Thursday, August 4, 2011

Scrisoare deschisa pentru jegurile de politicieni



Scris de VisUrat

Inainte de a pleca in tur am auzit ca am iesit din criza. Pentru mine, de ce sa mint, s-a simtit un fel de iesire din criza. Au inceput campanii, au inceput sa vina mai multi bani, totul parea ca se misca. Si nu cred ca sunt singurul blogger caruia i-a crescut un pic nivelul de trai. Dar pentru restul?

Pentru restul romanilor cum e, ei au iesit din criza? Am plecat sa redescopar Romania pe 1 iulie. Din cauza problemelor tehnice am fost nevoit sa opresc putin la Hunedoara, dupa 35 de zile de calarit motocicleta prin aproape toate orasele tarii.

Ieri am fost terminat, am parcat si am lesinat pe scaunul din bucatarie. Azi am iesit prin oras sa-mi cumpar tigari. Imi venea sa-mi fac cruce cand am vazut cum arata Hunedoara dupa doar 35 de zile.

Oamenii isi vand lucrurile din casa, parinti cu copii in brate cersesc pe marginea trotuarului, pensionarii isi vand hainele, decoratiile sau electrocasnicele pe aproape nimic…

Am vazut asta si prin alte orase, dar am zis ca asa o fi prin zona respectiva. Saraci sunt peste tot, n-ai de unde sa stii ca nu era asa inainte daca tu ajungi acolo si vezi doar rezultatul final.

Hunedoara avea tigani si saraci care cerseau. Acum s-au inmultit si, cum spuneam mai sus, au ajuns sa-si vanda lucrurile din casa. Televizoare, telefoane mobile (nu, nu aifoane), mobila sau chiar haine le poti gasi la preturi de nimic.

Oamenii sunt disperati, stau cu copiii lesinati de foame in brate si cer mila trecatorilor. Nimic nu se produce, bani nu sunt, locuri de munca ioc, ce sa faca? Sa-l asculte pe Basescu si pe Boc cum spun ca am iesit din criza?

Dragi jeguri alesi ai poporului (indiferent de partid), un om care a batut la propriu toata tara va spune ca n-am iesit din criza ci ne-am adancit in saracie. Cand fundul tau sta intr-o limuzina de cateva sute de mii de euro e simplu sa spui “Munciti!”.

Cand poponetul tau doarme intr-un pat de cateva mii de euro aflat intr-o vila de cateva milioane de euro, e la fel de simplu sa spui ca Romania a iesit din criza si ca doar munca ne va scapa de saracie.

Dar unde naiba sa muncim? Ati inchis toate fabricile pentru ca nu erau fiabile, le-ati vandut la fier vechi si ati construit in locul lor mall-uri si supermarket-uri uitand ca, pentru a putea cumpara, oamenii trebuie sa castige bani. Daca nu-i castiga, n-au ce cheltui. E logic?

Agricultura e varza, subventii canci si tot voi faceti scandal ca taranii nu fac proiecte pentru fonduri. Cum mortii ma-sii sa faca proiecte cand ei abia stiu sa citeasca?

Oare bacalaureatul de anul acesta nu v-a ridicat niste semne de intrebare? Daca aia care, vorba aia, sunt viitorul nostru sunt varza, cum credeti ca sunt taranii care, daca au avut noroc, au facut trei-patru clase?

Cum sa-i spui unui taran care sta toata ziua pe camp sa faca proiect pentru fonduri? E ca si cum as veni eu acum in parlament si v-as spune sa rezolvati ecuatia Cauchy de gradul III sau teoria relativitatii. Sunteti varza toti, macar recunoasteti ca v-ati dus la ciolan si nu la rezolvat problemele tarii…

Traim intr-o tara in care numarul oamenilor educati scade exponential de la an la an. A cui e vina? A mea, a noastra? Nu, dragi imbecili politicieni, vina e a voastra.

Voi vreti o tara de prosti, voi vreti o tara de muritori de foame care sa voteze pentru un salam si o galeata, voi vreti sa fiti stapani peste idioti pentru a putea vinde tot pentru profitul personal.

Nu noi suntem vinovati pentru ca suntem saraci, voi sunteti vinovati pentru ca banii de la buget se duc la prieteni in timp ce noi platim sute de taxe si impozite aberante.

Asta o spune un om care, de bine de rau, o duce bine. Un om care nu are, cel putin momentan, grija zilei de maine. Un om fara credite, un om fara datorii, un om care produce (asa cum poate) si-si ajuta familia.

Un om care ar ajuta mai mult daca ar avea posibilitatea sau daca n-ar trebui sa completeze zece mii de formulare si sa plateasca 90% impozit pentru o fapta buna. Acest om va scrie transmite acest mesaj.

In final, cu riscul ca o masina neagra sa intre luni pe contrasens pe Transfagarasan si sa ma arunce in prapastie, va mai spun un singur lucru: din criza aceasta doar ma-sa lu’ Basescu si lacheii lui au iesit.

Restul au ramas in criza si vor ramane acolo pana cand vor avea sange in instalatie sa-i ia la rost pe cei care-si impart banii publici intre ei.

Altfel vom iesi din criza doar cand vom muri…


cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

Share/Bookmark

2 comments:

Acu ceva timp ii "preamarea" pe cei care conduc si spunea ca noi nu stim sa ne descurcam ca lui ii merge foarte bine. De atunci n-am mai intrat pe blogul lui. Stiu ca nu e frumos sa critici, dar asta e adevarul!

posibil, nu am citit postul ala, totusi are un blog agresiv care mie imi place-s-o fi razgindit omul, toti gresim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites