Thursday, October 7, 2010

AROMELE COPILARIEI

Share/Bookmark

Dragilor, ce miros, ce gust și cum sună copilăria voastră?
Of LIO iar ma chinuiesti...

Sa vedem...gustul...hmmm visinata imi vine prima in minte...visinata pe care am furat-o la 3 ani de pe masa frumos impodobita, caci ai mei primisera musafiri...fata de masa apretata alba, cu broderii si sparturi pe margini,cu farfurii de Rosenthal si tacimuri de argint, cu pahare de cristal cu picior suflat de aur...acea masa minunata avea pe ea niste pahare de cristal rosu de Bojemia in care era ceva rosu si frumos stralucitor....suc??
Cind musafirii au plecat si ai mei i-au condus la usa, am tras incetisor fata de masa, farfurii pahare tacimuri au cazut si triumfatoare am ajuns la singurul paharel cu licoare rosie care mai era prin mijlocul mesei.
Incintata de minunatul suc rosu, l-am dat pe git si.......am intrat in coma alcoolica.

Au chemat salvarea.Si p'orma eram frumos data afara in curte cind plecau musafirii, sa stau cu mitele si Lola cateaua.
Deci gustul este definitely cel de visinata.

Ce miros?
Cel de zapada proaspata din decembrie cind, ca sa ii usureze treaba lui Mos NIcolae si a lui Mos Craciun nana ma scotea cu forta in curte sa stau sa pazesc poarta sa-i anunt si pe ei cind vine mosul ca sa-l primeasca cum se cuvine....ah gustul deliciilor ce vor sa vie mi-a intrat in creier mixat cu zapada. Si astazi mie cozonacul imi miroase a fulgi de nea si ghiata.

Cum suna copilaria mea? A 'Frere Jacques'

(Frère Jacques, frère Jacques,
Dormez-vous? Dormez-vous?
Sonnez les matines! Sonnez les matines!
Din, dan, don. Din, dan, don.)
cintecul pe care l-am invatat prima data la franceza, la 4 ani; apoi 'Carillon de Vendome'

(Mes amis,
Que reste-t-il
À ce Dauphin si gentil ?
Orléans, Beaugency,
Notre-Dame de Cléry,
Vendôme, Vendôme !)
si 'Sur le pont d'Avignon'









2 comments:

Da, "London bridge is falling down", ce zici?

nu, ca io am facut franceza si germana doar..sint in urma la astea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites