Articol preluat de pe: http://www.romanialeaks.org/2012/01/inalta-tradare-regimul-basescu-cedeaza.html
Cu alte cuvinte vor să dea aproape gratis unor „investitori strategici” toate companiile profitabile şi/sau stretegice aflate încă, după 22 de ani de jafuri sistematice de Stat, în portofoliile Ministerului Economiei şi Ministerului Transporturilor.
Vă prezentăm mai jos lista întreprinderilor care vor fi date gratis („cu discount semnificativ”, potrivit formulării Ministerului Economiei) asasinilor economici din jurul clicii mafiote FMI-BM care a pus stăpânire pe România prin intermediul cuplului Basescu-Isărescu şi a acoliţilor acestora.
Vă rugăm să remarcaţi termenele strânse pentru „privatizarea” perlelor coroanei, care va avea loc, hoţeşte, un fel de alba-neagra în ultimele luni de mandat. Practic, toate întreprinderile profitabile construite de poporul român în zeci de ani sunt date acum gratis unor asasini economici internaţionali de un preşedinte ilegitim care nu reprezintă în niciun caz interesele poporului roman.
Calendarul listărilor pe bursă a pachetelor de acţiuni ale societăţilor din portofoliul Ministerului Economiei. Date limită – aprilie, iunie, octombrie, decembrie:
• OMV Petrom- Oferta Publică Secundară de vânzare de acţiuni pentru un pachet de 9,84% până la finele anului 2012
• Transelectrica – Oferta Publică Secundară de vânzare de acţiuni pentru un pachet de 15% până la finele lunii aprilie 2012
• Transgaz – Oferta Publică Secundară de vânzare de acţiuni pentru un pachet de 15% până la finele lunii aprilie 2012;
• Romgaz – Oferta Publică Secundară de vânzare de acţiuni pentru un pachet de 15% până la finele lunii iunie 2012;
• NuclearElectrica - Oferta Publică Primară (IPO) în vederea majorării de capital cu 10% în cursul anului 2012
• Hidroelectrica - Oferta Publică Primară (IPO) în vederea majorării de capital cu 10% până la sfârşitul lunii octombrie 2012.
Calendarul vânzării pachetelor majoritare ale societăţilor din portofoliul Ministerului Economiei:
• Oltchim S.A: vânzarea acţiunilor publice către un investitor strategic în prima parte a anului 2012
• CUPRU MIN: privatizare integrală în prima parte a anului 2012
• Electrica Serv: privatizare majoritară a tuturor companiilor regionale în curs de înfiinţare până la finele anului 2012
• Electrica Furnizare: privatizare majoritară până la finele lunii octombrie 2012
• Electrocentrale Bucureşti: privatizare majoritară până la finele anului 2012
• Complexul Energetic Oltenia: privatizare majoritară până la finele anului 2012
• Complexul Energetic Hunedoara: privatizare majoritară până la finele anului 2012
Despre companii, pe scurt
Primul grup de companii getionează resursele energetice ale României. Vorbim aici de resurse de petrol, de gaze şi de energie electrică.
Toate aceste companii sunt extrem de profitabile, mai ales în contextul crizei energetice care se prefigurează în următorii ani. Să pierzi controlul asupra resurselor energetice ale ţării în acest moment echivalează cu o crimă în masă.
Şi acesta nu este un eufemism. Există deja precedentul Petrom şi înstrăinarea pe nimic a resurselor de petrol şi capacităţilor de rafinare ale României, cu efecte dezastruoase asupra consumatorilor, şoferilor în acest caz, care au putut vedea pe pielea şi pe buzunarul lor ce înseamnă monopolul asupra resurselor energetice.
Preţul carburanţilor în acest caz, a ajuns până la cer fără ca cineva să poată interveni în vreun fel. De ce? Pentru că se poate, pur şi simplu! Ce ni s-a întâmplat cu carburanţii ne aşteaptă cum cu gazele şi cu energia electrică.
Numai că, de data asta, efectele vor fi mult mai profunde şi mai grave pentru că vor afecta mase mari de oameni aduşi între timp la sapă de lemn. Aceste societăţi sunt falimentate în mod deliberat printr-un management defectuos şi corupt din mai multe motive:
- pentru a se justifica privatizarea lor
- pentru a putea fi vândute ulterior pe nimic
- pentru a întreţine mitul ultra-demonetizat al „băieţilor deştepţi”
- pentru a fi mulse de camarilla politică
În condiţiile unui management independent de mocirla politică actuală aceste companii ar putea fi extrem de profitabile chiar şi cu un management de nivelul aceluia al unui butic. Vorbim practic de companiile care exploatează, produc şi „transportă” energia electrică şi gazele în acesta ţară.
Vorbim de Hidroelectrica şi de NuclearElectrica, care produc cea mai ieftină energie din ţară, din apă şi energie nucleară, şi de o infrastructură construită în zeci de ani de poporul roman.
Al doilea grup de companii reprezintă crema industriei chimice din România, cu aplicaţii în numeroase domenii (Oltchim), cea mai mare exploataţie de cupru din Europa (Cupru Min), companii care produc şi furnizează energie electrică, cum ar fi :
Electrocentrale Bucureşti pentru Capitală, dar şi complexele energetice Oltenia şi Hunedoara care furnizează energie electrică produsă din cărbune şi care pot avea adevărate poziţii de monopol în condiţii de secetă când Hidroelectrica şi chiar NuclearElectrica îşi reduc drastic activitatea şi când multe unităţi sunt oprite din cauza debitelor scăzute ale râurilor.
De ce sunt privatizate?
Este simplu! Pentru că sunt apetisante. Pentru că se poate. Pentru că asasinii economici care gravitează în jurul clicii Băsescu, Boc, FMI, CE, BM au pus ochii pe ele. Pentru că odată cu privatizarea acestor companii, care au poziţii de cvasimonopol, se ia prizonieră o întreaga ţară care va fi prinsă ca într-un lagăr şi va fi complet dependentă de şefii ei străini care le pot creşte sau scădea preţul la gaze sau la curent electric sau chiar le pot opri gazele sau lumina după bunul plac.
De ce ni se spune că sunt privatizate?
Pentru că ar fi nevoie chipurile de un investitor strategic care să re-tehnologizeze aceste companii. Numai că acestea sunt atât de profitabile încât nu au nevoie de niciun aşa-zis investitor.
Au nevoie doar să fie lăsate în pace. Sau, pentru a scăpa de aşa-numiţii „băieţi deştepţi”, în fond căpuşele politice legate ombilical de aşa-numitele partide politice, care le-au finanţat de-a lungul timpului.
În ceea ce priveşte aşa-numita re-tehnologizare cu care a venit investitorul strategic nu trebuie decât să urmărim cazul Petrom, o companie vândută pe nimic unui aşa-numit investitor strategic care apoi nu a făcut altceva decât să exploteze rezervele de petrol şi să închidă pur şi simplu combinatul Arpechim Piteşti.
Cam la asta s-au rezumat investiţiile OMV. La polul opus avem cazul Ungariei al cărei premier patriot şi responsabil, Viktor Orban, a negociat dur cu ruşii pentru preluarea celor 20% din acţiunile MOL vândute anterior tot la „sugestia” binevoitoare a UE într-un exces de febră a privatizărilor cu orice preţ.
Comunicatul halucinant al OPSPI (Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie)
„Modalităţile de privatizare ale companiilor menţionate vor fi recomandate de către consultanţii de privatizare desemnaţi în baza contractelor, în urma realizării unor analize diagnostic vizând aspecte juridice, tehnice, financiare, comerciale, resurse umane şi de mediu”, precizează OPSPI.
În ceea ce priveşte oportunitatea privatizării companiilor de stat într-o perioadă dificilă pe plan internaţional, reprezentanţii OPSPI spun că întregul proces va ţine cont de realitatea pieţelor.
„Potrivit prevederilor din noul proiect de Scrisoare de Intenţie aferentă Aranjamentului Stand-By de tip preventiv dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, privatizarea acestor companii se va realiza printr-un proces care va ţine cont de realitatea pieţelor şi care se va desfăşura cu consultarea reprezentanţilor FMI şi ai CE. Consultanţii de tranzacţie vor avea sarcina de a elabora rapoarte de evaluare şi de a recomanda şi justifica preţul la care se oferă acţiunile în vederea încheierii unor tranzacţii de succes”, mai precizează OPSPI.
Nu s-a încercat nicio clipă eficientizarea lor
Aceste companii cu un potenţial de dezvoltare imens au fost ţinute intenţionat în acesta stare de precaritate. Nu s-a încercat nicio clipă eficientizarea lor. Nu s-a încercat nicio clipă să fie aduse la conducerea acestora echipe de management profesioniste şi, mai ales, nu s-a dorit ca ele să fie profitabile. Şi, cu toate acestea, aceste companii au reuşit să se menţină ani de zile pe linia de plutire tocmai pentru că au o mare valoare intrinsecă.
Cum sunt privatizate
Financial Times compară recent vânzarea acestor companii importante pentru economia românească cu situaţia unui bogătaş care, ajuns, la limita resurselor, îşi vinde argintăria din casă. Nimic mai adevărat. Numai că acestă vânzare este, de fapt, o simplă donaţie, o schimbare de proprietar.
Sunt cele mai interesante societăţi care au mai rămas de furat în România, de care nici măcar lăcustele roşii PSD-iste nu au îndrăznit să se atingă. În plus, bursele sunt la pământ în acest moment iar vânzarea unor pachete de acţiuni pe bursă echivalează cu un adevărat cadou făcut aşa-numiţilor investitori.
Cine le vrea atât de tare
Există un interes crescut venit din partea unor concerne din SUA şi Europa, apropiate FMI, CE şi BM. Aceste concerne fac presiuni extraordinare pentru vânzarea acestor pachete de acţiuni.
De ce sunt vândute pachete de 15%? Metoda „calului troian”
Un pachet de 15% este suficient de mic pentru a induce opiniei publice imaginea ca statul controlează aceste companii, însă suficient de mare pentru ca pachetul majoritar de acţiuni să fie preluat după una-două majorări succesive de capital la care statul, evident, nu va participa.
Participaţia „investitorului” va creşte apoi la 30% iar apoi la 50-60%. Acest model a fost „brevetat” în cazul Petrom sau în cazul Fondului Proprietatea unde statul era iniţial proprietar.
În cazul Petrom, statul a păstrat iniţial un pachet de acţiuni de 40%, însă după câteva majorări succesive de capital, participaţia s-a diminuat până la 9%, statul român pierzând, astfel, o sursă extrem de importantă de venituri în condiţiile în care valoarea acţiunilor companiei a crescut fantastic pe fondul crizei energetice.
Mai mult, Guvernul este umilit acum în încercarea de a-şi vinde pe bursă şi ultimele acţiuni la Petrom pentru că acest caz deja nu mai are miză. Jocurile sunt deja făcute iar proprietarul este bine stabilit. În cazul Fondului Proprietatea, care a fost creat, de fapt pentru despăgubirea foştilor proprietari, jaful a fost şi mai mare.
În cadrul acestui fond au fost incluse acţiuni la companii foarte apetisante (multe şi din lista de mai sus). De la o deţinere iniţială de 100%, statul a ajuns la 80%, apoi la 40%, prin majorări succesive de capital ale acţionarului minoritar la care statul nu a participat, pentru ca acum să nu mai deţină nimic la Fondul Proprietatea. O altă țeapă dată foştilor proprietari care îşi aşteaptă despăgubirile şi acum, după mai bine de 20 de ani.
De vânzare „cu discount” în cele mai proaste condiţii de piaţă
Să vinzi perlele coroanei în aceste condiţii de piaţă echivalează cu o crimă îndreptată împotriva poporului român. Orice guvern cât de cât responsabil ar fi amânat acestă decizie aşteptând condiţii de piaţă mai bune. Nu şi cuplul Băsescu-Boc. Presaţi de creditorii internaţionali, aceştia trebuie să urmeze docili agenda acestora şi să vândă ACUM! În orice condiţii! Ca şi cum ridicolul nu ar fi suficient de mare, Băsescu vrea să vândă acum chiar şi cu discount.
Industria, pe tarabă, cu discount
Acţiunile cuplului Băsescu-Boc sunt de-a dreptul ostile faţă de poporul român. Nu numai că vânzarea acţiunilor are loc în cele mai nefavorabile condiţii de piaţă, însă acestea sunt vândute chiar „cu discount” ca la mall, numai să fie vândută odată.
În acest sens, OPSPI dă un comunicat care sună cam aşa: „sunt urâtă, bolnavă şi săracă, dar vreau să mă căsătoresc acum!”. Efectul: transferul de proprietate gratis din proprietatea poporului român în cea a bancherilor internaţionali, prietenii lui Băsescu.
Preţul, stabilit de consultanţi. Băsescu se spală pe mâini
Consultanţii aleşi pe sprânceană pentru această privatizare fac parte din marea finanţă internaţională, mult blamată în toată lumea, precum J.P. Morgan sau Goldman Sachs. Aceştia vor „recomanda” preţul de vânzare după o analiză a „realităţilor economice”.
Practic, aceşti consultanţi îi vor spune lui Băsescu la ce preţ trebuie să vândă acestor acţiuni chiar prietenilor lor apropiaţi de FMI, probabil, unul derizoriu. Iar Băsescu, după mintea lui, se va spăla pe mâini, pasând reponsabilitatea asupra consultantului.
Înşelăciunea la adresa poporului român, premiză pentru o viitoare renaționalizare
În orice sistem de drept, un bun dobândit prin înşelăciune, prin doll trebuie returnat proprietarului iniţial. În această situaţie tentativa de furt este mai mult decât clară, iar presiunile pentru vânzarea în acest moment, pe ultima sută de metri, de către un Guvern corupt şi ilegitim, sunt dovedite.
În aceste condiţii, cu siguranţă aceste întreprinderi vor reveni poporului român. Trebuie să se întâmple aşa.
Responsabilitatea este individuală
Există un precedent istoric. Unul dintre capetele de acuzare în procesul lui Nicolae Ceauşescu a fost subminarea economiei naţionale. Pare hilar astăzi când ne gândim că, chiar sub mandatul lui Ceauşescu au fost construite aceste întreprinderi.
Pentru această acuzaţie, puerilă, de altfel, Ceauşescu a fost executat şi i s-a confiscat întreaga avere! De data aceasta răspunderea este individuală! Cu atât mai mult că, în cazul lui Băsescu, au existat semnale că ar putea fi un agent infiltrat (activitatea sa la Anvers l-a expus riscului recrutării de către agenţii străine) la vârful statului încă de acum 20 de ani când şefii lui de afară i-au ordonat să lichideze flota maritimă, o concurență redutabilă pentru ei în acele vremuri.
Şi, s-a conformat rapid. După 20 de ani a primit ordinul sa dea lovitura de graţie României şi să transforme țara într-o colonie. Şi, de asemenea, s-a executat rapid.
Manipularea penibilă
În intervenţiile sale televizate, la săptămâni după începerea protestelor împotriva să, Băsescu ne-a vorbit despre fluturi, baloane şi alte bazaconii. Nu a scos un sunet, însă, despre jaful pe care l-a pus la cale.
S-a gândit probabil, că nu-i interesează pe români pe mâna cui ajunge energia ţării. A ţinut, însă, să precizeze că nu a greşit nimic până acum, că a făcut doar ce a trebuit să facă. Pusă în acest context, declaraţia să este halucinantă!
Lipsa de consultare a poporului
Orice guvern responsabil n-ar fi privatizat în nicio situaţie întregul sistem energetic al ţării. În cel mai rău caz, supus fiind la presiuni externe, ar fi organizat un referendum pe această temă extrem de importantă pentru viitorul României. Nu, în schimb, cuplul Băsescu-Boc a preferat să joace alba-neagra cu poporul român şi să profite de lipsa lui de atenţie. Până acum!
Mesajul preşedintelui în primul discurs după demonstraţiile împotriva sa. No comment!
„S-a creat impresia falsă că preşedintele nu-i mai reprezintă pe români în relaţia cu instituţiile statului. Pentru români, obligaţia preşedintelui de a-i reprezenta continuu e unul din imperativele majore, fiind vorba de un președinte ales direct. Aş vrea ca românii să înţeleagă că îmi e extrem de clară situaţia în care se află.
Ştiu că măsuri precum creşterea TVA, reducerea salariilor bugetare, restructurarea sectoarelor bugetare, introducerea contribuţiilor pentru sănătate la pensiile de 750 de lei i-au făcut să iasă în stradă ca urmare a traiului greu. Ştiu în acelaşi timp că aceeaşi abordare o au şi milioane de români care n-au ieşit în stradă.
E clar pentru mine că prima obligaţie e aceea de a restabili legăturile de încredere între mine şi acea parte a populaţiei care şi-a pierdut încrederea în președinte.”
Mass-media aservită
Probabil că abia dacă aţi văzut câte o relatare palidă în presă despre acest adevărat jaf care ni se pregăteşte. Ne-am fi aşteptat la adevărate dezbateri pe acesta temă şi la mii de articole scrise. În schimb, nimic.
Televiziunile au profitat de zăpadă ca să ne manipuleze şi să ne impună false probleme, nu înainte de a analiza pe toate părţile discursurile penibililor Ponta şi Antonescu. Jaful din energie nu este interesant.
Nu e de mirare că acţionariatul majorităţii televiziunilor aparţine cam aceleiaşi minorităţi etnice, care vrea ca această alba-neagra în care perdantul este poporul român, să aibă succes.
Studiu de caz – Transgaz
Comunicate Ministerul Economiei
Bucureşti, 24 ianuarie 2012
COMUNICAT DE PRESĂ
În data de 24 ianuarie 2012, a avut loc deschiderea Ofertelor Financiare ale Ofertanţilor care au îndeplinit condiţiile de eligibilitate şi ale căror Oferte Tehnice au întrunit punctajul minim precizat prin Caietul de Sarcini, în cadrul procesului de selectare a Intermediarului Ofertei Publice Secundare Iniţiale de vânzare a pachetului de acţiuni emise de S.N.G.N. ROMGAZ S.A., reprezentând 15% din capitalul social existent al societăţii, derulat de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (O.P.S.P.I.), pe piaţa reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti, şi anume:
Consorţiul format din:
- Erste Group Bank AG
- Goldman Sachs Internaţional
- Banca Comercială Română
- Raiffeisen Capital & Investment
Consorţiul format din:
- B.R.D. – Groupe Societe Generale
- Citigroup Global Markets Limited
- ING Bank N.V. London Branch
- Societe Generale
- ING Bank N.V. Amsterdam-Sucursala Bucureşti
Consorţiul format din:
- Unicredit CAIB Securities România,
- Unicredit Bank AG-London Branch,
- Alpha Bank România,
- Alpha Finance România,
- BT Securities,
- JP Morgan Securities Ltd.
Comisia numită prin ordin al ministrului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, împreună cu consultanţii care acordă serviciile de asistenţă juridică în cadrul acestui proces, respectiv Societatea Civilă de Avocaţi „Salans, Moore şi Asociaţii” împreună cu Cabinetul Individual de Avocatură „Septimiu Stoica”, în urma punctajului total obţinut de către Ofertanţi, au declarat Oferta câştigătoare cea a Consorţiului de intermediere constituit din :
Erste Group Bank AG, Goldman Sachs Internaţional, Banca Comercială Română şi Raiffeisen Capital & Investment, acesta fiind declarat Ofertant selectat.
În perioada imediat următoare, vor avea loc negocieri cu Ofertantul selectat în vederea încheierii Contractului de intermediere.
Biroul de presă al MECMA
INFORMARE DE PRESĂ
Bucureşti, 25 ianuarie 2012: Astăzi a avut loc semnarea contractului de intermediere cu Sindicatul de Intermediere constituit din RAIFFEISEN CAPITAL & INVESTMENT S.A., WOOD & COMPANY FINANCIAL SERVICES şi BT SECURITIES S.A., ofertant selectat pentru intermedierea Ofertei Publice Secundare de vânzare de acţiuni a unui pachet de acţiuni de 15% emise de Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ S.A. Mediaş, derulată de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie.
În perioada imediat următoare vor fi demarate serviciile financiare şi de consultanţă necesare pregătirii, derulării şi închiderii cu succes a Ofertei Publice Secundare de vânzare de acţiuni la Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ S.A. Mediaş.
Citiți și:
Uimitoarele profeţii despre România ale yoghinului indian Gupta Swami
Privatizarea în România – un jaf naţional
yogaesoteric
16 februarie 2012
cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
0 comments:
Post a Comment