Sunday, April 19, 2009

BUCURIA INVIERII












Prima inviere constienta am petrecut-o acum muuulti ani, pe vremea lui CEASCA, la Biserica Anglicana din Bucuresti. Pastorul de atunci, unul dintre urmasii lui Robin Hood-se tragea din familia lui- Ian Sherwood, mi-era bun prieten si arata exact ca un spiridus din piesele lui Shakespeare. Cum nu se uita lumea, cum se intorcea cu spatele la noi si isi facea crucea ortodoxa, treimica. In noaptea de Inviere, m-am dus la anglicana, in pofida securitatii care ma amenintase in fel si chip, si am luat lumina. Lumea a inceput sa cinte imnurile pascale.Toti ambasadorii, sefii diplomatiilor occidentale care se adunau de obicei in anglicana cintau blazati, plictisiti, cu juma de gura despre invierea lui Iisus. La un moment dat, Ian opereste slujba si le spune tuturor ca nu sint la inmorminntare si ca INVIEREA lui Iisus este un imens motiv de bucurie, deoarece prin acest act, s-a creeat o ocazie pentru oameni de a fi mintuiti. Si a inceput sa ne arate el cum trebuie sa cintam un imn pascal. Bineinteles ca in 2 minute ne-a pufnit pe toti risul si cuprinsi de veselie am inceput sa cintam, fericiti, cintarile sacre.
In noaptea asta m-am uitat la televizor, unde aratau oamenii o slujba de la Voronet. In afara de 2-DOUA-maici, nimeni nu cinta Hristos a inviat-si alea lesinate. Am fost la o biserica de la munte sa iau lumina. Este primul an in care patriarhul face un efort si aduce Lumina Sfinta de la Ierusalim, la a carei venire miraculoasa am fost martora atitia ani. Iata o minune ce se repeta de 2000 de ani, ca sa fim siguri ca Hristos biruitorul este cu noi, linga noi. M-am cutremurat de bucurie ca si in Romania lumea o sa aiba ocazia sa ia direct Lumina Sfinta. In afara de citiva oameni, nu cinta nimeni Hristos a inviat. Lumea se grabea sa ia lumina, ca intr-un act magic, "ca ne aduce noroc si prosperitate". UNDE VA E BUCURIA SFINTA OAMENILOR?

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites