Tuesday, May 31, 2011

THE BOW=A MYSTICAL EXPERIENCE SIGNED KIM DUK KI-UNUL DINTRE FILMELE MELE PREFERATE


<span class=

ONE OF THE AMAZING MOVIES OF THE LEGENDARY KIM KI DUK. DOWNLOAD FULL MOVIE HERE

TRAILER:



Este luat de pe filme spirituale dar nu sint de acord cu descrierea lor, cine a scris-o nu l-a prea inteles.
Un film bogat in simbolistica si mai usor de inteles de catre cei deja familiarizati cu bogatul folclor asiatic, HWAL-ARCUL este in primul rind un film despre iubire, dar si despre legatura dintre maestru si ucenic, dintre barbat si femeie, si dintre lumea noastra si cea a spiritelor.

Bineinteles ca unul dintre regizorii mei preferati(impreuna cu Paradjanov si
Tarkovski) KIM KI DUK-not for the faint of heart- este cel ce l-a realizat.
AICI

Mai jos pun un interviu al lui Kim Ki Duk pe care l-am gasit aici:

Cand eram pictor nu faceam niciodata peisaje, doar portrete. Cred ca natura e mai frumoasa in realitate decat pe panza. Acum pictez pe film.

Kim Ki-Duk
este poate cel mai controversat regizor coreean contemporan, atat prin filmele sale de arta, pe care a ales sa nu le mai lanseze in patria muma, cat si prin afirmatiile nonconformiste si -putin spus- critice despre clasicii filmului coreean si despre societatea din Coreea de Sud.

<span class=

Kim Ki-Duk in Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring


L-as
numi reinventatorul filmului mut de arta, dar notiunea ar aduce un bagaj de prejudecati pe care filmele lui nu le suporta.


Educat sub standardele
asteptate de la un regizor modern de film, Ki-Duk a studiat cativa ani agricultura, la care a renuntat, ducandu-si existenta ca muncitor. Studiile de film si le-a facut la Paris, cand avea deja peste 30 de ani, unde castiga bani vanzandu-si pe strada picturile. Tot la Paris a intrat pentru prima oara intr-un cinematograf. (sursa bio)

<span class=


Mi-am dat seama ca am probleme majore de sanatate mentala si ca nu sunt potrivit pentru viata din Coreea; [...] ca sunt un monstru in societatea coreeana, hranindu-se pe un sentiment de inferioritate


A ales deci sa nu
isi mai "exporte" filmele si acasa, mai ales dupa succesul pe care filmele sale l-au avut in vest:


- Ursul de Argint la Berlinala pentru Samaria,
- Corbul de aur la Bruxelles pentru Insula,
- diverse premii la Karlovy Vary pentru The Coast Guard,
- distinctii la Locarno pentru Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring,
- filmul anului la San Francisco si premii la Venetia pentru 3-Iron, samd


Filmele mele sunt deplorabile pentru ca au dezvelit partile intime pe care toata lumea vrea sa le ascunda; [...] mi-e rusine si regret ca mi-am pierdut vremea facand filme fara sa inteleg punctul de vedere al celor care evita sa se cace desi au mancat bine.



Ce spun filmele lui
KKD ca sa il faca o oaie atat de neagra in cercurile traditionaliste si atat de apreciat in zona filmelor de arta? Desi a le atasa cuvinte inseamna a le lipsi de usuratatea abstractului si a metaforei, filmele lui vorbesc despre:


Dragoste si spiritualitate in tacere


<span class=


3-Iron (Bin-jip)
- unul din cele mai bune filme ale lui KKD, o poveste de dragoste in tacere despre prezente si absente, un "exercitiu de invizibilitate" in doi, in trei, intre oameni, despre spatiul intim si lumea reala, despre viata de cuc a vagabondajului sentimental...OK BABY NU AI INTELES FILMUL...ESTE VORBA DESPRE ILUMINARE(nota mea)





Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
- un film foarte spiritual, de o finete a trairilor si o frumusete a decorului natural exceptionale. Intrebari si indoieli despre scopurile si sensul vietii, despre drumurile scrise si datorii deschise pe nota de plata a universului.


Ma bucur sa vad ca si altii au gasit filmele pe care eu le-am pus pe cybers de acum 2 ani...kinda





cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites