O echipă de cercetători neurologi a modificat un autoturism astfel încât acesta să poată fi coordonat integral prin puterea gândului.
Sistemul presupune ca şoferul să îşi monteze o cască specială pe cap - iniţial adresată jocurilor video - cu senzori conectaţi prin tehnologie wireless la reţeaua electronică a maşinii. Tot ce are de făcut şoferul este să gândească "stânga" sau "dreapta", iar pentru accelerare şi încetinire maşina funcţionează după aceleaşi principii.
Vehiculul a fost dezvoltat de către o echipă de cercetători germani care supune chiar acum testelor un prototip auto pentru stabilirea şanselor de a folosi într-o zi acest concept în activităţile cotidiene. Tehnologia BrainDriver funcţioneză prin echiparea autovehiculului cu video-camere, radare şi senzori laser spre a-i oferi o perspectivă tridimensională a împrejurimilor.
Casca pe care şoferul şi-o fixează pe cap este compusă din 16 senzori care captează semnalele electromagnetice ale creierului. Acestea sunt interpretate de un computer care poate fi antrenat să înţeleagă că două tipare specifice diferite înseamnă stânga sau dreapta.
În candrul primului test un şofer a reuşit să vireze maşina spre dreapta numai cu gândul, deşi cu o minoră întârziere între lansarea comenzii şi reacţia vehiculului. Într-un al doilea test maşina a fost antrenată să recunoască patru tipare, permiţându-i şoferului să accelereze sau să încetinească automobilul.
Proiectul a fost creat de echipa AutoNOMOS, parte a Grupului de Inteligenţă Artificială al Universităţii Freie din Berlin. Membrii acestei echipe au mai testat iPad-ul şi diverse dispozitive controlabile prin mişcarea ochilor înainte să stabilească întrebuinţarea minţii ca fiind cea mai bună metodă de controlare fără mâini a unui autoturism.
Desigur, întregul proiect se află momentan în fază demonstrativă. Nu se ştie momentan daca tehnologia va fi vreodată perfect sigură şi aplicabilă în viaţa de zi cu zi, astfel încât să devină un succes în viitorul transporturilor.
Sursa: Dailymail/descopera.ro
0 comments:
Post a Comment