Wednesday, March 4, 2009

ANUL TRECUT DE PASTE

......eram acasa, in Ierusalim. Pentru prima oara de cind particip la venirea Sfintei Lumini, am hotarit sa stau cocotata pe Turnul lui David si nu in biserica Sfintului Mormint, unde toate babele grecoaice si istericele din Rusia se calcau pe cap la propriu ca sa apuce sa vada Lumina.


Dar s-o iau in ordine temporala. Ma scol io dimineata fericita-dimineata de simbata in saptamina mare ca Lumina nu vine duminica, ci simbata, cind Iisus a spart portile iadului si le-a golit alora regatul, lasindu-i fara nici un plezir. Deci ma scol de dimineata il iau pe bebe de o aripa, mindra de mine ca stiam scurtatura de la Saint Jacob si nu mai trebuia sa stau cu turma la coada in piata Sfintului Mormint.

Gresisem tactica insa in momentul in care am iesit din orasul vechi ca sa-l culeg pe bebe. Cind dau sa ma intorc pe la 9 dimineata stupize, stupize. Tot orasul vechi era impinzit de Mishtara, politia israeliana care pusese garduri..Le zic io- tata io stau in orasul vechi cum sa nu ma lasi sa ma duc acasa?

Nu se duce nimeni la nici o casa decit daca are invitatie de la PAtriarha greaca., zic ei. HA? Ma cert cu aia, aia nu, ma enervez dar ca sa nu-mi iau glontele ma car. Ma bag prin alta parte si victorie, reusesc sa intru in orasul vechi unde stiam io alte mii de scurtaturi si stradute ca sa ajungem la Sfintul Mormint.

Surpriza 2. Toate scurtcircuitele spre Sfintul Mormint erau blocate de mishtara.Moment in care m-am isterizat, mai ales ca puhoiul de ruso-greci-romani evlaviosi-isterizati intrecea cu mult fluviul musulman de vineri. SI zic bebe hai sa iesim din orasul vechi ca deja m-a apucat claustrofobia....acum eram pierduti prin niste piatete necunoscute, dar cu dibacie ajungem la Sion's Gate.

Aici surpriza 3. Nu puteam iesi. Deci daca tot ati intrat, stati acolo ca sardinele. Si incep sa ma cert cu mishtaraua, care abia astepta, va dati seama, cu rusii care voiau sa intre si cu arabii care si ei dadeau sa iasa. Intr-un moment de confuzie un baiat tru arab a spart gardul metalic al politiei si a incercat sa se strecoare afara-eu dupa el.

Acest moment strategic nu a fost scapat de o Matriosha rusoaica care, in momentul in care eu incercam sa ies voia sa intre-peste mine. Sotul tipei ma face tiganca, eu il scuip, ea se arunca peste mine(80,90 k?) intr-o incercare disperata de placare, eu ii trag una si ies victorioasa cu bebe terifiat in spate.

Finally, dupa 3 ore de stat la fastfoodul de la colt mi s-a luminat mintea si m-am urcat pe turn, de unde, am vazut, stind afara, neinghesuita si necalcata in picioare Sfinta Lumina ce a intrat in biserica pe acoperisul aurit, ca un bulgare de aur.
Aviz amatorilor. Daca vreti sa va duceti la Ierusalim de Pasti inarmati-va!


P.S.- Aceasta a fost o experienta fericita, nu ca povestile de groaza pe care le povesteau crestinii iesind triumfatori cu luminarile aprinse de la Sfinta Lumina din Biserica(nu am auzit decit cuvint razlete.. oase rupte?calcat pe fata?stat pe mine?)


Si pour la bonne bouche, un film cu Sfinta Lumina de la Ierusalim, filmat din interiorul bisericii, care din pacate, dupa parerea mea nu surprinde momentul in care lumina se lasa peste biserica. In ani diferiti ia forme diferite-porumbei de lumina, sfere luminoase, ploaie de lumina, fulgere..
....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites