Thursday, January 21, 2010

EVREII-SURSA RAULUI MONDIAL

Traind atitia ani intr-o familie palestiniana celebra pentru teroristii de renume pe care i-a dat, asistind la abuzurile politiei israeliene si facind chiar si nitel pirnaie-gen 24 de ore ca m-am luat in gura cu o tirfa din armata care ma jignise fara motiv, ma consideram kinda propalestinian intr-un fel, cu toate ca dat fiind originea mea juive, intotdeauna imi venea sa urlu ca sint prinsa la mijloc.

Desigur visul frumos a inceput sa scirtiie cind dragalasii copii palestinieni ai VECINILOR, mi-au dat cu pietre in cap intr-o frumoasa dupa amiaza insorita, cind mi-am pus basmaua in cap ca sa nu ma solarizez prea tare, si dintr-un ciudat capriciu al modei, ala era felul in care femeile evreice religioase isi legau parul.Deci pietre in cap cit cuprinde, cu toate ca stiau cine sint- o nevasta de vecin palestinian.
Visul s-a terminat definitiv acum 2 ani cind era sa fiu injunghiata in piata, pentru ca am indraznit sa urlu IN ARABA la 2 mucosi palestinieni de fo 16 ani, ce incercasera sa ma fure.

E foarte greu sa fii obiectiv in Israel. E usor sa ii plingi pe palestinieni care sint asupriti. Si da, sint. Cel putin economic in mod clar. Sa traiesti in Israel e imens de scump, si un palestinian normal nu-si permite, deci se va muta in teritorii si btw, nu in Ramallah-care e aproape la fel de scumpa ca si Ierusalimul. Iar in teritorii canci munca.

Io una nu ies pe strada vineri, cind vine lumea la moscheea mare. Pentru ca am parul rosu am fos lovita extrem de puternic de un necunoscut in gamba-si acum mai am urma in os, ma credeti sau nu.
E foarte greu sa iti mentii echilibrul intr-o tara in care arabii-recunosc disperati din cauza conditiilor grele, devin din ce in ce mai agresivi.

Cu toate ca o schimbare in bine se vede la cei din Ierusalim, unde in souk ii auzi ca incep sa vorbeasca ivrit, deoarece acum au vecini evrei iar vecinii sint potentiali clienti, cu care de voie de nevoie se imprietenesc.Business is life, and life is hard.


Si totusi mor de nervi ca Bethlehemul meu iubit este atit de greu accesibil acum pentru ca face parte din teritorii. Si stiati ca cetatenii israelieni nu au voie DELOC in teritorii? Exact ca marocanii care nu au voie in Ceuta, pentru ca acest oras DIN MAROC apartine de fapt de mUE.

Da, stiu evreii sint sursa tuturor relelor din lume.
Dar evreul de rind se ingrijoreaza de criza mondiala ca si noi, adora copiii-inclusiv cei arabi, da am asistat la scene acum citeva zile in piata-ca toti oamenii normali, danseaza si face dragoste like there is no tomorrow, se roaga pentru pacea lumii, face meditatii pentru schimbarile de clima ce afecteaza lumea inclusiv IsraELul, are prieteni din toata lumea pe care NU ii dispretuieste si NU ii considera inferiori, si mai presus de orice, din cauza religiei isi aduce aminte de sufletul comun, primind o particica din el in fiecare Shabbat.

UNITED WE STAND
DIVIDED WE FALL

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites