Thursday, November 13, 2008

CE-MI PLACE(DA, EXISTA)

M-au intrebat prietenii daca imi place ceva in peisaju'"spiritist" roman-ca tot ii critic pe toti. Singura scoala care mi-a placut pina acum a fost scoala asta:http://www.wudangshu.ro/
Am fost acum un an parca la prezentarea lor si am ramas impresionata-toti pareau smeriti,extrem de bine pregatiti, si mai ales AVEAU ENERGIE. Asta se simtea prin toti porii.UN clip extras din prezentarea lor http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-8563447926609481562&hl=en
Tipa mai ales m-a impresionat la max, are fata asta o energie de otel. Exceptionala! Facind eu research after, am aflat ca maestrul lor din China este unul dintre cei mai tru de la ei, si are multi studenti din toate tarile. Despre Maestru si ce face el aici:

si aici:

Precum stiti unul dintre cei 5 munti sacri ai Chinei, Wudang este si astazi pastrator al traditiilor secrete taoiste(ca Shaolin a devenit mult prea comercial si daca nu ai pe cineva din China care sa te recomande adevaratilor maestrii nu inveti decit tehnici externe, sau mai exista sa te placa EI).Tin minte ca acum 9 ani parca a fost o demonstratie exceptionala de Shaolin kungfu in Rominika, organizata impreuna cu maiastrul Cezar Culda. Demonstratia a fost exceptionala, iar in pauza, staretul a spus in chineza ca cine doreste poate participa la un stagiu de o saptamina la stadionul 23 august(fostu'ca acum nush cum se numeste). In fine, desigur, Cezar nu a avut bunul simt sa traduca asa ca m-am dus peste el in pauza in arena si i-am spus sa traduca-ceea ce a si facut, dar incomplet si cu juma de gura, de nu a inteles aproape nimeni(stiu, unii sint mai egali decit altii). Ce vreau sa spun este ca eu am avut privilegiul de a participa la antrenamentele/demonstratii. Acolo elevii au fost impartiti in 3 grupe. Prima grupa de SANTA era antrenata de insusi staretul manastirii care avea pe vreamea aia in jur de 80 si ceva de ani-dar el nu accepta decit elevi care deja stiau ce este aceasta arta martiala si practicasera inainte.A doua grupa, antrenata de un pusti de 17 ani, cel mai tare de la ei in kungfu, era de Shaolin kungfu desigur si primea pe oricine. Pustiul ala mi-a ramas in minte cit de puternic, mobil , smerit si amabil era. A treia grupa, la care am participat si eu era organizata de maestrul stilului Chen din China, predind desigur taijiquan, scoala Chen-adica aia originala din care s-au tras celelalte stiluri de taiji.In China familiile fondatoare de stiluri exista si acum conduse de un patriarh.Chen este caracterizat de stantele sale joase, si stilul martial de lupta-in general multi profesori ai taijiquan-ului modern subliniaza doar beneficiile estetice sau de sanatate a stiului, dar cele 5 familii traditionale tind sa retina aspectul practic al taiji si aplicarea sa martiala, iar familia Chen este recunoascuta ca fiind cea mai fidela acestei redari.Anyways, eu eram cam varza fizic pe vremea aia si ma gindeam ca nu o sa rezist la antrenementele intensive(6 ore pe zi). Dar iata, apare Maestrul, incepe demonstratia, apoi antrenamentul si, (repet stilul Chen este cu stante extrem de joase-foarte dificile de mentinut chiar si pentru un practicant mai vechi)si el vine printre noi si ne atinge cu mina, corectindu-ne postura. Din acel moment pina la sfirsitul saptaminii am facut PERFECT si FARA OBOSEALA toate seriile. Incredibil nu?S-a intimplat ceea ce se numeste"purtarea in tehnica" Asta este diferenta dintre un Maestru si un maiastru. Dar nu asta voiam sa va spun( ca sa termin povestea, la sfirsitul antrenamentului Maestrul Chen i-a dat adresa sa lu' Cezarica si i-a zis sa ne-o dea la toti ca ne invita la el la scoala unde putem sta pe gratis si minca la fel, daca practicam-desigur Cezarica nu a dat-o la nimeni, si pe urma, in duminicile lui de practica, daca cineva facea stilul Chen-ca Maestrul ne spusese sa practicam sa nu uitam-Cezar facea spume efectiv si urla la noi ca numai niste neevoluati pot sa faca stilul asta brutal si yang-deh asa e cind nu ai coaie, si ca stilul suprem in taiji este stilul Yang-adika ala de il facea el. Curios mie mama-campioana nationala a Chinei la taiji in 78 mi-a spus ca Yang se face in China doar cu personae de peste 60 de ani hihihihihihi).OK si, la citeva luni dupa aceasta demonstratie am plecat la Berlin unde, coincidenta, era acelasi spectacol Shaolin si iar am fost-acolo spectacolul a fost modificat, erau mai putine demonstratii si nu a mai fost nici un stagiu. Concluzia? In Rominika am avut noroc cu maestrii chinezi care, asa cum am vorbit cu ei dupa, nu dau tehnicile interne in Occident, decit intr-o foarte mica masura, iar noi facind parte din ESt sintem binecuvintati.DECI PROFITATI CIND VEDETI O SCOALA ADEVARAT SUSTINUTA DE UN MAESTRU ADEVARAT!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites