Friday, May 28, 2010

EFECTUL PATLAGINEI ASUPRA MAIMUTELOR



Share/Bookmark

Am scris mai usurel, pentru ca de fo 2 saptamini ma chinui cu o chestie pe care nu stiu unde s-o incadrez: gripa? viroza? bronsita? laringita? gripa porceasca?-joking Dupa ce m-a asezat nedelicat in pat, mi-a atacat corzile vocale-spre deliciul copiilor la care nu am mai putut urla. Apoi m-a luat cu sabiciune, vazut stele verzi and so on and so forth. Bineinteles ca am luat Biseptrim-singura chestie pe care o suport, in lipsa argintului coloidal. Ieri dupa niste accese nebune de tuse m-am dus la farmacie sa-mi iau siropel de patlagina, care tre sa recunosc m-a calmat. Dar iata ce continea asa zisul bio produs: benzoat de sodiu. Curioasa din fire l-am gugalizat si iata ce am descoperit:

'E211 - Benzoat de sodiu

Acidul benzoic şi benzoaţii sunt utilizaţi în calitate de conservanţi împotriva drojdiilor şi bacteriilor în produsele acide.

Nu sunt foarte eficienţi împotriva mucegaiurilor şi ineficienţi în produse cu pH mai mare de 5 (uşor acide sau neutre).

Concentraţiile mai mari generează un gust acru, ceea ce îi limitează utilizarea. Benzoaţii sunt adesea preferaţi, datorită unei solubilităţi mai bune.

Studiile realizate de experti britanici au au ajuns la concluzia ca aditivul alimentar E 211, cunoscut sub denumirea de benzoat de sodiu, poate provoca distrugeri semnificative in ADN-ul uman.

Peter Piper, expert in gerontologie la Universitatea din Sheffield, a urmarit impactul produs benzoatului de sodiu (E211) asupra celulelor vii si a descoperit că acest aditiv afectează mitocondriile, organite care furnizează energia la nivelul celulelor.

Un alt studiu realizat de Food Standard Agency, organizatia ce autorizeaza intrarea pe piata a produselor alimentare in Marea Britanie, a relevat faptul că mai multi coloranti alimentari si conservanti utilizati pe scară largă in industria alimentară pot provoca tulburări de comportament la copii, precum hiperactivitatea, lipsa de concentrare, stări de furie si alergii.

Un purtător de cuvănt al Food Standard Agency, a declarat: "Toti aditivii trebuie să fie aprobati de Comisia Europeană. Benzoatul de sodiu si acidul benzoic sunt aditivi aprobati pentru consum. Aditivii alimentari sunt autorizati numai după un proces de evaluare lung si efectuat cu grijă".

Conservantul testat a fost benzoatul de sodiu (E211), care se găseste in multe dulciuri, băuturi si in alimentele procesate.

Acesti aditivi, fără nici un fel de valoare nutritională, sunt aprobati de Uniunea Europeană, in conditiile in care unii dintre acesti coloranti sunt interzisi in Statele Unite si in tări scandinave.

E211, Benzoat de sodiu este folosit ca Conservant

Origine E211

Acidul benzoic, benzoaţii şi esterii acidului benzoic se găsesc în marea majoritate a fructelor, în special boabe. Răchiţelele sunt o sursă bogată de acid benzoic.

Pe lângă fructe, benzoaţii se găsesc în ciuperci, scorţişoară, cuişoare şi câteva produse lactate (ca rezultat al fermentaţiei bacteriene).

Pentru scopuri comerciale, se obţine din toluen.

Doza maximă zilnică...

Doza maximă zilnică pentru E211 (Benzoat de sodiu) este de 5 mg/kg.

Efecte secundare

Efectele adverse ale E-urilor sunt potentate de cantitatea si regularitatea cu care obisnuim sa consumam produsele alimentare in care sunt introduse.

Printre pericolele care pandesc organismul in urma consumarii e-urilor "periculoase" se numara: tumorile si cancerul.

Face parte din categoria "E-uri periculoase".'


Mi-a placut mult ca incercind sa-mi calmez tusea, ma pot transforma in.....porc mistret maybe?

Vreau sa subliniez cu siropelul cu pricina NU era sublimul sirop de patlagina cu propolis pe care-l terminasem acasa de la FARES in care am toata increderea, ci de la BIOFARM(hu da fac iz BIOFARM eniuei?)


2 comments:

De ce n-ai luat tot de la Fares si mai sunt produsele de la Plantextract. Eu sunt f. multumita de ei. Si mai este un sirop de tuse care ii dau copilului daca nu-i trece cu homeopate,Coughend (ayurvedic).

eram in bucuresti si mi-era rau si nu am ami cautat...o sa iau siropul ala ayurvedic recomandat de tine..mersi mult

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites