Sunday, December 15, 2019

Primul flim vazut la cinematograf






Am vazut la Diana, care a gasit la Stefrof, o leapsa, care m.a bagat in butoiul cu amintiri. 
Primul film pe care l.am vazut la cinematograf, a fost Alladin si lampa fermecata”, (Il puteti vedea in link, daca va simtit nostalgici)o productie ruseasca minunata, pe care am cauta.t.o sa o revad si mi.a facut o mare mare placere sa o regasesc, dupa atitia ani . L.am vazut cu Nana mea, la un cinematograf care acum nu mai exista in Bucuresti, Aurora. Ce minunatii mi s.au dezvaluit atunci, si fundatia, care era pusa deja din cititul celor o mie si una de nopti, pentru lumi magice, jinni si sufism, s.a cristalizat clar prin vizionarea acestui film. 
Ma gindesc deseori ce sansa fabuloasa am avut noi cei ce am trait vremea lui Ceausescu, ce copilarie minunata, in ciuda tuturor restrictiilor, sau tocmai din cauz lor, de a trai in a magical bubble de a intilni oameni fermecati ca parintele Galeriu, parintele Cleopa, sau profesorul meu de romana Anton Chevorchian. 
Auld land syne
...
cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

2 comments:

Se poate spune ca era comunista a avut si o parte buna (poate ca mai mult de una): multi s-au orientat spre carti, spre filme. :) In mod sigur, atunci, copiii s-au putut bucura de o copilarie mai sigura si era mai putina presiune pusa pe ei. Timpurile, insa, se schimba...

Nu am vazut filmul acesta, dar il voi vedea! Multumesc. Am salvat link-ul si ma bucur ca e subtitrat in engleza - altfel m-as fi uitat ca la poze.
Primul meu "contact" cu "Arabia" a fost prin filmul "Aventuri in Arabia" (cu Christopher Lee in rolul califului cel rau); apoi, in timp, am mers "pe fir" catre "1001 de nopti" si, incetisor, am ajuns la filosofii sufisti si la alti autori din zona Orientului Mijlociu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites