Sunday, December 2, 2012

POVESTIRI PARFUMATE-PARFUM DE COZONAC

La noi in casa, cind eram mica, nimeni nu facea cozonac..maica mea nu stia/voia sa faca, iar nana zicea ca este greu pentru miinile ei de pianista si nu are forta..asa ca  de Craciun si Paste cozonacul era cumparat.

Totusi, mai tirziu, dupa revolutie am inceput sa fiu obsedata de minunatii cozonaci pe care i-am descoperit o data cu importurile, mai ales cei italienesti-cu ciocolata, cu fructe confiate, cu migdale.

 Asa ca pentru mine parfumul cozonacilor este unul exotic, cu arome subtile de migdale amestecate cu lichioruri fine amaretto, sau de whisky cu ciocolata....

Nici un parfum nu imi evoca mai bine ideea mea de cozonac si sarbatori de iarna decit 'Angel' a lui Thierry Mugler, un parfum cu aroma de ciocolata, cacao, caramel care sint un fel de topping pentru aroma de baza de patchouli-nu un parfum pe care sa-l port-prea lesinat dupa gustul meu, dar fara discutie unul ce evoca atmosfera dulce copilareasca a Craciunului.


'Ange ou demon' de la Givenchy este o alta aroma pe care o asociez cu sarbatorile de iarna, pentru ca notele sale aromate cu sofran, merisoare, mandarine si vanilie, mixate cu mosc imi aduc aminte de prajiturile facute de soacra mea in noptile de sarbatoare din Ierusalim.




Lolita Lempicka 'Au masculin' ne introduce in lumea misterioasa a barbatilor ce sint duri pe dinafara dar tandri pe dinauntru, cu aromele sale la inceput sexy de cedru si trandafir de stinca, iar apoi cu cele de praline si prajituri vanilate savurate intr-o seara la focul semineului alaturi de femeia iubita, stropite cu rom, lichior de anason, si absint.

Oricare ar fi aromele voastre preferate sau compozitia preferata a cozonacilor, cred ca adevarata aroma a cozonacilor de Craciun este dragostea.

Clubul povestirilor parfumate a afost initiat de Mirela

cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

9 comments:

Sunt foarte buni cozonacii gata preparati :) cu atat mai mult cumparati :)) nu iti mai dau batai de cap si de inima ca nu o sa iti creasca, sau se intaresc. sau n-au stat destul la cuptor.
Sarbatori fericite!

am gasit o serie de arome si parfumuri deosebite aici la tine care impletite cu parfumul cozonacului duc,in alt fel la ideea de Sarbatoare...mi-a placut! :)

Karma dragă, eu am venit în primul rând cu un teanc de scuze, pe care nu le mai scriu că e clar...roza scleroza se cheamă asta și o pot drege într-un singur fel. Săptămâna viitoare va fi tema Parfumul îngerilor, iar peste două săptămâni va urma Parfumul dimineții de Crăciun!
Te rog mult să îmi acorzi o iertare de zile mari, dar capul meu se împarte în cele 4 puncte cardinale și mai uită...Of, of, săptămâna trecută dacă-mi aminteai...Dar și așa... Să rămână Parfumul îngerilor și toată lumea va fi anunțată chiar acum.

Nici mama mea nu știe să facă cozonac, așa că amintirile mele sunt legate de cozonacii bunicii mele. Nici eu nu am făcut încă, dar am de gând să încerc acum și vă arăt și vouă în fotografii!
Minunate parfumuri, dar...nu, nu vreau să renunțăm la tema cu îngerii, așa că Angel, care e de-a dreptul divin și Ange ou demon, să rămână pe rol, sunt teribile, parfumuri de zile mari!
Sămbăta viitoare e tema Parfumul îngerilor și e foarte frumoasă...Și sper că m-ai iertat.
O seară cu parfum de cozonac îți doresc!

Dragostea este cea care face ca fiecare zi sa aiba sens, categoric! Minunate parfumuri, de vis! Magia sarbatorilor de iarna sa ne invaluie pe toti!

Wow! Ce de "miroase" pe aci pe la tine! Super!
Si noi ne-am desfatata cativa ani cu acei cozonaci italienesti!
Buni, buni! Dar plini de E-uri!
In schimb parfumurile alese m-au încantat!

@anca-gindesti pe inima mea..si tie mai multe momente de fericire nu numai unul

@pandhi-multumesc pt vizita draga mea, iar reteta ta mi-a placut cel mai mult

@mirela-wow nu trebuie sa te scuzi sint sigura ca ai multa corespondenta si multe pe cap, dar ma bucur daca vrei sa scriem despre ingeri si aroma lor, te imbratisez

@lolita-si pe tine sa te poarte departe pe tarmuri de vis

@minnie-pragmatica mea m-ai dat jos de pe cloud nine, dar mai lasa-ma sa visez putin

Imi place enorm sinceritatea pe care ti-o descopar cu fiecare noua postare.
De asemenea, "cred ca adevarata aroma a cozonacilor de Craciun este dragostea.", asa cum ai scris in incheierea articolului. Nimic altceva nu poate fi mai grozav ca dragostea...
O saptamana frumoasa sa ai!

Despre Ange ou Demon am scris si eu intr-o poveste...e un parfum minunat.
Nu scriai pe atunci impreuna cu noi la Povestea minunata si parfumata a Mirelei...se inatmpla prin septembrie.
Aici: http://dragosteoarba.blogspot.ro/2012/09/cuvinte-cu-parfum-de-fericire_2.html

Am mancat de multe ori cozonaci facuti in Italia, dar nici unul nu cred ca se compara cu cei facuti de romance. Au o aroma si un gust inegalabil in lume.

@vienela-asa pune si tu sare pe rana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites