Wednesday, February 9, 2011

SUPA CALUGARULUI



Share/Bookmark

Va spuneam intr-un post trecut ca am fost de curind la Cernica si am fost fff fericita pentru ca mi-am adus aminte de anii mei de pelerinaj la manastirile din nordul Moldovei, mai ales Agapia de sus, Secu si Sihastria, unde i-am cunoscut pe sfintisorii mei, parintele Elefterie, parintele Cleopa, parintele Ioan( de la Sihla) si parintele Irineu.


Pe vremuri orice pelerin era primit grltuit in arhondaric si avea acces la cele 3 mese zilnice ale ca;ugarilor, care se tineau in reculegere si rugaciune (de fapt asta este regula monah
ala peste tot in lume si, chiar daca lumea nu o stie ei sint obligati sa o respecte).


Intimplator fiind simbata ziua in care am ajuns la Cernica, la 12 se tinea masa si am intrat si noi.
Ce bunatate de mincare, ce ciorba sublima, ce peste minunat, ce mamaliga gusotasa, ce cozonac iscusit..
.ah si sa nu uit mandarinele parfumate si vinisorul rosu cel zglobiu cu care am fost serviti.


Intotdeauna mincarea de la manastire are cel mai bun gust din lume...
Oare pentru ca este facuta cu rugaciune? Din cauza cazanelor mari de arama? Din cauza alimentelor "bio"?
Nu stiu dar pentru mine casa=mincarea de manastire.


Totusi nu despre asta voiam sa va vorbesc azi ci despre supa calugarului.
Mi-am amintit de aceasta reteta folosita de calugarii din Athos, pe care am aflat-o la manastiri.
Se poate minca in post, sau pur si simplu cind nu ai bani sa-ti iei de mincare si ai in casa ingredientele. Sau cind vrei sa maninci ceva simplu si usor.
In plus este extrem de hranitoare si sanatoasa.


Reteta este simpla:

-intr-o farfurie se pune ulei (reteta originala era de masline, dar merge de oricare), otet(sau lamiie), sare, si ce verdeata aveti (menta, busuioc, patrunjel etc). Eu adaug curry ca mor dupa el, si daca aveti si alte spices preferate, nu va sfiiti.

Ingredientul principal este piinea neagra care se intinge in acest amestec. Yummy Yummy!!!


O varianta o au si argentinienii; se numeste chimichuni sau chimichurri si se adauga la orice mincare sau se maninca simplu cu piine.
Pofta buna!







2 comments:

1) Ar trebui să căutăm ce ingrediente se foloseau pentru „ prăjitura dacilor“ - burca. Soacra lui bunica mea ( am prins-o în viaţă !) ştia tot: reţetă + tehnologie … despre tehnologie am mai aflat câte ceva dar la compoziţie am găsit atâtea reţete că te laşi păgubaş ( contradicţii de ingrediente ).
2) Despre bunătatea unui anume fel: vibraţiile din aura bucătarului pe timpul cât prepară ... mişcă într-un anume fel moleculele lichidului şi ale părţilor solide . Există vorbă: „ La mănăstire – din trei surcele iese ciorba faină ! “
3) Admir tenacitatea în a mişca acest munte de informaţii din blogurile pe care le păstoriţi !
Să fie numai bine !

multumesc..va rugam frumos daca se poate un post despre aceasta reteta dacica, despre care eu nu am auzit...chiar daca sint mai multe variante....numai bine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites