SFIRSITUL LUMII CHIAR VINE MIINE, SI BTW ESTE LA ORA 13.Este sfirsitul lumii noastre pline de egoism, de rautati, de lasitate, de neglijenta si nepasare.
Cea mai buna practica pentru a arunca bagajul acesta mizer este practica compasiunii-in functie de religie puteti face mantra unui dintre numele sfinte ale lui Dumnezeu. Mai jos este practica buddhista.
Cele treizeci şi şapte practici ale unui boddhisattva http://www.mahayanabuddhism.webs.com
Plecăciune Domnului Compasiunii Infinite
Mă
prosternez cu pietate, prin
intermediul celor trei porţi ale trupului, vorbirii şi minţii mele,
învăţătorului
meu, Domnul Compasiunii Infinite (Avalokitesvara) şi supremilor
maeştrii
care, văzând toate fenomenele ca neavând de fapt origine şi sfârşit,
îşi
dedică eforturile exclusiv beneficiului fiinţelor care transmigrează
.
.
Desăvârşit iluminaţii Buddha,
izvoare ale bunăstării şi fericirii, se nasc din realizarea sacrei
Dharma.
Mai mult, întrucât acest lucru depinde de cunoaşterea practicilor, voi
expune
în continuare practicile unui Bodhisattva.
1. Odată
obţinut marele vehicul dificil de dobândit
al unei naşteri umane, cu păsuirile şi îmbogăţirile ataşate lui, a
asculta, a
gândi şi a medita fără şovăire, zi şi noapte, cu scopul de a se
elibera pe
sine şi pe ceilalţi din oceanul vijelios curgătoarei samsara este demn
de un
Bodhisattva.
2. Demn de un
Bodhisattva este a-ţi părăsi ţinutul
natal, unde ataşamentul faţă de prieteni te leagănă precum valurile,
ura
duşmanilor arde ca focul, iar naivitatea izvorâtă din uitarea a ce s-a
adoptat şi ce a fost abandonat, cufundă în întuneric.
3. Demn de un
Bodhisattva este a te bizui pe
retragerea în singurătate unde, prin abandonarea obiectelor negative,
emoţiile şi atitudinile tulburătoare se diminuează gradat; prin
absenţa
distragerilor, practicile constructive sporesc de la sine; iar prin
purificarea conştiinţei, certitudinea în privinţa Dharmei sporeşte
.
.
4. Demn de un
Bodhisattva este a abandona cu
desăvârşire grija pentru această viaţă, în care prietenii şi rudele
după ce
au petrecut multă vreme alături, îşi croiesc în cele din urmă
propriile
drumuri; averea şi posesiunile strânse cu efort trebuiesc lăsate în
urmă, iar
conştiinţa, simplu oaspete, abandonează în final trupul ce i-a fost
gazdă
.
.
5. Demn de un
Bodhisattva e a scăpa de prietenii
dăunători a căror companie sporesc cele trei emoţii şi atitudini
otrăvitoare,
descresc acţiunile de ascultare, gândire şi meditaţie, reducând la
nimic
dragostea şi compasiunea.
6. A acorda
mai multă preţuire decât propriul nostru
trup, sfinţilor mentori spirituali, prin intermediul cărora, într-o
manieră
sănătoasă, greşelile sunt epuizate, iar calităţile sporesc precum luna
în
creştere este demn de un Bodhisattva.
7. Un
exerciţiu demn de un Bodhisattva este a
accepta îndrumarea lipsită de primejdii a Preţioaselor Nestemate,
căutând
protecţia celor care niciodată nu înşală – căci cine poate proteja
zeii
acestei lumi câtă vreme sunt ei înşişi prizonieri în temniţa samsarei?
8. A nu comite
niciodată, nici cu preţul vieţii vreo
acţiune negativă, întrucât Preafericitul a arătat că sunt extrem de
dificil
de îndurat suferinţele renaşterilor rele rezultate ca urmare a
acţiunilor
negative este demn de un Bodhisattva
.
.
9. Demn de un
Bodhisattva este a munci cu temeinicie
pentru suprema stare veşnic-neschimbătoare a eliberării, câtă vreme
plăcerile
celor trei tărâmuri sunt fenomene ce pier de îndată, precum picăturile
de
rouă de pe vârful ierbii
.
.
10. Demn de un
Bodhisattva este dezvoltarea
hotărârii iluminate de a elibera nenumărate fiinţe, căci dacă cei ce
ne-au
fost părinţi de-a lungul a miriade de existenţe anterioare se află în
suferinţă, la ce ne-ar folosi propria fericire?
11. Demnă de
un Bodhisattva e pura schimbare a
fericirii personale cu suferinţa celorlalţi, necazurile provenind în
fond din
goana după fericirea individuală, pe când un Buddha cu desăvârşire
iluminat e
născut din atitudinea de a dori bunăstarea celorlalţi
.
.
12. A dedica
cuiva trupul, resursele şi propriile
acţiuni constructive din trecut, prezent şi viitor, chiar dacă
respectiva
persoană, sub puterea unei mari dorinţe sau din cauza altora ne fură
propriile bunuri, este demn de un Bodhisattva.
.
.
13. A accepta
prin puterea compasiunii, forţele
negative ale răului făcut de altul, chiar neavând cea mai mică vină,
este
demn de un Bodhisattva.
.
.
14. Chiar
ocărât fiind în răstimpul trecerii a o mie,
a unui milion sau a unui miliard de lumi, a vorbi în schimb despre
marile
calităţi ale clevetitorului, cu o atitudine de iubire, este demn de un
Bodhisattva
.
.
15. Chiar dacă
cineva etalează greşelile noastre,
denigrându-ne în mijlocul unei mari adunări, a ne pleca în faţa lui cu
respect şi numindu-l învăţător al nostru este demn de un Bodhisattva.
16. Dacă cel
pe care l-am crescut şi îndrăgit ca pe
propiul nostru copil, ne priveşte cu duşmănie, a avea pentru el o
dragoste
plină de bunătate precum o mamă pentru fiul bolnav, e demn de un
Bodhisattva
.
.
17. Dacă
egalul sau subordonatul nostru încearcă să
ne înjosească prin puterea mândriei sale, a-l primi în creştetul
capetelor
noastre respectuoşi ca pe un guru, este demn de un Bodhisattva
.
.
18. Chiar
destituţi din funcţie şi în permanenţă
ultragiaţi de către ceilalţi, loviţi de boli teribile ori chinuiţi de
duhuri
rele, a accepta fără descurajare acţiunea forţelor negative şi ocara
tuturor
fiinţelor care transmigrează, este demn de un Bodhisattva
.
.
19. Chiar
extrem de stimaţi fiind, numeroase fiinţe
plecându-se în faţa noastră, iar bogăţiile curgând spre noi ca spre
fiii
Zeului Prosperităţii, a fi lipsit de îngâmfare prin cunoaşterea
faptului că
bunăstarea lumească e lipsită de esenţă, este demn de un Bodhisattva
.
.
20. Demnă de
un Bodhisattva e îmblânzirea
continuumul nostru mental cu artele marţiale ale dragostei şi
compasiunii,
căci nesubjugând duşmanul propriei noastre ostilităţi, chiar învingând
un
inamic extern, numeroşi alţii vor veni.
21. Demnă de
un Bodhisattva e abandonarea de îndată
a oricărui obiect ce face ca ataşamentul nostru să sporească, ştiind
că
obiectele dorinţei sunt precum apa sărată: cu cât bem mai multă, cu
atât
setea e mai mare
.
.
22. A nu privi
lucrurile ca având trăsături
intrinseci care diferenţiază obiectele de minţi care să le gândească,
ci
realizând cum sunt ele de fapt e demn de un Bodhisattva. Nu contează
cum apar
lucrurile, ele există doar în minţile noastre; iar natura minţii este,
de la
începuturi, liberă de modurile de existenţă excesive sau născocite
.
.
23. A abandona
ataşamentul izvorât din contactul cu
obiectele plăcute şi a le privi ca şi cum nu ar exista cu adevărat,
chiar
încântătoare fiind precum curcubeul vara este demn de un Bodhisattva
.
.
24. O conduită
demnă de un Bodhisattva este ca
atunci când întâlnim condiţii adverse, să le considerăm la fel de
amăgitoare,
deoarece diversele necazuri sunt precum moartea propriului nostru
copil
într-un vis, iar a considera astfel de apariţii iluzorii drept
adevărate e o
irosire istovitoare
.
.
25. Demn de un
Bodhisattva este a dărui cu
generozitate, fără interes ori speranţa dobândirii vreunui merit, căci
cei
dornici de iluminare trebuind să-şi dea chiar trupurile, ce nevoie-ar
mai fi
de posesiuni exterioare
.
.
26. Demnă de
un Bodhisattva e precauţia faţă de
auto-disciplina morală fără un scop lumesc, căci neputând atinge
propriile
noastre scopuri în absenţa disciplinei morale, dorinţa de a îndeplini
cerinţele altora e o biată glumă.
27. Demnă de un Bodhisattva este meditaţia cu răbdare, fără supărare ori resentimente, întrucât pentru un Bodhisattva dornic de a-şi folosi potenţele pozitive, toate relele sunt egale cu comori de nestemate
.
28. Demnă de
un Bodhisattva este exercitarea unei
perseverenţe optimiste, izvor al calităţilor spre satisfacţia
fiinţelor care
transmigrează, căci aşa cum se vede tenacitatea unor sravaka şi
pratyeka-buddha, în practica dedicată lor înşile, vor neglija chiar şi
un foc
izbucnit pe propriile capete
.
.
29. Demnă de
un Bodhisattva este meditaţia în constanţa mentală,
depăşind pur şi simplu cele patru absorbţii fără formă, realizând o
stare a
minţii extraordinar de perceptivă, pe deplin liniştită şi aşezată,
eradicând
în totalitate emoţiile şi atitudinile turbulente
.
.
30. Demnă de
un Bodhisattva este meditaţia asupra
conştiinţiei discriminative înzestrată cu metode şi lipsită de
concepţii
privind cele trei universuri, deoarece fără conştiinţa discriminativă,
cele
cinci atitudini greu de atins nu pot aduce iluminarea completă
.
.
31. Demnă de
un Bodhisattva este examinarea constantă
a propriilor
greşeli şi abandonarea lor, căci fiind indulgenţi cu propriile noastre
erori
e posibil ca, păstrând aparenţă morală la exterior, să comitem ceva
imoral
.
.
32. Demn de un
Bodhisattva este a nu-i denigra pe
cei intraţi pe calea Marelui Vehicul, căci dacă sub puterea emoţiilor
şi
atitudinilor turbulente, găsim greşeli unor Bodhisattva, noi înşine
vom
degenera
.
.
33. Demn de un
Bodhisattva este a abandona
ataşamentele faţă de casele rudelor, prietenilor şi protectorilor,
deoarece
sub puterea dorinţei de câştig şi respect, ne vom certa unii cu alţii,
activităţile noastre de ascultare, gândire şi meditaţie slăbind.
34. Demnă de un Bodhisattva e abandonarea limbajul aspru şi supărător minţilor celorlalţi, deoarece severitatea verbală tulbură minţile, determinând slăbirea conduitei conforme Căii unui Bodhisattva.
35. Demn de un Bodhisattva este a avea drept strajă atenţia şi alerta ce dezarmează inamicul, forţând distrugerea emoţiilor şi atitudinilor turbulente precum ataşamentele, acestea răsărind în primul rând pentru că, atunci când suntem obişnuiţi cu emoţii şi atitudini turbulente, preîntâmpinarea lor e dificilă.
36. Pe scurt, demn de un Bodhisattva este a lucra pentru binele celorlalţi prin păstrarea continuă a atenţiei şi alertei, în măsură să cunoscă în orice moment, indiferent în ce activitate am fi implicaţi, care este condiţia propriei noastre minţi.
37. Demn de un Bodhisattva este a dedica iluminării, cu conştiinţa discriminativă a purităţii celor trei sfere, forţele constructive realizate prin eforturi precum acestea, cu scopul de a elimina suferinţele şi veşnica trasnmigrare a fiinţelor sensibile.
Urmând
cuvintele sfintelor fiinţe şi semnificaţia
celor spuse de acestea în sutre, tantre şi tratate filozofice, am
aranjat
aceste 37 practici bodhisattvice pentru cei dornici de a se antrena pe
Calea
de Bodhisattva.
Deoarece inteligenţa mi-e slabă iar învăţătura puţină, nu am redactat acest text într-o manieră poetică plăcută erudiţilor. Însă deoarece cred în sutre şi în cuvintele sfinţilor sunt încredinţat că în acestea constau negreşit, faptele ce te fac demn de un Bodhisattva
.
Fără îndoială,
întrucât este dificil pentru cineva
neînţelept ca mine a pătrunde adâncimile şi întinderea marilor valuri
ale
faptelor unui Bodhisattva, mă rog celor sfinţi să fie îngăduitori cu
numeroasele-mi greşeli, precum contradicţiile ori frazele neînchegate
.
.
Fie ca prin
forţa constructivă înălţată de aceste
stanţe, toate fiinţele să dobândească suprema, profunda şi
convenţionala bodhicitta,
astfel încât ele să nu persiste în extremele existenţei vicioase din
samsara
în automulţumirea nirvanică, ci să devină egali Domnului Infinitei
Compasiuni
.
.
Aceste stanţe
au fost compuse într-o grotă din
Ngulchü-rinchen de către monahul Togmey, învăţător într-ale scripturii
şi
logicii, spre beneficiul său şi al celorlalţi.
~Sfârşit~
4 comments:
Multumesc ! >:D<
sa-ti fie de folos
da...sfarsitul lumii...
lumea nu se sfarseste dar de schimbat se schimba...noi ne dorim ca schimbarea sa fie in bine dar ma indoiesc ca facem prea multe pentru ca lucrurile sa se intample asa...
off topic
ai un comment pentru tine de la Aspirantul Rudolph la postarea mea "A spune ca iubesti..."
iti spun in caul in care vei dori sa-i raspunzi :)
ia sa vedem
Post a Comment