Friday, March 26, 2010

Du'a pentru cautarea celor mai inalte trasaturi morale

click pe link pt a asculta si in araba
Du'a Makaarimil Akhlaaq - Du'a pentru cautarea celor mai inalte trasaturi morale

(transmisa de Imam Zayn al-Abidin(ra) , cunoscut si sub numele de Imam Sajjad, stranepotul Profetului Muhammad(pbuh) si fiul lui Imam Hussein(ra), in traditia shiita)

In numele lui Allah, Cel Milostiv si Indurator,
O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Fa-mi credinta (imanul) sa atinga nivelul cel mai inalt al credintei,
Fa-mi convingerea sa fie cea mai puternica convingere,
Si condu-mi intentia la cele mai bune intentii,
Si faptele mele la cele mai bune fapte.

O Allah, desavarseste- mi intentia prin blandetea Ta,
Corecteaza-mi convingerea prin ceea ce este cu Tine,
Si indreapta prin puterea Ta ceea ce este pervertit in mine.

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Menajeaza-ma de ingrijorarile care ma tulbura,
Tine-ma ocupat cu lucrurile despre care imi vei cere socoteala maine,
Si permite-mi sa-mi petrec zilele ocupat cu scopul pentru care m-ai creat!
Elibereaza-ma de nevoi, intinde-Ti proviziile asupra mea, fara ca sa fiu ispitit cu nerecunostinta.
Inalta-ma fara ca sa fiu afectat de mandrie!
Fa-ma ca sa Te ador si ca venerarea mea sa nu fie alterata de admiratia de sine.
Si lasa ca binele sa se reverse din mainile mele asupra celorlalti oameni, fara ca sa-i fac sa se simta obligati fata de mine!
Da-mi cele mai inalte trasaturi morale,
Si protejeaza-ma de trufie desarta!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si nu ma ridica nici macar cu o treapta inaintea oamenilor, fara ca sa ma smeresti in acelasi mod in propii mei ochi,
Si nu cauza inaltarea mea in fata celorlalti fara o smerire interioara in aceeasi masura!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Fa-ma sa ma bucur de o calauzire precisa pe care sa nu caut sa o inlocuiesc cu altceva,
O cale a adevarului de la care sa nu ma abat,
Si intentia unui comportament corect in care sa nu am indoieli!
Lasa-ma sa traiesc atat timp cat viata mea este un dar gratuit in ascultarea de Tine,
Iar daca viata mea devine o pajiste pentru Satana, ia-ma la Tine,
Inainte ca sa ma ajunga mania Ta,
Si inainte ca furia Ta sa fie de aspra fata de mine.
O Allah, nu aseza in mine nici o calitate pentru care sa fiu invinovatit in viitor, atat timp cat nu o indrepti Tu,
Nici un defect pentru care sa fiu condamnat, atat timp cat nu il preschimbi Tu in ceva frumos,
Nici o trasatura nobila incompleta, atat timp cat nu o desavarsesti Tu!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si inlocuieste dusmania oamenilor care ma urasc cu dragoste,
Invidia oamenilor impertinenti cu afectiune,
Si suspiciunea celor drepti cu incredere,
Dusmania celor apropiati cu prietenie,
Lipsa de respect din partea rudelor apropiate cu devotament,
Si atasamentul lingusitorilor cu dragoste adevarata,
Respingerea confratilor cu prietenie altruista,
Si amaraciunea fricii de raufacatori cu dulceata sigurantei!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si da-mi suprematie asupra celui care ma nedreptateste,
Si cuvinte potrivite impotriva celui care ma combate,
Si o victorie asupra celui care mi se impotriveste cu incapatanare,
Si intelepciune impotriva celui care planuieste impotriva mea.
Putere asupra celui care ma asupreste,
Si respingerea celui care ma barfeste,
Si protectie fata de cel care ma ameninta.
Daruieste-mi reusita de a-l asculta pe cel care ma calauzeste corect,
Si de a-l urma pe cel care-mi arata calea cea dreapta.

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si calauzeste-ma sa-l infrunt cu un sfat bun pe cel care este nesincer fata de mine,
Si sa-l rasplatesc cu un devotament nobil pe cel care ma paraseste,
Si sa-l recompensez cu daruri pe cel care ma priveaza de drepturile mele,
Si sa-l rasplatesc cu atasament pe cel care ma izoleaza,
Si sa ma opun celui care ma ponegreste, pomenindu-l de bine
Si sa aduc multumiri pentru ceea ce este bun,
Si sa inchid ochii la ce este rau.

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Impodobeste- ma cu podoaba celui drept,
Si imbraca-ma in vesmintele celui temator de Dumnezeu, prin propagarea dreptatii,
si prin infranarea maniei,
si prin stingerea vapaii urii,
reunindu-i pe cei dezbinati,
corectand discordia,
raspandind comportamentul bun,
acoperind greselile,
printr-o fire blanda,
fiind smerit,
si prin frumusetea caracterului,
si seriozitatea cu care indur (ce mi se intampla),
si printr-un comportament agreabil,
si prioritate in atingerea perfectiunii,
preferand a fi generos,
si abtinandu-ma de la a condamna (pe ceilalti),
oferind bunatate celor care nu merita,
si graind adevarul, chiar daca acesta este dureros,
considerand binele din cuvintele si faptele mele ca fiind mic, chiar daca acesta este mare
si considerand raul din cuvintele si faptele mele ca fiind mare, chiar daca acesta este mic
Desavarseste aceasta in mine printr-o ascultare continua,
tinandu-ma strans de comunitate,
si respingandu- i pe cei care aduc inovatii (in religie),
si (urmadu-i pe) cei care actioneaza conform opiniilor originale!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Asigura-mi provizia Ta vasta la varsta batranetii,
si cea mai puternica vigoare atunci cand sunt epuizat,
nu ma incerca cu lenevie in adorarea Ta,
sau cu orbire catre calea Ta,
acceptand ceea ce se opune dragostei pentru Tine,
si alaturandu-ma celui care s-a separat de Tine,
si parasindu-l pe cel care Te urmeaza!
O Allah, fa ca sa alerg la Tine in timpul necazului meu,
si sa cer de la Tine in nevoie,
si sa Te invoc pe Tine (cand ma cuprinde) nenorocirea!
Si nu ma ispiti sa caut ajutor la altcineva in afara de Tine cand sunt necajit,
si sa ma umilesc cerand ajutor de la altcineva cand sunt sarac,
sau sa invoc pe altcineva in afara de Tine atunci cand mi-e teama,
pentru ca atunci as merita refuzul Tau, (as merita) sa ma parasesti si sa-Ti intorci fata de la mine,
O, Cel mai Milostiv dintre milostivi!
O Allah, fa ca pofta, indoiala si invidia pe care Satana o arunca in inima mea,
sa-mi aminteasca de puterea Ta,
si (sa ma faca) sa meditez asupra puterii Tale,
si sa planuiesc impotriva dusmanului Tau.
Fa ca tot ceea ce el ma determina sa rostesc cu limba mea,
cuvintele indecente sau urate, calomnia, marturia falsa,
barfirea unui om credincios in absenta acestuia,
sau insultarea cuiva in prezenta sa,
si lucruri asemanatoare, (transformandu- le intr-o) vorbire spre lauda Ta,
cu scopul de a urmari elogierea Ta,
si o incursiune in preamarirea Ta,
si o recunostinta pentru favorurile primite de la Tine,
si o recunoastere a bunatatii Tale,
si o enumerare a binecuvantarilor Tale!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si nu ma lasa sa fiu nedreptatit, cand poti combate acest lucru,
Si nu ma lasa sa fac ceva rau, cand ai puterea de a ma opri,
Si nu ma lasa sa fiu indrumat gresit, cand ai puterea sa ma calauzesti,
Si nu ma lasa sa fiu sarac, cand la Tine este belsugul meu,
Si nu ma lasa sa fiu arogant, cand de la Tine este averea mea!
O Allah, alerg la iertarea Ta,
ma indrept spre mila Ta,
tanjesc dupa indurarea Ta,
si ma incred in bunatatea Ta,
intrucat nimic altceva in afara iertarii Tale nu-mi poate garanta (salvarea),
nimic din faptele mele nu ma face sa merit indurarea Ta,
si dupa ce ma judec pe mine insumi, nimic (nu ma poate salva) din ceea ce-mi apartine, in afara bunatatii Tale.

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si revarsa-Ti bunatatea asupra mea!
O Allah, fa ca vorbirea mea sa fie calauzire (pentru altii),
Umple-ma de evlavie,
Fa-ma sa reusesc in ceea ce este cel mai curat,
Si tine-ma ocupat in ceea ce Te multumeste pe Tine cel mai mult!
O Allah, fa-ma sa pasesc pe cea mai exemplara cale,
si fa-ma sa traiesc si sa mor in religia Ta!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Fa-ma sa ma bucur de cumpatare,
Transforma-ma intr-unul din cei cu un comportament corect,
si care da dovada de o conduita buna,
si intr-un slujitor al dreptatii,
si fa-ma sa ma intorc victorios la Tine,
si protejeaza-ma de Iad.
O Allah, purifica-mi sufletul,
si lasa in sufletul meu ceea ce il va indrepta,
pentru ca daca Tu nu il aperi, sufletul meu va pieri!
O Allah, la tine sunt rezervele mele atunci cand sunt mahnit,
Si tu esti scaparea mea atunci cand ma aflu in lipsuri,
De la tine cer ajutor cand sunt tulburat,
Si la Tine este un inlocuitor pentru orice lucru pierdut,
O indreptare pentru orice lucru pervertit,
Si o schimbare pentru orice lucru pe care il dezaprobi.
Fi bland cu mine, dandu-mi bunastare inaintea nenorocirii,
si belsug inainte sa cer,
o conduita corecta inainte sa fiu calauzit gresit,
da-mi suficient (ca sa nu port) povara rusinii fata de slujitori,
da-mi siguranta in Ziua de Apoi,
si daruieste-mi o calauzire corecta!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Respinge de la mine, prin blandetea Ta,
Hraneste-ma prin amabilitatea Ta,
Indreapta-ma prin generozitatea Ta,
Vindeca-ma prin binecuvantarea Ta,
Adaposteste- ma in salasul Tau,
Invaluieste- ma in ceea ce este placut in fata Ta,
Si fa-ma sa reusesc ca sa ating cel mai bine calauzit lucru atunci cand lucrurile ma fac sa fiu confuz,
si cea mai curata preocupare atunci cand preocuparile par asemanatoare,
si crezul cel mai placut Tie, atunci cand crezurile sunt contradictorii!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Incununeaza- ma cu suficienta,
Aseaza-ma intr-o paza buna,
Fa-ma sa ghidez (pe altii) in mod corect,
Nu ma ispiti cu bogatie,
Daruieste-mi pacea sufleteasca,
Si fa ca viata mea sa fie lipsita de truda si necaz,
Si te rog sa nu-mi refuzi rugamintea, respingand-o,
Pentru ca nu fac pe nimeni rivalul Tau,
Si nu fac pe nimeni egalul Tau pe care sa-l implor!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Opreste-ma de la risipa,
Consolideaza- mi rezervele impotriva naruirii,
Si inmulteste-mi proprietatile binecuvantandu- le,
Si aseaza-ma pe calea cea bine calauzita, avand evlavie in ceea ce cheltuiesc.

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Cruta-ma de povara castigarii (traiului zilnic),
Si asigura-mi (traiul zilnic) fara sa tin socoteala lui,
Ca nu cumva cautarea lui sa ma distraga de la venerarea Ta,
Si sa port povara consecintelor rele ale castigului.
O Allah, da-mi prin puterea Ta ceea ce caut,
Si adaposteste- ma prin puterea Ta de ceea ce mi-e teama.

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si pastreaza-mi infatisarea prin odihna,
Si nu-mi injosi demnitatea prin nevoi,
Ca nu cumva sa caut resurse la cel care Tu i le-ai furnizat,
Si sa cer de la cea mai rea dintre creaturile Tale,
Pentru ca atunci as fi tentat sa-l laud pe cel care mi-a dat,
Si sa-l condamn pe cel care a ezitat sa-mi dea,
In timp ce Tu esti, si nu ei, stapanul oferirii si al refuzului.

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si da-mi profunzime in adorarea Ta,
si detasarea (necesara) sacrificiului,
si cunoastere pusa in practica,
si abstinenta cu masura!
O Allah, pecetluieste- mi existenta cu iertarea Ta,
Si confirma-mi asteptarea in speranta milei Tale,
Usureaza-mi caile ca sa ating ceea ce-Ti place Tie,
Si fa ca faptele mele sa fie bune in toate circumstantele.

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Si indeamna-ma sa-mi aduc aminte de Tine in momentele in care sunt neglijent,
Tine-ma ocupat in ascultarea de Tine in zilele in care sunt nepasator,
Si deschide-mi un drum accesibil spre dragostea Ta,
Si desavarseste pentru mine binele din aceasta lume si din lumea cealalta,

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si familia sa,
Cel pe care l-ai binecuvantat cel mai mult intre toate creaturile Tale, dinaintea lui
si cele de dupa el,
Si "fa-ne noua parte buna in aceasta lume si in parte buna in Lumea de Apoi,
Si apara-ne pe noi de chinurile Focului!"(Surat Al-Baqara:201)
Tu esti Atotputernic si aceasta este usor pentru Tine!
O Cel mai Milostiv dintre milostivi!

O Allah, binecuvanteaza- l pe Muhammad si pe descendentii sai curati!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites