DEMONSTRATIE. Pe viscol si ger, cand asfaltul curat devine o amintire, soferii trebuie sa fie atenti si sa-si stapaneasca masinile. Altfel, ajung in santuri.
Cele mai multe accidente si blocaje in trafic sunt provocate de derapaje. Iar cauciucurile de iarna nu sunt suficiente, daca cel aflat la volan nu controleaza vehiculul.
Pilotul Titi Aur ne-a initiat in tainele sofatului, pe vreme rea.
Pentru cei mai multi soferi, momentul in care merg linistiti pe strada si simt ca fuge masina de sub ei este cel mai periculos. Primul reflex - cel de a reduce viteza, este gresit, spun profesionistii.
Solutia este sa contraviram usor si sa acceleram in directia in care pleaca spatele, in acea directie contraviram, daca botul pleaca in dreapta, viram stanga, daca spatele pleaca in stanga viram stanga.
Solutia este aceeasi si daca pierdem controlul intr-o curba. Ce ne facem insa daca apare subit un obstacol in fata noastra si trebuie sa oprim repede? Ei bine, depinde de dotarile sistemului de franare.
La masinile cu ABS apasam pedala pana la capat si o tinem acolo, astfel incat sistemul sa se activeze si sa poata actiona. In plus, mai ales daca portiunea pe care ruleaza masina este acoperita cu gheata.
Iesim de pe sleau pe zapada afanata, pentru ca acolo avem mai multa aderenta, pe sleau avem gheata.
Iar daca nu mai reusim sa plecam de pe loc, in niciun caz accelerarea puternica nu ne ajuta, dimpotriva. Cu cat vom accelera mai mult vom face mai multa gheata, mai multa apa sub roata si vom sta pe loc.
Oricat ati fi de priceput ca sofer, e bine sa aveti toata iarna un antirepant, fie el nisip sau sare. Va ajuta sa depasiti portiunile cu zapada mare, dar mai ales pe cele cu gheata.
0 comments:
Post a Comment