodificat – cunoscut sub numele de junk DNA – care se gaseste in acidul dezoxiribonucleic al oamenilor este de fapt codul genetic al unor forme de viata din alte lumi, scrie Scienceray.com.

Se gasesc in ADN-ul oricarei forme de viata de pe Pamant, dar in cazul oamenilor “doza” este mai mare decat la celelalte specii.

ADN extraterestru

Aceste secvente de ADN sunt folosite de catre cercetatori ca sa explice partile lipsa, gaurile din cunoasterea istoriei speciei noastre si a felului in care am evoluat.

Prin decriptarea acestor gene extraterestre, geneticienii sustin ca toate misterele pe care teoria evolutiei nu le poate cuprinde si explica vor fi de acum incolo usor de aflat.

Cercetatorii cred ca ADN-ul extraterestru a fost “inserat” de mai multe ori, in mai multe perioade ale evolutiei umane, in interiorul celulelor noastre – fapt care ne-ar fi permis o dezvoltare mult mai rapida fata de celelalte vietuitoare.

Cercetatorii au chiar si o viziune a Creatorului in varianta lor. Ei sunt de parere ca “o forma extraterestra de viata a creat noi vietuitoare, pe care le-a plantat pe diverse planete, inclusiv Terra

cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

The Beautiful Truth

The Beautiful TruthRaised on a wildlife reserve in Alaska, 15-year old Garrett was interested in the dietary habits of their animals.

After the tragic death of his mother, Garrett s father decided to home-school his son and assigned a book written by Dr. Max Gerson that proposes a direct link between diet and a cure for cancer.

Fascinated, Garrett embarks on a cross-country road trip to investigate The Gerson Therapy. He meets with scientists, doctors and cancer survivors who reveal how it is in the best interest of the multi-billion dollar medical industry to dismiss the notion of alternative and natural cures.

It has been said that more people live off cancer than die from it. The Beautiful Truth is a movie that can put a stop to this travesty. Here is a very practical guide to the intensive nutritional treatment of cancer and other life-threatening diseases that many would consider to have been impossible to obtain. But thanks to the work of Max Gerson, M.D., and his daughter, Charlotte Gerson, this knowledge is readily available.

Max Gerson cured cancer. He did so with a strict fat-free, salt-free, low-protein, essentially vegetarian dietary regimen, based on great quantities of fresh vegetable juice, supplements, and systemic detoxification.


Share/Bookmark
cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

Ancient Discoveries - HD - {s03e02} - Ancient Cars & Planes



Share/Bookmark
cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

PRAYER FOR FORTUNE(ROMANIAN AND ENGLISH)-RUGACIUNE PENTRU BOGATIE SI NOROC




Share/Bookmark


Aceasta rugaciune pentru obtinerea bogatiei si a unei soarte bune este exceptionala si a fost daruita elevilor sai de marele maestru LP Parn, din compasiunea sa pentru toate fiintele vii. El spunea ca demonul se supara cind practicantii devin prosperi, pentru ca scapa multi din ghiarele sale.

FIE CA TOTI CEI CE PRACTICA ACEASTA RUGACIUNE SA DEVINA BOGATI!


Aceasta rugaciune este dedicata tuturor practicantilor, in primul rind budisti dar nu numai. Importanta este ideea ca trebuie sa ne imbogatim pentru a ne bucura de viata si a-i proteja pe ceilalti, apoi a-i ajuta pe cei mai putin norocosi decit noi.Deci primul tel este cel de a ajuta NU LACOMIA! Daca acest lucru nu este urmarit, rugaciunea se va intoarce impotriva practicantului.

In timpul vietii sale LP Parn respecta foarte mult aceasta rugaciune. In fiecare dimineata era cintata de el, si oriunde se ducea o preda ucenicilor sai. Dupa invatatura le spunea acestora:"De acum inainte copiii mei veti deveni bogati cu aceasta rugaciune, fermierii vor avea recolte bogate, iar fructele sau legumele vor fi mai mari, si nici insectele nu le vor deranja"


LP Parn obisnuia sa aduca la templul sau fructe uriase obtinute in urma acestei rugaicuni pentru a demonstra eficacitatea sa.
Negustorii care practicau aceasta rugaciune isi vindeau bunurile in numar mare, facind foarte mult profit. In mod supranatural, cind isi numarau produsele, numerul lor raminea aceleasi.
Cei care lucreaza in birouri vor munci cu bucurie si vor fi apreciati de superiorii lor, urmind sa fie promovati in scurt timp.


Mr.Prayong care era un sarman vinzator de ierburi medicinale, practicind aceasta rugaciune primita de la maestru, a devenit unul dintre cei mai bogati oameni din Asia de est si un mare binefacator al templelor budiste din zona.


Inainte ca LP Parn sa treaca in nirvana a predat aceasta rugaciune multor discipoli. El le spunea intotdeauna:

"Nu faceti rau ci bine. Viata noastra nu este atit de lunga, am venit aici doar pentru o scurta perioada de timp, iar apoi trebuie sa plecam. Trebuie sa practicati cele 5 precepte de baza budiste; dar daca nu puteti sa le practicati pe toate, practicati macar doua:
Nu furati si nu beti! Astfel veti putea practica bine rugaciunea si veti avea o viata buna."



RUGACIUNEA

Na Mo Tassa Bhakhawato Arahato Samma Sambudh Tassa
Na Mo Tassa Bhakhawato Arahato Samma Sambudh Tassa
Na Mo Tassa Bhakhawato Arahato Samma Sambudh Tassa

Buddha Ma Aa U Na Mo Budh Dha Ya (o data)

Wira Dhayo Wira Konayang Wira Hingsa Wira Dhasi Wira Dhasa Wira Ittiyo

Buddhassa Manee Mama Buddhassa Swahom (3,5,7,sau de 9 ori)

CInd incepeti practica, repetati de 3 ori (Wira Dhayo....) pina cind o puteti spune fluent. Intotdeauna reptati rugaciunea de acelasi numar pe care vi-l stabiliti, timp de o perioada lunga. Practicantii seriosi o fac pina la moarte.. Practica clasica este sa o spuneti de 3 ori pe zi, de fiecare data de 9 ori.

Cintarea zilnica a acestei rugaciuni face ca niciodata sa nu ramineti fara mincare, sau lucrurile necesare vietii. Daca nu aveti bani, ei va vor veni in mod miraculos.


PENTRU REZULTATE OPTIME TREBUIE SA URMATI PRECEPTELE DE BAZA:


1. NU FURA


2. NU BEA

3. DARUIESTE MINCARE CALUGARILOR O DATA PE ZI. DACA NU PUTETI, CALCULATI CITI BANI AR TREBUI SI DONATI BANII UNEI MANASTIRI O DATA PE LUNA.

4. CINTATI-O PINA CIND O SPUNETI IN DEPLINA CONCENTRARE-ESTE CEL MAI IMPORTANT PRECEPT. PUTETI SA O PRACTICATI IN TIMP CE MERGETI, STATI JOS, LUCRATI, ETC. INCEPETI CU: Wira Dhayo Wira Konayang.....

5. INAINTE DE A INCEPE SA FOLOSITI BANII ATINGETI-I SI CINTATI RUGACIUNEA DE CITE ORI O PRACTICATI DE OBICEI.NOAPTEA INAINTE DE A-I PUNE IN SEIF, PORTOFEL SAU UNDE II TINETI, FACETI DIN NOU RUGACIUNEA.

6. DACA CINEVA ARE NEVOIE DE ACEASTA RUGACIUNE INVATATI-L! ACEASTA ESTE DORINTA MARELUI GURU.

7. DACA RESPECTA ACESTE PRECEPTE PRACTICANTUL VA OBTINE O KARMA BUNA SI BOGATIE




Greatest Katha for Wealth and Fortune

This Katha is beyond any law of physics and any words to explain. The

only words I can say-- practice it and prove it to yourself--no loss

in that, you pay not even one cent.

My dear net-readers before I published this Katha onto the Internet

for the world people to learn, my efforts failed 2 times--my computer

system collapsed, and I had to make harddisk formats and the audio

hardware needed for sound Katha was permanently disfunctional. I have

talked to my friends-- maybe the Mara(evils) tried to obstruct me to

do an important task for the great Guru. Absolutely, the more people

get rich, the less preys for the Mara to govern. I am very happy that

the important Katha of the great Guru was correctly inscribed on this

huge stone--the Internet!! MAY YOU ALL PRACTICE THIS KATHA GET RICH

AND RICHER.

This Katha is named Phra PajjekkaBodhi Prod Satwa. It's a greatest

Katha for drawing wealth and fortune to practitioners. While LP Parn

was still alive, he respected this Katha very much. When he walks in

or out of his Kuti (monk house) he will raise his hands up Namaskar

this Katha and chant it. If the LP goes to anywhere, he will teach

this Katha to people. After teaching, he would say " from now onwards

my sons, you will be rich by this Katha, you farmers will gain more

crops and big fruits, and no insects disturb you any more." Farmers

who practice this Katha gain a lot of crops more than ever. Some kinds

of fruits are bigger in size than ever, the banana is as big as adult

hand, the melon is as big as a little jar. LP Parn brings those

abnormal size of fruits to his temple and shows to people.

Merchants who practice this Katha can sell their goods like hot cakes,

making a lot of profit. But when they count the products stock, they

are still left much more than it should be, even if the products were

sold in large amounts. It means that the stock are added up more buy

this Katha. Employees and civil servants practicing this Katha, will

work happily, and the works will always be admired by their boss.

Moreover their position is shifted to higher level meanwhile gaining

more salary. So, it is the Katha for wealth and fortune. Whoever

chants it will receive good fortune and riches.

Mr.Prayong Tangtrongchit, an important layman disciple of LP Parn, was

a poor herbal medicine shop owner; one day he heard LP Parn teaching

this Katha to a monk of Wat Saket. After the teaching session ended,

Mr Prayong ask LP Parn that he would like to learn this Katha. "Good,

my son , within two years from now onwards you will be a millionaire,"

said LP Parn.

Mr. Prayong practiced this Katha daily in the morning, evening and

before going to bed . After 6 month, he reports to LP Parn, "Luang

Phor, my herbal medicine sells very good, I gained a lot of money, but

so strange that the medicine still remained in a big stock even if I

have sold so many . More than that the rice I bought for consumption

is used just half a quantity only, even if my wife prepared the rice

at normal quantity as usual."

The effects go far beyond that, Mr.Prayong said,"I can compare to my

grand mother who also practiced this Katha. She always practiced it

until reaching Samadhi. One day a huge sum of money miraculously

filled into an empty safe. Before the money runs into the safe, there

is a strange voice saying, "stay quietly and don't move, the money is

running into your safe."

"My grand mother told me that after a striking sound, she rushed to

open the safe. There !!, an empty safe filled fully with money. She

said to me: Don't worry now, if the Luang Phor (Parn) need money to

buy materials for construction, just tell me--I will donate. The more

we donate, the more comfortable we are," said Mr.Prayong.

Mr.Prayong later became a very rich man, he was named the greatest

philanthropist of Thailand. He donated as much as LP Parn needed for

the construction of many temples. " If Luang Phor needs money please

don't hesitate to tell me, I will donate as much as you required,"

said Mr.Prayong to LP Parn.

Before LP Parn passed away, he also taught it to his many lay

disciples. " Don't do evil but do good. Our life is not so long, we

just come to this world for a short period and then go. The 5 precepts

of the Buddha should be practiced, if one cannot practice all, I

request for 2 of them -Don't steal and Don't drink(liquor). If you can

practice this 2 precepts as well as the Phra PajjekkaBodhi Prod Satwa

Katha, you will earn well and live with a happy life," said LP Parn.



Luang Phor Chaai of Wat PananChoeng (Sam Po Kong), Ayuthaya, a great

Guru in the WWII period also used this Katha to bless his temple

everyday to draw Buddhists come to his temple and donate money for

renovation. He gained a great success at wish by the miracle of this

Katha.


The Katha

Na Mo Tassa Bhakhawato Arahato Samma Sambudh Tassa
Na Mo Tassa Bhakhawato Arahato Samma Sambudh Tassa
Na Mo Tassa Bhakhawato Arahato Samma Sambudh Tassa

Buddha Ma Aa U Na Mo Budh Dha Ya (1 time)

Wira Dhayo Wira Konayang Wira Hingsa Wira Dhasi Wira Dhasa Wira Ittiyo

Buddhassa Manee Mama Buddhassa Swahom (3,5,7,or 9 times)

When you start practicing this Katha, you should start with 3 times

for the core Katha(Wira Dhayo....). Until you chant fluently, you may

chant more times. But it is a must to keep the times of chanting

constant forsome long period before shifting to another step. Or you

may keep 3 times forever. But as per Mr.Prayong's practice, he chanted

9 times.

Daily chanting of this Katha will make your earning & living

significantly better in some degree, the money from your work efforts

is enough for expenses-- if the household money run low,new money will

come in time to support. But for the best results--you must chant this

Katha until you reach Smadhi--and big wealth & fortune will come to

you. Please see also Tips number 4 below.


TIPS
For best result on practicing this Katha:

1. Don't steal.

2. Don't drink alcohol.

3. Present food to monks at least one time daily. In some places it's

inconvenient to do this, so you can donate money (any sum you would

like to) to a monastery.

4. The main principle on practicing this Katha is--chant it until

reaching a Smadhi (mind concentration). The higher Smadhi you reach,

the more wealth and fortune will come. You can practice this Katha in

every action, standing, walking, sitting and working. When you want to

repeat the Katha, just start with the main Katha: Wira Dhayo Wira

Konayang.....

5. Before bringing out the money to use, touch that money and chant

the Katha the same times as your usual practice. And in the night

before parking your money into the drawer, chant this Katha the same

times as your usual practice.

6. If anyone would like to learn this Katha, please teach him because

this is the will of the great Guru.

7. If all these is done, the practitioner will get more and more wealth

and fortune.

cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

CAII DE LA LETEA AU INCA O SANSA! ACUM REPEDE!!!!

Share/Bookmark

Asa aratau caii de la Letea aseara, fotografiati in camionul cu care erau transportati. Fecale si moarte. Atat le putem noi oferi.

[Update]

Am vorbit cu ei, au nevoie urgent de ringher şi glucoză,asta-i prioritatea,cine le poate aduce direct acolo! Găsiţi o modalitate,eu nu mai am idei! Pînă acum,un singur cal a murit,iar o femelă trage să moară din lipsa glucozei!


[Update]

Caii care se afla la Ianca pot fi adoptati !!! Cel care i-a “detinut” a inmanat pasapoartele cailor Diresctiei Sanitar-Veterinare Braila ..Se vor repeta analizele pentru a vedea daca sufera dau nu de anemie infectioasa …Cine are rude care stau la curte si vor sa adopte un calut din cei salvati poate face asta !!!

[Update]


Caii sunt intr-o ferma la Urleasca jud. Braila, 16 km de Ianca. DSV-ul a dat aprobare ca ei sa ramana acolo astazi. Un singur cal este mort! Caii sunt frumosi, cuminti, pasc linistiti, insa AU NEVOIE de medici veterinari, sunt raniti, bolnavi, au nevoie de galeti pentru a putea sa se adape, nutret, medicamente!
Facem apel la oricine ne poate ajuta, sa sune la 0723316673.

[Update]

Este nevoie de: fir de nailon de pescuit de 20mm, ace de cusut cat mai mari si ace de seringa mari.

Medicamente: betadina, oximed, perfuzii,!


Cei care sunt in apropiere de Urleasca (15 km de Ianca,Braila) sunt rugati de URGENTA sa mearga acolo cu aceste ajutoare fara de care caii vor murii pe capete!

Cine pleaca, ii ajutam noi cu bani!

Sunati pentru mai multe detalii la Roxana Radu:0723245868.


Anastasia Ap
avem nevoie de AJUTOR URGENT! , medicamente, perfuzii, veterinari, sunt deja cai morti, va rog , hrana si apa, locatie Ianca, jud. Buzau, avem nevoie de un tarc unde sa-i ducem, avem nevoie de un avocat , ii dam tot ce este nevoie. Va rog, am reusit sa oprim masacrul, caii sunt in stare grava, va rog sa aplelati la oricine ne poate ajuta, suntem langa sectia de politie din Ianca.


http://www.facebook.com/#!/permalink.php?story_fbid=203868952981891&id=203593429676110

via cabral.ro


cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

DAN, omul pasare

Share/Bookmark


DAN, omul pasare

Bogatii fara seaman: icoane vechi

Intr-un sat de langa Curtea de Arges, geniul unui taran transforma lemnul in obiecte miraculoase


Primul zburator


Il cheama Dan, e din Valea Danului si ciopleste in lemn, asa cum au facut toti barbatii din neamul lui, botezati cu acelasi nume. Le-a aflat povestea tarziu, cand bunicul sau a orbit. Avea 80 de ani si a stat bolnav chiar aici (imi arata), in patul asta, dintre vatra focului si perete, si abia atunci a avut vreme sa povesteasca de unde vine traditia asta in familia lor, numele asta de Dan.

Era frumos tata-mare, chiar si cand statea bolnav in fundul odaii. Cu plete albe, chip osos si darz de statuie. Privea spre fereastra, desi nu mai zarea lumina adunata in ea, si-n timpul asta, palmele lui "ciocarteau la lemn", fara incetare. Cioplea intruna, avea fibra lemnului in sange, tiparita in degetele lui subtiri si lungi, ca de sfant.

Uneori canta la cavalul cioplit in lemn tot de el, statea in capatul patului ca un imparat si doinea. Doinea mai ales balada Mesterului Manole, cu vorbe vechi, salbatice, altfel decat o stia de la scoala. Zicea ca primul Dan fusese om de aici, din sat, prietenul cel mai iubit al mesterului Manole, dulgher, singurul cioplitor dintre "cei noua mesteri mari" din balada.

El le facuse tovarasilor sai aripile usoare, de sindrila, atunci cand au sarit de pe acoperisul Manastirii Argesului. Dan si-a intins aripile si a zburat spre apus. A zburat pe deasupra padurilor, pe deasupra ulitei si a casei lor parintesti, dar vantul l-a dus mai departe, pana in muntele cel mare din capatul satului, unde nu s-a mai putut inalta si s-a zdrobit cazand la pamant.

Iar din locul ala a iesit un izvor care s-a preschimbat intr-un rau ce curge si astazi prin sat. Asta era povestea bunicului si el credea ca fusese adevarata. Ca Dan si Mesterul Manole n-au fost doar o legenda, ci mesteri din partea locului. Povestea se intamplase. Asa credeau toti batranii din sat. A fost o fapta "vazuta cu ochii" de mosii cei vechi, printre care se aflau si strabunii lui.

"Pentru asta, tata-mare ne-a dat si noua acelasi nume, l-a botezat si pe tata, si pe mine, tot Dan." De altfel, tatal a fost tot cioplitor. Sculpta cu o singura mana, uimindu-i pe toti cu maiestria si migala sa. Pe cealalta si-o pierduse in razboi, acolo unde s-a batut pentru tara. Bunicul cioplea orb, tatal, fara o mana. Doar cu o mana cosea iarba cat trei barbati la un loc.

Si tot c-o mana smintea din bataie trei barbati deodata, daca il suparau. In rest, era nespus de bland, unul din cei mai "emotionanti" tenori ai catedralei de la Curtea de Arges. Canta dinaintea altarului, ca un inger, in biserica zidita odinioara de mesterul Manole si de tovarasii lui...



Sulumendrita

DAN, omul pasare

Toamna la Valea Danului

Apoi a venit pe lume si el, ultimul Dan din legenda. La nasterea sa, mama Filofteia a auzit ursitoarele in fereastra. Forfoteau pe afara, in noapte, borborosind pe limba lor de zane pagane. Atunci lehuza s-a sculat din pat si le-a pus pe masa bucate si tuica si vin si oglinda si carte, ca sa le imbuneze si sa nu fie "scarbite" de viata copilului ei, sa-i spuie in vis ce soarta va avea saracutul, pe lumea asta.

In noaptea aceea, si mama, si moasa au avut amandoua acelasi vis: un baietan frumos, urecheat, le radea, tinand in mana un briceag. Un flacauas ratacind prin paduri, care preschimba cu briceagul lui toate lemnele in lucruri frumoase. "L-a scaldat in lemn", intr-o copaie de salcie rosie, cu apa plina de flori de mar, ca sa stea bine in picioare, drept ca pomii.

Prima data l-a alaptat din sanul stang, fiindca a dorit ca fiul ei sa fie stangaci, semn al nascutilor alesi. Si, intr-adevar, baiatul s-a nascut stangaci si dreptaci deopotriva, cioplind la fel de ager, cu ambele maini, fara nici o deosebire. Apoi, pe la patru-cinci ani, mama si-a dus copiii pe malul Danului, ca sa le faca "de sulumendrita".

I-a pus pe toti in genunchi, cu palmele pe pamant, cu degetele desfacute pe marginea apei. Iar ea a dat drumul salamandrei, acea soparla isteata, neagra ca pamantul si galbena ca soarele, sa treaca peste degetele lor, si-n timpul asta tot descanta. Doar el, Dan, nu a miscat mainile. Doar lui nu i-a fost frica.

Nu s-a "scarbit", nici n-a tresarit macar cand "sulumendrita" s-a prelins pe palmele sale, umplandu-le cu harul ei de reptila inteleapta, stapanitoare a mestesugurilor. Degetele i-au ramas infipte in pamant. Sigure, puternice, inradacinate. Un copil ales. Dan Gherasimescu. Un prunc cu o indemanare a mainilor aproape neomeneasca. Unul din cei mai mari sculptori tarani din intreaga lume.


Taina lemnului



E fericit in casa lui. Nicaieri altundeva nu se simte bine, decat aici, in Valea Danului. A fost poftit printr-o multime de tari, la premii, expozitii, sau numai pentru demonstratii, sa le arate strainilor "cum face". Sculptori cu scoala, americani, francezi, nemti il priveau uimiti cum lucreaza.
DAN, omul pasare

Casa mesterului Culita

Nu pricepeau. Oricat s-au straduit, nu puteau face la fel. Ziceau ca acest Dan are ceva "dincolo de mestesug", un "secret", ceva care ii depaseste Inconjurat de ciopliturile lui maiastre, Dan rade. Un om mic, atos, cu chip ca de copil si maini puternice.

Are aproape 60 de ani, dar pielea fetei, a bratelor, a pieptului dezvelit i-e intinsa si sanatoasa. Zambeste mereu si-mi arata serpi, sori, zimti, balauri, flori si pasari maiastre, incrustate in lemn, legate intre ele, simboluri tainice care i-au fost "soptite la ureche" de cioplitorii de dinaintea sa, ca pe o initiere.

Si toate aceste lucruri formeaza un desen, o curgere, o "mladiere", sunt facute "dintr-o bucata". Aici e greutatea. Doar o singura bucata de lemn, fara cuie, pene, sau alte imbinari. E o lege veche, tinuta cu sfintenie de adevaratii lemnari: sa nu intre metal in trupul lemnului. Fierul sa nu strice carnea copacului, "sa nu o spurce".

Numai o singura data: atunci cand il tai. Dar taisul securii e un altfel de fier: un fier "sfintit cu sudoare". Detesta drujba, o numeste "unealta mortii". Pomul taiat cu ea, cu abrihtul, cu "circularul", el nu il sculpteaza niciodata. Ala e lemn ucis, mai tarziu se va umple de apa si va putrezi. "Pe cand securea e sfanta, caci e stropita cu sudoarea taietorului. O lupta. O lupta egala trebuie sa fie intre om si copac.

Sa te muncesti, sa te jertfesti ca sa-l tai. In sat la noi e unul din cele mai mari pacate sa pui pe foc jugul vitelor. Jugul, cu toata sudoarea lui... Daca il pui pe foc, poti sa si mori. Jugul si securea sunt obiecte sfinte. Iar cand tai cu o secure buna, ea trebuie sa "unga", lovitura sa fie unsa. Tare, dintr-o data! Sa intre uns pe fibrele lemnului, pana la capat. Asa loveau batranii - doar o singura data! Ca sa nu-l doara pe copac, sa nu sufere.
DAN, omul pasare

Bate cu cap de om

Ei aveau pentru lemn un respect pe care cei de azi nu-l mai pot intelege..." Asa sunt toate obiectele lui - facute numai "din spartura". Blidare, dulapase, crucifixuri mari, complicate, troicioare, icoane de vatra, cu sfinti scrijeliti, furci de tors, linguri enorme, cat un stat de om. Dar si linguri mici, cu dantelarii in cozi.

"Lingurile indragostitilor", pentru care a lucrat aproape patru luni de zile. Sunt doua linguri legate intre ele printr-un lant lung de lemn. Dar intreaga aceasta lucrare e facuta dintr-o singura bucata. Tii lingurile in palme si nu pricepi. Cum a putut face? Verigile alea, prinse una intr-alta... Sau pasarile. Pentru ele, sculptorii americani l-au numit "Omul pasare al Romaniei". Asa e cunoscut in toata lumea.

Pasarea maiastra apare mereu, in toate sculpturile sale. Se ia o bucata de lemn. Una singura. Incepi s-o lovesti cu cutitul. Deodata, dupa cateva lovituri, incepe sa i se desfaca, larg, penajul. Sute de pene ondulate, deschise in evantai. Aripile si cozile. Ca un paun. Americanii priveau perplecsi. "Incredibil", ziceau. Un fel de magie. Dan imi arata degetele sale. Sunt lungi, subtiri, au pe ele "rabojul" unor taieturi adanci. "Eu nu lovesc decat o singura data.

Cand ma tai, ma tai tare", zice, rasfirandu-si inaintea mea degetele lungi si subtiri. "Lucrurile care nu-s facute asa, dintr-o singura bucata, nu au viata. Eu am si acuma lucruri stravechi, facute numai din taietura. Butoaie de sute de ani pe care le folosea si tata-mare si tata lu` tata-mare. Vase scobite, adanci. Sunt inmiresmate, curate, nu putrezesc. Sunt lucruri vii. Lucruri facute sa dainuie."


Zice mereu ca n-am cum sa inteleg. C-ar trebui sa-mi vorbeasca nopti la rand despre taina asta a lemnului. Scoate afara, in iarba, o lada plina cu caiete. Vreme de patruzeci de ani, a scris in fiecare an cate un caiet din asta gros, de sute de pagini, numai si numai despre lemn. Mii si mii de file despre lemn. Despre sculptura, despre copaci, despre leacurile lor, despre secretele si "filosofia" lemnului.

Dar, mai ales, despre marea lui dragoste pentru padure. El este, in primul rand, un om al codrului. Aproape in fiecare zi porneste spre munti, singur sau cu copiii din sat, pe care ii invata sculptura. Zice ca doar aceea e adevarata scoala a unui cioplitor - padurea, "semnele ei". Restul e doar mestesug


Initierea



Acum plecam. Trebuie sa urc si eu in padure, ca "sa-mi arate". Neaparat. Altfel - zice - nu poate vorbi. Ia o bota ciobaneasca.
DAN, omul pasare

In curtea casei din Valea Danului

O bata dreapta, cu doi serpi incolaciti de sus pana jos, iar in varf, cu un cap de om. Asa porneau batranii in munti, strangand in palma un chip de barbat, ca sa le tie de frica si de urat. Trecem prin sat. Ceva mai sus, catre margini, sunt cateva case vechi, ale unor "maestri" de la care a invatat enorm.

Casuta cu trei trepte si cerdac paraginit a lui Culita Matei, un mosneag slabanog, care l-a invatat sa atinga cu degetele scoarta pomilor, sa vada "padina" pe spinarea lor, acea dunga roscata, ca de animal, care-ti arata daca inauntru inima lemnului e dreapta sau incolacita, sa auda "rasunetul" copacului, cand il lovesti usor cu muchia securii, daca suna a lemn viu sau dangat gaunos. Apoi casa cenusie, putin piezisa, a mesterului Neluta a lu` Stoicescu.

Traia aproape rupt de lume, doar cu mestesugul sau. De la el a invatat copilul Dan sa nu-i mai fie frica de serpi si sa-i bage in san, caci serpii sunt buni, mersul lor rece pe piele aduce trupului noroc si indemanare.

Tot de la el a invatat "sa citeasca in caftar", acea bucatica de lemn despicata dintr-un anumit loc de la radacina, in care e "intiparita intreaga soarta a copacului" - "sa stii dinainte", doar privind inauntrul acestei mici "sparturi", ce va deveni arborele daca-l vei taia si sculpta. Casele mesterilor sunt acum pustii. "Doamne, ce oameni au fost astia", suspina Dan, mangaind capul de om al batei.

"Nu se mai nasc azi asa barbati. Sfinti au fost pentru mine." Iar apoi urcam drept. Intram in codru. Abia ma mai pot tine dupa el. Chipul sau se schimba, se insufleteste. Sta in lumina galben-verzuie a padurii tomnatice, cu bratele desfacute: "Ia uitati-va la dansii, dragutii de ei!...". Vorbeste de pomi ca de oameni.
DAN, omul pasare

In atelier

Ii mangaie, isi apropie fata de ei, le miroase scoarta. Mi-i arata pe unii, niste paltini: "Ia uitati-va ce frumos au crescut, daca au fost impreuna. S-au inaltat spre lumina drepti, inimosi, ca fratii dintr-o familie numeroasa. Asa le spun si copiilor de la scoala. Cresc mai frumosi cand sunt impreuna.

Ia uitati-va ce frumos s-au dus", zice si bate mandru cu mana tulpina tare a paltinului, de parca ar fi batut in crupa unui armasar de rasa. Imi arata cioate, seve, fibre, radacini. Ma pune sa ating, sa-mi dau seama. Copaci sfinti, precum salcia, paltinul, sau brazii care au in varf o cruce de ramuri. Cornul, "uitati-va ce lemn mic si tare, rosu ca otelul...".

Dar si copacii din care-i place cel mai mult sa sculpteze: ciresii, perii si prunii salbatici... Despre fiecare a scris sute de file in caietele lui. Ajungem la o troita facuta de el insusi, intr-un loc inalt, de unde se vede intreaga vale a Danului. Popas. De aici in sus incep alte meleaguri. Tinutul rudarilor... Niste oameni liberi, care traiesc departe de lume, pe varfurile muntilor.

Ei sunt cei mai mari mesteri pe care Dan i-a vazut in toata viata lui. Maiastri! Vrajitori ai lemnului. Inegalabili. Singurii care mai pastreaza azi vechile taine ale copacilor. Pana nu demult, locuiau in niste catune din mijlocul padurii, satuce cu cateva bordeie sapate in pamant. Coborau rar, se rusinau cand vedeau chipurile oamenilor din vai. Deloc tigani, cum se spune. Nici vorba!

Aici, peste tot, in muntii Argesului, catre crestele Fagarasilor, rudari li se zice unor "romani vechi" - cei mai vechi! -, care inca mai poarta caciula incovoiata si costumul cu camesoaie albe, pastrand niste traditii despre care ei insisi zic ca sunt "lasate din vremea dacilor".

"Gurbanu", de pilda, acel ritual straniu, salbatic, de vindecare a copiilor mici, in care se sacrifica un miel, se descanta in cerc si se ingropa sangele in pamant, lasand apoi pomeni sa curga pe ape. Oameni caciulati, ce nu se desparteau de cusma nici in somn. Lemnari saraci, care munceau singuri la padure saptamani intregi, dar isi infrumusetau truda si singuratatea. Cand se intorceau din codru, aveau in maini niste cioplituri nepamantene. Dan i-a vazut.

Chiar pe cararea asta - mi-o arata - a urcat el odinioara, ca sa-l cunoasca pe cel mai mare mester rudar din cati s-au pomenit. Da, chiar pe aici a urcat. Avea vreo paisprezece ani pe atunci. Urca muntele, cu inima plina de emotii. Mergea spre un batran care avea sa-i schimbe destinul.


La rudari



S-a intamplat asa: la targul din sat, ajungeau uneori niste altfel de lucruri decat cele ale mestesugarilor obisnuiti. Cine sa fi facut lingurile, crucile, blidarele alea?
DAN, omul pasare

Cu troita stramosilor

A aflat ca exista un mos care nu cobora din munti aproape deloc. Isi trimitea feciorii cu ele in desaga, sa le vanda. Dan nu dormea noptile, intrebandu-se "cum a putut mosu` ala sa faca asa ceva". Le privea uimit, le pipaia. Era limpede ca cioplea repede, cu o precizie incredibila.

"Gavanu` ", miezul lingurii, era scos dintr-o singura lovitura. Crucile praznicar, din doar cateva taieturi. "La milimetru" lovea. Nu mai ajusta, nu mai slefuia. Si erau minunate.


Intr-o zi, inainte de Paste, mama avea nevoie de blide noi. A zis ca-l trimite sus, la rudari. A fost cea mai fericita zi din viata lui. In sfarsit, il va cunoaste pe mosneagul misterios... S-a trezit la ora trei dimineata. A urcat muntele. Era frig. Douazeci de kilometri a tot urcat. Cand a ajuns, batranul abia se trezise. Il chema Maruntelu. Mos Maruntelu si atat.

Niciodata n-a stiut daca are si-un nume mic. Era, intr-adevar, un om scund, cu maini mari, piept bombat si puternic, purta un surtuc cenusiu si o caciula infipta pana la sprancenele unui chip cu obrajii teposi si aspri. Isi sprijinea toata greutatea trupului sau masiv intr-o bota subtire cat degetul mic al unei femei. O bota din corn rosu, ce nu se indoaie niciodata.

A iesit din bordei si l-a privit pe baiat ca pe orice i-ar fi iesit in cale, fara "ce vant te-aduce", fara macar sa-l intrebe de ce a venit. Se uita la el si atat. Iar copilul avea emotii. I-a spus despre blidele mamei si batranul rudar a zambit. "Daca ai timp o jumatate de ora, ma apuc si le fac." "O jumatate de ora!... Era imposibil.

Nu credeam ca le poate face asa repede. Dar, oricum, imi venea sa-i spun ca nu o jumate de ora, ci o viata intreaga am timp sa stau langa el sa invat, daca ma ingaduie. L-am intrebat unde isi are strungul. El iar a ras si a zis ca il are afara, pe gard. Aveam senzatia ca isi bate mereu joc de mine.

I-am spus ca pe gard nu este nimic. Si el a ras si a zis: "Nu-i nimica, il pun acuma pe gard "". Si chiar l-a pus..." ""Strungu` dacilor. Era compus dintr-o sfoara ("valul"), trecuta o singura data pe dupa o bota rotunda, pusa orizontal intre doi uluci ai gardului. Sfoara era prinsa sus, de ramura unui copac. Jos, pe pamant, de ea era legata o tandura lata din lemn, ca o pedala. In capatul botei era fixat blidul.

Apasai pe pedala si blidul se invartea inainte si inapoi, in cutitul din mana mesterului. Totul sta in elasticitatea crengii copacului. Ramura misca totul. E cel mai rudimentar strung din lume. Inainte, rudarii il faceau in padure. Nu-si luau cu ei decat "valul", cutitul si doua cuie. In rest, totul faceau in codru, pe loc.

Ei, si-n dimineata aceea, Mos Maruntelu a pus strungul pe gard, si in doua clipe a facut blidele. La plecare, l-am intrebat daca as putea sa mai vin pe la el. Mosul a zis ca da. Si m-am dus, zeci de ani m-am tot dus, neincetat. Am dormit in bordeiul mosului, am mancat impreuna cu el, i-am ascultat povestile, m-am molipsit de marea lui dragoste pentru arbori. Am fost amandoi prin paduri si batranul m-a initiat sa-i citesc semnele.

Fiecare zi petrecuta alaturi de Mos Maruntelu a fost pentru mine un dar divin." La fel ca si strungul stravechi, pe care mesterul il tine in curte si mai lucreaza, cateodata, pe el. O comoara cum nu mai exista nicaieri pe pamant.


Iarta-ma, pomule...



Mai intai, Mos Maruntelu l-a invatat cum se taie un copac. Asta e cel mai important. "Daca nu stii asta", zicea, "nu vei fi un cioplitor adevarat niciodata. Nu vei fi mester, ci ucigas." Asa ii zicea si tata-mare. Ca sa taie un pom, batranii il alegeau din vreme, cu luare-aminte, cu cateva luni inainte de sorocul lui.

Citeau mai intai "in caftar", apoi in "padina", apoi in luna si in stele. "Un lemn nu se taie oricand. Cam pe timpul asta, la Sfantu` Dumitru, cand se pun primele zapezi. Atunci batranii ieseau noaptea din case si se uitau la cer. Asteptau ca luna sa dea inapoi, pana ajungea ca un arc de aur. Atunci lemnul doarme. Cand doarme, nu il doare asa tare.

Prin copaci, seva circula incet si fin, ca un tarait de greieri. Oamenii se trezeau in miez de noapte, isi scoteau saniile cu fan si plecau. Ajungeau in padure si se duceau fiecare la copacii lor.
DAN, omul pasare
Omul si pomul, fata in fata. Il batea de trei ori, usor, cu coada securii, ca sa-l trezeasca din somn si sa ii spuie ca va muri. Omul se punea in genunchi inaintea copacului si isi cerea iertaciune. Se inchina lui. L-am vazut cu ochii mei pe Mos Maruntelu facand asta. Se dusese singur, intr-o rariste. Nu stia ca eu il vad.

Avea lacrimi la ochi batranul. Asa isi cereau oamenii iertaciune, cu lacrimi. Ziceau niste rugaciuni anumite. Ii vorbeau copacului. Tin minte, de cand eram copil, c-am vazut aicea, pe muntele Albina, un mosneag care tot asa, vorbea singur in padure. M-am si mirat, zau, m-am furisat mai aproape. Atuncea am putut sa-l aud.

Vorbea cu pomul. Ii zicea asa, nu stiu cum... taraganat, ca un bocet: "Mai pomule, mai, iarta-ma, mai... Uite, vreau sa fac si eu casa pentru copiii mei, ca n-au unde sta... Iarta-ma, mai pomule...". Trebuia sa te duci cu credinta inaintea copacului. Sa ai inima curata. Doar asa lucrurile pe care le faci din lemnul lui o sa fie trainice si o sa dainuie. Doar asa ai voie sa lovesti cu securea.

Tare! "Uns", ca sa nu-l doara. Iar mancarea pe care o iei cu tine trebuie s-o lasi acolo, pe trunchiul proaspat taiat al copacului, ca un fel de pomana. O multumire pentru ca n-ai murit tu, atunci cand ai taiat. Sa stiti ca la noi au fost foarte multe cazuri de taietori care au murit sub blestemul padurii. A fost verificata treaba: daca astazi taia un lemn fara inchinaciune, a doua zi cadea un copac pe el. Imediat!

Cadea ditamai copacul pe el, ca din senin. Tata-mare stia si el toate regulile astea. Lemnul sa fie "inchinat", "vorbit" si "mancat". Apoi, chiar dupa ce l-ai taiat, sa fie imediat "invelit", ca sa nu-l vada soarele.

Se acoperea cu aschiile lui, cu pamantul si cetinile dimprejurul lui, ca un om muribund. Abia dupa aceea puteai sa-ncepi sa faci din el lucruri frumoase. Linguri, blide, case, troite, fantani, biserici, sate. Lucruri de care sa se bucure Dumnezeu atunci cand se uita la ele." Aste lucruri le-a scris Dan, pe larg, in caietele lui.


***
Privesc inca o data, inainte de plecare, strungul dacic al lui Mos Maruntelu. Blidul facut atunci, intr-o dimineata de primavara, si bota lui subtire cat un deget de femeie. Acum le vad altfel. Vii, pline de poveste. In odaia cea mare a casei sale, mesterul Dan tine in palme o troicioara de fag, migalita, inauntrul careia palpaie o candela. E o troita sculptata cu rugaciune adanca, inchinata tuturor mesterilor de dinaintea sa, de la care a invatat tainele lemnului. Chiar asa scrie pe temelia ei, cu litere adanci: "Celor care prin harul lui Dumnezeu mi-au lasat mostenire comorile artei populare". O aprinde mereu la sarbatorile mari, la zile de nastere si de moarte. In zile speciale, ce-i amintesc de anumite initieri care i-au schimbat viata. O ia cu el prin tari straine si-o tine aprinsa pe toata durata targurilor sau expozitiilor. A avut-o cu el si-n ziua cand a fost numit "academician" - unul dintre putinii mesteri primiti in recent infiintata Academie a Artelor Traditionale din Romania. Mereu, in aceste clipe de fericire, candela batranilor a fost aprinsa, veghindu-l pe urmasul lor cel de azi, care le poarta cu fala prin lume mestesugul si numele.

Fotografii de Dan Trasnai

cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

Friday, May 20, 2011

ASHES AND SNOW-FILMUL DE WEEKEND-CENUSA SI ZAPADA


Share/Bookmark

O EXPERIENTA SENZORIALA DEOSEBITA...LUMEA VISELOR SE INTREPATRUNDE CU LUMEA ACEASTA, ANIMALELE SI OAMENII COMUNICA TELEPATIC PRIN IUBIRE....SUPERB
DE AICI

ASHES AND SNOW IS FIRST OF ALL, A SPLENDID VISUAL EXPERIENCE.
Ashes and Snow, a film by Gregory Colbert, uses both still and movie cameras to explore extraordinary interactions between humans and animals. The 60-minute feature is a poetic narrative rather than a documentary. It aims to lift the natural and artificial barriers between humans and other species, dissolving the distance that exists between them. Written by Ashes and Snow

FULL MOVIE
HERE

cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites