Saturday, March 21, 2009

LOBSANG RAMPA


Pentru nostalgicii vremurilor trecute in care, in lipsa programelor de televiziune sau altor entertainments, ne retrageam in dormitor cu veioza la capatii si citeam Mircea Eliade, Filocaliile copiate de mina sau T.Lobsang Rampa xeroxate in zeci de exemplare de prieteni, toate cartile lui Lobsang aici(in engleza)

AI NOSTRII STRAMOSI

Arkaim - Cetatea Soarelui construita de geti

Arkaim - Cetatea Soarelui construita de geti

Formatiune stancoasa la Arkaim

Arkaim, cea mai misterioasa asezare antica, situata in regiunea Celiabinsk, in sudul Uralilor, a fost descoperita in 1987, in timpul lucrarilor de adancire a vaii raului din apropiere, care urma sa fie inundata.

Autoritatile locale doreau sa construiasca un rezervor imens de apa, pentru irigarea campurilor aride. De atunci, istorici, arheologi si numerosi cercetatori au incercat sa inteleaga secretele acestei cetati circulare, mai ales pe cele legate de natia care a locuit aici in urma cu peste 4000 de ani, la varsta la care a fost datata asezarea.

Arienii din Urali

Sapaturile au scos la iveala o structura bazata pe cercuri concentrice, cu scop presupus ritualic, ca cele care fac parte din cultul Soarelui, descoperit peste tot in lume, de la Sarmizegetusa pana in Mexic. La prima datare, orasul Arkaim s-a dovedit a fi de-o varsta cu Egiptul si Babilonul. Gennadi Zdanovici, presedintele asociatiilor de arheologi care cerceteaza Uralii, a sustinut ca proiectul foarte costisitor pentru construirea bazinului de apa sa fie abandonat, importanta arheologica a asezarii fiind considerata inestimabila. De atunci, prin Arkaim s-au preumblat cohorte de cercetatori. S-a avansat ipoteza ca populatia care a intemeiat Arkaimul apartinea celei mai vechi civilizatii, numita indo-europeana, desi, daca luam in calcul ordinul de vechime, ar trebui redefinita ca europeano-indiana. Vadim Cernobrovi este de parere ca cei care au intemeiat acest oras antic pe valea Arkaim ar fi arieni. Tipic pentru cultura ariana, si in Arkaim se afla un templu solar si un observator astronomic de "tip Stonehenge", dar de dimensiunile celor din Muntii Orastiei de pe teritoriul geto-dacilor. Vadim Cernobrovi este coplesit de infatisarea cetatii solare: "Un zbor deasupra Arkaimului cu elicopterul iti lasa o impresie incredibila. Uriasele cercuri concentrice din vale sunt perfect vizibile. Orasul si imprejurimile sunt inscrise in aceste cercuri. Inca nu stim importanta lor, daca erau facute in scop defensiv, stiintific, educational sau pur si simplu tineau de vreun ritual".

O cetate abandonata

Cetatea a fost construita pe un deal, un loc virgin, fara sa fi existat alta asezare inainte, dupa un model care, dupa parerea cercetatorilor rusi, imita sectiunea unui trunchi de copac, dar in planuri in trepte, fiecare cerc coborand o treapta fata de cel precedent.
Arkaim - Cetatea Soarelui construita de geti

Macheta infatisand cetatea Arkaim

Intregul ansamblu reprezinta un complex complicat, avand probabil rost civil, citadin, dar si functie religioasa, fiind orientat dupa pozitia unor constelatii. Cetatea circulara contine 60 de cladiri, 25 in cercul interior si 35 in afara acestuia. Fiecare casa asigura tot confortul, cu spatii structurate in jurul unei vetre deschise, din care cauza acoperisul era boltit, cu orificiul de evacuare a fumului protejat, ca sa nu patrunda ploaia sau ninsoarea. Fiecare casa avea o anexa, o camara pentru pastrarea alimentelor. Apa era adusa printr-un sistem de conducte subterane, foarte ingenios si util. Unele treceau prin apropierea vetrei, unde aveau si rolul de a regla tirajul focului, folosit, in opinia cercetatorilor, si la confectionarea unor bunuri de uz comun, din cupru si bronz. Un alt sistem de conducte trecea pe sub camari, apa rece curgatoare avand rol de racire a incaperii. Piata centrala din Arkaim, de forma neregulata, avea pe margini, din loc in loc, altare ritualice pentru foc. Cercetatorii au observat ca orasul era echipat cu un sistem antifurtuna, care il proteja impotriva ploilor torentiale, apa scurgandu-se, prin canale, in vale. Casele erau protejate impotriva incendiilor, materialele de constructie fiind impregnate cu o substanta ignifuga. Cu atat mai curios este modul in care locuitorii au parasit orasul, incendiindu-l intentionat, dupa ce si-au strans strictul necesar, fara sa fi fost amenintati. Cercetatorii au ajuns la aceasta concluzie pentru ca nu exista ramasite umane si nici indicii ca ar fi avut loc vreo lupta in imprejurimi. Un mod similar de parasire a cetatilor l-au practicat si mayasii.

Focar geopatogen?

Specialistii de la statiile de monitorizare a anomaliilor din Urali au semnalat o serie de fenomene curioase, care se manifesta in aria orasului-cetate: fluctuatii ale parametrilor magnetici si de temperatura, care se mareste sau scade cu 5 grade Celsius spontan, fara sa fie un efect al schimbarii atmosferice, precum si fulgere globulare. Si turistii care se perinda prin Arkaim se plang anual de stari nefiresti, sunt cuprinsi inexplicabil de panica, cu cresterea tensiunii si accelerarea batailor inimii, dar si de o stare de febra, toate disparand brusc, asa cum apar. Multi copaci din zona prezinta malformatii si trunchiuri torsionate, semne ca exista focare geopatogene, ceea ce ar putea explica de ce oamenii si animalele nu se simt bine daca stau prea mult in zona. In plus, geologii au constatat ca exista si fracturi de placi tectonice in valea Arkaimului, muntii din jur fiind activi seismic, o alta sursa a anomaliilor fizice. Starile nefiresti semnalate de oameni pot fi provocate si de canalele subterane de apa, concentrari de resurse minerale sau terenuri mlastinoase, toate acestea fiind descoperite nu departe de cetatea de la Arkaim.

Masagetii - arhitectii constructiilor circulare

Arkaim - Cetatea Soarelui construita de geti

Cetatea Arkaim imita sectiunea unui trunchi de copac

Istoricul Jean Deshayes, autorul lucrarii "Civilizatiile vechiului Orient", atribuie genul acesta de constructie circulara, total atipic pentru regiune, masagetilor, geti care au emigrat in masa, in mai multe etape, ajungand pana la Muntii Urali, in China si Tibet, pastrand de-a lungul timpului religia si simbolistica solara. Deshayes remarca "organizarea de stup" a cetatilor circulare, care a influentat ulterior arta funerara a vechiului Orient. Pana sa mergem mai departe cu masagetii, acest popor uitat de istoria tarii de provenienta, Romania, e bine de amintit o particularitate a geografiei tarii noastre: are un relief concentric, care coboara in trepte, de la Muntii Carpati la Subcarpati, la dealuri si podisuri, apoi la campii. Un model circular sacru, am putea spune, pentru triburile plecate in bejenie. In ce priveste cetatea solara Arkaim (in limba romana arhaica "im" inseamna noroi, mal), probabil ca "arca" fusese doar un popas spre destinatia finala, de aceea au si parasit-o, aparent fara motiv. Cert este ca in ruinele cetatii au fost descoperite sabii scurte cu lame curbate, ceramica ornamentata cu zig-zaguri, spirale si cruci cu raze, aceleasi simboluri fiind prezente si pe camasile din panza topita purtate de localnicii vaii Arkaim. Toate acestea duc cu gandul la folclorul geto-dac, desi vechimea cetatii Arkaim este mult mai mare. In schimb, urmele arheologice descoperite in Ucraina sunt extrem de asemanatoare cu cele descoperite in Romania, pe malurile Dunarii si ale Prutului, si datand din urma cu 4-5 milenii.

Adoratorii Soarelui

Arkaim - Cetatea Soarelui construita de geti

Arkaim. Un amfiteatru in trepte

Istoricul Burchard Brentjes, autorul vastei lucrari "Civilizatia veche a Iranului", ii descrie in termeni elogiosi pe acesti masageti, "asezati pe fluviul Sar Daria si mai la est, principalii dusmani ai lui Cirus". Dupa cum scria si istoricul grec Hekataios, care traia la curtea regelui Cirus, "ei cinstesc ca zeu numai Soarele si animalul inchinat lui, calul, sunt razboinici de temut, pedestri si calare, sunt echipati cu platose, iar armele lor sunt spade, securi de lupta, de arama. Harnasamentele cailor le sunt impodobite cu aur, iar ei poarta in batalii centuri si fruntare de aur". Una dintre cetatile masagetilor a fost descoperita de arheologul sovietic S.P. Tolstov, in 1940, la Sanii - Daria. Era tot o cetate circulara, in varf de deal, inconjurata de un zid dublu de aparare, umplut cu pamant, ca murul dacic. Nu departe de aceasta cetate s-au infruntat ostile lui Cirus, in 530 i.e.n., cu cele masagete, conduse de regina Tomiris. Herodot ne spune ca "cea mai mare parte a ostii lui Cirus a fost nimicita, iar Cirus insusi si-a gasit acolo sfarsitul. Tomiris a umplut un burduf cu sange de om, a pus sa fie cautat lesul lui Cirus printre mormanele de persi morti si cand l-a gasit i-a inmuiat capul in burduf, ocarand mortul: "Ti-am promis atunci cand mi-ai ucis fiul prin inselaciune ca o sa te inving si o sa te satur de sange!"".

Monumentul circular de la Adamclisi

Urmasul lui Cirus, Darius, a patruns in 517 i.e.n. cu ostile in tinutul masagetilor, Horezm, care a trebuit sa se supuna, "in afara de triburile conduse de Tomiris", conform cronicilor. Darius a fost oprit din razboaiele de cucerire dincoace de Dunare, "unde numai podul construit de persi (peste Dunare) il salva pe rege si armata lui sa impartaseasca soarta lui Cirus, fugariti de ostile getilor". Un alt mare comandant al antichitatii, Alexandru cel Mare, a poftit sa-i cucereasca pe masageti, dar a dat gres. Horezmul a ramas in afara cuceririlor lui, totusi, unul dintre printii locali, Faramane, a vrut sa incheie cu Alexandru o alianta impotriva scitilor de la Marea Neagra. Conform istoricului expeditiilor lui Alexandru, Arian, Faramane venise cu 1550 de calareti si-i promitea ca, daca Alexandru va accepta alianta, va aduce si pe vecinii lui, colchii si amazoanele! Conform lui Brentjes, alianta lui Faramane a reusit sa-i alunge pe scitii din Ucraina si de mai departe. Poate ca aceasta mare batalie este consemnata pe monumentul circular de la Adamclisi, unde apar si amazoane prinse in lupta (multi istorici sustin ca monumentul este mult mai vechi decat patrunderea lui Traian in Dacia). Faramane a infiintat statul "Amu Daria".

"Cetatea berbecului viril" a dahilor

Istoricul Burchard Brentjes scrie despre un trib al dahilor ("dahii si dachii tot unii sunt", ne spune Miron Costin in "Letopisetul Tarii Moldovei") care se asezase la nord de lacul Aral si care tabara, la 250 i.e.n., sub conducerea lui Arsache si a lui Tiridates, in nord-estul Iranului.
Arkaim - Cetatea Soarelui construita de geti

Caii solari dacici

Acestia sunt intemeietorii temutelor semintii ale partilor! (Poate nu intamplator, la Parta, judetul Timis, se afla cel mai vechi sanctuar din Europa, datat aprox. 5000 de ani!) Cetatea lor circulara, care pare a fi construita dupa planul Arkaimului, se numea "Koi - Kirlan", tradusa in mod ciudat de catre istoricii uzbeci drept "Cetatea Berbecului mort"!!. desi conform limbii romane actuale, sensul ar fi mai degraba "berbecul viu". Fara suparare, "coi" e cuvant stravechi, cu conotatii de virilitate! Si tot celor care inca mai sustin ca limba romana s-a format dupa cucerirea Daciei de catre romani, le mai oferim cateva elemente derutante, notate de Burchard Brentjes, si anume - urmasii dahilor lui Arsache au intemeiat dinastia Frates si au avut mai multi conducatori cu numele de Mitreadates. Iar Surenas (originar probabil din muntii cu acelasi nume, Sureanu, unde a inflorit cultul solar din timpuri stravechi), stralucita capetenie a ostilor regelui part Orodes al II-lea, a invins sapte legiuni de romani, conduse de legendarul Crassus, in anul 60 i.e.n. Dupa modelul razbunarii reginei masagetilor, Tomiris, lui Crassus i s-a taiat capul si i s-a turnat pe gura aur topit, "ca sa-l sature de setea de aur care l-a manat la razboi".

Zvastici solare si la Staraia Riazan

In urma cu cativa ani, arheologul Ilia Ahmedov a descoperit in Rusia, langa Staraia Riazan, o cetate avand o constructie considerata de "tip Stonehenge", numai ca avea dimesiuni mai mici si era din lemn, ca cea de la Sarmizegetusa, din Muntii Sureanu. Sanctuarul circular este situat pe culmea cea mai inalta, la jonctiunea raurilor Oka si Pronia, o arie bogata arheologic, incepand cu paleoliticul. Echipa de arheologi a constatat ca sanctuarul are 7 metri in diametru si este format din coloane din lemn de jumatate de metru grosime, situate la distante egale una de alta. In centru se afla o alta constructie, rectangulara, si un pilon. Alte doua gauri de piloni au fost descoperite in partea de est si de sud a sanctuarului. Pilonii cercului formeaza o poarta prin care se vede cum apune soarele vara. Pilonul din afara cercului puncteaza rasaritul. Bucati de ceramica cu simboluri identice cu cele de la Sarmizegetusa, in zig-zag, asemeni unor raze solare, si altele serpuite ca valurile unei ape, au fost descoperite langa sanctuar. Vasele proveneau din epoca bronzului si aveau un scop ritualic. In preajma sanctuarului nu a fost descoperita nici o asezare. Nici nu era bine pentru sanatatea omului sa existe o asezare la confluenta a doua rauri, iar preotii din vechime stiau acest lucru.

Origini carpato-dunarene

Arkaim - Cetatea Soarelui construita de geti

Model de locuinte la Arkaim

Din moment ce numai masagetii si dacii lui Arsache ridicau cetati circulare prin stepele Asiei, putem presupune ca "arienii" care au construit Arkaim erau stramosii lor. Gordon Childe, profesor la Universitatea din Oxford, publica, in anul 1993, la Barnes & Noble Books, New York, "The History of Civilization". El situa leaganul arienilor, in timpul primei lor aparitii, in spatiul carpato-dunarean. Astfel de constructii circulare, "aparate ale lui Uriel", cu rol astronomic, astrologic si agronomic, sunt caracteristice primei civilizatii. Reamintim ca in "Cartea astrilor ceresti", Enoh, patriarhul antediluvian, este invatat de ingerul Uriel cum sa construiasca un "aparat ceresc", pe care sa-l lase pamantenilor. Reconstruit dupa instructiunile lui Uriel, de catre cercetatorii britanici Christopher Knight si Robert Lomas, acesta a iesit exact de forma si dimensiunea sanctuarului rotund de la Sarmizegetusa. Si atunci, nici nu ne mai mira de ce, oriunde se gasesc astfel de sanctuare, in jur sunt denumiri stravechi ce amintesc de uriasul Uriel: Urali la rusi, Uroiul, la noi, cu mituri despre uriasi. Ca o regula, toate aceste "aparate" sunt bazate pe anumite zile, solstitiile de vara si iarna, cand razele soarelui cad pe o anumita parte a sanctuarului. Toate au o cale procesionala pavata cu placi de granit care duce la un templu, din care soarele poate fi vazut, prin ferestre si portaluri, in toate ipostazele sale. Acelasi model sacru il aveau si preotii daci, care construiau "aparatul solar" din lemn si granit. Arkaim nu este decat o alta cetate-sanctuar inchinata Soarelui, de slujitorii lor stravechi: arienii din bazinul carpato-dunarean.

sursa formula as

AURUL MONOATOMIC

Este un mare noroc faptul ca, in cautarile efectuate pentru identificarea unor surse de ORMUS pe Platoul Tibetan au fost localizate mai multe lacuri sarate de altitudine mare. Ele furnizeza astazi materia prima de o calitate excelenta pentru obtinerea produselor monoatomice. Aceste lacuri sarate stravechi sunt alimentate de catre miraculoase izvoare termale efervescente fiind pozitionate intr-o regiune vulcanica din lantul muntos al estului Himalaiei. Aceasta apa bogata in minerale a alimentat stravechile lacuri de milenii. Datorita climatului arid, aproape desertic din aceasta zona si a luminii solare de altitudine constante, apa sarata din aceste lacuri a devenit extrem de concentrata. In ele gasim cristale de sare mari cat un om. Dat fiind faptul ca sarea filtreaza cloridul de sodiu, apa ramasa este cu atat mai concentrata in materiale monoatomice (ORMUS).

Odata cu descoperirirea acestor mici lacuri saline cercetatorii au fost foarte curiosi sa analizeze continutul si varietatea de elemente monoatomice existente in aceasta apa. Rezultatele au fost uimitoare vazand cat de mare este cantitatea de precipitat ce se obtinea atat in forma de aur alb cat si intregul spectru de elemente ale mineralelor grupului platinei in forma lor monoatomica.

O SCURTA ISTORIE A VINDECARILOR CU AUR

Cele mai vechi atestari ale folosirii aurului in medicina provin din Alexandria- Egipt. Inca de peste 5000 de ani egiptenii consumau aur pentru purificare mentala corporala si spirituala.

Anticii credeau ca aurul in corp functioneaza ca stimulator al fortei vitale si accelerator al vibratiilor la toate nivelele.

Alchimistii din Alexandria au creat un “elixir” facut din aur lichid. Ei credeau ca aurul este un metal mistic care reprezinta perfectiunea materiei, si ca prezenta lui in organism ar revitaliza, intineri si vindeca o multitudine de boli si ar readuce sanatatea perfecta.

In evul mediu asa zisa “apa de aur “ era foarte populara. Alchimistii amestecau praf de aur in apa pentru a trata artrita.

In jurul anului 1900 chirurgii implantau o bucatica de aur in apropierea unei incheieruri inflamate pentru a reduce durerea si a o vindeca.

In China si astazi inca se mai gateste orezul cu o moneda de aur pusa in oala, pentru a reface mineralele din corp, iar restaurantele cu pretentii folosesc “frunze” de aur de 24 de carate pentru prepararea celor mai alese mancarurilor.

AURUL COLOIDAL

Daca aurul metalic este divizat in particule foarte fine iar particulele sunt suspendate in permananta in solutie, atunci acest mineral devine asa numitul AUR COLOIDAL si capata noi propietati fara a atinge gradul de divizare continut in ORMUS, adica starea monoatomica.

Aurul coloidal a fost preparat in forma pura prima oara de Michael Faraday in 1857.

In secolul 19 si chiar si astazi aurul coloidal se foloseste in SUA pentru eliminarea dependentei de alcool, droguri , cafeina si nicotina. Tot in America inca din 1885 aurul este recunoscut pentru capacitatea de a vindeca leziuni ale inimii si imbunatatirea circulatiei sangvine. Deasemenea se stie de vindecarea artritei prin tratamente cu aur. Europenii au folosit pastile aurite si “Apa de Aur” pe o perioada de mai bine de 100 de ani.

In Iulie 1935 revista “Clinical, Medicine & Surgery” a avut un articol intitulat “Aurul coloidal in cancerul neoperabil” scris de Edward H. Ochsner, din care citam: “Cand conditiile devin fara speranta Aurul Coloidal ajuta in prelugirea vietii si face ca aceasta sa devina mult mai suportabila atat pentru pacienti cat si pentru cei ce au grija lor, reducand durerea si discomfortul, si totodata nevoia de narcotice.

APLICATII MODERNE

Azi, folosirea aurului s-a extins simtitor. Se foloseste in chirurgie pentru repararea vaselor distruse, nervi, oase si membrane. De asemenea se foloseste in tratamentul diferitelor forme de cancer. Injectarea de mici alice de aur ajuta la retragera cancerului la prostata. Femeile atinse de cancerul ovarian sunt tratate cu aur coloidal si lasere cu vapori de aur pentru anihilarea celulelor bolnave fara insa a afecta pe cele sanatoase.

Aurul a fost recunoscut ca avand efect pentru activitatea inimii si circulatia sangvina. Este benefic pentru intinerirea organelor, mai cu seama a creierului si a sistemului digestiv si a fost folosit in cazuri de congestie glandulara si nervoasa si in deficiente de coordonare.

Temperatura corpului poate fi reglata tot cu ajutorul aurului - mai exact ne referim la bufeuri, extremitati reci si transpiratii nocturne.

Aurul coloidal are un efect echilibrant si armonizant la toate nivelurile corpului, mintii si spiritului. A fost recomandat ca fiind excelent in cresterea energiei, puterea vointei, focus mental si libido. Duce la cresterea acuitatii mentale si capacitatea de concentrare. Acestea se datoreaza cresterii conductivitatii dintre terminatiile nervoase si suprafata creierului.

Aurul este un mineral total natural, non toxic si nu are reactii adverse cu alte medicamente fiind singurul metal greu ce are o rotatie atomica de dreapta si de aceea usor tolerat de organism.

Fabuloasele proprietati de vindecare ale aurului sunt lente dar sigure, savantii moderni redescoperind de fapt lucruri pe care anticii se pare ca le cunosteau de mult.

PE SCURT DESPRE ORMUS

ORMUS, in variatele lui forme, este un generator de atractie a energiei universale si nu doar un concentrat energetic consumabil. De aceea luat intern sau folosit extern (absorbit prin piele), va grabi uimitor deblocarea celor cinci stagnari, va restabili fluxul energetic, va crea o bariera pentru stagnari viitoare si deasemenea va restabili echilibrul simultan in toate zonele corpului. De aceea Ormusul este adesea numit “Medicamentul Universal” sau “Elixirul de Aur”.

Practicienii traditionali chinezi si cei tibetani considera ca toate infirmitatile, bolile, durerile si in general orice problema medicala sunt cauzate de dezechilibrul sistemelor functionale ale corpului. Cand curgerea fluxului electro-magnetic al corpului se incetineste sau se blocheaza aceasta se numeste “stagnare”.

Pot exista stagnari la nivelul sangelui, al energiei mentale (fluxul electric), temperaturii, ventilatiei sau chimiei corpului. Cand cele cinci sisteme sunt in echilibru atunci corpul se repara, vindeca si reseteaza singur.

mai mult despre aurul monoatomic aici

Va invit pe aceasta cale sa participati la Body Mind Spirit Festival ce se va tine pe 27/28/29 03 la Sala Palatului. Firma ORMUS MINERALE reprezentant TibetanGold Health Minerals& Curative Tea Company va fi prezenta la stand 77.
Pe data de 28.03( sambata) la ora 18.00 vom tine un seminar cu tema "Piatra Filozofala, adevarul despre aurul monoatomic" sustinut de directorul firmei, Dragos Iliescu.

Se pare ca aurul are legatura cu glanda pineala. Pineala produce printre altele serhormonul fericirii Aurul monoatomic are efecte imediate pentru calmare si energizare, sporirea activitatii emisferei drepte si deci a intuitiei, estomparea durerilor fizice de orice natura, iar in timp efectele ingestiei ORMUS ajung pana la refacerea ADN-ului si activarea corpului de lumina.


Intrarea este gratuita--


AMAZING GRACE

DECI SE POATE-ROCK CRESTIN

Se poate sa umplem stadioanele si altfel decit prin fotbal, prin manele, prin muzica cu tzitze si buci. Se poate sa ne adunam si pentru a cinta rugaciuni. Se poate sa fim impreuna si pentru alte lucururi decit drogurile, sexul sau bataile. SE POATE!

CINTECUL DESERTULUI

Aceasta este rugaciunea mea in desert
Tot ce este in mine este pustiu
Aceasta este rugaciunea foamei din mine
Dar Domnul meu este un Dumnezeu ce daruieste


Si aceasta este rugaciunea mea in foc
In slabiciune, in incercari si in durere
Exista credinta pe care am dovedit-o
Care este mai valoroasa decit aurul
Asa ca purifica-ma Doamne prin flacari


O sa-Ti aduc laude
Si nici o arma faurita impotriva mea
nu o sa mai reziste.


Ma voi bucura
voi marturisi
Dumnezeu este victoria mea
si El este aici.


Aceasta este rugaciunea mea in lupta
Victoria inca adasta sa vina
Sint un cuceritor, un mostenitor al lui Christos
Asa ca stau in picioare
Bazindu-ma pe promisiunea Sa.

Toata viata mea
In fiecare anotimp
Tu esti Domnul meu
am o ratiune de a cinta
Am o ratiune de a Te lauda

Aceasta este rugaciunea mea la cules
Cind favorurile si harurile tale curg
Stiu ca ma umpli ca sa ma golesti din nou
Saminta pe care am primit-o, o voi semana





OLDIES BUT GOLDIES-PUTEREA IUBIRII

FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD-POWER OF LOVE

DESPRE COPIII CARE ISI SALVEAZA PARINTII

Pentru ca ei cred. Cred in existenta lumii visatului-dreamtime-ca si aborigenii si indienii, cred in dragonii ce se dovedesc a le aparea in fata ca persoane iubite, cred in prietenie si puterea de netagaduit a Intentiei, si mai ales cred ca nu pot fi invinsi. Si inving intotdeauna. SPIRITED AWAY (Furati in Spirit) capodopera lui HAYAO MIYAZAKI. OK, toate filmele sale sint capodopere.
Subtitrarile aici


FILMELE DE WEEKEND

Pentru ca uitam sa fim copii, pentru ca nu mai stim sa privim cum razele soarelui se incurca jucause in parul persoanei iubite(parinti, copii, iubiti, pisici, catei), pentru ca mintea rationala(instalatia straina care nici macar nu este a noastra) ne spune ca legendele sint inventate, cu toate ca mintea originara(vocea constiintei) STIE ca ele sint doar cronici ce au sfidat timpul, pentru ca nu mai avem timp sa citim si sa ne bucuram de povesti, in acest weekend va propun un exercitiu de puritate. Pentru cunoscatori, legendarul Hayao Miyazaki, japonezul ce a revolutionat industria desenelor animate, refuzind sa lucreze la comanda si in engleza. Filmele sale pot fi vazute in proportie de 99% doar in studioul sau-templu din Japonia, unde se aduna fani din toate colturile lumii. Toate au ca subiecti copii si adolescenti cu puteri magice si fac sa traiasca eroii mitici ai Japoniei.
Doamnelor si domnilor Castelul miscator al lui Howl, un film despre iubire, magie, vrajitori rasfatati in putere pe care forta iubirii ii transforma, aliati si frumusetea interioara.
Subtitrarile aici


Friday, March 20, 2009

CE PACAT: A fost prins hackerul roman care isi batea joc de Departamentul de Aparare al Statelor Unite


Un hacker din Iasi a reusit sa sparga serverele celei mai puternice armate din lume. Tanarul de 23 de ani a pus pe jar autoritatile americane dupa ce a obtinut informatii secrete ale Departamentului de Aparare al Statelor Unite. Dupa mai bine de doi ani de cautari, hackerul a fost identificat si retinut, se arata intr-un material antena3.ro preluat de ZIUA Online.
Americanii au intrat in alerta inca din anul 2006, atunci cand ieseanul a reusit sa acceseze neautorizat serverele Departamentului de Aparare al Armatei S.U.A. Expertii americani sustin ca Eduard Lucian Mandru, de 23 de ani a profitat de niste brese din sistemul de securitate si a introdus un virus de tip "troian" pe unul dintre servere. Astfel, el reusea apoi sa acceseze nestingherit o parte din baza de date a armatei americane si avea chiar controlul asupra calculatoarelor infectate. In acest fel, el a reusit sa obtina acces la informatii confidentiale ale Departamentului de Aparare al Armatei S.U.A. Investigatia a fost indelungata pentru ca hackerul iesean se conecta prin servere din Japonia, iar dupa ce reusea sa intre pe sistemele informatice americane isi stergea toate parolele de acces. Ofiterii de la Biroul de Combatere a Crimei Organizate si procurori ai Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT) Iasi, coordonati de autoritatile americane, au descins la locuinta tanarului cand acesta incerca sa stearga toate datele de pe memoria calculatorului. (Z.O.) Vezi si Presa italiana despre un hacker roman: "Creier pur! Acest baiat merita sa fie gratiat!"


sursa victor roncea

NOVENA SFINTEI MARTA



RUGACIUNE CATRE SFANTA MARTA

Aceasta rugaciune se spune in 9 zile de MARTI la rand, avand o lumanare sfintita aprinsa. Rugaciunea este atat de puternica, incat inainte de a termina novena, se va primi lucrul cerut oricat de greu ar parea.


Sfanta MARTA, ma indrept catre tine plin(a) de incredere, cerandu-ti ajutor. Cred cu tarie ca ma vei ajuta si ma vei sprijini cand mi-e greu. Spre a-ti arata recunostinta mea, iti fagaduiesc sa fac cunoscuta si altora aceasta rugaciune. Te rog cu umilinta sa-mi aduci alinare in suferintele si dorintele mele.


In numele negraitei bucurii care ti-a cuprins inima cand i-ai oferit adapost Mantuitorului lumii in casa ta din Betania, te implor, roaga-te pentru mine si familia mea ca sa-l pastram pe DUMNEZEU in inimi, astfel incat sa ne invrednicim a primi ajutor in nevoile noastre, mai ales in durerea care ma copleseste acum (aici spune-ti dorinta).
Te implor ajutatoarea celor aflati in suferinta, infrange orice greutate, precum ai infrant balaurul care zace la picioarele tale.


Tatal nostru si Bucura-te Marie (de 3 ori).


Sfanta MARTA, roaga-te pentru mine si familia mea.

Amin!

SFINTA MARTA INVINGATOAREA BALAURULUI


Multe culturi au eroi si eroine distrugatoare de balauri. In Europa si Orientul Apropiat este sarbatorita Sfinta Marta ca invingatoarea dragonului.

Martha era sora Sfintului Lazar din Bethania (pe care Iisus l-a inviat din morti) si a sfintei Maria Magdalena. Conform traditiei ea a parasit Palestina dupa rastignirea lui iisus, si in jurul anului 48 a ajuns in Provence impreuna cu sfinta Maria Magdalena si Lazar. Martha s-a stabilit in Tarascon. Aici a gasit populatia devastata de un dragon de sex feminin (Tarasque) ce iesea din apa si ucidea oamenii, devastind si proviziile lor. Se spune ca Tarasque era un dragon cu 6 picioare scurte, ca cele ale unui urs, un corp de bivol acoperit de o carapace ca de broasca testoasa acoperita cu tepi, si o coada solozoasa terminata cu un ac de scorpion. Ea avea cap de leu si o expresie nesuferita pe fata.

Tarasque processionMartha a momit-o pe Tarasque in oras, dupa ce i-a laudat bunatatea, dar acolo oamenii au ucis-o. Se spune ca sfinta Martha a plins dupa aceasta fapta, dar i-a iertat pe oameni caci suferisera din cauza monstrului mult timp. Orasul Tarascon a fost numit astfel in onoarea acestei intimplari, si la fel iarba tarhon poarta numele dragonesei.

Sfinta Martha este patroana femeilor casnice, bucatarilor, dieteticienilor, calatorilor si celor ce lucreaza in turism.


SIGILIILE CELOR 7 ARHANGHELI

RUGACIUNEA ARHANGHELILOR


Rugăciune către Sfinţii Arhangheli

Doamne Dumnezeule, mare Împărate şi fără de început, trimite Doamne pe Mihail Arhanghelul şi slujitorul Dumnezeieştii Tale Slave să gonească pe toţi vrăjmaşii care se luptă cu noi, şi în ceasul ieşirii sufletului meu din ticălosul meu trup, să fie lângă mine şi să mă izbăvească de vrăjmaşii cei ce-mi chinuie sufletul în ceasul morţii mele, şi pe Gavriil vestitorul Prea Curatei Fecioare, pe Rafail, tămăduitorul neputinţelor sufleteşti şi trupeşti, pe Uriel, Selafiel, Jehudiel şi Varahiel, trimite Doamne Arhanghelii şi îngerii Tăi spre ajutorul nostru, ca să ne scoată de la vrăjmaşii cei văzuţi şi nevăzuţi.

O, Dumnezeieştilor şapte Arhangheli, nu ne lăsaţi pe noi, cei ce scăpăm la acoperământul vostru, certaţi-i pe toţi cei ce se luptă cu noi, şi-i faceţi pe ei, ca pe nişte praf pe faţa pământului cu puterea voastră cea sfântă.
O, Dumnezeieştilor Arhangheli şi îngeri cei cu pioase aripi, întâilor voievozi ai cereştilor puteri, nu ne lăsaţi pe noi cei ce ne rugăm şi cerem ajutorul vostru.
O, minunaţilor Arhangheli şi îngeri păzitori ai noştri cei nebiruiţi, fiţi nouă ajutor întru toate ispitele ce ne împresoară de la diavoli şi de la oamenii cei răi, în scârbe, în boli şi in toate felurile de nevoi, şi ne păziti de tot felul de răutăţi sufleteşti şi trupeşti.
O, marilor şapte Arhangheli, Mihaile, Gavriile, Rafaile, Uriele, Selafiele, Jehudiele şi Varahiel nu ne lăsaţi pe noi, Arhanghelilor izbăvitori de toată înşelăciunea diavolească, si biruiţi pe toţi cei ce se împotrivesc nouă.
Cu puterea cinstitei şi făcătoarei de viaţă Cruci a Domnului, cu rugăciunile Prea Sfintei Născătoare de Dumnezeu şi cu ale tuturor sfinţilor, ale marilor Arhangheli şi îngeri, Mihaile biruitorule al vrăjmaşilor, biruieşte pe toţi cei ce se luptă cu noi, si tu Gavriile vestitorul Prea Curatei Fecioare, Rafaile tămăduitorul neputinţelor omeneşti, tămăduieşte neputinţele noastre cele sufleteşti şi trupeşti, Uriele care eşti raza focului Dumnezeirii, luminează-ne şi pe noi cei întunecaţi. Selafiele rugătorule către Dumnezeu pentru toţi oamenii, roagă-te şi pentru noi păcătoşii şi ne îndeamnă la rugăciune, la blagoslovenia lui Dumnezeu; Jehudiele care-i întăreşte pe cei ce se ostenesc si întăreşte-mă şi pe mine la nevoinţă şi la petrecere sfinta, ca să-mi spovedesc păcatele şi sporire la faptă bună dăruieşte-mi. Varahiele dătătorule de blagoslovenie şi mijlocitor al facerilor de bine, mijloceşte şi pentru mine blagoslovenia lui Dumnezeu şi mântuirea şi facerea de bine, pentru toate cele sufleteşti şi trupeşti.
Ajutaţi-mă pe mine, nevrednica roabă a voastră, şi ne izbăviţi de cutremur, de potop, de foc, de sabie şi de moarte năprasnică şi de tot înşelătorul vrăjmaş. Şi ne izbăviţi pe noi şi pe toţi cei ce se roagă vouă întotdeauna, acum şi pururi şi în vecii vecilor. Amin.

TALISMANUL




Slava Tie Dumnezeul nostru... Împarate ceresc... Sfinte Dumnezeule... Preasfânta Treime... Tatal nostru... Ca a Ta este împaratia... Miluieste-ne pe noi... Slava... Doamne, miluieste-ne pe noi... Si acum... Usa milostivirii...

Aceasta rugaciune a fost gasita in 1585, sub mormantul Mantuitorului. Acela care va citi aceasta rugaciune, sau o va asculta cand o va citi altcineva, sau o va purta asupra sa, acela nu are sa moara subit, nu va fi invins in lupta si nu va cadea in mainile dusmanilor. El nu va fi niciodata invins. Cand o femeie se afla in durerile nasterii, de se va citi aceasta rugaciune, va avea nastere usoara. De se va atinge cu el (Talismanul) partea dreapta a copilului, acel copil va fi ferit de toate bolile si accidentele si va fi cu noroc. Acela care va purta asupra sa aceasta rugaciune, va crede si va face numai fapte bune, va fi ferit de toate felurile de boli, inclusiv de epilepsie. Cand veti vedea pe cineva in prada acestei boli, se spune ca este de ajuns a atinge partea dreapta a corpului bolnav cu aceasta rugaciune, ca sa se vindece cu desavarsire. Acela care va scrie aceasta rugaciune, fie pentru el, fie pentru altii, il voi binecuvanta, zice Domnul Dumnezeu, iar acela care va ramane nepasator, batandu-si joc si dispretuind-o, va fi pedepsit. Cand aceasta rugaciune va fi dusa intr-o casa, acea casa va fi ferita de orice fel de primejdii, acea casa nu va fi inundata, nici distrusa de dusmani. Acela care va citi in fiecare zi aceasta rugaciune, va fi prevenit cu 3 zile inainte de ceasul mortii sale.

Aceasta rugaciune trebuie citita in Numele Tatalui, al Fiului si al Sf. Duh. Amin. Eu, Domnul Dumnezeu Atotputernic, trimit pe pamant aceasta rugaciune de rezistenta in fata dusmanilor. Puterea sa este mare, atat pentru cel care o poarta, cat si pentru cei care o aud citita, fiind valabila 20 de zile, timp in care nu ti se poate intampla nimic rau. Cel care o citeste este ferit de incendii, de inec si de vrajitorii. Cand o femeie naste, i se pune rugaciunea pe cap, spunand de 3 ori rugaciunea Sfintei Treimi si Tatal Nostru si ea va naste usor. Acela care va purta aceasta rugaciune si va crede in cele inscrise intr-insa, va invinge asupra dusmanilor sai. Se incepe cu Sfanta Cruce a lui Iisus Hristos, se va pune inaintea ta, sau sub perna cand dormi; ziua a se purta in partea dreapta zicand: Crucea lui Iisus sa ma apere impotriva rautatilor si dusmanilor. Tine-ma Iisuse Hristoase si ma apara cu puterea Ta. fereste-ma de toti dusmanii vazuti sau nevazuti, care doresc nimicirea mea. Acest lucru te va ajuta, deoarece acest talisman a fost scris de Iisus Hristos si de Fecioara Maria si puterea lui este mare. Acela care va auzi despre aceasta rugaciune, sa o ceara, ori sa o scrie, cu gand curat si litere de aur in mintea si sufletul sau. Domnul Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu cu Sfanta Treime poruncesc ca puterea acestui Talisman sa o aiba numai acela care respecta zilele de lucru si sarbatorile. Castigul nostru sa nu-l castigam in zilele de sarbatoare. De aceea s-au dat 6 zile de lucru, ca cea dea 7-a, Duminica, sa ramana zi de repaus, reculegere si rugaciune; sa se tina cu curatenie si fapte bune. Sa se mai stie ca Dumnezeu s-a nascut din Sfanta Fecioara Maria intr-o noapte sfanta. Cei care nu respecta cele 10 porunci vor fi blestemati si pedepsiti cu boli si foamete, cu razboi si multe altele. Pentru cei mai putin rai voi face voi face sa existe intotdeauna un indrumator, un stapan unul peste celalalt si necredinta va fi pedepsita cu tunete si fulgere. Poruncesc ca intotdeauna sa se mearga la biserica, tineri, femei, barbati, batrani si copii, in toate duminicile si sarbatorile. Sa-si recunoasca greselile, inainte de spovedanie sa se duca pregatiti, pentru a nu se uita vreun pacat. Sa nu se injure niciodata pe drept sau pe nedrept. Sa nu va fie rusine de saracie, nici de semenii vostri. Cel care are pacate mari, sau cate stele pe cer, va fi iertat de ele daca va purta TALISMANUL asupra sa, citindu-l macar o data pe saptamana. Acela cere-l va da si altora sa-l copieze, il va citi, sau il va da de scris, sau il va darui, acelui om bine ii va merge, iar care nu crede in el, va fi blestemat in vecii vecilor. Afara de aceasta porunca, sa credeti si sa tineti acest TALISMAN al lui Iisus Hristos care s-a nascut din Fecioara Maria. Faceti acest lucru in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh. Amin. Eu, Iisus Hristos, port ranile Mele cu putere de rezistenta in fata durerii si desertaciunilor lumii prin ajutorul acestui TALISMAN ! Cine are acest TALISMAN, acela sa stea linistit asa cum am stat si Eu, Iisus Hristos, in reculegere. In numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh, Amin. Cine va purta aceasta binecuvantare, TALISMANUL, asupra sa, din partea dusmanilor rau nu va suferi, caci sufletul incarcat de nenorociri si catastrofe nu se va inspaimanta de nimic, nici in fata glontului unui criminal sau dement. Va invinge in fata unui furt imediat sau dinainte complotat, ori alte rautati, inca dinainte va fi ferit de orice imprejurare rea. In cazul unui atac direct cu orice arme, ele nu vor actiona, nu vor putea sa nimiceasca pe nimeni dintre cei care poarta acest Talisman asupra lor, sau cel care l-a auzit citindu-se fiind ferit de tot raul timp de 20 de zile, conform poruncii Domnului nostru Iisus Hristos. In al 2-lea rand, toate armele vizibile si invizibile vor sta nemiscate, prin botezul lui Iisus Hristos, care s-a botezat in apa Iordanului. In al 3-lea rand, toate armele vizibile si invizibile vor sta nemiscate prin nevinovatiile Sfintei Fecioara Maria. In al 4-lea rand, vor sta nemiscate toate armele vizibile si invizibile din porunca Sfantului Duh. Amin. In al 5-lea rand, vor sta nemiscate toate armele vizibile si invizibile prin firea Domnului nostru Iisus Hristos, care m-a creat si pe mine. In al 6-lea rand, vor sta nemiscate toate armele vizibile si invizibile in numele tuturor Sfintilor si in marirea Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh. Amin. Dumnezeu, pe toti care vor purta acest TALISMAN ii va binecuvanta in vecii vecilor. Amin. Cel care poarta acest TALISMAN va fi scutit de rele si de vrajitorii, nici in judecata nu va fi nedreptatit, de asemenea nici doborat de nici un fel de arma. JUR prin Adevarul acestor vorbe Sfantul Fiu Iisus !

Asadar, iubiti crestini, luati acest TALISMAN; sa fie pentru mine calauza vietii si reusita impotriva dusmanilor. Sa fie de folos acelora pentru care am scris si sa le ajute Dumnezeu in toata viata lor. Amin.

VISUL MAICII DOMNULUI


Visul Maicii Domnului Aceasta rugaciune s-a gasit la prea Sfantul Mormant al Prea Sfintei de Dumnezeu Nascatoare si pururea Fecioara Maria, care talmacindu-se din greceste, s-a tiparit in romaneste de mai multe ori, cuprinzand si urmatoarea preacuvantare: Aceasta rugaciune cine o va citi cu credinta in toata ziua o data si o va purta la sine acela cu puterea lui Dumnezeu cel in trei fete preaslavit si cu ajutorul Prea Sfintei de Dumnezeu Nascatoare va fi pazit de toate relele si nu se va tine de inecare in rauri sau in mare, nici nu va muri de vreo moarte cumplita si de boala, ci isi va afla mangaierea sufletului sau si insanatosire. Femeia insarcinata de o va citi in toate zilele, va naste cu usurinta, iar cei asupriti isi vor dobandi dreptatea. Cel ce va fi suparat de dusmani si de duhul necurat se va izbavi, si, la sfarsitul vietii sale, cu trei zile inainte de moarte sa va vedea in somnul sau pe Prea Sfanta de Dumnezeu Nascatoare, cu ale carei rugaciuni Hristos Dumnezeule mantuieste-ne pe noi. Amin Visul ce a visat Nascatoarea de Dumnezeu mai inainte de a se rastigni Domnul nostru Iisus Hristos . Dormind Prea Sfanta Fecioara de Dumnezeu Nascatoare in muntele Eleonului, cand a fost in cetatea Betleemului, a venit acolo Domnul nostru Iisus Hristos si a intrebat-o : Maica mea Prea Sfanta dormi? Iara ea a zis : Fiul meu prea dulce si prea frumoase Iisuse am fost adormita si iata ca am visat strasnic vis pentru Tine. Si a zis Domnul : Spune maica mea visul ce ai vazut , si ea a zis : Fiul meu prea dulce, am vazut pe Petru in Antiohia si Roma si pe Pavel in Damasc ; iar pe tine te-am vazut in cetatea Ierusalimului rastignit pe cruce, langa doi talhari. Carturarii, fariseii si necredinciosii defaimandu-te foarte, te-au batjocorit si descult te-au judecat si cu otet te-au adapat cu trestie, si cu toiag peste cap te-au batut, si in sfantul obraz te-au scuipat si cununa de spini pe capul tau au pus, si unul din ostasi cu sulita in coasta te-a impuns, din care indata a iesit sange si apa. Soarele s-a intunecat si luna in roseata s-a schimbat. Catapeteazma templului de sus pana jos in doua s-a despicat, intuneric mare s-a facut peste tot pamantul, de la al saselea pana la al noualea ceas. Iosif si cu Nicodim mi se parea ca te coboara de pe cruce si cu giulgiu curat te-au infasurat ,si in mormant te-au pus; si in iad te-ai pogorat si usile cele de arama le-ai sfaramat si zavoarele cele de fier le-ai zdrobit, pe Adam si Eva scotandu-i afara si inviind a treia zi te-ai inaltat la ceruri si te-ai pus de-a drapta Tatalui.
Iar Domnul a zis : Maica mea Prea Sfanta adevarat vis ai visat si acestea toate voi sa le patimesc pentru neamul omenesc. Si de va scrie cineva visul tau si il va tine la sine, il va purta in casa sa si il va pastra, de cea casa dracul nu se va apropia si pe duhul cel necurat il va goni si ingerul lui Dumnezeu va sta totdeauna langa dansul dea dreapta si de navalirile si supararile dinspre oanenii cei rai va fi mantuit; si la drum de va calatori si va avea acest vis pe langa sine, acel om nu se va teme de grindina, de tunet, de fulger si va fi langa dansul indreptand calea lui ori incotro va merge. La dreapta judecata va afla mila si la iesirea sa din viata ma voi arata acelui om dimpreuna cu tine, Maica mea, si ingerul meu va lua sufletul lui ducandu-l in imparatia cerurilor, veselindu-se acolo cu toti dreptii, care din veac bine au placut mie. Amin
O pea sfanta Doamna si Stapana Fecioara de Dumnezeu Nascatoare , primeste nevrednica mea rugaciune si ma pazeste de moarte napraznica si-mi draruieste pocainta inaintea sfarsitului meu.

RUGACIUNEA NODURILOR




Rugaciune catre Maica Domnului care desface nodurile(necazurile, magia neagra)

O,Mama prea iubita si Prea Sfanta Marie
Tu care desfaci "nodurile" ce ii sufoca pe copiii Tai
Intinde-Ti Mainile Milostive spre mine
Iti incredintez astazi acest "nod"(necaz; il numim, pe cat posibil) si toate consecintele negative.


Iti dau acest "nod" care ma chinuie si ma face nefericita si ma impiedica sa ma unesc cu Tine si cu Fiul Tau, Mantuitorul meu.


Cred cu tarie ca poti sa desfaci acest "nod" pentru ca Domnul Iisus iti da intreaga putere
Tu esti Mama mea, stiu ca vei face asta pentru ca ma iubesti cu Insusi Iubirea Lui Dumnezeu
Maica Domnului, care desfaci "nodurile" vietii mele, roaga-Te pentru mine !
Iti multumesc Maicuta mea prea iubita (3 metanii)


O, Mama prea iubita, izvorul tuturor harurilor
Inima mi se indreapta azi catre Tine
Recunosc ca sunt pacatoasa, si am nevoie de ajutorul Tau
Incredintez in Mainile tale acest "nod" si Te rog sa ma ierti ca am neglijat adeseori harurile pe care Tu le obtii pentru mine
Maica Domnului, care desfaci"nodurile"vietii mele, roaga-Te pentru mine!
Iti multumesc Maicuta mea prea iubita(3 metanii)


Preasfanta mea Mijlocitoare, Imparateasa cerului
Tu ale carei Maini primesc si impart toate bogatiile Ceresti
Depun in Mainile Tale acest "nod" al vietii mele.
Ii cer iertare Parintelui Vesnic pentru greselile mele
Ca Tu sa poti desface acest "nod" pentru care iti multumesc si a-mi usura viata.
Maica Domnului care desfaci "nodurile" vietii mele, roaga-Te pentru mine!
Iti multumesc Maicuta mea prea iubita (3 metanii)


Maica Sfanta Preaiubita, care ii primesti pe toti cei care Te cauta, ai mila de mine
Depun in Mainile Tale acest "nod" greu.
El imi alunga pacea, imi paralizeaza sufletul, ma impiedica sa merg catre Domnul meu si sa-mi pun viata in slujba Lui.
Desfa Te rog acest "nod" din viata mea, o, Maicuta Buna


Cere de la Fiul Tau Iubit vindecarea credintei mele paralizate, care se lasa doborata.
Mergi alaturi de mine ca sa incetez sa ma tot plang, sa invat sa multumesc in fiecare clipa si sa surad, increzatoare in puterea Ta.
Maica Domnului care desfaci "nodurile" vietii mele, roaga-Te pentru mine!
Iti multumesc Maicuta mea prea iubita(3 metanii)


Mama care desfaci "nodurile"
Blanda, generoasa si plina de iubire,
ma indrept catre Tine, pentru a incredinta inca o data in Mainile Tale acest nod.
Iti cer intelepciunea lui Dumnezeu, ca sa actionez in Lumina Duhului Sfant, pentru a deznoda toate aceste dificultati.


Elibereaza-ma de amaraciunea, de mania si de ura carora le-a dat nastere acest "nod" in mine
Da-mi blandetea Ta, ca sa invat sa meditez totul in tacere in inima mea
Duhul lui Dumnezeu sa vina asupra mea sa primesc o viata noua
Maica Domnului care desfaci "nodurile" vietii mele, roaga-Te pentru mine!
Iti multumesc Maicuta mea prea iubita(3 metanii)


Regina si Mama Indurarii, iti predau acest "nod" al vietii mele
Si te rog sa-mi dai o inima care sa stie sa fie rabdatoare, in timp ce Tu desfaci acest"nod" greu al vietii mele.


Invata-ma sa perseverez in ascultarea Cuvantului Lui Dumnezeu, sa ma spovedesc, sa ma impartasesc si ramai cu mine.
Pregateste-mi inima pentru a sarbatori cu ingerii Harul pe care Tu esti pe cale sa mi-l obtii.
Distruge capcanele care au provocat aceste"noduri" in viata mea.


Iti dau inima si tot ce-mi apartine: casa, familia, bunurile exterioare si interioare, sa-Ti apartina pentru totdeauna.
Sa stergi cu milostivirea Ta lacrimile din ochii mei si sa ma privesti in Bratele Tale


Invaluie-ma in Mantia Ta de iubire, pastreaza-ma sub ocrotirea Ta
Te rog sa-mi desfaci acest"nod"pentru totdeauna...Sper in Tine
Maica Domnului,care desfaci"nodurile" vietii mele, roaga-Te pentru mine!
Iti multumesc Maicuta mea prea iubita(3 metanii)


Aceasta este o rugaciune inspirata dupa o icoana care o reprezinta pe Maica Domnului in picioare impodobita ca o imparateasa; ea are in partea dreapta un inger ce-i da o panglica cu diferite noduri, mai mici si mai mari. Maica Domnului prinde panglica cu Sfintele Sale Maini, si cu rabdare desface fiecare nod, dand panglica intinsa, netezita unui alt inger din stanga Sa.

Tuesday, March 17, 2009

FAIROUZ CINTIND RASTIGNIREA DOMNULUI

Astazi a fost suspendat pe un copac Cel ce a suspendat pamintul peste ape
Astazi a fost spinzurat de un copac Cel ce a separat pamintul de ape.
Astazi a fost rastignit pe un copac Cel ce a despartit pamintul de ape.

Today is suspended upon the Tree, He who suspended the land upon waters.
Today is suspended upon the Tree, He who suspended the land upon waters.
Today is suspended upon the Tree, He who suspended the land upon waters.

O coroana de spini il incoroneaza pe El, care este regele ingerilor.
Este imbracat cu roba purpurie a rusinii El care imbraca cerul cu nori.
El primeste lovituri, El care l-a eliberat pe Adam in Iordan.
Este batut in cuie, Cel care este Fiul Fecioarei.

A crown of thorns crowns Him, who is the King of the angels.
He is wrapped in the purple robe of mockery, who wraps the heavens with clouds.
He receives smitings, who freed Adam in the Jordan.
He is tranfixed with nails, Who is the Son of the Virgin.

Veneram crucificarea Ta Iisuse
Veneram suferinta Ta Christoase,
Veneram rastignirea Ta Iisuse
Arata-ne invierea Ta glorioasa!

We venerate Thy passion, O Christ.
We venerate Thy passion, O Christ.
We venerate Thy passion, O Christ.
Show us also Thy glorious resurrection!

اليوم علق على خشبة الذي علق الأرض على المياه

إكليل من شوك وضع على هامة ملك الملائكة
برفيرا كاذباً تسربل
الذي وشح السماء بالغيوم
قبل لطمة الذي أعتق أدم في الأردن
ختن البيعة سمر بالمسامير
و إبن العذراء طعن بحربة
نسجد لألامك أيها المسيح



Monday, March 16, 2009

EMINESCU ASASINAT

2009 este anul deşteptării, un an aflat sub semnul Eminescu.
Au trecut o sută şi douăzeci de ani de la moartea sa. Pentru prima oară însă, circumstanţele reale ale morţii sale sunt puse în discuţie publică iar conturul activităţii sale politice şi jurnalistice este luat în calcul pentru a desluşi dispariţia sa abruptă. Puţină lume ştie cum a murit Eminescu: lovit în cap în timp ce cânta "Deşteaptă-te române"! Manualele şcolare sunt pline de parascovenii despre Eminescu dar omit astfel de mici "amănunte" continuând perseverent să descrie circumstanţa morţii lui Eminescu ca urmare a îmbolnăvirii acestuia de o boală venerică. Cine sunt aceia care perpetuează falsul şi alimentează mituri mincinoase pe seama lui Mihai Eminescu? Ce fel de profesori de limba română predau tâmpenii peste tâmpenii pe seama lui Eminescu, copiilor? Cine le-a dat diplome, cine îi girează, cine le scrie manualele? Cine sunt aceia care se fac vinovaţi de risipirea zestrei lăsată de acesta? Ce fel de stat este statul român care recompensează detractorii lui Eminescu şi pune la loc de cinste falsificatorii memoriei acestuia? Tendinţa detractorilor este de a-l coborî în planul discutabilului şi al disputabilului. Negaţia şi denigrarea, “demitizarea” şi “prelucrarea” lui Eminescu din ultima perioadă este însă expresia unui alt tip de apetit critic, generat şi coordinat de o grupare descalificată moral dar totodată dominantă, încă, din punct de vedere politic. Eminescu ba nu ar fi fost suficient de creştin ortodox, ba nu ar fi meritat să fie numit poet naţional, ba nu era “politically corect”, ba aşa ba pe dincolo. Pe undeva tot răul este spre bine, pozitivarea negativităţii funcţionează şi (mai ales) în “cazul Eminescu”. Punerea sub semnul întrebării a valorii, chiar negaţia şi contestarea lui Eminescu are şi o parte pozitivă deoarece până la urmă îl întăreşte. Critica valorii instituţionalizate este utilă în sine fie şi pentru că astfel are loc testarea trăiniciei scării de valori. Faptul că o operă ajunge, periodic, obiect de contestaţie se încadreaza în ciclul firesc al "ajustărilor" contemporaneităţii.Eminescu a trecut cu bine prin toate aceste încercări. Chiar sub aspect comercial, Eminescu a rămas în top, producându-se mai mulţi bani din re-re-editările sale decât din toate operele cumulate ale întregii bresle scriitoriceşti din România, pe parcursul ultimului secol. În cei peste 150 de ani de circulaţie neintrerupta, numele său nu s-a estompat nicio clipă. Singurul reper serios de evaluare a circulaţiei numelui lui Eminescu este chiar biblioteca Eminescu, constituită la Botoşani, din donaţia renumitului bibliofil Ion. C. Rogojanu, care include 8.000 de titluri de cărţi de şi despre Eminescu, la care se vor adăuga, alte (cel puţin) 7.000 de volume. Au apărut şi vor mai apare mii de cărţi, ale multor mii de autori care l-au adjudecat sau l-au judecat, l-au contestat, refuzat, criticat. „Sacrificarea” lui Eminescu, re-executarea sa simbolică, re-aducerea sa la starea de cadavru este însă cu totul altceva. Tipologia curentului contestatar dirijat de la nivel de stat din ultima perioadă este diferită tocmai deoarece este executată de persoane politice cu poziţii nu doar în viaţa literară ci şi, mai ales, în stat sau în instituţii ce ţin de statul român. Este o formă de reeditare a asasinatului său – realizat tot de “persoane de stat” - precedat de moartea civilă. Eminescu este ţinta, şi astăzi, a unui curent aşa zis “progresist” izvorât de fapt din catacombe ideologice care încearcă să-l împingă la o periferie a istoriei şi culturii româneşti. O tentativă demolatoare colectivă, dar care îşi are originea într-un centru ideocratic comun, forţează schimbarea orizontului de receptare a lui Eminescu. Instanţe culturale, literare şi politice cu platformă de audienţă cum ar fi criticul literar şi amploaiatul MAE Nicolae Manolescu, îndeamnă la renunţarea omologării naţionale a lui Eminescu. Dezavuare, demitizare, reconsiderare, negaţie sunt noii vectori normativi ai discursului “oficial” despre Eminescu.


Eminescu – cadavrul…

Însă purtătorul de cuvânt al “ideilor progresiste”, totodată reprezentant la nivel de stat al canonului oficial, este actualul şef al ICR, H.R.Patapievici. Acesta consemna în câteva fraze cheie, următoarele consideraţii despre modelul Eminescu într-un cunoscut articol scris în 2002 şi dedicat "Inactualităţii lui Eminescu", reluat (respectiv asumat şi întărit) şi mai recent, în 2006:- “Ca poet naţional Eminescu nu mai poate supravieţui, deoarece noi azi ieşim din zodia naţionalului”- “Eminescu nu mai e la modă, deoarece nu mai “dă bine””- “înţelegem amploarea prăbuşirii cotei lui Eminescu la bursa valorilor proclamate la lumina zilei”- “azi, Eminescu a devenit suspect”- “patul lui Procust al noului canon importat din “ţările progresiste” a arătat fără dubiu că fostul poet naţional al României clasice e “politic incorect”- “Din punct de vedere politic, Eminescu pare a fi irecuperabil”- “Eminescu nu ne mai poate apărea decât ca exasperant de învechit”- “cultura română din ultimii ani, în lupta pentru integrare euro-atlantică, nu doreşte decât să scape de tot ce este învechit adică să fie progresistă”- “Pentru nevoia de chip nou a tinerilor care în cultura română de azi doresc să-şi facă un nume bine văzut înafară, Eminescu joacă rolul cadavrului din debara”Sintagma utilizată de Patapievici, “cadavru din debara” pleacă de la expresia, folosită “în ţările progresiste”, “ skeleton from the closet”, cu sensul de secret stânjenitor. De expresia “corpse in the closet” nu am auzit încă. Există însă sintagma “cadavru politic” şi mi se pare destul de plauzibilă ipoteza clivajului de sensuri (intenţionat sau nu), mai ales având în vedere faptul că accentul pus asupra temei politice în textul “manifest” al viitorului secretar de stat pus de administraţia prezidenţială să reprezinte cultura României în lume. Compunerea imaginii Eminescu-cadavru spune, intertexual, poate mult mai mult decât a intenţionat autorul. Vocaţia excremenţială din textele de debut ale lui Patapievici se rafinează aici, intervenind o subtilă abordare exegetică necromaniacă. Concepţia de abordare a tezei este tot în cheie politică, de aici şi invocarea integrării euro-atlantice, un proces profund politic şi de siguranţă naţională, nu cultural. Un “text manifest” similar în concluzii aparţine lui Cristian Preda, tot amploaiat al mai multor administraţii prezidenţiale. Cristian Preda s-a afirmat mai din timp decât Patapievici, în 1998, în Dilema, publicaţia ministrului de externe al României, Andrei Pleşu. "Eminescu trebuie contestat şi demitizat, dar nu pentru rudimentele sale de gândire politică. Din acest punct de vedere, el este realmente nul. Nu ai obiect". Mai putin iscusit decât Patapievici, Preda nu s-a gândit să introducă şi „cestiunea siguranţei naţionale” în ecuaţia Eminescu poate şi deoarece NATO era încă o fata morgana la vremea aceea, pentru România „progresistă”.Modelul Eminescu ar fi deci, pentru epoca noastră, din punct de vedere cultural şi politic, inadecvat, “irecuperabil”, “suspect”, “învechit”, “nul”, iar junii şi junicile care vor nume “afară”, care aspiră la sincronie europeană, au nevoie de alte modele, de succes, nu cadaverice. Am aflat de curând şi care ar fi modelele “adecvate”, “euro-atlantice”, propuse de Patapievici, iar “sincronia” culturală invocată a fost confirmată public prin scandalurile de anul trecut legate de finanţarea de către ICR a unor juni dedicaţi pornografiei şi promovării simbolisticii anticreştine. În plan cultural, ne-am lămurit asupra “chipului nou a tinerilor care în cultura română de azi doresc să-şi facă un nume”. Chiar şi-au făcut un fel de nume, junii “progresişti” ai lui Patapievici. În plan politic, “sincronia”, adecvarea clasei politice actuale, conformă în întregime “noului canon importat din “ţările progresiste”, s-a vădit elocvent la alegerile recente din 2008 când din 18,3 milioane de români cu drept de vot au participat la vot doar 7 milioane, cea mai scăzută rată de participare din perioada postcomunistă a României. Dacă ar fi fost cuprinşi şi cei 12 milioane de români dinafara graniţelor între cetăţenii cu drept de vot probabil că ar fi fost şi mai grăitoare amendarea de către popor a actualei clase politice, cu tot cu modelele “bine văzute afară”.Chipul nou al clasei politice actuale, “înnoite”, “progresiste”, integrată euro-atlantic şi pe drept cuvânt ieşită din zodia naţionalului, cuprinde parlamentari infractori, excroci, derbedei, securişti, foşti comunişti ba chiar şi un caz de căcănar/gunoier-şef/om politic de succes.Acesta este referenţialul politic al unor Patapievici/Preda/Pleşu, ei înşişi, de altfel, tot oameni politici, stipendiaţi cu poziţii politice în calitatea lor de noi formatori ai bursei de valori cultural-politice. “Bursa” unde s-au “tranzacţionat” cel mai intens valorile conforme “noului canon importat din “ţările progresiste” este pe Calea Victoriei, respectiv sediul GDS, instituţie fondată de fostul comisar bolşevic Silviu Brucan. Aici a fost instalat “patul lui Procust” invocat de Patapievici. Racordurile mitologice pot juca feste celor care se folosesc de ele. Cu sau fără voie, invocarea eliminării lui Eminescu prin utilizarea de către Patapievici a imaginii “patului lui Procust al noului canon” spune totul despre ucenicii, calfele şi “meşterii” (Maeştrii) noului canon. Procust, se ştie, era un bandit, cam sadic si diabolic, un torţionar mitologic, devenit simbol al sistemului abuziv de încadrare (prin mutilare) în tipare ideologice. Patapievici, Preda, sunt doar porta-voci ideologice. Maiştrii cu funcţii comisariale stau mai la fereală, meşteresc prin fundaţii pretins (nou) europene.Procust şi sfârşitul “noului canon” politic Teza trâmbiţată zgomotos de comisarii lui Procust, a inadecvării cultural politice a modelului Eminescu, invocarea chiar a dezacordului dintre obiectivele de siguranţă naţională (integrarea în NATO) şi modelul politic eminescian se dovedeşte a fi, astăzi, doar o simplă gogomănie. Cel mai important factor de ameninţare la adresa siguranţei naţionale, o spun chiar rapoartele SRI, au fost chiar oamenii politici, clasa politică “progresistă” din care au făcut şi fac parte învăţăceii şi alumnii GDS-ului procustian. Jefuirea patrimoniului naţional (vezi fie doar şi Romtelecom, Petrom, Rompetrol), distrugerea sistemului de învăţământ (certificată de nivelul precar al generaţiilor ieşite de pe băncile şcolilor), fărâmiţarea coeziunii sociale şi naţionale, impunerea unor standarde anticreştine în sânul societăţii româneşti (vezi interzicerea icoanelor, finanţarea pornografiei cu accente sataniste) sunt “opere” ale clasei politice, îndrumată ideologic, comisarial, de maeştrii “noului canon”, de “progresiştii” patului lui Procust. La rândul lor, comisarii GDS-ului sunt finanţaţi chiar de noii moguli ai sistemului la care au pus umărul, pe care l-au avizat şi certificat. Sistem politic “bine văzut înafară”, dar care a fost acum, iată, invalidat “înăuntru”, chiar de alegători – de marea majoritate a poporului român. Poporul român a arătat fără dubiu că sistemul noului canon politic invocat de Patapievici în antiteză faţă de modelul Eminescu este cel care e, cu adevărat, “politic incorect”. “Nefiind oameni vrednici cari să constituie clasa de mijloc, scaunele instituţionale existente le-au umplut caraghioşii şi haimanalele, oamenii a căror muncă şi inteligenţă nu plăteşte un ban roşu, stîrpiturile, plebea intelectuală şi morală. Arionii de tot soiul, oamenii cari riscă tot pentru că n-au ce pierde, tot ce-i mai de rînd şi mai înjosit în oraşele poporului românesc (...) Ţărani? Nu sînt. Proprietari nu, învăţaţi nici cît negrul sub unghie, fabricanţi – numai de palavre, meseriaşi nu, breaslă cinstită n-au, ce sînt dar? Uzurpatori, demagogi, capete deşerte, leneşi cari trăiesc din sudoarea poporului fără a o compensa prin nimic, ciocoi boieraşi şi fudui(...) Oameni de stat cari nu pot justifica nici săvîrşirea şcoalei primare, advocaţi fără ştirea lui Dumnezeu, pictori orbi şi sculptori fără de mîni, generali cari nu ştiu citi o hartă, subprefecţi ieşiţi din puşcărie, legiutori recrutaţi dintre stîlpi de cafenele, jucători de cărţi şi oameni cu darul beţiei, caraghioşi care înaintea erei liberale vindeau bilete la cafe chantant, iată banda ocultă care guvernează azi Români” (art. Icoane vechi şi icoane noi, în Timpul, nr. 11, dec. 1877, Opere, X, p.19 şi 110) “Arionii”, la care se referă Eminescu, indică o tipologie inspirată de figura unui om politic contemporan cu ziaristul, ministrul cultelor şi instrucţiunii publice, Virgil Arion, cel care a avut un rol important, ulterior morţii lui Eminescu, în stigmatizarea ziaristicii eminesciene prin ruperea în două a operei eminesciene, cu aruncarea la coş, ca netrebuitoare, a ziaristicii. Ministrul Arion a jucat un rol decisiv în această operaţiune de extincţie a circulaţiei operei jurnalistice, deoarece era vizat direct şi cu autoritatea publică pe care a avut-o a instaurat, de fapt, modelul maiorescian al unui Eminescu-poet, diafan, singur, abuzând de cafea, obosit de munca istovitoare ca ziarist etc.Poate judeca oricine cu uşurinţă “adecvarea” la realitatea de atunci dar şi la actualitatea momentului politic de azi a celui pe care Arionii de azi, Patapievicii şi eiusdem farinae şi l-ar dori mort şi ascuns într-o debara.Marea majoritatea a românilor a înţeles deja că sistemul ticăloşit a ocupat România iar cadavrele politice care împut aerul României sunt “ticăloşiţi” care se află în băncile Parlamentului, la Preşedinţie, la guvernare. Cât despre scheleţii vechiului sistem nici măcar nu mai stau în debara, ci se afişează la vedere, în posturi “preşedinţi de onoare”, cum e cazul criminalului cu mâinile mânjite de sânge până la cot, Ion Ilici Iliescu. Situaţie care spune totul despre ce înseamnă conceptul onoarei pentru partidul de guvernământ din care face parte. “Canonul politic” procustian invocat de ciracii lui Procust este un eşec total, un antimodel politic. Deocamdată poporul român nu a aplicat încă metoda lui Tezeu, de “rezolvare” a torţionarului Procust, dar nu este timpul pierdut. Au trecut doar două decenii de la trasul cu arma în stradă. Dosarul Eminescu Cei care îl portretizează astăzi pe Eminescu în chip de cadavru îşi asumă astfel, pe cale simbolică, şi nu numai, filiaţii strânse cu cei care şi l-au dorit pe Eminescu cadavru, în epoca sa, cei care l-au şi înlăturat pe Eminescu din viaţa publică, tot în numele culturii politice “progresiste”, invocate în textul lui Patapievici.
Un excurs jurnalistic lansat acum doi ani de ziarişti de investigaţie afiliaţi la organizaţia Civic Media, pe tema sfârşitului abrupt a vieţii ziaristului şi omului politic Mihai Eminescu a dat recent roade neaşteptate. Ipoteza lichidării sale fizice a fost lansată ca o temă de anchetă de către ziarişti şi cercetători de marcă care au pornit un demers investigativ dedicat “colegului de breaslă” Mihai Eminescu. Tema de lucru a fost preluată şi urmărită cu o deosebită atenţie pentru cel mai mic detaliu arhivistic şi istoriografic, de filosoful Constantin Barbu care a lansat nu mai puţin de zece volume, ale unei investigaţii analitice complete realizate sub egida Academiei şi Fundaţiilor Mihai Eminescu. "Codul Invers - Arhiva înnebunirii şi uciderii nihilistului Mihai Eminescu", cum se intitulează seria de volume cuprinde mii de pagini de documente, însemnări în facsimil din Eminescu, grăitoare despre sacrificarea sa, fotocopii ale originalelor unor acte secrte din arhivele imperiale austro-ungare, fragmente din jurnalul şi memoriile regelui Carol I, din însemnările zilnice ale lui Maiorescu şi din ale altor contemporani ai crimei, părţi ale unor note informative secrete din arhivele unor servicii ale ţărilor europene. Un astfel de "plan de măsuri" în ce-l priveşte pe militantul societăţii conspirative "Carpaţii" - Mihai Eminescu – poartă semnătura însuşi împăratului Franz Josef!Deoarece Eminescu era o ţintă de stat, o ameninţare la adresa siguranţei imperiale! Context care dezvăluie un Eminescu geopolitician şi naţionalist implicat în acţiuni conspirative pentru proiectul Daciei Moderne – România Mare.
Eminescu a devenit o victimă a regimului politic datorită în principal implicării sale în presă şi politică. Ziaristul Eminescu a fost o ţintă operativă şi a fost urmărit pas cu pas de agenţii secreţi ai Imperiului Austro-Ungar. Eliminarea sa de pe scena politică s-a datorat unei acţiuni conspirate executate cu profesionalism. Eminescu a atras una dintre cele mai complexe manevre de dezinformare şi intoxicare specifice domeniului serviciilor speciale. Posteritatea sa a fost deformată şi manevrată de toate regimurile politice care s-au succedat în România. Restabilirea adevărului despre Eminescu este o datorie de onoare a breslei ziariştilor. Ca şi mulţi alţi ziarişti Eminescu a intrat în malaxorul aparatului represiv (a fost arestat de opt ori), al poliţiei politice şi - mai mult decât atât – a devenit o problemă (şi o afacere) de Stat.Cea mai însemnată parte a activităţii sale a fost dedicată gazetăriei, politicii. Din 1876 devine ziarist profesionist, ocupaţia sa principală până la sfârşitul vieţii. Debutează la Curierul de Iaşi apoi, în 1877 este redactor la Timpul, din 1880 redactor şef şi redactor pe politică până în 1883. În mod brutal, în iunie 1883, munca sa este întreruptă şi este introdus cu forţa într-un ospiciu. Poliţia, sub comanda Puterii de stat îl transformă astfel pe Eminescu într-unul dintre primii deţinuţi politici ai statului modern român. Oricum este primul ziarist căruia i se pune căluş în gură în această manieră dură. Metoda va fi perfecţionată sub comunism.Eminescu îşi asumă ca pe o profesiune de credinţă lupta pentru România amendând atât liberalii cât şi conservatorii pentru politica de cedarea în interesul marelui capital în chestiuni arzătoare ale timpului. Scria vibrant, scria cu patos dar şi cu rigoare scria cu o forţă devastatoare. Maiorescu notează - “Eminescu s-a făcut simţit de cum a intrat în redacţie prin universul de idei al culturii ce acumulase singur, prin logică şi verb”. “Stăpân pe limba neaoşă” şi cu o “neobişnuită căldură sufletească”, Eminescu însufleţea dezbaterea publică şi totodată izbea necruţător “iresponsabilităţile factorilor politici, afacerismele, demagogia şi logoreea păturii superpuse”. Eminescu - omul politic naţional Pe scurt un ziarist de marcă, o voce puternică, un spirit radical şi incomod. Mihai Eminescu avea o funcţie publică foarte importantă ca redactor-şef al ziarului Timpul, care era organ oficial al Partidului Conservator. Maiorescu – la organizarea Partidului Conservator a arătat clar poziţia lui Eminescu: “Cei 10 capi ai lui, şi al 11-lea, domnul Mihai Eminescu, redactor la ziarul Timpul”.Eminescu duce campanii de presă dedicate chestiunii Basarabiei, critică aspru Parlamentul pentru înstrăinarea Basarabiei este intransigent atât faţă de politica de opresiune ţaristă (“o adâncă barbarie”) cât şi faţă de cea a Imperiului Austroungar şi totodată îşi acuză colegii, fruntaşii conservatori, că participă la înfiinţarea de instituţii bancare în scop de speculă. Situaţia sa la ziar devine critică în 1880 mai ales după ce atacă proiectul de program al partidului conservator lansat de Maiorescu în care acesta pleda pentru subordonarea intereselor României şi sacrifica românii aflaţi sub puterea Imperiului Austroungar. Câtă vreme guvernele de la Budapesta îi oprimează pe români îngrădind accesul la şcoală şi biserică, blocând cultivarea limbii materne – apropierea de Imperiu nu este posibilă şi nici recomandabilă avertiza jurnalistul. Viena însă atrage ca un magnet şi conservatorii se cuplează cu liberalii – “la ciolan” cum ar zice azi Ion Cristoiu. P.P Carp, înalt fruntaş conservator devine ambasador al liberalilor la Viena şi cere să i se pună surdină lui Eminescu (într-o scrisoare către Titu Maiorescu îi atrage atenţia: "şi mai potoliţi-l pe Eminescu"). Scârbit, acesta protestează: “Suntem bărbaţi noi sau nişte fameni, nişte eunuci caraghioşi ai marelui Mogul. Ce suntem, comedianţi, saltimbanci de uliţă să ne schimbăm opiniile ca cămăşile şi partidul ca cizmele?.” Ca urmare în noiembrie 1881 Eminescu este înlocuit de la conducerea Timpului, este retrogradat iar noul redactor – şef îl atacă pe Eminescu în chiar ziarul pe care acesta îl condusese. Eminescu - ţinta serviciilor secrete imperiale În 1882 Eminescu participă la fondarea unei organizaţii cu caracter conspirativ, înscrisă de faţadă ca un ONG – “Societatea Carpaţii”. Societatea îşi propunea – conform Statutului, să sprijine orice “întreprindere românească”. Se avea însă în vedere situaţia românilor din Imperiul Austro-Ungar. Considerată subversivă de serviciile secrete vieneze organizaţia din care făcea parte Eminescu este atent supravegheată. Sunt înfiltraţi agenţi în preajma lui Eminescu inclusiv în redacţie. Manifestările organizate de “Societatea Carpaţii” îngrijorau în mod deosebit reprezentanţa diplomatică a Austro-Ungariei în România. "Societatea Carpaţii", era un adevărat partid secret de rezervă, cu zeci de mii de membri, care milita pe faţă pentru ruperea Ardealului de Imperiul Austro-Ungar şi alipirea la Tară dar executa şi acţiuni conspirative. Într-o nota informativă secretă din 7 iunie 1882, redactată de ministrul plenipotenţiar al Austro-Ungariei la Bucureşti, Ernst von Mayr către ministrul Casei imperiale şi ministrul de externe din Viena se raporta: “Societatea “Carpaţilor” a ţinut la 4 iunie o şedinţă publică, căreia i-a precedat o consfătuire secretă. Despre aceasta am primit din sursă sigură (ceea ce înseamnă nota unui agent înfiltrat în organizaţie - n.n.) următoarele informaţii: subiectul consfătuirii a fost situaţia politică. S-a convenit acolo să se continue lupta împotriva Monarhiei austro-ungare, dar nu în sensul de a admite existenţa unei “Românii iredente”. Membrilor li s-a recomandat cea mai mare precauţie. Eminescu, redactorul principal al ziarului “Timpul”, a făcut propunerea de a se încredinţa studenţilor transilvăneni de naţionalitate română, care pentru instruirea lor frecventează instituţiile de învăţământ de aici, sarcina pe timpul vacanţei lor în patrie, să contribuie la formarea opiniei publice în favoarea unei “Dacii Mari”. Săcăreanu, redactorul adjunct de la “Româna liberă” a dat citire mai multor scrisori din Transilvania adresate lui, potrivit cărora românii de acolo aşteaptă cu braţele deschise pe fraţii lor”. (Arhivele St. Buc., Colecţia xerografii Austria, pach. CCXXVI/1, f.189-192, Haus – Hof - und Staatsarchiv Wien, Informationsburo, I.B.-Akten, K.159)Un alt un raport confidenţial către Kalnoky, ministrul de externe al Austroungariei, informa despre o altă adunare a Societăţii Carpaţii, din care rezultă că un anume Lachman, redactor la ziarul „Bukarester Tageblatt” şi foarte activ spion austriac, avea ca sarcină urmărirea pas cu pas mai ales a lui Eminescu. În contextul notei informative se mai numeşte un agent din vecinătatea imediată a lui Eminescu, care ar fi putut fi chiar vicepreşedintele Societăţii Carpaţii, despre care se scrie negru pe alb că este nici mai mult nici mai puţin decât … spion austriac. (numele acestuia reapare ulterior în procesul verbal dresat de comisarul Niculescu cu ocazia arestării lui Eminescu: “informat de d.d. G.Ocăşanu şi V.Siderescu că amicul lor d-l Mihai Eminescu, redactorul ziarului Timpul, ar fi atins de alienaţie mintală”.)Eminescu avea o statură publică impresionantă şi era perceput drept un cap al conservatorismului dar şi al luptei pentru unitate naţională coordonate ulterior printr-o întreagă reţea de societăţi studenţeşti din oraşe centre universitare din cuprinsul monarhiei Austro-Ungare. S-a creat un fel de network care avea ca obiectiv direct lupta pentru unitatea politică a românilor. Pe lângă societatea “Carpaţii”, au mai apărut la Budapesta societatea “Petru Maior”, la Viena “România jună”, la Cernăuţi “Junimea”, “Dacia”, “Bucovina şi Moldova”, în Transilvania societatea “Astra” şi în vechea Românie, “Liga pentru unitatea culturală a tuturor românilor în vechea Românie”, care avea filiale inculsiv la Paris. Toate aceste organizaţii se aflau în obiectivul serviciilor secrete ale Austro-Ungariei, fiind intens înfiltrate şi supravegheate. Colecţia arhivelor politice vieneze cuprinde numeroase rapoarte similare cu notele informative care priveau activitatea lui Eminescu, considerat un lider primejdios. Eminescu era urmărit pas cu pas. Baronul von Mayr, ambasadorul Austro-Ungariei la Bucureşti, îl însărcinase pe F. Lauchman în acest sens: “Eminescu este în permanenţă urmărit de F. Lachman, agent austro-ungar care avea sub observaţie mişcarea (“iridenta”) ardelenilor din Bucureşti şi ale cărui rapoarte sunt astăzi cunoscute”. O notă informativă a baronului von Mayr denunţa articolul lui Eminescu din “Timpul”, privitor la expansiunea catolicismului în România.În 1883 Eminescu realizează un tablou al maghiarizării numelor româneşti în Transilvania şi îl ridiculizează pe rege, pe Carol I pentru lipsa sa de autoritate. Condamnă guvernul liberal pentru politica externă şi internă, denunţă cârdăşia conservatorilor cu liberalii şi devine o povară incomodă pentru toată lumea. Tiradele şi intransigenţa sa deranjau toate taberele. Eventualitatea ca acesta să devină cândva parlamentar – ca mulţi alţi ziarişti, ar fi fost nefastă pentru puterile externe din jurul României, deoarece ar fi putut genera un curent politic ostil şi neconvenabil intereselor acestora. Eminescu este informat şi simte că i se pregăteşte ceva. “Moartea civilă” În 28 iunie 1883 se strânge laţul. Este luat pe sus de poliţie şi băgat cu forţa la ospiciu. Sunt încălcate desigur toate normele legale şi i se înscenează unul dintre cele mai murdare procese de defăimare şi lichidare civilă la care au participat inclusiv “apropiaţi” interesaţi prin diferite mijloace. Ziua de 28 iunie 1883 este o zi foarte importantă pentru istoria şi politica României nu doar datorită arestării lui Eminescu. Exact în această zi, Austro-Ungaria a rupt relaţiile diplomatice cu statul român timp de 48 de ore, iar von Bismark i-a trimis o telegramă lui Carol I prin care Germania ameninţa cu războiul. În cursul verii Imperiul Austroungar a executat manevre militare în Ardeal pentru intimidarea Regatului României iar presa maghiară perorase pe tema necesităţii anexării Valahiei. Împăratul Wilhelm I al Germaniei a transmis de asemenea o scrisoare de ameninţări, în care soma România să intre în alianţă militară iar Rusia cerea, de asemenea, satisfacţii.Guvernul a desfiinţat "Societatea Carpaţii" chiar la cererea reprezentantului Austro-Ungariei în Bucureşti, baronul Von Mayr, cel care se ocupa cu spionarea lui Eminescu. Totodată cu arestarea şi internarea la balamuc a lui Eminescu au fost organizate razii şi percheziţii ale sediului “Societăţii Carpaţii” au fost devastate sediile unor societăţi naţionale, au fost expulzate persoane aflate pe lista neagră a Vienei şi au fost intentate procese ardelenilor. Exact în această zi trebuia de fapt să se semneze tratatul secret de alianţă dintre România şi Tripla Alianţă formată din Austro-Ungaria, Germania şi Italia. Tratatul însemna aservirea României Austro-Ungariei în primul rând ceea ce excludea revendicarea Ardealului. Bucureştiul era dominat de ardeleni care ridicau vocea din ce în ce mai puternic pentru eliberarea Ardealului, pentru drepturile românilor asupriţi de unguri. Eminescu era în centrul acestor manifestări. Tratatul urma să interzică brusc orice proteste pentru eliberarea Ardealului iar condiţia semnării tratatului era anihilarea revendicării Ardealului de la Bucureşti. “Directiva de sus” s-a aplicat la diferite nivele. Declararea nebuniei lui Mihai Eminescu este unul dintre ele. Aşa zisele “interese de stat” l-au nimicit pe tânărul redactor – potenţială mare figură politică a României Mari, tocmai în anul când împlinea 33 de ani, vârsta jertfei lui Ioan Botezătorul şi a lui Iisus. Tratatul a fost semnat până la urmă în septembrie 1883 ceea ce a mutat lupta ardelenilor în Ardeal. Lichidarea Ce urmează în anii următori este un coşmar – bine regizat, în care rolurile sunt asumate de personajele politice ale vremii. Distrugerea lui Eminescu este deliberată şi va duce la moartea sa. Poliţia i-a sigilat casa, Maiorescu i-a ridicat manuscrisele şi toate documentele – cică să nu fie distruse – depunându-le, selectiv, la Academie după ani buni. Eminescu nu şi-a mai vazut niciodată corespondenţa, cărţile, notele. În manuscrisele din acei ani, cele care au scăpat nedistruse de Maiorescu, sunt însemnări derutante, care arată nivelul la care era hotărât să acţioneze Eminescu ca lider al “Societăţii Carpaţii”. Planurile lui Eminescu, vizau contracararea consecinţele unei alianţe a Casei Regale din România cu lumea germană, proiecte cu adevărat “subversive”, mergând până la o răsturnare a lui Carol I. Este uşor de înţeles că acţiunile sale au fost dejucate prin metodologia tipică “măsurilor active” specifice serviciilor secrete de acum dar şi de atunci. Nimic nou sub soare pe câmpul “operativ”. Se lansează zvonul nebuniei inexplicabile, se insistă pe activitatea sa poetică - romantică, se inventează povestea unei boli venerice. Este apoi otrăvit lent cu mercur, sub pretextul unui pretins tratament contra sifilisului, este bătut în cap cu frânghia udă, i se fac băi reci în plină iarnă, este umilit şi zdrobit în toate felurile imaginabile. Nu mai are unde să scrie, se resemnează cu situaţia sa de condamnat politic şi îşi asumă destinul – nu fără însă a lupta până în ultima clipă. În 1888, Veronica Micle reuşeşte să îl aducă pe Eminescu la Bucureşti, unde urmează o colaborare anonimă la câteva ziare şi reviste, iar apoi, la 13 ianuarie 1889, ultimul text ziaristic al lui M. Eminescu: o polemică ce va zgudui guvernul rupând o coaliţie destul de fragilă de altfel a conservatorilor (care luaseră, în fine, puterea) cu liberalii. Repede se află, însă, că autorul articolului în chestiune este "bietul Eminescu" Şi tot atât de repede acesta este căutat, găsit şi internat din nou la balamuc în martie 1889. Eminescu este scos complet din circuit iar opera sa politică a fost pusă la index. Defăimarea Defăimarea sa nu a încetat însă la peste un secol de la uciderea sa. Adevărate campanii continuă şi azi. I se fac rechizitorii şi procese de intenţie, este proclamat drept proto-fascist. Abia recent s-a dovedit, prin contribuţia unor specialişti în medicină legală - cum este Vladimir Beliş, fost director al Institutului de Medicină Legală sau cu aportul doctorului Vuia că mitul bolilor sale a fost o intoxicare de cea mai joasă speţă. Punând cap la cap toate dovezile strânse ani de zile, Ovidiu Vuia scrie: "Concluziile mele, ca medic neuropsihiatru, cercetător ştiinţific, autor a peste 100 de lucrări din domeniul patologiei creierului, sunt cât se poate de clare. Eminescu nu a suferit de lues şi nu a avut o demenţă paralitică". Lui Eminescu i s-a făcut autopsia în ziua de 16 Iunie 1889, existând un raport depus la Academie, nesemnat însă. Creierul său, după autopsie, s-a constatat că are 1495 de grame, aproape cât al poetului german Schiller, iar apoi este "uitat" pe fereastră, în soare. Creierul său era o dovadă stânjenitoare a falsităţii teoriei sifilisului – deoarece această boală mănâncă materia cerebrală. În manualele de astăzi continua însă propagarea operaţiunii de dezinformare coordonată de serviciile secrete al Austroungariei. “Ţinta” Eminescu încă preocupă diferite cancelarii şi “grupuri de prestigiu” - în fapt extensii ale unor grupuri de putere care îşi perpetuează misiunea de destructurare a valorilor simbolice ale României.
George Roncea

sursa aici

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites