Friday, September 18, 2009

RENDITION

RENDITION-THE GOVERNMENT IS AUTHORISED TO TRANSFER anyone THEY THINK MIGHT BE A TERRORIST TO A PRISON OUTSIDE OF THE U.S.-GUVERNUL AMERICAN ESTE AUTORIZAT SA TRANSFERE PE ORICINE ESTE BANUIT CA AR FI TERORIST INTR-O INCHISOARE DIN AFARA STATELOR UNITE
(Unde desigur este torturat pina cind, chiar daca NU este terorist, recunoaste)

Am vazut acest film aseara. Cu toate ca am stat atit timp in Israel m-a socat.De ce?
Sintem in secolul 21 oameni buni. In secolul acesta care ar trebui sa fie unul binecuvintat in care omenirea a progresat atit de mult din punct de vedere tehnic, exista tortura. Exista rasism. Exista saracie. Exista exploatare religioasa. Exista teroare.
Eu le-am vazut in realitate pe toate.
In acest film este vorba despre un egiptean emigrat de la 14 ani in USA, care a facut o foarte scumpa facultate din New York , si e casatorit cu o blonda din elite. Doar pentru ca este arab este arestat la intoarcerea de la un congres din Africa de Sud si dus cu forta la o inchisoare din Egipt, unde este interogat si torturat in urma unui atentat ce avuseses loc cu o saptamina inainte, in Cairo.
Nu o sa va dau detalii. Politicienii americani, in urma 9/11 au dat aceasta lege. Basically ORICINE poate fi terorist, daca -ATENTIE-asa banuiesc ei. Si conform legii, daca au BANUIT nu sint pasibili de pedeapsa, ca ei au vrut binele americutzei si ai anglicutzei si sa ne scape ei de EVENTUALI teroristi.
Eu ce o sa fac daca fiimea cu nume arab o sa fie vreodata in situatia asta?Ca, spre deosebire de personajul lui Reese Whiterspoon, nu am pile in congresul american.
Este o crima sa te nasti arab? Este o crima ca te nasti evreu? Este o crima ca esti roman si in Europa esti confundat cu un tigan?
Desigur, puteti spune ce-mi pasa mie de aia, io traiesc aici, nu o sa fiu niciodata in situatia asta, mai bine sa-mi vad io de treaba mea.
WRONG!
Sintem zilnic pusi in situatia asta. Cum? Cineva este furat, batut, injurat, abuzat in fata ta. Nu faci nimic, dar adu-ti aminte ca data viitoare poti fi tu ala, si ajutorul unei singure persoane iti poate salva viata.
Eu am trait pe vremea lui Ceasca. De discretia prietenilor uneori depindea viata noastra. Si am avut prieteni.
Nu sintem struti sa ne bagam capetele in nisip. Sintem fiinte umane ce au dreptul sa traiasca decent si fara frica.
Cind o sa ne curatam de gunoaiele propriilor noastre temeri?


INTREG FILMUL ONLINE AICI

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites