Wednesday, June 3, 2009

GRUPURI DE PRACTICA SPIRITUALA

Imi amintesc cum am pasit prima oara in spatiul in care se desfasura primul seminar Tensegrity la care am participat, in 1999 la Hannover. Era un spatiu sacru, sacralizat nu prin vreun ritual complicat sau mantre cintate, ci prin unitatea indestructibila a practicantilor de acolo cu ei insisi si cu Spiritul. Cu Intentia. Am simtit pentru prima oara ca am ajuns acasa si ca aici s-a terminat cautarea mea.

Mai tirziu, peste 2 ani cind plina de entuziasm am cautat-o pe Lidia, cea care tradusese 'Trecerea vrajitorilor' in Romania si care fusese prima romanca partcipanta la un seminar Tensegrity, Lidia care o cunoscuse personal pe Taisha Abelar si vorbise cu ea, am fost dezamagita.
Probabil deprimata de raspunsul Taishei la intrebarea sa legata de creearea unui grup in Romania, raspuns ce sunase cam asa:"Romania inca nu este energetic pregatita sa suporte un grup Tensegrity", Lidia a decis ca eu sint ciudata si ca vreau ceva de la ea, din moment ce o vizitam incercind sa ii arat ultimele pase pe care le invatasem la seminarii.
Mie mi s-a parut ciudata atitudinea ei negativista, ascunsa, dezinteresata, atit de diferita de cea a colegilor mei de practica de la Berlin, sau a celorlalti practicanti cu care ma intilnisem la seminarii, din Grecia, Rusia, Bulgaria, Spania sau Italia.

Grupul de la Berlin ramine pentru mine cel mai bun exemplu de dedicatie, disciplina, amicitie discreta, sprijin la nevoie si manifestare in forme diferite dar tolerate a energiei. Grupul meu de practica era ceea ce inseamna cu adevarat un grup de practica:fara fite, fara talente, fara trancaneli inutile, ci doar munca, daruire, disciplina, simplitate, modestie.

Cind m-am intors din Germania in Romania, am organizat primul grup de Tensegrity de la noi. Am mers pe energia mea, si da, nu ma sfiesc sa o spun, a mea, timp de 2 ani. Am inceput cu prieteni apropiati, apoi am incercat sa extind grupul prin anunturi pe siteul Cleargreen. Practica nu costa decit atit cit trebuia sa platim la sala strict, dar pentru ca lumea nu era serioasa si odata venea, o data nu, am decis sa inchid sala. Am continuat in Parcul Tineretului, in fiecare duminica, si apoi acasa la mine, cind vremea nu ne pemitea sa practicam afara.

Am ramas cu un gust amar in ceea ce priveste practicantii romani;
-90% din cei ce au venit la mine au venit pentru ca doreau SA DISCUTE despre Tensegrity si cartile lui CARLOS CASTANEDA.
-29% au venit pentru ca li s-a parut o noua metoda de terapie transpersonala si deci o cale de a deveni guru si celebri.
-1% din cei ce au venit au venit pentru practica, dar jumatate s-au lasat invinsi de duritatea energetica a sistemului ce nu tolereaza importanta de sine, lipsa de disciplina si socializarea.Nu ma intelegeti gresit-toti avem caderi, dar ne vinam slabiciunile, ne ridicam si o luam de la capat.

Din grupul initial au ramas doar 3 oameni in afara de mine, la care s-au mai adaugat 4 persoane pe parcurs, si aici ma refer la practicanti seriosi.
Am incercat sa caut scuze pentur aceasta stare de fapt:
1-ca Romania este lucrata energetic, ca orice focar de putere-dar hey si Israelul este si mai nashpa inca, iata razboaiele de acolo si totusi practicantii din Israel sint senzationali.

2-ca oamenii de aici nu sint obisnuiti cu disciplina-ma intreb de ce
3-ca lumea nu are timp-da' nemtii veneau direct de la lucru cu haine de schimb in rucsac.
4-ca lumea nu are incredere in energia/practica de grup-rright se cheama egoism, boala de care am suferit si io la inceput, trebuie sa marturisesc, cind nu aveam chef sa lucrez cu grupul. Dar se trateaza.

As mai putea gasi multe alte scuze, dar in final trebuie sa-i dau dreptate Taishei. Romanii sint mult prea lenesi, egoisti si preocupati de cistig personal pentru a face grupuri de practica sipirituala autentice.
Cea mai noua si trista experienta a mea este grupul de 'practicanti' de pe linga lama Tanpai, un om exceptional si un autentic guru.
Din pacate pot spune cu mina pe inima ca adevaratii frati spirituali ai mei din grupul lui nu sint romanii, ci practicantii unguri, care, spre desobire de cei din Rromania care au fost pusi de lama sa ne anunte pe toti cind se vor desfasura evenimentele legate de Mahamudra organizate de el, nu o fac. Ci au creat un cerc restrins care se anunta intre ei, gasind diverse scuze ca pe noi, plebea nu ne-au anuntat.
Din fericire cei din Ungaria-culmea- ne anunta si pe noi, cei ce ne-am abonat la newsletterul lor

SI atunci va mai repet odata:
NU, Romania nu este cea mai spirituala tara din lume unde doar pentru ca ne-am nascut aici o sa fim transbordati direct in rai.Fara munca, practica spirituala, disciplina si boddhichitta toti va duceti in iad. Desigur si io.

Nu, Romania doar pentru ca este crestina de 2000 de ani, nu este gradina Maicii Domnului. A da, aia exista in alta vibratie. VOi nu sinteti in ea.
Nu, Romania nu va fi noul Ierusalim.Poate noua Sodoma.

Cu tristete va las in compania unei adevarate practici de grup

7 comments:

mi se pare trist ca asa stau lucrurile in romania. inca suntem mici la acest capitol dar trebuie sa crestem si noi! singura cale posibila este evolutia!

mi-a facut placere sa iti citesc blogul .

kalimat

profilul tau nu e disponibil.as fi vrut sa'l vad..se poate?

ai un blog f interesant, l-am descoperit recent,inu am citit tot de pe el, abia l-am spicuit dar ma intereseaza practicile de acest gen. Din pacate nu sunt din bucuresti si nu prea am cum s aparticip la aceste grupuri si intalniri, sunt din iasi.

se poate lucra si dela distanata..scrie-mi pe mail...numai bine

Am descoperit azi pe blog aceste mesaje.Si m a facut curioasa afirmatia ,,se poate lucra si de la distanta,,.Pe mine m ar fi interesat sa lucrez la distanta si m as fi bucurat sa gasesc in 2009 acest blog..Exista grupul in 2013 ?Bine, cred ca stiu raspunsul Da pentru ca odata ce incepi si simti ca poti executa pasele magice nu te opresti niciodata.Eu am incercat, am gasit pe youtube exercitiile,imediat ce am terminat de citit sapt. trecuta Trecerea Vrajitorilor .Un sentiment ciudat s a instalat in mine, nu pot sa il definesc sa i spun curiozitate dorinta, incredere ca trebuie sa descopar ceva nou si foarte bun pentru mine..Oricum sunt bucuroasa ca macar a existat si in Romania cineva care a facut ceva..bun in sensul asta si inseamna mult.Intentia :) a fost buna. !
Locuiesc in Brasov.Nu am auzit pe cinenva sa vorbeasca despre asta pana in prezent.Daca execut pasele dupa grupurile care au facut filmarile de pe youtube sper sa fie bine.

puteti sa imi scrieti pe email daca aveti intrebari mult succes

buna ziua, cum va pot contacta?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites