Tuesday, June 2, 2009

Tralam-mé-buddhism tantric tibetan cu Ngak’chang Rinpoche-PARTEA 2


Prima parte o gasiti aici














Q Este posibil sa vad si eu tralam-mé?


R Da, intr-un fel; mai degraba vezi reflectia sa ca pe ceva nedefinit, dar ce face persoana intreaga.


Q Ca si Charisma?


R Nu. Charisma este o masura dubioasa a ceva. Sociopatii deseori au o mare charisma si uneori chiar ma intreb daca ea poate exista in afara sociopatiei. Am intrebat multi psihiatri aceasta intrebare si nu am primit un raspuns satisfacator-asa ca nu vom sti probabil niciodata cu exactitate. Poate este doar o simpla experienta ce are legatura cu persoana respectiva.


Q Ce puteti sa ne spuneti despre maestrii dvs Tsawa’i Lamas, Rinpoche? De cite ori ne povestiti despre ei, pare ca au avut o uriasa, chiar iluminatoare charisma.


R Vajra-charisma;da, cu siguranta. Buddhakarma magnetizarii. Era foarte evident, dar nu se comportau intr-un mod charismatic. Ei nu incercau deloc. Tineau cu siguranta audienta cu sufletul la gura la fel ca alte persoane charismatice, dar niciodata nu-si permiteau libertati legate de auditoriul lor.Chiar daca vorbeau sau se purtau intr-un mod neobisnuit nu o faceau pentru propriul lor avantaj.


Q Poate 'prezenta' ar fi un termen mai potrivit?


R Da. Cineva cu 'prezenta' poate fi foarte subtil si totodata poate trece neobservat, daca asa doreste. Tralam-mé ar fi mai mult 'prezenta'decit 'charisma', la care se adauga un simt profund al onoarei. Tralam-mé se arata prin abilitatea unei persoane de a-si tine cuvintul si sa isi asume responsabilitatea pentru cuvintele sale. Celor a caror tralam-mé este erodat li se pare greu sa se tina de cuvint, sau mai degraba li se pare mai convenabil sa nu se tina de cuvint.


Q Asa ca mint?


R Poate ca nu intr-un mod bolnavicios, dar devin alunecosi.


Q Alunecosi?


R Da, acea calitate prin care par sa explice totul prin volte, curbe, care ar face sa paleasca de invidie orice film politist cu urmariri. Memoria lor este creativa in termeni ce reflecta ceea ce nu este real ca fiind.


Q Asta suna sociopat.

R Da, cred ca ai dreptate.


Q Deci pierderea de tralam-mé si sociopatia sint strins legate?


R Da si nu. Exista unele exemple extreme insa, care in termeni de eroziune a tralam-mé se manifesta prin comportament similar cu al unui sociopat.


Q Deci tralam-mé erodat poate arata ca egoismul?


R Ar putea, dar nu este necesar. Ar fi ca o persoana a carei generozitate este greu de mentinut. Ea poate promite anumite lucruri, dar nu poate sa se tina de cuvint, si totusi ii pare rau ca nu se poata tine de cuvint.
Pierderea insa de tralam-mé se poate vedea cind iubirea unei fiinte pentru partenerul sau se evaporeaza doar pentru ca celalalt se poarta normal, ca o fiinta umana ce infrunta vicisitudinile vietii. Cine are tralam-mé intreg, poate tolera emotiile celuilalt care includ iritari, obsesii si raceli ocazionale.


Q De ce se intimpla aceste lucuri Rinpoche?


R Deoarece tralam-mé ne permite sa experimentam stralucirea non dualitatii prin intermediul partenerului. De aceea ii permiti mai multe. Tralam-mé poate fi denumita energia tolerantei. Atunci cind ea incepe sa se erodeze ne vom afla mai putin toleranti, dar in acelasi timp asteptam ca partenerul sa fie foarte tolerant cu noi.


Q Deci ne putem da seama singuri daca tralam-mé ni s-a erodat?


R Da, doar iti stii propria viata si ce ti s-a intimplat. Dar in loc sa devenim prea ingaduitori, mai degraba trebuie sa stabilim prietenii in jurul nostru si sa ne bucuram mentinindu-le. Astfel ne pastram tralam-mé neatins. Daca nu gasiti dificil sa va indragostiti, atunci aveti un tralam-mé puternic.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites