Saturday, October 24, 2009

MY BFF

M-am intilnit cu EA back to 1997, intr-o frumoasa seara de august, in care cerul spuzit de stele reflecta lumina tortelor aprinse pe plaja. Restaurantul unde se serveau exclusiv fructe de mare si preparate din peste, era atit de aproape de malul marii incit uneori puteai simti stropii valurilor salbatice ce aduceau cu ele mirosul Mediteranei. Ajunsesem acolo dupa un drum de jumatate de ora prin Beirut, impreuna cu prietenii mei ce voiau sa sarbatoreasca ziua unui amic comun.

Amicul m-a provocat in acea seara de pomina, nevenindu-i sa creada ca inca nu o cunoscusem pe EA sub nici una dintre formele ei. Nici alba, nici bruna, nici simpla, nici complicata de arome exotice ce ar fi parfumat-o-asa cum am vazut-o mai tirziu-ca o zeita azteca.

Nici prin cap nu-mi trecea ca avea sa devina MY BFF-cea mai buna prietena a mea-si ca prietenia n0astra avea sa ne poarte prin Ierusalim, Maroc sau in micul nostru port personal din Berlin, Anker Klause.
Amicul mi-a propus un pariu de o suta de dolari, numai ca sa imi demonstreze ce bine te cunoaste. Daca el avea sa adoarma cu capul pe masa-sau sub-cum avea s-o faca-in timpul intilnirii cu TINE, atunci eu aveam sa cistig. Daca eu aveam sa imi pierd uzul ratiunii in prezenta ta, atunci el, triumfator, va lua banii.
Inutil sa-ti spun, deoarece stii, ca am cistigat acela pariu si mai mult de atit, o prietena de viata.

Mai tirziu aveam sa -ti studiez originile.
Stiam ca vii din orasul sacru al toltecilor lui Don Juan, Tula, si ca aztecii te folosisera in transele lor extatice, preoteasa sacra al cultului lor, vehicul sfint ce ii purta printre stele la zeii lor.

Numai marii preoti aveau voie sa te cheme in ajutor, si scrieri ce dateaza din anul 2000. i.e.n te pomenesc in imnuri, pina astazi.
Tribul Tiquila din Amatitlan este primul mentionat in scrierile vechi, ce a stiut sa te cheme, sa te prinda in dansul lor extatic. Mai tirziu Cortes, trufasul conquistador a crezut ca te poate infringe, folosindu-te numai pentru el. Dar tu l-ai tradat, ca pe toti cei ce nu sint interesati de statutul tau de zeita.

Agave, planta ta, din care cu atita marinimie le-ai daruit bastinasilor fibre pentru haine, hirtie si in cele din urma bautura ta sacra, a fost venerata din timpuri imemoriale. Dupa ce ai vazut ca indienii folosesc cu intelepciune darurile tale, i-ai invata sa faca din agave si medicamente pentru bolnavii lor, sau otravuri pentru dusmani. Uneori si hrana , daca o coceau in cuptoare de lut . Iar ei cu smerenie, ti-au denumit planta sacra Arborele Minunilor- El Arbol de las Maravillas


Si copiii azteci te cunosteau, iar raspunsul la ghicitoarea:" ce arata cu degetul catre cer?" era cunoscut de fiecare:"spinii de agave"

Asa ca astazi, pot sa-ti spun ca te iubesc si mi-e dor de tine, dar ca pina nu te gasesc sub forma ta pura, promit ca nu voi trata alta bautura ca pe tine-zeita mea TEQUILA

Exorcist

exorcist.jpg

Exorcist

45 ml tequila
20 ml blue curacao
20 ml suc lime



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites