Friday, December 13, 2013

MONGOL! LA MULTI ANI TATARII MEI! BEAUTIFUL MOVIE


...AND PROUD OF IT!

MONGOL-THE ASCENSION OF GENGHIS KHAN-HERE WITH ENGLISH SUBTITLES-BEAUTIFUL SCENERY, HEROIC MOVIE, MUST SEE!
SCROLL DOWN FOR TRAILER


Azi, dupa cum am aflat de la ARHI (rusine sa-mi fie ca nu am stiut) e ziua tatarilor(sa-mi traiasca), asa ca o sa ma serbez postind un film despre viata lui CINGHIS KHAN..MONGOL
FOARTE INTERESANT, AICI cU SUBS IN ROMANA.



Cinghis este considerat stramosul de onoare al mongolilor, si este tratat ca un sfant, un mare protector si legatura vie cu stramosii a tuturor celor de origine comuna cu el. In majoritatea yurtelor/caselor mongole se gaseste un tablou cu el asezat pe un altar ce este in permanenta hranit cu lumanari, kumis(lapte fermentat de iapa) si alcool.

Din ce in ce mai multi tineri sint atrasi de faptele sale de vitejie, considerindu-l un exemplu.

Pina de curind steagul sau negru a fost expus intr-o manastirre special construita in sec.17 pentru a-i adaposti sufletul ce se considera a locui in stag- dar o data cu venirea comunistilor a disparut, raminind doar cel rosu (steagul de lupta, Sylde, este considerat a fi spiritul razboinic protector al unui conducator-fiecare razboi era cistigat datorita protectorului razboinic-cel alb se purta in timp de pace, iar cel rosu exista pentru protectie).

Astazi o replica a steagului negru exista la ministerul apararii din Ulan Bataar.


(Intronarea lui Cinghiz Khan-se pot observa cele noua steaguri albe ale pacii)

TRAILER:



cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0

Share/Bookmark

2 comments:

La mulți ani, tătăroaico!
Eram elev, eram în practică la Mihail Kogălniceanu de Constanța și aveam o prietenă tătăroaică, avea un păr negru-corb, drept, lung, breton, fața de fildeș crem, ochi mici, negri, oblici, se numea Kadîr Leman, cu accent pe e...
Ce rău îmi pare că am pierdut pozele și caietele/scrisorile din tinerețe...

of si eu la fel..ce frumoase amintiri pastrasem...multumesc pt urari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites