Master TANPAI RINPOCHE


PRELIMINARII PENTRU PHOWA


(PHOWA este tehnica transferului de constiinta pe care putem sa-l facem pentru noi in momentul mortii sau pentru cei iubiti, pentru a iesi din ciclul vietii si mortii si a ajunge in paradisul lui Buddha Amitabha)

Pentru a ne relaxa si a intra in stare de meditatie, nu trebuie sa ascultam de mintea-maimuta; trebuie sa stam in noi si sa ne ascultam gindurile si sa le observam; pe cele negative le privim fara sa ne domine si e bine sa ne pazim mintea de astfel de ginduri; dezvoltam vigilenta prin prezenta, atentie, constientizare, pentru a nu ne mai lasa manipulati de emotiile si gindurile negative.

Gindurile pozitive, de iluminare, aduc reusita spirituala. Ele sint ca si florile, iar constiinta noastra este ca si gradinarul.


Gindurile pozitive trebuie manifestate, apreciate, concretizate, pentru a ne aduce merite; ele ne ghideza corect sa facem bine, ne ajuta sa aducem pacea in lume; de aceea trebuie sa inflorim gindurile pozitive; pot aparea si ginduri mai putin pozitive, dar trebuie sa le alegem pe cele mai bune, asa cum alegem si dintre flori lotusul – regina florilor sau trandafirul; de aceea trebuie sa urmam doar gindurile bune si pozitive.


Trebuie sa dezvoltam o atitudine, o atentie si o tinuta mareata,ce vin de la legatura noastra cu sursa mareata, astfel incit sa-i iubim si sa-i servim pe toti. Egoistii nu pot deveni fiinte umane marete, chiar daca la un moment dat ajung chiar lideri; asta e doar o fericire temporara. Otrava egoismului strica tot si ne aduce suferinta, de aceea trebuie sa iubim, sa servim si sa eliberam toate fiintele simtitoare, pentru ca numai aceste fiinte marete aduc pacea si fericirea in lume.


Omenirea sufera acum de lipsa acestor fiinte umane marete. Trebuie sa ne spunem: “ Voi iubi toate fiintele, le voi servi si voi indeparta suferintele tuturor fiintelor simtitoare; imi asum responsabilitatea de a servi si iubi toate fiintele simtitoate si nu voi mai fi egoist” si astfel indeplinim dorintele maestrilor Buddha, Shiva, Christos, a Maicii Domnului, etc.


Indiferent cui ne rugam, daca iubim universul, toti sintem sfinti sau fiinte marete, pentru ca a fi sfint e un titlu legat de iubirea fata de toti si toate, fata de toate fiintele simtitoate. Dezvoltam inima iubitoate universala si ne binecuvintam pe noi insine prin asumarea iubirii universale; sa avem iubire, sa facem aceasta ceremonie si sa avem o atitudine de iubire universala, pentru a deveni proprietarii tehnicii iubirii divine, pentru a iubi, servi si a elibera toate fiintele simtitoare.


Cind un sfint isi asuma responsabilitatea de a iubi, atunci toate entitatile, maestrii, ingerii de lumina, sarbatoresc si se bucura pentru el; nu ne trebuie mai mult de 2 minute pentru a dezvolta aceasta atitudine iubitoare divina; in acel moment, devenim spontan inima Mamei Maria sau a lui Buddha, etc.


Aceasta este esenta vietii noastre – dezvoltarea acestei atitudini divine – a inimii iubitoare; astfel viata va deveni o sarbatoare, pentru ca totul e divin si cerul si pamintul.


Chakra coroanei se poate deschide cu bija mantra(saminta) HRIH sau cu mantra extinsa OM AMI DEWA HRIH.


Intotdeauna trebuie sa cautam radacina adevarului suprem, adica radacina copacului si nu fructele sau florile acestuia, pentru ca natura mintii este radacina lui Dumnezeu si a lui Buddha, radacina tuturor fenomenelor si fiintelor simtitoare; radacina mintii noastre este natura tuturor religiilor si credintelor; natura mintii e maestru universal, e dincolo de creator, de Dumnezeu, de aceea nu trebuie sa avem asteptari de la Dumnezeu si sa nu cautam in rai sau in iad, ci in esenta mintii noatre, toate raspunsurile si rezolvarile.


Comoara pacii, a iubirii, e in esenta mintii tale. 1


Tehnica divina a iluminarii purifica ignoranta si egoismul si devenim astfel fiinte umane divine. Nu trebuie sa avem asteptari de la maestrul nostru ca sa fie iluminat, nici sa nu-l judecam, ci sa aplicam tehnica lui divina care ne duce la iluminarea noastra; de aceea trebuie sa iubim si sa acceptam toate religiile si credintele; esenta tuturor religiilor e adevarul nostru divin, care e dincolo de religia fiecaruia.


Unirea globala a religiilor ne unifica pe toti si ne ajuta sa devenim universali, dar trebuie sa invingem intii in noi egoismul si apoi sa dam tehnica iluminarii celorlalti, sa ne binecuvintam pe noi insine si sa ne aducem apoi contributia la iluminarea lumii.


Natura Mintii


Mintea care nu se odihneste in adevarul divin e doar o fantoma; cind mintea e iluminata, abia atunci duhul, pe care il avem cu totii, devine Duh sfint; aceasta e valabil si pentru natura spiritului si a constiintei.


Cind dormim avem constiinta, dar ea nu are claritate; mintea, spiritul, constiinta, sufletul, fac referire la acelasi lucru, dar punem inaintea lor natura sau esenta, pentru ca atunci vorbim de esenta absoluta, universala.


Daca avem probleme cu cineva e o problema a mintii noastre, deci trebuie sa urmam mereu calea iluminarii. Mintea cu toate ca e in cap, regenereaza tot corpul; daca o vedem insa peste tot, atunci traim esenta universala si putem vindeca orice.


Dumnezeu nu e separat de noi, Dumnezeu e in tot, Buddha e in toti si in toate; daca-l vedem pe Dumnezeu separat de noi, vom fi manipulati, ori El e in noi. Pacea si armonia universala e esenta mintii noastre, acolo il gasim pe Buddha sau pe Dumnezeu. Dumnezeu plinge cind noi il vedem in afara noastra. Esenta noastra e una cu Dumnezeu si cu maestrii universali, conteaza cum vedem lucrurile. Ii respectam pe toti ca fiind divini.


Mintea, sufletul, constiinta, iese, la moarte prin 8 porti ale Samsarei:

1 – anus

2 – poarta sexuala/urinara

3 – ombilic

4 – gura

5 – nas

6 – ochi

7 – urechi

8 – frunte

Cei neiluminati trec prin cele 8 porti; pina la reincarnare, de la moarte, trec 49 de zile care sint percepute ca luni, ani sau milioane de ani.


Exista o poarta – a iluminarii = chakra coroanei pe unde, daca aceasta este deschisa, se iese din corp si astfel persoana se inalta, se naste in Tarimul Pur al lui Buddha Amitabha, folosind tehnica Phowa.


Cind se apropie procesul mortii, ne sint date anumite semne, care ne anunta moartea cu citeva luni inainte sau chiar ani:


- in vis ne apar semne – cadem de sus, intr-o gaura mare, neagra si intunecata

- ne apar semne pe corp

- ne apare in vis un sarpe negru sau alt animal negru

- daca visam ca ni se taie capul

- daca ne visam goi si primim ghirlande (sintem deprimati)

- visam ca petrecem cu mortii si avem sentimente neconfortabile


Pentru a ne prelungi viata, facem urmatoarele:

- atunci, recitam mantre pentru prelungirea vietii sau salvam animale

- cerem binecuvintari pentru o viata lunga de la maestru

- reducem activitatile lumesti si ne retragem pentru cele spirituale si ne pregatim pentru moarte


Aducem moartea in viata noastra, o aducem aproape de noi, fara frica si ne amintim ca la un moment dat murim si traim cu ea, ca si cum mai avem 5 min. de trait; e bine sa ne gindim la moarte ca sa scapam de atasamente si fixatii; viata si moartea sint frate si sora, de aceea acceptam moartea cum acceptam si viata; moartea trebuie sa fie tot o sarbatoare.


Ne relaxam fara frica si acceptam moartea ca pe o calatorie, ca si cum ai intoarce spatele casei pentru o viata urmatoare; moartea e o schimbare pentru noi; ne gindim la toate lucrurile de care sintem legati – pamint, casa, bani, familie, copii, lucruri, prieteni, reflectam la haine, la bijuterii si le oferim pe toate maestrilor iluminati, lui Buddha, lui Dumnezeu/


Lui ii dam inclusiv corpul nostru fizic si ii cerem sa protejeze fiintele pe care le iubim, sa ne ajute, sa ne ghideze, si sa ne ajute sa facem transferul prin chakra coroanei; prin ofranda, obtinem merite nelimitate si vom fi ghidati catre lumina, catre ingeri, catre Buddha.


Maestrii iluminati nu au atasamente si dorinte, ei elibereaza toate fiintele simtitoare, caci au atins esenta divina; Buddha si-a asumat responsabilitatea pentru toti oamenii, ca si Iisus Christos; numai cu aceasta atitudine devenim si noi ingeri iluminati.


Mantra lui Buddha Amitabha ne ajuta sa renastem ca inger iluminat intr-o floare de lotus in Tarimul sau Pur; cu mantra lui deschidem chakra coroanei; cind o rostim din inima, Buddha si ingerii vin in fata noastra si devenim una.

Cu smerenie le oferim cele 8 ofrande:

- apa de baut

- apa de spalat picioarele

- apa de spalat miinile

- flori

- betisoare parfumate, luminari

- apa parfumata

- mincare

- muzica

Rugaciunea catre Buddha ne da puterea de a iubi toate fiintele simtitoare si ne ghideaza si ne protejeaza pe parcursul vietii.


Maestrul spiritual isi ajuta discipolii sa-si deschida chakra coroanei; se pronunta mantra “HRIH”, care inchide cele 8 porti inferioare, iar acolo ne va astepta Buddha si vom deveni fiinta de lumina, pentru ca Buddha e una cu noi. Se recita mantra cit putem pentru binecuvintarea noastra si pentru purificare, astfel incit dupa moarte, vom renaste ca inger iluminat. Cind se pronunta mantra HRIH, stam linistiti si relaxati si astfel vom deschide chakra coroanei.


PROCESUL MORTII


Inainte sa murim, avem 4 elemente interioare care se dizolva in cele 4 elemente exterioare:


- pamintul interior se transforma in pamint exterior (devenim greoi si ne scufundam)

- focul interior devine foc exterior (simtim raceala, scade temperatura corpului)

- vintul interior devine vint exterior (apare ultima suflare)

- apa interioara se transforma in apa exterioara (pierdem lichidele)


De aceea, trebuie sa sarbatorim fiecare respiratie, fiecare inspiratie; cind persoana moare, mintea experimenteaza o frica teribila si nu intelege ce se intimpla. Pentru cei care practica meditatii si tehnica iluminarii, moartea va veni cu beatitudine infinita; persoana va vedea esenta, iluminarea, fericirea, bucuria, isi va da seama de cele 4 elemente.


In acest proces, apare o durere foarte mare, care rupe meridianul vietii, si face sa curga singe, iar persoana isi pierde cunostinta. Saminta Tatalui divin, de culoare alba, cade, iar saminta Mamei divine, de culoare rosie, se ridica; cind cele doua se unesc in zona inimii are loc un orgasm divin si vom experimenta beatitudinea universala.


Ceilalti vor trai doar citeva minute acest moment, apoi vor veni ginduri negre si frica. Pe cei care sint iluminati, Buddha ii va astepta deasupra chakrei coroanei. Cei invatati, care au meditat, vor experimenta o mareata beatitudine, care va duce la orgasmul uniunii divine dintre Mama/Tata, si vor cauta sa ramina in aceasta stare, ajungind astfel la iluminare.


De aceea trebuie ca in timpul vietii sa experimentam aceasta beatitudine, iar la moarte sa raminem in aceasta stare. Cei care ramin mai mult timp calzi, inseamna ca ramin mult in meditatie, apoi le va cadea capul si vor muri. Viata e pentru iluminare, de aceea nu trebuie sa ratam aceasta sansa.


Cind recitam mantra, ne gindim cu iubire infinita la toti ai nostri, la dusmani- care sint proiectii ale furiei noatre, la cei morti, la toate fiintele simtitoare si ne vom binecuvinta pe noi si apoi pe toti ceilalti.


Rugaciunea pentru renastere in Tarimul Pur


Ne vizualizam intr-o floare de lotus in beatitudine universala. Rugaciunea se citeste si pentru mortii plecati demult ca sa fie protejati de lumina, dincolo de timp. Mantra de la sfirsit, o recitam oricind avem o aspiratie sau ne punem o dorinta de protectie divina, si atunci se va indeplini cu siguranta, daca o invocam.


Trebuie sa ne indeplinim misiunea noastra, invingind monstrul egoismului, prin iubire, compasiune si intelegere. Trebuie sa purificam egoismul, sa dezvoltam nectarul iubirii, al tolerantei si al compasiunii, ca sa putem iubi toate fiintele simtitoare, sa le eliberam – aceasta este sarcina noastra pentru care am venit pe pamint.


Ca si casa, sintem liberi sa decoram si sa curatam viata noastra cum vrem noi; acelasi lucru putem face cu corpul nostru, cu vorbirea si mintea noastra, care sint universale, dar ele trebuiesc curatate, purificate si dezvoltate pentru a ne indeplini aceasta responsabilitate.


Fiii lui Dumnezeu au sarcinile lui Dumnezeu si trebuie sa ne asumam intelepciunea si sarcina de protectori; trebuie sa ne curatam interior, egoismul- sursa fricii, pentru ca acestea nu sint esenta noastra si nu ne vor lasa sa ne bucuram de pacea interioara; sa ne curatam de emotiile negative si sa ne luam de exemplu pe protectorii nostri,luindu-ne in serios viata.


Oamenii, in aceasta viata, trebuie sa-si atinga esenta si esenta noastra divina si universala, este pacea, libertatea ; inima plina de iubire este esenta noastra, este comoara noastra.


Toate fenomenele care nu reprezinta adevarul, calitatile noastre, nu sint reale. Esenta vietii noastre este beatitudinea universala a iubirii si ea nu se schimba, este permanenta; pentru a atinge esenta noastra, trebuie sa scoatem coaja si sa purificam obscuritatile din interior cu iubire si toleranta; avem o sarcina foarte mare.


Egoismul este doar coaja care acopera toate celelalte rele, de aceea trebuie sa-l purificam; a nu ne realiza esenta, adevarul si calitatile noastre este pentru ca nu ne intelegem; ignoranta trebuie purificata prin iluminare; cind vom putea face asta, ne vom bucura pe deplin de esenta noastra, care este beatitudinea univarsala; cind sintem egoisti, purtam otrava in noi – egoismul.


Oamenii echilibrati nu trebuie sa hraneasca egoismul pentru ca acesta distruge relatiile dintre noi.


Practica/tehnica lui Buddha Amitabha


Il vizualizam pe Buddha Amitabha si pe ceilalti Buddha.


Cind pronuntam mantra HRIH, ne concentram pe chakra coroanei, a iluminarii, pentru a ne prelungi viata. Buddha dupa moarte, ne asteapta cu ingerii iluminati si astfel vom deveni responsabili universali.


Cind oamenii mor, e bine sa-i tragem de parul din crestet si sa spunem mantra “OM AMI DEWA HRIH” si sa ne concentram in acest punct, pentru a le deschide chakra coroanei.

Cind cineva moare, e bine ca familia sa stie de aceste lucruri; sa nu fie zgomot in camera, pentru ca sufletul iese atunci prin urechi, sau miros greu, pentru ca sufletul iese atunci prin nas.


Nu-i atingem decedatului partile inferioare ale corpului – picioarele – caci astfel sufletul iese prin chakrele inferioare.


Cei care au deschisa chakra coroanei prin tehnicile efectuate in timpul vietii, o au in mod normal deschisa in acel moment; cind recitam mantra cu devotiune, aceste fiinte il vor intilni pe Buddha cu ingerii sai iluminati si va trai beatitudinea iluminarii si va si el iubi toate fiintele simtitoare; sufletul va iesi deci prin chakra coroanei si va trai extazul iluminarii.


Cei care nu au practicat tehnica, au chakra coroanei inchisa; oamenii normali, cu pacate grele, egoisti, isi aduc distrugerea lor si celorlalti. Egoismul si frica fac omul sa devina un monstru si sint cele mai periculoase; ele aduc catastrofele si cataclismele; toate acestea trebuiesc rascumparate cu karma lor, trebuiesc platite, cer plata; la moarte acest om are o singura poarta deschisa din cele 8 – poarta de jos – anusul – prin care ne facem nevoile si ea e intunecata.


Respectivii se duc in iadurile fierbinti sau renasc prin iaduri iar si iar; suferinta focului sau a frigului vine din omoruri si atunci se experimenteaza propria iluzie a iadului; dar acestea nu sint date de la Dumnezeu sau de la Buddha.


Oamenii care omoara cu furie alte fiinte umane, e ca si cum il omoara pe Buddha sau pe Dumnezeu, de aceea pentru ei poarta de jos este deschisa; cei care omoara animale, ajung la judecata regelui si renasc in lumea animalelor, deci tot in lumile intunecate si joase.


Alte fiinte, care dezvolta lacomie, gelozie, care fac rau altora, omoara prin viol, poarta urinii le este deschisa si ajung in starea intermediara – “bardo”; ei au deschisa poarta sexuala.

Cei care ies prin poarta urinarii sau sexuala, se duc in iad sau se nasc intr-o forma foarte dureroasa, pot trece prin starea intermediara, prin bardo, sau trec pe la judecata mortii si vor suferi mult in noua viata.


A ucide sau a uri, lacomia, zgircenia, sint de evitat.


Dorinta sexuala exagerata, ne duce tot in bardo, unde fiinta va vedea cum ciinii sau serpii fac sex, sau animale, sau insecte, iar ei vor fi atrasi de ei si se vor naste ca pui de ciine sau de crocodil, etc.; de aceea, trebuie sa tinem in friu dorinta sexuala din timpul vietii.


Cei care se nasc fiinte umane, dar nu se ilumineaza, si sint egoisti si rai, poarta ombilicului le este deschisa si ies pe acolo, iar in viata urmatoare se nasc animale si trec pe la judecata Regelui Mortii.


Pentru fiintele umane cu slabiciuni, dorinte pentru orice, ce fac greseli, fac daruri dar si fapte bune sau rele-ce inca nu s-au purificat- poarta gurii si a nasului sint deschise si pe acolo ies in bardo.


Cei care se caracterizeaza de o gelozie extrema, dar fac si fapte bune, vor iesi prin poarta urechii si ajung in bardo si se nasc semizei.


Cei care nu au omorit, sint vegetarieni, sau au cerut iertare animalelor sacrificate si mincate, au facut fapte bune dar au fost aroganti, ies prin poarta ochilor si se nasc in tarimul zeilor, unde vor fi fericiti, unde vor dansa si vor petrece, dar e tot o viata irosita, pentru ca fara a ajuta pe ceilalti, se considera tot o viata ratata.


In afara de poarta de jos, iesirea prin celelalte porti, va duce automat in starea intermediara bardo si renasterea intr-unul din cele 6 tarimuri.


Orice fiinta umana egoista si ignoranta, experimenteaza frica si suferinta in tarimul animalelor, al semizeilor sau al zeilor. Ei ies prin cele 8 porti ale samsarei.


Ei uita ca au murit si au aceleasi atasamente ca si in viata, se duc la familie, dar vad ca nu sint observati si vazuti de catre cei in viata si au parte atunci de suferinta si insecuritate. Mintea fara corp, poate calatori, cei apropiati ii pling, iar ei se intreaba “oare am murit?”, vorbesc cu cei vii dar nu sint auziti, caci pentru ei nu mai exista, si iar verifica, si astfel se infricoseaza, vad ca pot sa treaca printr-o gaura de ac, dar nu inteleg ce se intimpla cu ei, si atunci realizeaza ca au murit.


Fug la familie, dar fiecare isi vede de ale lui, si iar sufera, iar mintea bardo este foarte perturbata, doreste sa-i ia in brate, experienta iluzorie este reala, doar ca nu mai are corp fizic, experimenteaza setea, foamea, dar nu se mai poate hrani.


De aceea se face pentru ei ceremonia focului, si atunci se hranesc cu fumul de la foc. Mintea bardo se duce la preot sau la guru/maestru, dar va fi dezamagita din nou. Guru trebuie sa fie treziti, sa aiba har, dar asteptarile trebuie sa fie mici, deci noi trebuie sa ne iluminam, sa cunoastem toate religiile, sa le servim pe toate, sa le respectam, dar sa nu avem asteptari prea mari nici chiar de la Dumnezeu.


Mintea bardo traieste o suferinta extrema, iar fiintele nu se mai pot ierta, e prea tirziu.


Toti preotii se roaga la moartea oamenilor, insa constiinta bardo care are nevoie de ajutor urgent are nevoie de adevar si sufera cind ii vede cum se cearta pe avere si sint nemultumiti. Cei din bardo vad direct ca omenirea e prinsa in egoism, dar nu mai pot face nimic de acolo, de aceea trebuie sa ne facem datoria cit sintem in viata si sa traim in iluminarea universala si in adevarul divin.


Cind ne gindim la viata, devenim egoisti, gelosi, dezvoltam atasamente, fixatii, ori noi trebuie sa credem in beatitudinea universala, sa ne bucuram de esenta vietii si iubire universala.


Singura tehnica e ca dupa ce am gasit un maestru iluminat, noi sa fructificam zi si noapte tehnica invatata, pentru a ne proteja in viata, la moarte si dupa moarte, deschizind inima noastra cu iubire.


Numai rugaciunile nu sint de ajuns. Numai atunci infinitatea de ingeri iluminati si Buddha ne vor astepta si ne vor ajuta si ghida.


Constiinta umana in bardo accepta cu greu ca a murit, sufera extrem si regreta ca a fost egoista si deja simte ce corp va porni din el in urmatoarea viata.


Daca se va naste ca animal, sufera groaznic si-si aminteste toate greselile facute, stie ce se va naste si experimenteaza suferinta; constiinta bardo vede ce va obtine in final.


Daca familia persoanei decedate da ofranda bisericii sau orfanilor, atunci el se va renaste mai bine, dar ei nu cred si sufera si mai mult; cei care ramin in viata trebuie sa dea pomana pentru cel care a murit o parte din avere, chiar o treime din avere, de ex:


- ofranda catre manastiri

- lumina : 100 -1000 de luminari

- 49 de zile de ceremonia focului

- se citeste cartea tibetana a mortilor

- rugaciuni

- practica pentru cei care au murit, facuta de catre maestrii iluminati.


Experienta sufletului dupa moarte


- cei ce au fost vinatori – vad ca sint hartuiti de diverse animale


- certaretul– vede numai scandaluri, iar relatiile se repeta pina intr-o viata cind se incheie cu pace


- fumatorii inraiti – alearga dupa fumatori sau dupa fum


Experienta bardo(starea intermediara) e de neimaginat. Timpul e o iluzie. Constiinta bardo e o experienta. Fiintele umane sensibile pot auzi si acum experienta razboiului.


De aceea trebuie sa ne grabim sa fim de valoare noua insine, pentru ca maestrii nostri iluminati nu renunta niciodata, din contra, ei abia asteapta sa ne ajute si sa ne ilumineze.


Nu ne vom simti bine pina cind nu vom distruge dusmanii nostri – egoismul si ignoranta, lacomia, zgircenia, furia, toate trebuiesc dizolvate prin tehnica iluminarii, transformarii si purificarii.


Sa ne apreciem radacina fizica – pe stramosii nostri si radacina religioasa – biserica ortodoxa, pe care nu trebuie sa le uitam; trebuie sa dezvoltam respect pentru toate credintele si religiile noastre, caci toate sint creatia lui Dumnezeu.


Viata de dupa moarte


Buddha sau Allah sau Dumnezeu, si-au asumat responsabilitatea pentru toate fiintele simtitoare, care mor – Buddha Amithaba vine sub forma de lumina rosie si ne ghideaza in tarimul lui infinit; lumina rosie divina este infinita; mintea bardo vede o lumina foarte mare si orbitoare, se sperie si fuge si atunci vede alte lumini – gri, verde – care dau in alta parte, si se duce dupa ele, dar lumina rosie il urmareste si totusi ei pornesc catre cai inferioare.


Trebuie sa tinem minte ca atunci cind apare lumina rosie STRALUCITOARE sa mergem catre ea degraba si sa-i cerem lui Buddha sa ne ofere protectia lui.


In mijlocul luminii rosii vom vedea chipul acestuia; el ne va ghida in tunelul luminii pure si vom renaste intr-un lotus etern si luminos.


Tehnica divina si secreta, pe care trebuie sa o tinem minte este aceasta– lumina rosie este Buddha Amitabha, Dumnezeu Amitabha, Allah Amitabha.

Lumina rosie este protectie, e refugiu. Nu urmam caile mai putin luminate – gri – care ne dau in jos.

Numai iesind din Samsara*roata reincarnarilor devenim liberi.

Cind ajungem in tarimul zeilor, nu ajungem sa dezvoltam tehnica iluminarii; sintem pierduti total in fericire, si in final, vom auzi gongul, care ne va duce la 500 de ani de suferinta si vom acumula karma negativa; si zeii decad; zeii care nu practica tehnica iluminarii, nu ajung bine; de aceea trebuie sa aplicam tehnica iluminarii si sa urmam iubirea divina eterna, sa-i ajutam pe ceilalti si sa eliberam toate fiintele simtitoare.


Majoritatea oamenilor urmeaza drumul Samsarei sau caile inferioare, din nestiinta sau din lipsa iluminarii.


Entitatile iluminate vin in bardo sa ne ajute sub forma unor lumini stralucitoare – rosie, verde, alba – sint 40 de familii ale lui Buddha iluminate, iar noi trebuie sa-i urmam cind ii vedem; dar din toate lumina rosie infinita e cea pe care trebuie s-o urmam, altfel apar cei 58 de Buddha fiorosi, cu mantre inspaimintatoare, de genul “HA HA”, “HI HI”, “HU HUM”, cu 3 ochi sau cu 3 miini, care ne pot speria.(Dar aceste forme nu sint decit proiectii ale mintii noastre nepurificate, ei fiind de fapt protectori)


Sint multe fiinte in bardo care se duc pe cai gresite asemenea animalelor, care sint minate de altele, pentru ca asa-i impinge karma lor, in razboaie; karma noastra e influentata, dar Buddha nu ne lasa; Buddha apare la judecata si el.


Trebuie sa primim o vasta cunoastere si sa fim informati. Cei cu o cunoastere limitata au si sanse putine pentru iluminare.


Dar, daca ne-am nascut ca fiinte umane divine, e bine sa raminem in iubirea si lumina divina.


In bardo – judecata – suferim ca in iad pina cind ne purificam egoismul si karma negativa; toti trecem pe la judecata finala, pentru ca toti gresim, dar chiar daca ne putem naste ca fiinte umane si ca zei, nu mai sintem utili acolo; aici, putem invata multe si putem face mult bine.


Regele mortii, la judecata, vede toate greselile si ne spune: “nu te-ai vindecat de egoism si ignoranta”; el ne binecuvinteaza; apoi ajungem in fata parintilor nostri care fac dragoste pentru a ne concepe pe noi; baietii se nasc cu fata spre mama, iar fetele invers; sa nu dezvoltam atentie sexuala pentru mama si nici gelozie fata de tata; dezvoltam viziune pura pentru Tatal si Mama sfinta; daca dezvoltam ginduri impure fata de viitorii nostri parinti, nu vom stii ce am fost cindva; le cerem sa ne accepte in pintecele lor, si ne vom naste cu amintirea vietii trecute.


Mantra lui Buddha Amitabha


– OM AMI DEWA HRIH - sau a naturii mintii noastre universale, care este esenta tuturor religiilor.


OM = este esenta fizica a tuturor fiintelor in lumina alba, infinita, este esenta corpului nostru, esenta tuturor fenomenelor, pacea si armonia universala, este esenta tuturor fiintelor simtitoare; cind spunem mantra OM, atunci corpul divin al tuturor maestrilor vine si transforma lumina in pace universala, deci este esenta iubirii universale.


AH = este vorbirea divina a maestrilor luminati, care purifica si transforma fiintele simtitoare in libertate interioara universala.


MI = este absenta, este ceva care lipseste; egoismul nu este real, nu este adevarat, solutia venita din egoism este gresita, pe cind altruismul e de preferat. Pentru a iubi si servi pe toti ceilalti, sa-i respectam pe toti, trebuie sa ne purificam mintea de egoism, pentru a atinge inima de iubire universala.


DEWA = inseamna Dumnezeu atotputernic, Allah atotputernic, Buddha atotputernic, Shiva atotputernic, Brahma atotputernic, etc.; este esenta tuturor fiintelor universale, sursa de credinta suprema, este pacea si armonia universala, este transformarea in lumina rosie a libertatii universale, purificarea vorbirii, mintii si trupului.


Trebuie sa tintim sa deevenim un Buddha atotputernic pentru eternitate, sa ne putem bucura de esenta iubirii universale, deoarece DEWA sint comoara noatra, si ne ajuta sa devenim surse de pace si iubire pentru ceilalti.


HRIH = este tehnica divina de iluminare si de transformare, devotiunea si credinta noastra nealterate,; ea ne face conexiunea cu esenta noastra si cu aceea a maestrilor, cu care ne conectam la esenta lor realizata, a lui Buddha, Shiva, Brahma, Allah, Dumnezeu, este credinta si devotiune, si astfel devenim una cu maestrii, manifestind apoi abilitati; ne invita in beatitudinea iubirii universale, este calea condensata, este legatura noastra cu esenta divina; ea deschide chakra coroanei – poarta eliberarii divine ( daca ne doare capul cind o spunem, e de bine, sa nu ne speriem)


Durerea care vine din furie si din egoism nu este buna; toate furiile si durerile vin din egoism si ignoranta; sintem liberi sa le invingem, daca vrem.


Cu mantra HRIH deschidem chakra iluminarii, simtim ca Dumnezeu, Buddha, Allah e in noi; vom crede ca esenta noatra e Buddha, Dumnezeu, Allah, Vishnu; astfel le va fi mai usor sa ne ajute, devenim sursa de iubire pentru toate fiintele, pentru eternitate, devenim esenta beatitudinii universale si ne vom bucura de comoara pacii, a iubirii si a libertatii divine.


Indiferent de religia noastra, putem spune “Dumnezeu, Buddha, Allah, etc. atotputernic”, pentru ca este esenta tuturor religiilor, este esenta noatra divina.


Initierea


Vizualizam in fata noastra pe un tron, pe Buddha Amitabha de culoare rubinie, care vine sub forma maestrului; cere-i din inima sa-ti confere initierea corpului, a vorbirii si a inimii iubitoare a lui Buddha Amitabha, sa te binecuvinteze pentru a primi lumina alba infinita a iluminarii universale.


Din Mintea divina a lui Amitabha tisneste o raza de culoare alba – ii cerem sa ne purifice, sa ne curete si sa ne transforme corpul nostru divin; din fruntea lui lumina alba vine spre fruntea mea.


Din gitul lui Buddha Amitabha emana lumina rosie infinita, care vine spre gitul nostru-ii cerem sa ne purifice vorbirea.


Din inima lui Buddha Amitabha, lumina albastra vine spre inima noastra si ne purifica.


Din trupul, vorbirea si mintea (din frunte, git si inima)noastra, simultan emanam lumina spre toate fiintele simtitoare.


"Daruiesc devotiunea mea lui Buddha Amitabha si Maestrului meu".

Facem o ofranda maestrului, caruia ii oferim totul, corpul, fenomenele nascute din minte.

Vizualizam de ex. ca daruim orez la toti, il avem in palma si il aruncam in sus, imaginindu-ne ca-l oferim ca ofranda maestrului.

Intrebari si raspunsuri:


1. Putem ajuta cu rugaciunea si persoane care au murit deja?


Inima noastra iubitoare poate ajuta pe oricine, indiferent de distanta si-l poate ajuta recitind mantra; ii putem binecuvinta si pe cei vii si pe cei morti, recitind mantra si gindindu-ne la ei; iubirea lui Buddha si a noastra il va face sa experimenteze mai putina suferinta acolo unde este. Folosind-o zilnic ne vom purifica.


2. Dar persoanele care mor in accident?


Ei se trezesc din visul scurt al vietii si moartea pare reala, dar pentru ei viata trebuie sa fie o arta; moartea e o alta manifestare pentru a-i ajuta pe altii. (?)Da, se poate face face PHOWA si pentru ei.


3. Lumina rosie apare oricind?


Da, apare oricui lumina rosie, indiferent pe ce poarta au iesit; ea vine in intimpinarea oricui, dar constiinta bardo fuge de ea, nestiind si alege alta cale.


4. Constiinta bardo e universala?


Da, constiinta bardo e universala, nu individuala; toate constiintele sint universale, dar sint acoperite de egoism; coaja balonului e ignoranta si egoismul, deci aceasta trebuie sparta; esenta noastra devine atunci mareata.


5. Ce trebuie sa facem pentru iluminare zilnic?


Ori de cite ori apare furia, trebuie sa citim tehnica; cind dusmanul interior – gelozia, egoismul- apare, trebuie sa ne aparam folosind tehnica sau arma intelepciunii iluminarii, a transformarii si a purificarii; recitim mantra OM AMI DEWA HRIH si furia nu va rezista; tehnica rezolva boala interioara si exterioara; recitim mantra gindindu-ne la toate fiintele de pe pamint, la toate fiintele simtitoare; practica ne poate binecuvinta.


6. De unde ne putem da seama ca un om a ajuns la iluminare?


Iluminarea trebuie traita si nu e o surpriza, e esenta noastra; ea e dincolo de simbol, e universala; cu tehnica ne vom ilumina cu siguranta si sintem liberi sa o experimentam.


7. Unui om care e orb, i se mai deschide poarta ochilor?


Pentru o persoana oarba poarta e si mai deschisa, pentru ca si-a dorit-o toata viata; ceea ce conteaza e sa depasim dorinta de orice fel in sine; cei care renunta la sex, dar il doresc, nu e bine; forta karmei e ceea ce conteaza; avem o constiinta a ochiului interior care poate visa/imagina un copac, chiar daca e orb.


8.Animalele patesc la fel dupa moarte?


Animalele au un corp fizic defavorizat; el e predispus la suferinta din start; cei 100 de Buddha traiesc numai in corpul uman; cind ne nastem sintem fiinte marete; daca putem ajuta animalele, putem elibera si iubi toate fiintele simtitoare, cu tehnica iluminarii.


OOOf-heavy editing:D