Friday, August 5, 2011

Sex pe bani si femei goale – impresii din Amsterdam, Red Light District

scris de RAZVAN PASCU

Va socheaza titlul
? Ei bine, nu ar trebui…pentru ca astazi vorbim despre Cartierul Rosu din Amsterdam.

Atunci cand te gandesti la Amsterdam cred ca automat te gandesti la libertate, biciclete, marijuana si…felinarele rosii. Daca de libertate eu chiar nu duc lipsa, bicicleta este pe lista de prioritati, iar marijuana nu ma pasioneaza, cand am ajuns in cartierul felinarelor rosii din Amsterdam mi-am zis ca nu se poate sa fie adevarat.

Pentru cei care nu stiu despre ce este vorba (daca mai este cineva care nu a auzit de Cartierul Felinarelor Rosii), trebuie sa va spun ca nu este un parc pentru copii, nici un muzeu si nici un club al gospodinelor…desi sunt convins ca cei cu imaginatia mai bogata ar putea spune ca acest cartier are cate putin din toate cele enumerate mai sus. Este cartierul bordelurilor, al prostituatelor si unde cel mai des intalnit cuvant este compus din trei litere: sex. Si derivatele sale: sex shop, sex club, sex show si asa mai departe.

sex shop

sex shop

sex shop

As fi vrut sa va dau ceva indicatii despre cum se ajunge aici, dar sincer eu am aterizat in acest cartier ratacindu-ma prin Amsterdam. Luminile rosii au fost cele mai eficiente indicatoare si mi-au spus unde am ajuns. Pot doar sa va spun ca este in zona centrala a orasului.

Amsterdam

Privind totul la rece mi se pare o miscare chiar inteligenta. Toate orasele, fie ele mai mari sau mici au zonele lor rau-famate cu prostituate si pesti, dar nici una nu este atractie turistica…ba chiar dimpotriva. Aici in schimb, de o parte si de alta a canalului care desparte strada in doua, vezi trecand mai multe categorii de public: grupuri de barbati in cautare de distractie, cupluri bifand o atractie turistica, pusti euforici si galagiosi, asiatici cu aparatele foto turate la maxim.

Razvan Pascu

Insa ca orice loc de acest gen si Cartierul Felinarelor Rosii are regulile sale nescrise, dintre care cea mai importanta este aceea ca nu ai voie sa fotografiezi vitrinele, decat atunci cand sunt goale. In caz contrar aparatul tau poate face o baie in canal. Trebuie sa recunosc ca eu nu stiam de aceasta regula, dar m-am prins rapid, in momentul in care s-a apropiat de mine o “ceafa-lata” olandeza si m-a certat ca fac poze.

Prostituate in vitrina – Amsterdam

prostituata Amsterdam

prostituata Amsterdam

prostituata Amsterdam

prostituata Amsterdam

prostituata Amsterdam

Olanda este celebra pentru legalizarea prostitutiei si a consumului de droguri usoare, dar lucrurile nu sunt asa de simple cum par. Prostitutia este legalizata doar in aceste bordeluri amenajate, unde domnisoarele isi inchiriaza camere si vitrine. Prostitutia stradala si “trotuarul” sunt insa interzise prin lege. Nici cu consumul de cannabis lucrurile nu stau mai simplu, deoarece nu este complet iesit de sub incidenta legii. Este permisa detinerea si consumul doar in cantitati mici si doar in scop personal (adica ai voie de detii asupra ta maxim 5 gr. de cannabis si daca esti prins cu o punga de cannabis nu poti spune ca ai o gasca mare de prieteni).

sex shop

sex shop

sex shop

sex shop

sex shop

Ceea ce mie mi se pare important, este ca odata cu aceasta legalizare a drogurilor usoare si a prostitutiei, Olanda nu a devenit un fel de “Sodoma si Gomora”, ci dimpotriva: nu este deloc fruntasa la consumul de droguri; poate doar la turistii amatori de libertati. Olandezii sunt foarte stricti in a controla efectele drogurilor, astfel ca este interzis sa te urci la volan sau in avion sub influenta oricarui fel de droguri.

Cartierul Felinarelor Rosii – Amsterdam

Razvan Pascu

Cartierul Rosu Amsterdam

Amsterdam sex shop

Eu nu am incercat prajiturile cu cannabis, insa am multi amici care le-au incercat atunci cand au ajuns la Amsterdam. Daca si pe blog sunt cititori care au incercat…astept impresii.

* Click pe fotografii pentru dimensiunea marita


SURSA RAZVAN PASCU

cybershamans (karmapolice) / CC BY-NC-ND 3.0
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites