Thursday, September 9, 2010

OMNIA MEA MECUM PORTO



Share/Bookmark

Am intrat din greseala azi pe blogul Elenei UDrea si m-a izbit mottoul scris in latina care trona pe pagina de culoarea flacarii violete:omnia mea mecum porto Curioasa-cu toate ca aveam 10 la latina-u son le neij d'antart?am gugalizat expresia si ce-mi fu dat sa-mi vada ochisorii de la prietena wiki?

"Omnia mea mecum porto (tot ceea ce am duc cu mine) este o expresie latină care a fost citată pentru prima oară de filosoful Marcus Tullius Cicero în Paradoxa Stoicorum 1.8. Aceasta este versiunea latinească a răspunsului pe care l-ar fi dat filosoful Bias concetățenilor săi, mirați că părasește cetatea asediată de perși, fară să-și ia nimic cu el. Din punctul său de vedere, spiritul constituie unica bogăție a înțeleptului, un bun care-l insoțește peste tot.

Aceeași expresie este atribuită de Seneca, în Epistulae Morales 9,18-19 filozofului grec Stilpon.

Deși expresia este în limba latină, aceasta provine de la o mai veche poveste grecească în care, un om fuge fără să își ia nimic cu el, renunță la toate bunurile sale, rămânând doar cu hainele de pe el. Un om îl oprește pe drum și îl întreabă de ce nu încearcă să își salveze posesiile, răspunsul acestuia fiind că „tot ceea ce am duc cu mine”. Cu alte cuvinte, singurele lucruri de care are nevoie, precum curajul, înțelepciunea, caritatea, inteligența, adaptabilitatea, creativitatea, le are mereu cu sine, de toate celelalte lucruri materiale și efemere putând să se lipsească."


OMG! Nuti e filozoafa!!!!Si modesta. Si desteapta, inteligenta, adaptabila, creativa, inteleapta si plina de caritate. Si mai ales NU ARE NIMIC ALTCEVA!!!!!!!

Nutzi, spaima constitutii sau putzii, ma rog cum vreti voi, m-a lasat bouche bee in dimineata asta.

LA CHAIM!

(acest post este un pamflet, blablabla n so on n so forth)

2 comments:

eeee...postari acide din nou :-) imi place!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites